Jump to content

West Ham B, 03.01.10


ted_uh

Recommended Posts

Vil ikke kalle 3-4 gode kamper stabilitet, tar heller den diskusjonen på slutten av sesongen, men nyter innsatsen hans for øyeblikket :)

 

Og der var kampen slutt 2-1 B) Herlig innsats siste 15 minuttene, på en dag hvor de andre minuttene var dårlig, også godt at manure røk ut

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 216
  • Created
  • Last Reply

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Jan 3 2010, 07:07 PM) 184458[/snapback]

Vi har alle visst at Diaby har et utrolig høyt toppnivå, men nå viser han stabilitet og det er rett og slett herlig!

 

klarer han å holde det nivået han har vist på sitt beste, vil han bli en svært viktig spiller for arsenal. synd at song er så avhengig av cesc eller diaby for å fungere. eduardo er tilbake, men dzeko er uansett velkommen. ramsey er helt klart min favoritt for arsenals beste. silvestre har ett godt innlegg, ellers sliter han med det aller meste...

Link to comment
Share on other sites

Puh, tar oss opp etter en begredelig førsteomgang og gjør nok til at vi går videre. Diaby og Nasri snur kampen og Eduardo begynner å finne formen. Dette kan bli bra, og jeg tør å håpe på the Double. Tross det er tidlig å si noe som helst.

 

Herlig!

Link to comment
Share on other sites

Vil ikke kalle 3-4 gode kamper stabilitet, tar heller den diskusjonen på slutten av sesongen, men nyter innsatsen hans for øyeblikket :)

 

Og der var kampen slutt 2-1 B) Herlig innsats siste 15 minuttene, på en dag hvor de andre minuttene var dårlig, også godt at manure røk ut

 

I forhold til hva han har prestert tidligere er 3-4 gode kamper stabilitet for Diaby B)

 

Men er enig i at dette er noe vi burde se i på slutten av sesongen, for Arsenal sin skyld håper jeg virkelig han fortsetter som han har gjort i det siste, og at han holder seg skadefri. For han kan bli utrolig viktig for oss nå.

Link to comment
Share on other sites

Dette er tendenser man må vise skal man bli et mesterlag verdig! Vi skuffer i første omgang og blir til tider overkjørt og kjempet ut av stilen. Allikevel klarer vi å kjempe oss tilbake og snu kampen på en mesterlig måte. Dette imponerte meg veldig, fordi det er i slike situasjoner vi ikke har klart dette tidligere.

 

Dette gir oss også et nytt bevis på hvordan Diaby har utviklet seg denne sesongen. Hans inntreden, sammen med Nasri gjør at hele laget får troen på det igjen og det løfter hele laget i hver duell. Song slet i første omgang når han ikke fikk spesielt mye hjelp av Ramsey og Merida sentralt på midtbanen. Når Diaby kommer innpå ser man at midtbanen med en gang begynner å jobbe mer som en enhet og det gjør at Song løfter spillet sitt flere hakk også og at Diaby tar unna en del av det presset Song hadde alene i første omgang.

 

Flotte mål, og jeg syns Ramsey ligner mer og mer på både Gerrard og Fabregas i forskjellige situasjoner. Han er der det trengs og gir den ekstra puffen som gjør at vi klarer å snu kampen. :)

Link to comment
Share on other sites

Deilig seier i ein fartsfyllt kamp. Arsenal syner styrke etter bytta og dette er med på å vise at dei nest beste har ein liten veg å gå før dei er alternativ fra start, med alle friske. Fine mål og to fine målgivande fra Vela. Då er vel alle dei beste vidare frå 3 runde :)

Link to comment
Share on other sites

To målgivende av Vela. Eduoardo begynner å finne formen. Fabianski spiller godt, Diaby er god, Song er god. Ramsey scorer igjen. Det er mye godt å ta tak i her, men det er også mye som skurrer.

forsvaret var til tider åpent som en låvedør. Sagna imponerer lite. Merida og Wilshere totalt fraværende.

 

Alt i alt er jeg meget godt fornøyd med kampen, og jeg er svært glad for å se fabianski innfri.

 

god kveld

Link to comment
Share on other sites

Dette er tendenser man må vise skal man bli et mesterlag verdig! Vi skuffer i første omgang og blir til tider overkjørt og kjempet ut av stilen. Allikevel klarer vi å kjempe oss tilbake og snu kampen på en mesterlig måte. Dette imponerte meg veldig, fordi det er i slike situasjoner vi ikke har klart dette tidligere.

 

Dette gir oss også et nytt bevis på hvordan Diaby har utviklet seg denne sesongen. Hans inntreden, sammen med Nasri gjør at hele laget får troen på det igjen og det løfter hele laget i hver duell. Song slet i første omgang når han ikke fikk spesielt mye hjelp av Ramsey og Merida sentralt på midtbanen. Når Diaby kommer innpå ser man at midtbanen med en gang begynner å jobbe mer som en enhet og det gjør at Song løfter spillet sitt flere hakk også og at Diaby tar unna en del av det presset Song hadde alene i første omgang.

 

Flotte mål, og jeg syns Ramsey ligner mer og mer på både Gerrard og Fabregas i forskjellige situasjoner. Han er der det trengs og gir den ekstra puffen som gjør at vi klarer å snu kampen. :)

 

song ikke fikk hjelp av merida og ramsey? det var vel heller ramsey som ikke fikk hjelp.

Link to comment
Share on other sites

 

Dette gir oss også et nytt bevis på hvordan Diaby har utviklet seg denne sesongen. Hans inntreden, sammen med Nasri gjør at hele laget får troen på det igjen og det løfter hele laget i hver duell. Song slet i første omgang når han ikke fikk spesielt mye hjelp av Ramsey og Merida sentralt på midtbanen. Når Diaby kommer innpå ser man at midtbanen med en gang begynner å jobbe mer som en enhet og det gjør at Song løfter spillet sitt flere hakk også og at Diaby tar unna en del av det presset Song hadde alene i første omgang.

 

 

Godt oppsummert, Frank. Jeg mistenker også at Songs labre første omgang har med at han måtte gjøre mer enn sin andel av midtbanejobben. Enten det, eller at han følte at han måtte gjøre det. Med Diaby (og Nasri) ble balansen på midten mye bedre.

 

Når vi er inne på det - er spent på hvem som skal gjøre Song-jobben mens han er i Afrika.

 

 

Vi trakk Stoke borte i neste runde, forøvrig.

Link to comment
Share on other sites

Godt oppsummert, Frank. Jeg mistenker også at Songs labre første omgang har med at han måtte gjøre mer enn sin andel av midtbanejobben. Enten det, eller at han følte at han måtte gjøre det. Med Diaby (og Nasri) ble balansen på midten mye bedre.

 

Når vi er inne på det - er spent på hvem som skal gjøre Song-jobben mens han er i Afrika.

Vi trakk Stoke borte i neste runde, forøvrig.

 

ja jeg føler også det. Han fikk mer å gjøre enn vanlig og West Ham spillerne lå oppå han i hver duell og da fikk han problemer. Syns Ramsey og Merida hjalp til for lite med duellkampen sentralt. Med en gang Diaby kom innpå ser man at dette forandrer seg vesentlig.

 

Stoke borte blir en ny knalltøff oppgave!

 

By the way; Noen som klarer å finne tilbake til hva vi skrev om Song og Diaby på denne tiden ifjor? Tror den tonen også har forandret seg vesentlig. :)

Link to comment
Share on other sites

To målgivende av Vela. Eduoardo begynner å finne formen. Fabianski spiller godt, Diaby er god, Song er god. Ramsey scorer igjen. Det er mye godt å ta tak i her, men det er også mye som skurrer.

forsvaret var til tider åpent som en låvedør. Sagna imponerer lite. Merida og Wilshere totalt fraværende.

 

Alt i alt er jeg meget godt fornøyd med kampen, og jeg er svært glad for å se fabianski innfri.

 

god kveld

Fabianski gjorde en grei kamp, gjorde 2 svært gode redninger, en dårlig boksing og slapp inn et mål som ikke var utagbart. Riktig nok vanskelig å ta når det er 2 mot keeper, men siden Fabianski satset på Diamanti burde skuddet kunne reddes. Han er ingen supermann...enda.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig at Song spilte bedre da Nasri og Diaby kom inn. Jeg la merket til at gjorde en del offensiv Song, og det er ikke der han er best. Når Diaby kom inn, så trakk Song seg bakover, og gjorde det han skulle.

Link to comment
Share on other sites

For et bytte av Wenger. Diaby og Nasri løfter hele laget.

Diaby viser igjen hvilken klassespiller han er.

Banens beste er uten tvil Ramsey. Han minner meg om en blanding av Fab og Gerrard. Jeg liker utviklingen Ramsey viser.

Også morsomt å se hvordan Vela og Eduardo glimter til i kampen.

Ellers har vi sannsynligvis PL beste midtstopper i Vermaelan.

Han er helt rå i lufta.

 

Oppsummert: Svak 1 omgang. En 2 omgang som viser hvor god Diaby er blitt. Imponerende seier.

Link to comment
Share on other sites

Man så allerede fra første spark i andreomgang at dette var noe annet. Wsilhere klarte faktisk å holde seg på beina, og vi klarte å få flere trekk. Wenger hadde kanskje en skikkelig tordentale i puase, men vi må ikke glemme at West Ham mest sannsynlig gikk i samme felle som Liverpool mot oss: De sleit seg ut i første. Midtbanen til londonrivalene våre ble helt klart veldig sliten og vi dominerte kampen gradvis mere. Ikke nok med at byttene var avgjørende for duellene på midten og samspillet, switchingen mellom Dudu og Vela var veldig effektivt. Vela hadde 2 assists og var også nær scoring. Han er ikke sterk nok til å spille spiss, Dudu kan i alle fall vinne noen hodedueller, noe han viste i aller høyeste grad mot den glimrende midtstopperen Upson.

 

Det beste med denne seieren er hvordan vi svarte på en dårlig førsteomgang. Det er veldig betryggende å vite at vi ofte har et ekstra gir. Defensivt var vi også veldig gode. West Ham skapte minimalt med sjanser. God kamp av Fabianski forøvrig. Nasri, Vela og Dudu begynner å komme i form. Diaby er det, i likhet med midtstopperne våre som er solide. Ramsey viser hvor viktig det er å kunne skyte med begge beina, desverre er det alt for få spillere som stoler på sjokoladebeinet sitt som van Persie kaller det.

 

Eter en svak periode etter at van Persie har blitt skadet, har vi kommet i mer riktig retning igjen. 5 seire og 1 uavgjort på siste 6 om jeg ikke tar helt feil. Vi har begynt å score igjen og defensivt fungerer det bra. Nå får laget en stort test uten Song, før storkampene venter på rekke og rad. Måtte spillerne fortsette sin gode form, og spillere holde seg skadefrie. Etter de ille storkampene i februar, har vi ikke så vanskelig kampprogram. Dette blir spennende, og var et fin start på det nye året. Måtte 2010 bli vårt år! Proud to be a Gooner!

Link to comment
Share on other sites

To målgivende av Vela. Eduoardo begynner å finne formen. Fabianski spiller godt, Diaby er god, Song er god. Ramsey scorer igjen. Det er mye godt å ta tak i her, men det er også mye som skurrer.

forsvaret var til tider åpent som en låvedør. Sagna imponerer lite. Merida og Wilshere totalt fraværende.

 

Alt i alt er jeg meget godt fornøyd med kampen, og jeg er svært glad for å se fabianski innfri.

 

god kveld

 

Patetisk. Vi hadde ikke sluppet inn mer enn ett mål i denne kampen med Almunia i mål, og vi hadde puttet minst 2 mål med Almunia i mål.

 

Fabianski hadde ingen redninger som overgikk Almunia, og ingen andre inngripener som overgikk Almunia. At han stod en "god" kamp kan jeg være enig i, men ikke noe bedre enn Almunia har gjort.

 

Jeg har forstått at du har en "høne å plukke" med Almunia, men dette blir bare for dumt.

Link to comment
Share on other sites

Patetisk. Vi hadde ikke sluppet inn mer enn ett mål i denne kampen med Almunia i mål, og vi hadde puttet minst 2 mål med Almunia i mål.

 

Fabianski hadde ingen redninger som overgikk Almunia, og ingen andre inngripener som overgikk Almunia. At han stod en "god" kamp kan jeg være enig i, men ikke noe bedre enn Almunia har gjort.

 

Jeg har forstått at du har en "høne å plukke" med Almunia, men dette blir bare for dumt.

 

Jeg fikk ikke med meg denne svake utboksingen til Fabianski som mange skriver om. Av det jeg så så spilte Fabianski en meget god kamp. Han plukket sikkert ned alle innleggene og eier målgården, noe jeg knapt kan huske at Almunia noensinne har gjort. Målet i mot er det ikke stort å gjøre med, redder en keeper den så er det en kjempebonus. Det er på linje med når en keeper redder en straffe, man kan ikke forvente at keeper gjør det. To mann kommer alene og han må være klar til raskt å forskyve seg til sin høyre side i tilfelle Diamanti sender pasningen til sin spissmakker.

 

Det er imponerende at du vet hvordan kampen hadde forløpt med Almunia i mål, kunne du vennligst tipse meg om hvordan du klarer det? Spesielt er jeg intressert i å vite hvordan du kan vite at vi hadde scoret minst 2 mål med han i mål. Venter i spenning på ditt svar ArseGun!

Link to comment
Share on other sites

Patetisk. Vi hadde ikke sluppet inn mer enn ett mål i denne kampen med Almunia i mål, og vi hadde puttet minst 2 mål med Almunia i mål.

 

Fabianski hadde ingen redninger som overgikk Almunia, og ingen andre inngripener som overgikk Almunia. At han stod en "god" kamp kan jeg være enig i, men ikke noe bedre enn Almunia har gjort.

 

Jeg har forstått at du har en "høne å plukke" med Almunia, men dette blir bare for dumt.

 

tror jeg nøyer meg med å si at dette innlegget var patetisk jeg :D (mener bestemt at arsenal slapp inn bare 1)

Link to comment
Share on other sites

Så alle er enig i at en keeper som står i mål i en kamp hvor han har hatt tilnærmet null å gjøre innfrir og spiller en god kamp?

 

Snodig... I så tilfelle har jo Almunia spilt en rekke gode kamper i 2009.....

 

Tapapa:

 

Jeg tror denne kampen hadde blitt ganske lik om det hadde vært Almunia som hadde stått i mål. Kan ikke se at Fabianski gjorde så mye mer enn hva Almunia har gjort i kampene hvor han har stått i mål. Det begrunner jeg mitt utspill med..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...