Jump to content

Spådommer for overgangsvinduet, Januar 2010


Verminator5

Recommended Posts

  • Replies 224
  • Created
  • Last Reply

Det tror jeg faktisk ikke, for det var mest spillerene rundt nevnte posisjon som sviktet og gav Everton momentum.

Det var nok de offensive spillerne som sviktet i dag ja... De to målene vi fikk kom jo fra midtbanen(via Evertonspillere). Funker dårlig med tre lave kjappe tekniske spillere på topp. Man trenger en kriger der hvis det skal fungere. Eller iallefall en som kan binde opp spillere og holde på ballen på en måte som Bendtner og/eller RvP kan. Skuffende kamp, men vi var heldige med at dette ikke ble tap. Everton var klart best i alt som ble gjort utpå der i dag(utenom å blokke skudd inn i eget mål da).

 

Utrolig synd at vi ikke tar 3 poeng og legger mer press på Manure og Chelskij, men det er fortsatt en lang sesong og den viktigste perioden vil være når vi møter både Villa, Pool, Manure og Chelskij på rekke og rad... Etter den perioden kan vi begynne å prate om at vi er ute av gullkampen. Enda er sjansen der men slike kamper som denne bør virkelig snart læres av hvis vi skal stå med troféet i skapet på Emirates etter endt sesong.

 

To spillere bør handles inn etter min mening. En spiss som kan holde på ball, flikke videre og score mål i tillegg til å være fysisk tilstedeværende i luftrommet.

En forsvarer som både er god på hodet, relativt rask, har vinner- og fightervilje og som også kan bekle en anker-rolle(om ikke Vermaelen kan ta den rollen i et par kamper).

 

Når det gjelder keeper er jeg veldig usikker, Almunia er det ingen tvil om er for dårlig. Fabianski har talent, det samme har Mannone og Szczesny. Spørsmålet er om det er riktig å satse på Fabianski allerede nå, eller om det bør hentes inn en bedre keeper enn Almunia og la spanjolen gå?

 

Håper Wenger har noen spillere på blokka og gjør riktige valg i dette overgangsvinduet.

 

Arsenal 'till I Die!!

Link to comment
Share on other sites

Skal ein bli nummer 1 må ein ha dobbel dekning på alle plassar. Det har me ikkje i dag.

Det har vel ikke noen.

Selv ikke Chelsea (spisser) har det.

Men vi er ikke langt unna: Med toppet B-lag har vi dette laget:

Fabi

Eboue - Djourou - Senderos - Gibbs

Walcott - Denilson - Diaby - Rosicky

Eduardo - Vela

 

ok lag det i utgangspunktet, men det er bare det at Arsenal alltid har så sinnsykt med skader. Så kanskje vi må ha mer enn dobbel dekning???

Link to comment
Share on other sites

Ser at Wengers uttalelser blir diskutert her. Jeg er fullstendig enig i at han ikke bør si at spillere SKAL kjøpes. Jeg tror at Wenger faktisk har vært villig til å kjøpe, men vi vet alle hvor kresen han er når nye spillere bringes inn dørene. Wenger kjøper ikke bare for å kjøpe. Det han burde sagt er: "We'll try to buy the players we want before ...." Det er jo ikke gitt at de spillerene Wenger vil ha vil til oss, eller at klubbene deres vil selge.

 

Vi kjenner jo også til det engelske mediekorpset og man skal ikke ta alle "uttalelser" for god fisk.

Det er i hvertfall lite taktisk å komme med de uttalelsene han spytter ut, hvis de er gjengitt korrekt.

Link to comment
Share on other sites

Ser at Wengers uttalelser blir diskutert her. Jeg er fullstendig enig i at han ikke bør si at spillere SKAL kjøpes. Jeg tror at Wenger faktisk har vært villig til å kjøpe, men vi vet alle hvor kresen han er når nye spillere bringes inn dørene. Wenger kjøper ikke bare for å kjøpe. Det han burde sagt er: "We'll try to buy the players we want before ...." Det er jo ikke gitt at de spillerene Wenger vil ha vil til oss, eller at klubbene deres vil selge.

 

Vi kjenner jo også til det engelske mediekorpset og man skal ikke ta alle "uttalelser" for god fisk.

Det er i hvertfall lite taktisk å komme med de uttalelsene han spytter ut, hvis de er gjengitt korrekt.

 

Har han noensinne sagt at han skal kjøpe? I alle intervjuer jeg har sett har han gjentatt at han vil kjøpe hvis den riktige spilleren dukker opp til riktig pris. Dette ble også understreket av Gazidis i siste intervjuet. At avisene i ettertid sier at Arsenal skal kjøpe kan dessverre ikke Mr Wenger påvirke.

Link to comment
Share on other sites

Har han noensinne sagt at han skal kjøpe? I alle intervjuer jeg har sett har han gjentatt at han vil kjøpe hvis den riktige spilleren dukker opp til riktig pris. Dette ble også understreket av Gazidis i siste intervjuet. At avisene i ettertid sier at Arsenal skal kjøpe kan dessverre ikke Mr Wenger påvirke.

 

nå er det vel liten tvil om at når den rette spilleren dukker opp, er prisen alt for høy. i alle fall i følge wenger.

Link to comment
Share on other sites

Har han noensinne sagt at han skal kjøpe? I alle intervjuer jeg har sett har han gjentatt at han vil kjøpe hvis den riktige spilleren dukker opp til riktig pris. Dette ble også understreket av Gazidis i siste intervjuet. At avisene i ettertid sier at Arsenal skal kjøpe kan dessverre ikke Mr Wenger påvirke.

Som jeg prøvde å presisere så vet vi alle hvordan det britiske mediekorpset jobber. Jeg påstod ikke at Wenger har kommet med slike uttalelser, jeg sa at slike uttalelser ikke bør finne sted.

Link to comment
Share on other sites

Som jeg prøvde å presisere så vet vi alle hvordan det britiske mediekorpset jobber. Jeg påstod ikke at Wenger har kommet med slike uttalelser, jeg sa at slike uttalelser ikke bør finne sted.

 

Hvis Wenger ikke har kommet med slike uttalelser, så har de vel strengt talt ikke funnet sted skulle jeg mene :)

Link to comment
Share on other sites

:)-->

QUOTE(Stefan B @ Jan 12 2010, 08:34 PM) 185431[/snapback]

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/...i.html?ITO=1490

 

Det ville vel gjort Flamini til den ultimate Judas, dog ville han nok ikke vært i nærheten av nivået han viste i sin siste sesong med oss uansett.

 

dette kommer forhåpentlig vis aldri til å skje. men for den summen kunne nok wenger handlet også...

Link to comment
Share on other sites

Koselig, Campbell er tilbake. Sol Campbell altså. Kanskje ville det vært mer fornuftig

med Kevin Campbell, det er muskler i angrepet vi trenger.

 

Da mangler det bare at Peter Storey overtar på defensiv midtbane og Pat Rice er cover på

høyre-backen.

 

Flott Wenger, enten konfirmanter eller pensjonister.

 

 

He he, utrolig morsomt innlegg M&B :) Det er sånne korte, sarkastiske innlegg jeg elsker. Jfr. debatten om forslag til forbedringer på forumet.

Link to comment
Share on other sites

Noen som har hørt Wengers oppdateringer på jakten her?

http://www.arsenal.com/news/news-archive/3...match-interview

 

Han hadde ikke noe nytt å rapportere, men sa han ikke ville si noe om aktuelle spillere før de eventuelt har signert for Arsenal..hehe. Som vanlig hemmelighetsfull B)

 

Han hintet vel om at en spiss kanskje trengs selv om Bendtner er tilbake, hvis de finner den rette.

 

Tipper det kommer en spiller helt på tampen av transfervinduet som vanlig ;)

Link to comment
Share on other sites

Det er litt rart at man ikke henter en spiller tidlig i overgangsvunduet da det er da Arsenal har hatt behov for en ekstra spiss, men det er kanskje møysommelige forhandlinger som skal til.... Skulle tro det var ønskelig at nye spillere kom inn så fort som mulig slik at vedkommende fikk noen økter sammen med laget før man blir kastet ut i kampsituasjon.

Link to comment
Share on other sites

Det er litt rart at man ikke henter en spiller tidlig i overgangsvunduet da det er da Arsenal har hatt behov for en ekstra spiss, men det er kanskje møysommelige forhandlinger som skal til.... Skulle tro det var ønskelig at nye spillere kom inn så fort som mulig slik at vedkommende fikk noen økter sammen med laget før man blir kastet ut i kampsituasjon.

 

tviler på at det kommer noe spiss i det hele tatt jeg.. wenger har jallet om nye spillere før han som ikke har kommet!

 

blir vel satset på at bendtner er løsningen

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...