Jump to content

West Ham B, 03.01.10


ted_uh

Recommended Posts

Og det er nettopp det som er sakens kjerne i diskusjonen etter denne kampen. Det strides om Fabianskis opptreden. Selv fikk jeg ikke sett kampen, så jeg skal ikke uttale meg fra eller til. Men utifra det jeg har lest i denne tråden, er det mye som tyder på at han ikke var så fantastisk som du har uttalt at han var. Og det er vel kanskje grunnen til at enkelte anser dine kommentarer rundt Fabianski etter kampen som inhabile/forutinntatte.

 

Og det faktum at du benytter navn som kjegle på Almunia og supermann på Fabianski, er heller ikke med på å hjelpe din sak. Du har veldig ofte mye saklig å komme med i debatten rundt keeperne BE, men du ødelegger dette inntrykket fullstendig med å skrive kjegle istedet for Almunia. Det er ikke bare usaklig, det er direkte barnslig. Så lenge man ikler seg Arsenals drakt, og ikke behandler klubben og dens fans som dritt (les Adebayor), så fortjener man respekt. Å kalle en spiller for en kjegle, er ikke å behandle spilleren med respekt.

Kjegle fordi han ikke beveger seg (mer enn han må)

Supermann fordi han er overalt i feltet, enkelt og greit.

 

Og bare så det er sagt Kim. Når jeg er på emirates så roper jeg ikke U for kjegla. Jeg roper heia almunia :-)

Jeg har jo selvsagt ett ønske om at almunia eller hvem det er som spiller for arsenal skal gjøre det best mulig. Jeg er ikke så dum at jeg håper at jeg håper Almunia driter seg ut for at jeg skal få rett.

 

Og jeg sier ikke at fabianski var fantastisk, jeg sier at han var veldig god, og hvis du leser gjennom kamptråden en gang til så vil du vel finne ut at de fleste mener det samme.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 216
  • Created
  • Last Reply

Kjegle fordi han ikke beveger seg (mer enn han må)

Supermann fordi han er overalt i feltet, enkelt og greit.

 

Og bare så det er sagt Kim. Når jeg er på emirates så roper jeg ikke U for kjegla. Jeg roper heia almunia :-)

Jeg har jo selvsagt ett ønske om at almunia eller hvem det er som spiller for arsenal skal gjøre det best mulig. Jeg er ikke så dum at jeg håper at jeg håper Almunia driter seg ut for at jeg skal få rett.

 

Og jeg sier ikke at fabianski var fantastisk, jeg sier at han var veldig god, og hvis du leser gjennom kamptråden en gang til så vil du vel finne ut at de fleste mener det samme.

 

BE

 

Jeg forstår hva du mener med kjegle, men jeg mener fast bestemt at det er en barnslig beskrivelse. Og slik jeg har fortsått det, er du en voksen og oppegående person, og du burde derfor holde deg for god for slikt. Han heter Almunia. Hvis du ikke klarer å skrive navnet hans, burde du heller la være å diskutere han.

 

Jeg har lest gjennom kamptråden 3 ganger nå, og kommer ikke frem til at de fleste mener at han er veldig god. Inntrykket jeg sitter igjen med, er at han gjorde en grei kamp, men langt ifra noen bedre jobb enn Almuna har gjort de siste kampene. Nå får jo Fabianski sjansen på nytt mot Stoke, så får vi se hvordan han gjør det der.

Link to comment
Share on other sites

Bare for å ta ett konkret eksempel. Målet fabianski slapp inn i går er det flere som har kritisert ham for. Mange mener han burde ha gjort bedre. Jeg er ikke en av dem. Jeg mener han gjorde et heroisk forsøk og hadde han hatt litt flyt hadde han reddet. Det jeg lurer på er om folk hadde kritisert ham dersom han ikke hadde vært i nærheten av ballen i det hele tatt? Jeg har en mistanke om at folk da hadde sagt at han var sjanseløs, så det kan altså virke som om han blir kritisert for å prøve, rart men muligens sant.

 

Dette synes jeg at det er veldig trist ved goonere her! Åssen kan folk egentlig anklage Fabianski for målet? Han var jo en helt i denne kampen, reddet nesten målet som omtrent ingen PL-keepere ville ha tatt! Ikke rørt ballen i hele tatt.. Det irriterer meg i ræva at dere tør å kritisere Fabianski, anklage Ben Elfen at han rakker Almunia for mye. Er dere korka eller hva?

 

Fabianski var fantatisk igår, nuff said. Ikke bruk ham hvis dere vil ta BE.

Link to comment
Share on other sites

Dette synes jeg at det er veldig trist ved goonere her! Åssen kan folk egentlig anklage Fabianski for målet? Han var jo en helt i denne kampen, reddet nesten målet som omtrent ingen PL-keepere ville ha tatt! Ikke rørt ballen i hele tatt.. Det irriterer meg i ræva at dere tør å kritisere Fabianski, anklage Ben Elfen at han rakker Almunia for mye. Er dere korka eller hva?

 

Fabianski var fantatisk igår, nuff said. Ikke bruk ham hvis dere vil ta BE.

 

Beklager, men TULLER DU NÅ? Det du synes er trist med goonere er at de gir FABIANSKI for mye kritikk? Du kan ikke ha lest mye på forumet, Fabianski får da ikke noe kritikk i forhold til Almunia. Og ikke kall oss korka, det usakliggjør (om det er et ord) hele innlegget ditt. Forøvrig synes jeg Fabianski var meget god igår, så god at han bør få en ny sjanse mot Bolton.

Link to comment
Share on other sites

Åssen kan folk egentlig anklage Fabianski for målet?

 

Fabianski blir plassert under den samme lupen som Almunia har blitt plassert under i lang tid. Har da sett mål som Almunia har sluppet inn som han er like sjanseløs på som Fabianski mot West Ham, og likevel har det blitt stillt spørsmålstegn ved keeperarbeidet.

 

Almunia har blitt kritisert, hudflettet og latterliggjort over lengre tid her inne, samtidig som Fabianski har blitt fremstilt som en av verdens beste keepere. Så det skulle bare mangle at man virkelig går i detaljene når Fabianski skal vurderes.

Link to comment
Share on other sites

Fabianski blir plassert under den samme lupen som Almunia har blitt plassert under i lang tid. Har da sett mål som Almunia har sluppet inn som han er like sjanseløs på som Fabianski mot West Ham, og likevel har det blitt stillt spørsmålstegn ved keeperarbeidet.

 

Almunia har blitt kritisert, hudflettet og latterliggjort over lengre tid her inne, samtidig som Fabianski har blitt fremstilt som en av verdens beste keepere. Så det skulle bare mangle at man virkelig går i detaljene når Fabianski skal vurderes.

 

Det er helt greit å plassere Fabianski under lupen, akkurat som det er greit å plassere alle andre spillere under lupen. Det har jeg ingen problemer med.

 

Jeg kan ikke knapt huske noen eksempler på at Almunia har blitt kritisert for det han har gjort når han har vært sjanseløs. Det eneste jeg kommer på i farta var det ben elfen som stod for når han kritiserte Almunia for ikke engang å forsøke skikkelig på å redde et straffespark for en god stund siden.

 

Men, en keeper kan være sjanseløs på selve avslutningen og allikvel fortjene kritikk. Hvis keeper ikke er ute å plukker ned en ball som han burde plukket ned og motstanderen scorer så fortjener han kritikk. Det har Almunia gjort mange ganger.

 

Hvis en keeper ikke står riktig når skuddet kommer og han er sjanseløs på skuddet så fortjener han også kritikk ganske enkelt fordi han var feilplassert til å begynne med. Det har skjedd noen ganger med Almunia.

 

Jeg må få si at jeg sliter med å forstå logikken din Kim. Du har i lang tid kritisert gud og hvermann fordi de er for negative, vi må visstnok støtte alle som trer på seg Arsenaldrakta. Du går til surmagede angrep mot folk som kritiserer våre gutter og spesielt Almunia og nå så gjør du akkurat det samme mot Fabianski som du så sterkt fordømmer andre for å gjøre mot Almunia og det når du selv tydeligvis mener at Fabianski var sjanseløs på å redde Diamantis skudd!

 

Det blir som om en som er veldig mot mobbing, men velger å mobbe en person fordi han har blitt mindre mobbet enn en annen :)

 

Du avslutter med en skikkelig stråmannsargumentasjon, du skriver at Fabianski blir framstilt som verdens beste keeper. Jeg kan ikke huske at noen har påstått at han er verdens beste keeper, men jeg og jeg tror at ganske mange andre her på forumet ser at Fabianski er et kjempetalent som på sikt kan bli en av verdens beste keepere. Det er en stor forskjell.

 

Jeg syns i likhet med deg at det er noen spillere som får ufortjent mye kritikk. Den som etter mitt syn blir dårligst behandlet er Silvestre, som jeg jevnt over syns gjør en god jobb. F.eks syns jeg ikke det var hans feil at han opphevet offsiden mot WH, det var vel Sagna som var den store synderen der og hans mann fikk stå veldig alene. I tillegg syns jeg begge stopperne sover litt de også. Jeg syns ikke Almunia får for mye kritikk.

 

Du må huske på at det er lettere å se gjennom fingrene på unge talenter enn det er med etablerte spillere. Merida og Wilshere var veldig svake mot WH, men de får generelt lite kritikk fordi folk vet at de er unge og de er begge kjempetalenter som man kan forvente seg store ting av i framtiden. Det er vanskelig å forvente seg store ting av Silvestre og Almunia i framtiden, de er to av de eldste på laget og kommer neppe til å bli bedre. Fabianski er visstnok en god del eldre enn Wilshere og Merida, men han er ung til å være keeper. I han ser jeg framtiden for vårt lag, i Almunia ser jeg en som etter mitt syn allerede burde være historie.

Link to comment
Share on other sites

Dette synes jeg at det er veldig trist ved goonere her! Åssen kan folk egentlig anklage Fabianski for målet? Han var jo en helt i denne kampen, reddet nesten målet som omtrent ingen PL-keepere ville ha tatt! Ikke rørt ballen i hele tatt.. Det irriterer meg i ræva at dere tør å kritisere Fabianski, anklage Ben Elfen at han rakker Almunia for mye. Er dere korka eller hva?

 

Fabianski var fantatisk igår, nuff said. Ikke bruk ham hvis dere vil ta BE.

Jeg syns din beskrivelse av Fabianskis innsats viser noe av kjernen i diskusjonen her. Jeg er uenig i din oppfatning om at han var fantastisk. Lehmann mot United i FA-cup finalen i 2005 var fantastisk. Fabianski var god, det skal han ha, men ble jo strengt talt ikke testet så alt for mye. Han var god i det han foretok seg, men jeg mener at det ikke var nok grunnlag for å genierklære han. Jeg tror man kan bli litt revet med fordi vi har vært så dårlig vant med Almunia i det siste. Noe av det samme som skjedde i Nobelkomiteen da de valgte Obama. Kritikerne mener han får kritikk fordi han IKKE er Bush og det samme mener jeg skjer her på forumet og.

Link to comment
Share on other sites

Jeg må få si at jeg sliter med å forstå logikken din Kim. Du har i lang tid kritisert gud og hvermann fordi de er for negative, vi må visstnok støtte alle som trer på seg Arsenaldrakta. Du går til surmagede angrep mot folk som kritiserer våre gutter og spesielt Almunia og nå så gjør du akkurat det samme mot Fabianski som du så sterkt fordømmer andre for å gjøre mot Almunia og det når du selv tydeligvis mener at Fabianski var sjanseløs på å redde Diamantis skudd!

 

Du avslutter med en skikkelig stråmannsargumentasjon, du skriver at Fabianski blir framstilt som verdens beste keeper. Jeg kan ikke huske at noen har påstått at han er verdens beste keeper, men jeg og jeg tror at ganske mange andre her på forumet ser at Fabianski er et kjempetalent som på sikt kan bli en av verdens beste keepere. Det er en stor forskjell.

 

Som jeg har skrevet, så har jeg ikke sett kampen, så jeg har ikke noe grunnlag for å uttale meg om hans prestasjoner i kampen. Det som blir diskutert her, er at ben elfen og nå tydeligvis andrerøine fremstiller prestasjonen til Fabianski som meget gode i West Ham kampen, når det virker på meg utifra det jeg leser i kamptråden at Fabianski hadde en helt grei kamp, og ikke noe mer enn det. Og dersom flertallets oppfatning viser seg å stemme, har han ikke vist noe som skulle tilsi at han er en bedre keeper enn Almunia.

 

Ben Elfen kan ikke forstå at noen kritiserer Fabianski for målet, mens enkelte av oss her inne har slitt med å forstå hvordan Almunia stort sett får skylden for hvert eneste mål han slipper inn. Dersom man skal holde en keeperdebatt, må partene gå inn i diskusjonen med samme holdning til begge keeperne. Og det har man så langt ikke gjort i mine øyne.

 

Ben Elfen uttalte for ikke lenge siden at Fabianski er verdens beste keeper når det kommer til feltarbeidet. Han har også skrytt ufattelig mye av hvor god Fabianski er på strek og igangsettinger. Legger man dette sammen, skulle man ifølge mine beregninger ende opp med en av verdens beste keepere.

Link to comment
Share on other sites

Fabianski blir plassert under den samme lupen som Almunia har blitt plassert under i lang tid. Har da sett mål som Almunia har sluppet inn som han er like sjanseløs på som Fabianski mot West Ham, og likevel har det blitt stillt spørsmålstegn ved keeperarbeidet.

 

Almunia har blitt kritisert, hudflettet og latterliggjort over lengre tid her inne, samtidig som Fabianski har blitt fremstilt som en av verdens beste keepere. Så det skulle bare mangle at man virkelig går i detaljene når Fabianski skal vurderes.

 

 

fabianski hadde svært gode inngripener i feltet, en 1 mot 1 situasjon hvor han kunne vært heldigere, og en fantastisk god redning. det skulle gi godkjent++ det. ikke fantastisk. men bra. og det som viktigere er, at prestasjonene viser at han har mye keeper i seg.

Link to comment
Share on other sites

Mannone har hatt en fantastisk kamp mot Fulham i år.

Fabianski var ok, ikke noe mer enn det. Hadde Almunia stått i mål og gjort samme redninger som Fabianski, tror jeg han hadde blitt totaltslaktet av enkelte her!

 

Almunia er i stand til å gjøre de redningene Fabianski gjorde mot West Ham, men han er ikke i nærheten av feltarbeidet til Fabianski, og det er som oftest det Almunia blir totalslaktet på.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror veldig mange glemmer alderen på Fabianski, Mannone og Almunia når man diskuterer keeper plassen i Arsenal. Jeg ser at noen skriver "de unge får mindre kritikk fordi de har større potensiale", men for meg blir det hårreisende å uttale seg om.

 

Å spille i Arsenal handler om å vinne titler, ikke først og fremst utvikle unge spillere. De siste årene har det vært nødt til å være det fokuset fra Wenger pga økonomi og han har nå lyst til å vise at det er mulig å bygge et storlag med mindre økonomiske midler enn mange andre klubber.

 

Jeg liker at Wenger bruker de unge spillerne i "ubetydelig" kamper (ligacupe) og i FA cup mot antatt lettere motstand. Det gir god matching og spillerne mulighet til å utvkle seg til å bli storspillere. I løpet av disse kampene har enkelte storspillere vist seg frem og kjempet seg inn på A-laget før man hadde forventet det (ref: Fabregas, Ramsey, Bendtner osv). Til og med Almunia har klart å kjempe seg inn på A-laget via godt spill i cupene! :)

 

Er det en posisjon man ikke skal gamble med unge spillere, så er det keeper plassen. Den posisjonen er særdeles utsatt for tabber og "hets" fra supportere. Alt en keeper gjør blir så til de grader synlig, og man kan ikke gjemme seg bak andre spillere da. Det er derfor utrolig viktig at man har rutine og "pondus" til å takle et press som vil oppstå om man gjør tabber. Almunia har hatt det tøft utenfor banen i 2009, og dette har nok garantert påvirket hans oppførsel på banen. Allikevel har han taklet dette mesterlig, og de siste kampene har han gjort flere gode prestasjoner og har hevet seg.

 

Jeg er i sterk tvil om Fabianski med sin unge alder hadde taklet dette "utenomsportslige" presset som har vært fra media, supportere og omkrets. Fabianski er uten tvil et større talent enn hva Almunia har vært, men på nåværende tidspunkt har jeg ingen problemer med at Wenger velger Almunia foran Fabianski som 1.keeper for Arsenal. Et for stort press som kan føre til flere tabber kan knuse selvtilliten til en ung og urutinert keeper, det har vi sett eksempler på tidligere (ref: Manniger).

 

BE: Du må gjerne være uenig i dette, og at du personlig syntes Fabianske er en bedre keeper skal du selvsagt få lov til å syntes. Mitt poeng er at du må holde debatten på et saklig nivå, og sammenligne likt. Du har i det siste fått på deg noen usedvanlig tykke Fabianski briller som gjør at alt han gjør blir svært bra mens dersom Almunia gjør det samme så blir ikke det så bra. Derav dine uttrykk som kjegle og supermann, som for meg blir patetisk å skrive.

 

Håper dette var litt mer oppklarende på hva jeg mener, og for min del er denne debatten i denne tråden avsluttet.

Link to comment
Share on other sites

 

Advarsel: dette er off topic!

 

Jazze, er det nødvendig å ha en så kul signatur? Det målet er bare så rått at jeg blir sittende å stirre på det i en halv evighet! Kunst! Kunne forresten ikke vært mer enig med Andy Gray;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...