Jump to content

Spådommer for overgangsvinduet, Januar 2010


Verminator5

Recommended Posts

  • Replies 224
  • Created
  • Last Reply

Wenger gjør grå stein til gull. Det er en egenskap ikke mange managere har.

Men mye av dette gullet kan fort forsvinne hvis vi ikke vinner noe igjen snart. Enkelte spilleres ambisjoner er stoerre enn tredje og fjerdeplasser.

En eller to investeringer kan vaere en stoerre investering enn de faktiske kjoep.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke si Wenger har skutt gull fulen de siste 5-6 åra, for å si det slik så tror jeg neppe Cesc og Van Persie blir så mye lenger i klubben vis ikke Arsenal begyner å vinne pokaler.

Når vi vet Barca og Real er veldig ute etter akkurat de 2 ;)

Utrolig hva som kan skje vis pokalene ute blir, var vel diriktør i styre/Arsenal ute tilig å sa i år må vi vinne en pokal, det er ingen unnskylding lenger at vi har unge spillere. Mange av dem er go voksne fotball spillere nå og Wenger kan ikke skyld på det lenger ;)

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke si Wenger har skutt gull fulen de siste 5-6 åra, for å si det slik så tror jeg neppe Cesc og Van Persie blir så mye lenger i klubben vis ikke Arsenal begyner å vinne pokaler.

Når vi vet Barca og Real er veldig ute etter akkurat de 2 ;)

Utrolig hva som kan skje vis pokalene ute blir, var vel diriktør i styre/Arsenal ute tilig å sa i år må vi vinne en pokal, det er ingen unnskylding lenger at vi har unge spillere. Mange av dem er go voksne fotball spillere nå og Wenger kan ikke skyld på det lenger ;)

 

Etter mi meining burde også ein del Arsenal-supportarar melde overgang til Real eller Barcelona. Det skulle garantere pokalar omtrent kvart år. Då slepp de dette miserable pokal-lause tilværet med Arsenal. Og me andre slapp å høyre på gnålet om pokalar i det uendelege.

 

Dette er fakta, Dannialdo: Me er utsett for den verste skadekrisa i moderne tid, ein tilstand som diverre ser ut til å bli permanent. Me har eit minimalt innkjøps-budsjett, samanlikna med Chelsea og Man. Utd.

Når me så langt ut i sesongen framleis er med i kampen om ligagullet, er det nærmast naturstridig og mirakuløst. Ein stor del av dette er Wenger's forteneste, og sett i lys av dette er det heilt uforståeleg at nokon har mage til å kritisere han. Men slik er det vel når ein er "fartsblind", som det så treffande vart uttrykt i annan tråd, og vel aldri har opplevd noko dårlegare enn fjerdeplass.

Link to comment
Share on other sites

Etter mi meining burde også ein del Arsenal-supportarar melde overgang til Real eller Barcelona. Det skulle garantere pokalar omtrent kvart år. Då slepp de dette miserable pokal-lause tilværet med Arsenal. Og me andre slapp å høyre på gnålet om pokalar i det uendelege.

 

Dette er fakta, Dannialdo: Me er utsett for den verste skadekrisa i moderne tid, ein tilstand som diverre ser ut til å bli permanent. Me har eit minimalt innkjøps-budsjett, samanlikna med Chelsea og Man. Utd.

Når me så langt ut i sesongen framleis er med i kampen om ligagullet, er det nærmast naturstridig og mirakuløst. Ein stor del av dette er Wenger's forteneste, og sett i lys av dette er det heilt uforståeleg at nokon har mage til å kritisere han. Men slik er det vel når ein er "fartsblind", som det så treffande vart uttrykt i annan tråd, og vel aldri har opplevd noko dårlegare enn fjerdeplass.

 

 

Klart vi ikke kan kreve titler hvert år, men nå er det faktisk 5 år siden sist! 5 år, da er det greit og forståelig at endel fans begynner å bli utålmodige og stille spørsmålstegn ved hvordan klubben drives, spesielt i forhold til innkjøpspolitikken. Wenger er IKKE hellig, han er ikke ARSENAL..... Wenger har feil og mangler og en dag må vi erstatte han. Men selvfølgelig elsker jeg Wenger for alt han har gjort og mye av det han gjør for Arsenal.

Når Wenger og andre i ledelsen går ut i media og sier Arsenal går meget bra økonomisk og har penger til kjøp..... og Arsenal krever bortimot verdens høyeste billettpriser på Emirates, da kan fansen kreve at litt mer brukes på å STYRKE laget for å vinne titler NÅ. Mener ikke vi skal gjøre som City og pøse ut penger, men finnes da en middelvei....

Tror ikke vi vinner noe i år heller (håper jeg tar feil), men da kan vi bare skylde på skader og "ungt" lag igjen....

Link to comment
Share on other sites

og Arsenal krever bortimot verdens høyeste billettpriser på Emirates, da kan fansen kreve at litt mer brukes på å STYRKE laget for å vinne titler NÅ.

 

Er du en av de som betaler på verdens høyeste billettpriser på Emirates, etter som du påberoper din rett til å kreve at litt mer brukes på spillerkjøp? Jeg er over flere turer i løpet av en sesong, og bruker mye penger på klubben i mitt hjerte. Men jeg føler ikke at jeg står i noen som helst posisjon til å kunne kreve hverken det ene eller det andre.

 

Årsaken til de høye billettprisene, er fordi man har ett stort lån ifbm byggingen av nytt stadion. Årsaken til at Arsenal har en solid økonomi, er nettopp fordi man ikke har strødd rundt seg med penger. Med tanke på finanskrisen og de økonomiske problemene de fleste engelske klubber har eller kommer til å få, er jeg veldig fornøyd med måten Wenger og resten av styret har driftet klubben på. Jeg ønsker ikke at klubben skal kjøpe for å kjøpe. Dersom Wenger finner den rette spilleren til de riktige økonomiske betingelsene, så kjøper Wenger denne spillerene

Link to comment
Share on other sites

Er du en av de som betaler på verdens høyeste billettpriser på Emirates, etter som du påberoper din rett til å kreve at litt mer brukes på spillerkjøp? Jeg er over flere turer i løpet av en sesong, og bruker mye penger på klubben i mitt hjerte. Men jeg føler ikke at jeg står i noen som helst posisjon til å kunne kreve hverken det ene eller det andre.

 

Årsaken til de høye billettprisene, er fordi man har ett stort lån ifbm byggingen av nytt stadion. Årsaken til at Arsenal har en solid økonomi, er nettopp fordi man ikke har strødd rundt seg med penger. Med tanke på finanskrisen og de økonomiske problemene de fleste engelske klubber har eller kommer til å få, er jeg veldig fornøyd med måten Wenger og resten av styret har driftet klubben på. Jeg ønsker ikke at klubben skal kjøpe for å kjøpe. Dersom Wenger finner den rette spilleren til de riktige økonomiske betingelsene, så kjøper Wenger denne spillerene

 

Du traff spikeren bra på hode her ;)

 

Mange prater her inne som det er Wenger som er Arsenal, jeg vet godt at Arsenal kapra mange fans med go agreps fotball og mange pokaler. Den tiden har ute blitt i 5 år, så da må jo Arsenal styre se hvorfor det skjer og de må gjøre det som er best for klubben for at Arsenal skal holde seg som topp klubb i Europa.

Arsenal bygde nye stadium for at vi skulle gi Man Utd, Chelsea kamp om de beste spillere og Pokalene.

Drar vi det lenger så er det å gi de beste klubbene i Europa kamp om de beste spilleren.

Klart vi måtte gi Arsenal som klubb tid etter en slik diger innvistering, men tid begyner å renne ut for mange fans og Wenger. Ser vi på A-stallen til Arsenal så har jeg vont for å se at det er mange a de som hadde fått så mange sjangser som Wenger hadde gitt dem i Man Utd og Chelsea. Hadde nok vært være i topp klubbene i Spania og Italia. Men holder meg til de 2 beste i England er de som er våres argeste konkurenter om serie gull. Wenger har vel fått litt for mye makt i klubben slik som Forgi i Man utd, forskjellen at Forgi vinner så og si pokaler vært år.

Link to comment
Share on other sites

Er du en av de som betaler på verdens høyeste billettpriser på Emirates, etter som du påberoper din rett til å kreve at litt mer brukes på spillerkjøp? Jeg er over flere turer i løpet av en sesong, og bruker mye penger på klubben i mitt hjerte. Men jeg føler ikke at jeg står i noen som helst posisjon til å kunne kreve hverken det ene eller det andre.

 

Årsaken til de høye billettprisene, er fordi man har ett stort lån ifbm byggingen av nytt stadion. Årsaken til at Arsenal har en solid økonomi, er nettopp fordi man ikke har strødd rundt seg med penger. Med tanke på finanskrisen og de økonomiske problemene de fleste engelske klubber har eller kommer til å få, er jeg veldig fornøyd med måten Wenger og resten av styret har driftet klubben på. Jeg ønsker ikke at klubben skal kjøpe for å kjøpe. Dersom Wenger finner den rette spilleren til de riktige økonomiske betingelsene, så kjøper Wenger denne spillerene

 

 

Ja jeg reiser endel over hver sesong og betaler meget høye billettpriser..... Hvis du gidder lese det jeg faktisk skriver så hadde du sett at jeg IKKE ønsker å strø rundt seg med penger som City feks..... men jeg synes jeg har lov å mene at klubben bør investere litt mer på etablerte spillere som kan styrke stallen i dag, ikke om 5 år.

Frykter spillere som Cesc og Van P forsvinner om Arsenal ikke vinner noe snart...... Faen der putta Chelsea igjen (2-1 over Burnley) blir nok Chelseas år dette.....

Link to comment
Share on other sites

men jeg synes jeg har lov å mene at klubben bør investere litt mer på etablerte spillere som kan styrke stallen i dag, ikke om 5 år.

 

Selvfølgelig skal du få lov til å men at vi bør investere. Men det er stor forskjell på å mene at vi bør gjøre noe, og mene at vi som fans er i posisjon til å kreve at det investeres. For det var slik jeg oppfattet det du skrev.

 

Og som jeg skrev, så kommer Wenger til å investere, så lenge den rette personen til de rette økonomiske betingelsene dukker opp. Slik som med Vermaelen i sommer, og Arshavin i januar i fjor.

Link to comment
Share on other sites

Kan se ut som om Wenger har undersøkt muligheten for å få Villa til klubben i Januar.

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/w...ought-until-now

 

Skulle akkurat si det samme. Og jeg må si det gleder meg at vi faktisk har prøvd, og jeg forventer da at vi prøver igjen til sommeren, når de har uttalt at de må se på muligheten til å selge spillere. Og Villa selv har uttalt at England er å ønske hvis han bytter klubb.

 

Men Chamakh er vel større sjans for i sommer tenker jeg.. Gratis sådan.

Link to comment
Share on other sites

Skulle akkurat si det samme. Og jeg må si det gleder meg at vi faktisk har prøvd, og jeg forventer da at vi prøver igjen til sommeren, når de har uttalt at de må se på muligheten til å selge spillere. Og Villa selv har uttalt at England er å ønske hvis han bytter klubb.

 

Men Chamakh er vel større sjans for i sommer tenker jeg.. Gratis sådan.

 

Tror Chamakh ikke havner i Arsenal når han gå gratis til sommeren.

For de Arsenal har et lønnstak og ikke knekker den på grunn av en spiller vil ha høy lønn.

Arshavin prøvde seg på det i begynnelsen, men Arsenal sa nei til den lønna han ville ha.

Så Arshavin måtte bare godt den lønna Arsenal ville gi han. Er nok flere klubber som kommer til å gi Chamakh den lønna han ville ønske, har vel stått en del steder at han ønsker ganske høy lønn med fri overganger og bonus. Wenger måtte nok ha prøvde å kjøpe han for en liten summ nå for at ikke andre klubber kommer på banen i sommer å henter han gratis. Er vel en grunn til Flamini dro fra Arsenal også på grunn av penger, slik er fotball i dag spillere drar ofte ditt dem for mest penger.

Link to comment
Share on other sites

Og da skal Wenger ha uttalt at han ikke tror det kommer noen nye spillere i morgen.

 

http://www.skysports.com/football/transfer...0,14896,00.html

 

Nei, men så ville det vært ganske dumt om han sa at det kommer til å komme noen også. Andre klubber ville fort kastet seg inn i kampen hvis de fikk nyss i hvilke spillere vi evt er ute etter.

 

Jeg tror ikke det kommer noen nye spillere i morgen, men man vet jo aldri. Tviler på at det faktisk er så mange spillere som er tilgjengelige nå i Januar. Har virket rolig hos alle klubbene og det er nok mye pga økonomien i klubbene, men også mye pga at de bedre spillerne rett og slett ikke er tilgjengelig.

Link to comment
Share on other sites

Wenger presser jo som oftest prisen ned fra dag en av overgangsvinduet, og avslutter ikke forhandlingene før det siste minuttet av overgangsvinduet. Det er greit nok det, men det jeg mener er at vi aldri skal si aldri. Dog tror jeg han ser helt andre ting i visse spillere enn hva jeg gjør.

 

Jeg skulle ønske at denne kampen ble spilt litt tidligere i Januar, og ikke nå. For jeg tror det er mange ting som kom fram i dag, og kanskje litt for mye som kom fram som ikke skulle ha kommet fram i dag, som kanskje gjør at Wenger ser at dette ikke er godt nok. Vermaelen har vært en åpenbaring, og det viser at man ikke alltids må gi så veldig mye for å forsterke et lag (hint hint!!!).

 

Jeg blir iallefall ikke å kjøre ihjel F5-knappen i morgen. Sol Campbell og to uge og lovende spillere blir alt vi får dette vinduet.

Link to comment
Share on other sites

Og da skal Wenger ha uttalt at han ikke tror det kommer noen nye spillere i morgen.

 

http://www.skysports.com/football/transfer...0,14896,00.html

Kommer det ingen, må man kanskje se på om Wenger sin tid er omme. Vi må gjøre som vi gjør med spillere. Ljungberg var i flere år en av Arsenals beste spillere, men da han ble dårligere tok vi farvel med han. Wenger var i mange år en av verdens beste managere, men resultatene viser at det ikke lenger er slik. Spørsmålet er hva man skal legge til grunn når man skal se på om Wengers tid er ute - skal man se på det han HAR fått til, eller det han FÅR til nå? Jeg mener helt klart det siste. Saken er jo den at han har endret filosofi. Før var Arsenal et lag med mange ulike spillertyper og de hadde mye å spille på. Nå er alt annerledes, og jeg lurer på om Wenger ikke klarer å se kritisk på seg selv - er han så langt inni drømmen sin at han ikke ser realitetene?

Link to comment
Share on other sites

Stenger vinduet i morgen, er siste frist 1. februar?

Nå har ikke jeg satt meg inn i årets regler så fint om noen kan bekrefte/avkrefte dette.

 

Slik jeg har opfattet reglene er at siste frist normalt er 31.januar. Når denne datoen er en søndag (eller en annen helligdag), som i år, utsettes denne fristen til neste mulige dato, som i år er 1.februar, altså i morgen.

Link to comment
Share on other sites

Kommer det ingen, må man kanskje se på om Wenger sin tid er omme. Vi må gjøre som vi gjør med spillere. Ljungberg var i flere år en av Arsenals beste spillere, men da han ble dårligere tok vi farvel med han. Wenger var i mange år en av verdens beste managere, men resultatene viser at det ikke lenger er slik. Spørsmålet er hva man skal legge til grunn når man skal se på om Wengers tid er ute - skal man se på det han HAR fått til, eller det han FÅR til nå? Jeg mener helt klart det siste. Saken er jo den at han har endret filosofi. Før var Arsenal et lag med mange ulike spillertyper og de hadde mye å spille på. Nå er alt annerledes, og jeg lurer på om Wenger ikke klarer å se kritisk på seg selv - er han så langt inni drømmen sin at han ikke ser realitetene?

 

Er nok stolheten hans med å klare å bygge opp et lag med bare ungutter som driver han.

Men problemet er at han ikek helt ser at det må mere en bare unge talenter til for å vinne PL og CL ;)

 

Er nok stoltheten hans med å klare å bygge opp et lag med bare ungutter som driver han.

Men problemet er at han ikke helt ser at det må mere en bare unge talenter til for å vinne PL og CL ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...