Jump to content

Spådommer for overgangsvinduet, Januar 2010


Verminator5

Recommended Posts

Overgangsvinduet for Januar nærmer seg med stromskritt. Og som den transfer-fanatikeren jeg er vil jeg komme godt i gang med tanker og rykter :D Arsenal har åpnet sesongen meget lovende, og det har fungert godt i alle ledd, selv om keeperplassen har variert. Så hva vil Wenger gjøre i Januar? Han har jo hatt en tendens de senere årene til faktisk å hente inn spillere i dette vinduet. Jeg kan nevne spillere somvReyes, Ade*****, Diaby, Walcott og Arshavin. Så hva tror dere? Personlig håper jeg at Song får en utfordrer til DM plassen, om ikke annet en solid back up. Et klart 3.valg på midtstopperplass hadde heller ikke vært å forakte. Akinfeev er bare en våt drøm ;) Så hva tror dere? Kommer Wenger til å åpne lommeboken i Januar eller har han full tillit til den nåværende troppen?

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 224
  • Created
  • Last Reply

Wenger er garantert fornøyd med stallen. Vi har blitt ryktet til (midlertidige?) erstattere til Song og Almunia. Hvis det blir noen kjøp / lån blir det i så fall i disse posisjonene. Kanskje Vieira kommer på et 6 mnd prestasjonsbasert lån? Uansett blir det nok lite aktivitet - sett at vi plutselig får masse langtidsskader i samme posisjon. Ingen førstelagsspillere ut håper jeg, men det kan jo hende at noen utålmodige talenter drar. Jeg tipper vi hverken kjøper eller selger noen førstelagsspiller.

 

City kommer nok til å gå på kjøpeorgie. Vinduets store snakkis tror jeg blir Ribery. Mange lag som ser ut til å ville ha han. Ellers tror jeg Robinho drar til Barca. Det blir spennende å se hva Benitez gjør hvis den dårlig formen fortsetter.

Link to comment
Share on other sites

Wenger er garantert fornøyd med stallen. Vi har blitt ryktet til (midlertidige?) erstattere til Song og Almunia. Hvis det blir noen kjøp / lån blir det i så fall i disse posisjonene. Kanskje Vieira kommer på et 6 mnd prestasjonsbasert lån? Uansett blir det nok lite aktivitet - sett at vi plutselig får masse langtidsskader i samme posisjon. Ingen førstelagsspillere ut håper jeg, men det kan jo hende at noen utålmodige talenter drar. Jeg tipper vi hverken kjøper eller selger noen førstelagsspiller.

 

City kommer nok til å gå på kjøpeorgie. Vinduets store snakkis tror jeg blir Ribery. Mange lag som ser ut til å ville ha han. Ellers tror jeg Robinho drar til Barca. Det blir spennende å se hva Benitez gjør hvis den dårlig formen fortsetter.

Enig med deg at City er den klubben som kommer til å handle mest. Men trur også den andre klubben fra manchester kommer til å slå på stortromma, dem sliter etter salget av Ronaldo, Nani og Valencia er ikke i nærheten. Så viss noen kjøper Ribery så frykter eg det blir sur Alex.

På vår side bør vi nok skaffe oss en ny keeper og bedre dekning på midtstopper og def. midtbane.

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke vi skal forvente så mye aktivitet i Januar. Offensivt har vi bra med spillere nå med tanke på at Nasri og Rosicky er tilbake. Forhåpentligvis kommer Walcott snart tilbake og holder seg skadefri også.

 

Defensivt er det litt mer tynt. En backup for Song hadde ikke vært dumt, men vil vel tro at det blir Denilson som tar over plassen hans når han er tilbake igjen. Ellers har vi også noen yngre spillere som kanskje blir sett på som en mulig erstatter for Song, selv om det kanskje blir litt tidlig allerede når Song drar til Afrika-mesterskapet. En ny backup på midtstopperplassen kunne jeg også tenkt meg, men tviler egentlig sterkt på om det blir noen kjøp i det hele tatt i Januar, hvis det ikke dukker opp noe helt spesielt eller at vi får mye skader.

Link to comment
Share on other sites

Håper at Wenger innså at vi er svakere uten Song de første 20 minuttene av Wolveskampen. Vi greide oss bare så vidt uten han i 20 minutter, ossen skal vi da greie oss uten han i 4(?) kamper under Afrikamesterskapet. Jeg håper som mange andre at vi henter inn en GOD back-up i den defensive sentrale midtbanerollen

Link to comment
Share on other sites

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_5690846,00.html

 

Tviler på at Wenger henter en spiller av slikt kaliber, etter fremgangen Song har vist... Men det hadde ikke gjort meg noe :)

 

Hyggelig å få han hit,ja.Men han blir ikke en veldig god erstatning under Afrikamesterskapet :D

Bodmer eller Fazio hadde vært en fin forsterkning, da de begge takler både def.midtbane og midtstopperplassen og er høye. Vel, får drømme videre :)

Link to comment
Share on other sites

Toulalan hadde vært fett :) Ikke det at jeg har sett kjempe mye av han, men liker det jeg har sett tidligere, og veit at han er supergod på FM ( :D )

 

Men Song har vist såppas gode takter, at tror, og nesten håper, at det ikke skjer, selvom det hadde vært fint med en backup når Song drar til Afrika eller blir skadet, ala Vieira på kortidslån, noe som hadde vært genialt, iogmed han har rutine (noe vi trenger til de vanskelige toppkampene) og sjel for klubben, samt ferdigheter! En backup på midtstopper hadde heller ikke vært dumt, men vil ikke ha noe som går direkte inn i dagens stall, til det syns jeg den spiller for bra! :)

Link to comment
Share on other sites

Hvis det viser seg at Senderos pakker sakene sine og drar (kilde se Senderos tråden) så håper jeg virkelig Wenger innser at vi trenger en ny midtstopper. En mulighet er kanskje å avbryte lånet til Nordtveit, men det er vel ikke så sannsynlig. Det kan jo også settes spørsmålstegn om han er god nok som tredje valg og.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Jeg syns den siste artikkelen Stian96 la ut der sier en hel del om hvor vanskelig dette vinduet vil bli for Wenger. Alle forventer en kvalitetsspiss, men det er ikke alltid like lett. Tror desverre den uttalelsen fører til at vi kun ender opp med et par nye spillere til juniorlaget.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Wenger henter ingen nye spillere i januar, det kan jeg garantere dere...(Selvom jeg mener vi trenger en ny klassespiss)

Vi får jo tilbake Bendtner i januar, så jeg kan tenke meg at han går ut i media og sier

at å få Bendtner tilbake er som å signere en ny spillere!

Når det gjelder fraværet til Song, så har Denilson plukket opp den samme ryggskaden,

og kan risikere å være ute i flere mnd(?).

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...