Jump to content

Top 10 Arsenalspillere

termax

Recommended Posts

1. Arteta

2. Cazorla

3. Walcott

4. Wilshere

5. Mertesacker

6. Podolski

7. Vermaelen

8. Koscielny

9. Szczesny

10. Gibbs

Jeg synes det er veldig vanskelig å rangere forsvarsspillerne. Sagna er det vanskelig å utelate, men jeg baserer listen på slik jeg anser det nåværende, men reelle nivået til spillerne (altså ikke nåværende, midlertidige form) og da faller han faktisk ut. Jenkinson begynner jeg også å bli stor fan av. Koscielny hadde jeg vel i utgangspunktet satt opp som en del av laget, men nå som Mertesacker har spilt såpass godt (ikke at det er veldig overraskende), så setter jeg ham så høyt som femteplass og best av forsvarsspillerne. Vermaelen er ingen bankers, men han gjør det godkjent som kaptein.

Hadde Diaby vært skadefri og holdt formen fra sesongstarten, hadde han ligget langt oppe. Hvor god han egentlig er vet jeg virkelig ikke. Sesongstarten hans overrasket meg nemlig.

Det er fare for at det blir en ledig plass på listen snart etter Walcott, men jeg tror og håper at den forblir opptatt.

• Replies 125
  • Created
  • Last Reply
  • 2 weeks later...

Fabregas

van Persie

Song

Diaby

Clichy

Nasri

Sagna

Vermaelen

Arshavin

Walcott

Åpningsinnlegget i denne tråden. Topp 6 er:

Solgt

Solgt

Solgt

Alltid skadet

Solgt

Solgt

Min liste per i dag:

1. Wilshere

2. Cazorla

3. Walcott

4. Mertesacker

5. Gibbs

6. Sagna

7. Podolski

8. Arteta

9. Ox

10. WS

• 4 months later...

Ja, Santos ja. Han faller ut av min liste denne gang :shy:

1. Arteta

2. Cazorla

3. Walcott

4. Per

5. Sagna

6. Diaby

7. Gibbs

8. Podolski

9. Wilshere

10. Koscielny

Hva som skjer med Diaby er vel noe uvisst, så jeg utelater ham fra min liste for første gang.

1. Santi

2. Arteta

3. Walcott

4. Koscielny

5. Sagna

6. Ramsey

7. Gibbs

8. Mertesacker

9. Monreal

10. Rosicky

De som står først i køen blir vel Wilshere og Podolski. Giroud, Ox og Gervinho snuser også på min liste. Lenger ut i leksa kommer våre to polske keepere som jeg har vanskelig for å skille. Vermaelen, Jenkinson og Coquelin er et stykke unna pga lite spilletid.

Hva som skjer med Diaby er vel noe uvisst, så jeg utelater ham fra min liste for første gang.

1. Santi

2. Arteta

3. Walcott

4. Koscielny

5. Sagna

6. Ramsey

7. Gibbs

8. Mertesacker

9. Monreal

10. Rosicky

De som står først i køen blir vel Wilshere og Podolski. Giroud, Ox og Gervinho snuser også på min liste. Lenger ut i leksa kommer våre to polske keepere som jeg har vanskelig for å skille. Vermaelen, Jenkinson og Coquelin er et stykke unna pga lite spilletid.

Enig i din liste dersom Sagna og Mertesacker bytter plass.

Altså, våre ti beste spillere uavhengig av posisjon? Dette er ikke lett. Jeg får basere meg på det som har skjedd de siste par månedene:

1. Koscielny

2. Mertesacker

3. Arteta

4. Cazorla

5. Walcott

6. Ramsey

7. Sagna

8. Monreal

9. Gibbs

10. Rosicky

Dette var veldig vanskelig, men jeg er ikke i tvil om at Koscielny har fortjent topplassen, tett fulgt av BFG.

Basert på de jeg mener er de 10 beste i spillergruppa, ikke form:

1. Cazorla

2. Wilshere

3. Arteta

4. Walcott

5. Podolski

6. Koscielny

7. Gibbs

8. Mertesacker

9. Ramsey

10. Monreal

Ikke meningen å kritisere men hvordan argumenterer du for at Jack "Null sluttprodukt" Wilshere passer på andreplass?

Jeg mener han er vår neste beste spiller totaltsett i spillergruppa. Om du eller jeg er på bærtur her vites ikke. Kanskje det sier sitt om troppen vi har per idag også? :)

Uansett: Spør kompiser du har som heier på andre lag om hvem i Arsenal de ville hatt: Svaret er nok ofte Jack Wilshere.

Jeg mener han er vår nest beste spiller per idag, og det står jeg nå for.

Med favorittliste så mener jeg en salig subjektiv blanding av min vurdering av denne sesongen, siste kamper og forhåpninger til neste sesong. Regner ikke med at noen av oss har like lister, og jeg er mer lysten på å se deres lister enn å høre hvor rævva Diaby er.

1. Cazorla

2. Walcott

3. Mertesacker

4. Wilshere

5. Arteta

6. Koscielny

7. Podolski

8. Ramsey

9. Gibbs

10. Oxlade

Jeg mener han er vår neste beste spiller totaltsett i spillergruppa. Om du eller jeg er på bærtur her vites ikke. Kanskje det sier sitt om troppen vi har per idag også? :)

Uansett: Spør kompiser du har som heier på andre lag om hvem i Arsenal de ville hatt: Svaret er nok ofte Jack Wilshere.

Jeg mener han er vår nest beste spiller per idag, og det står jeg nå for.

Jeg har ingen problemer med det valget du gjorde. Wilshere er definitivt en god spiller. Slik jeg vurderer spillere så ser jeg dem i henhold til de arbeidsoppgavene de har som følge av sin posisjon. I Wilshere sin posisjon så er målpoeng ganske viktig. Der er han altfor dårlig. Når han i tillegg fremstår som lite disiplinert og posisjoneringsdyktig i den defensive jobbingen så renner han nedover listen min. Ferdighetene og potensialet er der men jeg tror han har godt av å "vokse" seg gradvis inn i troppen slik som Ramsey har gjort denne sesongen. Han er ikke moden nok for det store ansvaret han har fått i Arsenaldrakta.

Personlig vil jeg også ha han dypere i banen enn hva han har spillt det siste. Sluttproduktet iform av assists og mål er for dårlig av en OMS. Som en CM passer han bedre, måten han kan dra av to-tre mann er enormt. Fascinerende å se på når han er i dytten. Han er ung og trenger tid, men allerede ifølge meg troppens nest beste. Og som jeg sa ista: det kanskje sier noe om troppen. Fabergas, Nasri og RVP ville alle tre kommet over han om de fremdeles var her.. Men det er de jo som kjent ikke. ( Nasri har forfalt i city drakta forresten)

De fleste av spillerne våre har hatt en relativt opp og ned sesong, og det er vanskelig å sette ei liste basert på hele sesongen (langtidshukommelsen min svikter nok litt og), så det blir en meget subjektiv siste halvårs-liste.

1. Santi

2. Per

3. Laurent

4. Theo

5. Mikel

6. Kieran

7. Jack

8. Tomas

9. Aaron

10. Lukasz (basert på noen få, men forbausende bra kamper)

EDIT!!! en stor feilskriving i min opprinnelige liste. Feil franskmann på 3. plass.

De fleste av spillerne våre har hatt en relativt opp og ned sesong, og det er vanskelig å sette ei liste basert på hele sesongen (langtidshukommelsen min svikter nok litt og), så det blir en meget subjektiv siste halvårs-liste.

1. Santi

2. Per

3. Sebastien

4. Theo

5. Mikel

6. Kieran

7. Jack

8. Tomas

9. Aaron

10. Lukasz (basert på noen få, men forbausende bra kamper)

Nr 3 skal vel være en annen av våre franske stoppere?

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

• Create New...