Jump to content

Spådommer for overgangsvinduet, Januar 2010


Verminator5

Recommended Posts

ekan nesten ikke tro at wenger ikke ser nødvendigheten med å forsterke dette laget.

 

Dersom det stemmer at Wenger faktisk har forsøkt å hente Chamak og Villa, er det jo tydelig at han ser behovet for å forsterke laget.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 224
  • Created
  • Last Reply

Dersom det stemmer at Wenger faktisk har forsøkt å hente Chamak og Villa, er det jo tydelig at han ser behovet for å forsterke laget.

 

Står ikke denne Chamak uten kontrakt til sommeren? Om så er tilfelle, så skulle man tro at han kunne hentes for en fornuftig pris. Eller venter Arsenal til sommeren når han er kontraksløs?

 

Ellers skulle man også tro at det fantes andre (og langt rimligere) alternativer en selveste Villa? Man må ikke plukke på øverste hylle for å skape alternativer til Eduardo, Bendtner, Walcott og Vela?

Link to comment
Share on other sites

Man må ikke plukke på øverste hylle for å skape alternativer til Eduardo, Bendtner, Walcott og Vela?

 

Wenger har vel aldri vært opptatt av å hente fra øverste hylle. Han er ute etter å hente spillere som faktisk kan passe inn i hans fotballfilosofi

Link to comment
Share on other sites

Wenger har vel aldri vært opptatt av å hente fra øverste hylle. Han er ute etter å hente spillere som faktisk kan passe inn i hans fotballfilosofi

 

Sant nok, men Villa befinner seg høyeste hylle i butikken.

 

Har alltid likt at Wenger ikke tenker de store navnene, og heller ser spillerne i det store puslespillet. Men det forandrer ikke det at Wenger burde ha vært på markedet nå i januar. For noe må da kunne finnes og kjøpes som kan passe inn i filosifien.

Link to comment
Share on other sites

Men det forandrer ikke det at Wenger burde ha vært på markedet nå i januar. For noe må da finnes og kjøpes som kan passe inn i filosifien.

 

Det er jeg enig i. Men hva som har vært forsøkt og ikke forsøkt, får vi nok aldri vite. Jeg hadde mine forhåpninger etter at han endelig viste tegn til å forstå at noen ganger kan det hjelpe selv med korttidsløsninger som da han hentet Campbell på kontrakt ut sesongen. Hadde faktisk sett for meg at han skulle kjøre en løsning ala United med Henke. Men slik ble det desverre ikke.

 

Dermed må vi klare oss med det vi har. Og selv om stemningen er laber nå etter at vi ble utspillt etter alle kunstens regler, er ingenting avgjort ennå. Det er mange timer med fotball som skal spilles ennå, og jeg akter ikke å å skrinlegge håpet ennå. Seier borte mot Chelsea, så er vi med igjen.

Link to comment
Share on other sites

Det er jeg enig i. Men hva som har vært forsøkt og ikke forsøkt, får vi nok aldri vite. Jeg hadde mine forhåpninger etter at han endelig viste tegn til å forstå at noen ganger kan det hjelpe selv med korttidsløsninger som da han hentet Campbell på kontrakt ut sesongen. Hadde faktisk sett for meg at han skulle kjøre en løsning ala United med Henke. Men slik ble det desverre ikke.

 

Dermed må vi klare oss med det vi har. Og selv om stemningen er laber nå etter at vi ble utspillt etter alle kunstens regler, er ingenting avgjort ennå. Det er mange timer med fotball som skal spilles ennå, og jeg akter ikke å å skrinlegge håpet ennå. Seier borte mot Chelsea, så er vi med igjen.

 

Vi er enig Kim!

 

Vi hadde begge et håp om investeringer. Når dette uteble, så må vi pent takke med det vi har. Og selvsagt så håper vi det beste. Og skulle vi mot all formodning vinne, så skal jeg selvsagt svelge mine kameler.

 

Håper på en reprise av fjorårets resultat på brua. Satser på at John Terry fremdeles grubler på hvordan han forvaltet kjærlighetslivet de siste årene. ;)

Link to comment
Share on other sites

Nå har jeg hørt at Wenger allerede har signert 1/3 av spilleren som ligger på 3. plass på toppscorerlisten for Manchester United. Det må da være spissen vi trenger?!

 

Ikke Rooney (20) eller Berbatov (7), men Mr. Own Goal med 6 mål så langt ;)

Link to comment
Share on other sites

Det meste av hva som har skjedd/ikke har skjedd har blitt oppsummert så det er det vel unødvendig at jeg gjør. Det jeg da, som starter av tråden, håper på er at vi kan begynne å rette øynene mot neste overgangsvindu. Jeg syns tråden har hatt mye bra innhold og håper at det kan fortsette i samme spor frem mot sommervinduet. Jeg er en mann som liker å se fremover og legge fortidens skuffelser bak meg, så håper dere kan gjøre det samme og forflytte fokuset mot sommeren. Så da er det bare å diskutere hva dere ønsker dere inn og ut portene på Emirates til sommeren B)

 

Tips til hvordan jeg kan endre navnet på tråden tas i mot med takk :)

Link to comment
Share on other sites

Tips til hvordan jeg kan endre navnet på tråden tas i mot med takk B)

 

Du må inn i åpningsinnlegget og trykke på full edit. Da skal du få muligheten til å endre tittel på tråden. Alternativt be en av moderatorene gjøre det for deg

Link to comment
Share on other sites

Rykter om Cesc og Barca blusser opp i gjen, Cesc vil til Barca forde han er misfornøyd med Arsenal mangel på ambisjoner. HUsker Henry også sa ene sommeren han ikke ville til Barca, sommeren etter forsvant han dit avlike. Tror ingen skal bli overaska vis Cesc drar til Barca snart, Wenger og Arsenal gjør jo ingen ting for å forsterke en synkende båt B)

Link to comment
Share on other sites

Rykter om Cesc og Barca blusser opp i gjen, Cesc vil til Barca forde han er misfornøyd med Arsenal mangel på ambisjoner. HUsker Henry også sa ene sommeren han ikke ville til Barca, sommeren etter forsvant han dit avlike. Tror ingen skal bli overaska vis Cesc drar til Barca snart, Wenger og Arsenal gjør jo ingen ting for å forsterke en synkende båt B)

 

Merkelig at disse ryktene alltid dukker opp etter at Arsenal har tapt en kamp eller to, rart med den timingen.. Jeg tror vi alle erkjenner at Cesc en dag vil vende nesa tilbake mot katalonia, men tror og håper det ikke blir denne sesongen..

 

Og synkende båt..? => Den båten jeg heier på ligger fremdeles meget trygt på vannet..

Link to comment
Share on other sites

Merkelig at disse ryktene alltid dukker opp etter at Arsenal har tapt en kamp eller to, rart med den timingen.. Jeg tror vi alle erkjenner at Cesc en dag vil vende nesa tilbake mot katalonia, men tror og håper det ikke blir denne sesongen..

 

Og synkende båt..? => Den båten jeg heier på ligger fremdeles meget trygt på vannet..

Ligger trygt plassert på havet i forhold til Pool, Tott, Villa osv, men vakler i forhold til Chelsea og Manu

Link to comment
Share on other sites

Det er i det minste interresant hvis det medfører riktighet at Wenger har forsøk seg på 3 spillere som jeg har lest. En keeper (Sørensen?) og to spisser. Det er i det minste de rette posisjonene, så Wenger knows problemet. Selvsagt gjør han det.

 

Vel, det samme problemet kommer til å være der til sommeren Arsene!!

Link to comment
Share on other sites

Det er i det minste interresant hvis det medfører riktighet at Wenger har forsøk seg på 3 spillere som jeg har lest. En keeper (Sørensen?) og to spisser. Det er i det minste de rette posisjonene, så Wenger knows problemet. Selvsagt gjør han det.

 

Vel, det samme problemet kommer til å være der til sommeren Arsene!!

Ja, problemet forsvinner ikke. Og det forsvinner vertfall ikke ved å by på spillere på den måten Wenger gjør - underpris. Fatter ikke hvorfor dette kommer ut! Er det bare for at supporterne skal bli enda mer frustrerte over hans mangel på realisme i overgangsmarkedet. Han kan ikke si at han har prøvd hvis han egentlig ikke har gjort det.

 

Hvis Per bor 1km fra der bussen går fra, og bussen går om to minutter, kan han nå det om han løper. Men Per velger å gå, og når ikke bussen. Men han sier til Per og Pål at han prøvde å nå bussen. Vel, gjorde han egentlig det??

Link to comment
Share on other sites

Per burde vurdere en karriere i friidrett, han er jo høyst oppegående på mellomdistanse i alle fall.

 

Forøvrig, enig.

 

Arsenal rykter om at de vil bla opp 300 mill for å sikre seg Cesc i flere år framover.

Kansje det er noe i det at Cesc føler at Arsenal ikke gjør alvor i å utfordre Man Utd og Chelsea.

Tenker på Wengers små gutt poletikk av spillere, kansje en ny mangere hadde vært på sin plass :)

Link to comment
Share on other sites

:ph34r:-->

QUOTE(Stefan B @ Feb 7 2010, 01:11 AM) 188031[/snapback]

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/...s-Sorensen.html

 

Vet ikke hvor seriøst dette "ryktet" er, men må innrømme at jeg tror Sørensen hadde vært en klar forsterkning ovenfor Almunia, så er utrolig synd at vi mislyktes med å hente han..

 

Joda Sørensen hadde nok vert bedre enn Almunia, men er han god nok? Dette er en keeper som har slitt med å være klart førstevalg i ulike klubber. Hva sier egentlig dette? Var det bare ment som en kortsiktig løsning? Forhåpentligvis var det bare et lån det var snakk om vil jeg si.

 

Jeg vil påstå at Sørensen ikke er stabil nok til å være et førstevalg over lengre tid, det har han vist i ulike klubber.

Skal vi kjøpe ny keeper så må vi sikte høyere enn Sørensen. Fordelen med han er at han kjenner Premier League, men jeg er sikker på at vi kan hente bedre keepere utenfor Premier League til samme prisen som Sørensen ville ha kostet.

Kanskje Wenger tenkte å hente inn enda en keeper til sommerne i tillegg til Sørensen? Kan være at han ser at Fabianski ikke er noe å satse på, og at vi derfor vil ha to keepere inn. Men da er det jo litt rart at Mannone nettopp har fått ny kontrakt. Ville vel vert naturlig at han rykte opp til andre valg da?

Er ikke godt å si hva Wenger tenkte, men jeg mener i alle fall at Sørensen ikke er et svar på lang sikt. ( er jo ikke sikkert at Wenger ville ha Sørensen i det hele tatt....)

Link to comment
Share on other sites

:ph34r:--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Feb 7 2010, 01:11 AM) 188031[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

http://www.telegraph.co.uk/sport/football/...s-Sorensen.html

 

Vet ikke hvor seriøst dette "ryktet" er, men må innrømme at jeg tror Sørensen hadde vært en klar forsterkning ovenfor Almunia, så er utrolig synd at vi mislyktes med å hente han..

Joda Sørensen hadde nok vert bedre enn Almunia, men er han god nok? Dette er en keeper som har slitt med å være klart førstevalg i ulike klubber. Hva sier egentlig dette? Var det bare ment som en kortsiktig løsning? Forhåpentligvis var det bare et lån det var snakk om vil jeg si.

 

Jeg vil påstå at Sørensen ikke er stabil nok til å være et førstevalg over lengre tid, det har han vist i ulike klubber.

Skal vi kjøpe ny keeper så må vi sikte høyere enn Sørensen. Fordelen med han er at han kjenner Premier League, men jeg er sikker på at vi kan hente bedre keepere utenfor Premier League til samme prisen som Sørensen ville ha kostet.

Kanskje Wenger tenkte å hente inn enda en keeper til sommerne i tillegg til Sørensen? Kan være at han ser at Fabianski ikke er noe å satse på, og at vi derfor vil ha to keepere inn. Men da er det jo litt rart at Mannone nettopp har fått ny kontrakt. Ville vel vert naturlig at han rykte opp til andre valg da?

Er ikke godt å si hva Wenger tenkte, men jeg mener i alle fall at Sørensen ikke er et svar på lang sikt. ( er jo ikke sikkert at Wenger ville ha Sørensen i det hele tatt....)

Helt enig. Han er nok bedre enn Almunia, men han er ikke så god at han bør spille i Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Wenger ser nok fint hva som er galt med laget, men problemet blir at man "har prøvd" å hente inn nye spillere. Med litt mer godvilje, så hadde trolig troppen allerede vært forsterket. Marouane Chamakh kunne f.eks. vært hentet både dette og forrige overgangsvindu. Nå kommer han trolig gratis til sommeren. Greit nok, men jeg hadde absolutt foretrukket å hatt han i dagens tropp.

 

Regner litt med at det blir hentet inn nytt blod til sommeren, men da blir det viktig å holde på de spillerne som er gode. Hjelper fint lite med f.eks. en ny spiss dersom en annen forsvinner.

 

Når det gjelder Sørensen (hvis det stemmer), så hadde det vært spennende å vite hva tankene til sjefen går ut på. Snakker vi ut med Almunia, eller en som havner i en Fabianski-posisjon? Ett fett, tror dansken er bedre enn de begge.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig. Han er nok bedre enn Almunia, men han er ikke så god at han bør spille i Arsenal.

Sørensen har vært litt på og av de siste årene, men det er ikke sikkert det hadde vært noe dumt valg.

Tror uansett det kan være greit at Wenger venter til sommeren og evt undersøker keepermarkedet igjen da.

 

Forhåpentligvis kan det dukke opp noen fornuftige valg som kan være tilgjengelige som vi kan beholde som første keeper i en del år fremover.

Link to comment
Share on other sites

Det var stort sett det viktigste om de fire store i dag, men siden Manchester City snart vil gjøre dette til en kvintett, kan vi ta med at Stephen Ireland ikke er fornøyd med å ha havnet på benken etter at Roberto Mancini tok over. Den målfarlige midtbanespilleren har bare startet to seriekamper siden italienerens tok flyet nordover, og mot Bolton i går satt han og passet på saftflaskene hele kampen igjennom. Nå innrømmer iren at han kanskje må finne seg en ny klubb, melder The Times.

Har alltid hatt sansen for Stephen Ireland. Etter det jeg ser så er han den perfekte indreløper. Løpsmaskin som er et konstant irritasjonsmoment som i tillegg har vært relativt målfarlig over tid. Jeg skulle helst sett større og sterkere spillere på midtbanen, men Wenger er helt klart ute etter spillende og løpssterke midtbanespillere.

 

Han vil føye seg inn i rekken bak kortvokste spillere, men det er ikke noe i veien med å kjøpe like spilletyper så lenge man kvitter seg med en dårligere(les: Denilson).

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...