Jump to content

Spådommer for overgangsvinduet, Januar 2010


Verminator5

Recommended Posts

Er nok stolheten hans med å klare å bygge opp et lag med bare ungutter som driver han.

Men problemet er at han ikek helt ser at det må mere en bare unge talenter til for å vinne PL og CL ;)

Er det den samme stoltheten som gjorde Wenger interessert i David Villa? Er det den samme stoltheten som hentet Arshavin?

 

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_5903525,00.html

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 224
  • Created
  • Last Reply

Wenger uttaler: "When you look deeply at what is happening to us, we have the best attack in the league; we scored more goals than anybody else. That means at least if you can do that for the first 20 or 21 games, why not in the other 18?"

 

Greit nok Wenger, men det er viktig å ha i bakhodet at van Persie er ute resten av sesnongen, samt at det ikke er spissene som står for målene. Det er Vermaelen og Fabregas som scorer målene nå om dagen.

 

Hvis er han er fornøyd forover, så kan han jo starte med forsterkninger i motsatt ende.

Link to comment
Share on other sites

Er det den samme stoltheten som gjorde Wenger interessert i David Villa? Er det den samme stoltheten som hentet Arshavin?

 

http://www.skysports.com/story/0,19528,11670_5903525,00.html

 

Ser man på de siste 5 åra han du telle på en hånd hvor mange spillere over 25år han har henta.

Arshavin er et unntak utenfor ungdoms poletikken hans ;)

David Villa flørta veldig med Arsenal i sommer, men Wenger lea ikke en finger da Real kom på banen.

Var vel prisen de ikke ble enig som velta overgangen den gang ;)

Link to comment
Share on other sites

Wenger uttaler: "When you look deeply at what is happening to us, we have the best attack in the league; we scored more goals than anybody else. That means at least if you can do that for the first 20 or 21 games, why not in the other 18?"

 

Greit nok Wenger, men det er viktig å ha i bakhodet at van Persie er ute resten av sesnongen, samt at det ikke er spissene som står for målene. Det er Vermaelen og Fabregas som scorer målene nå om dagen.

 

Hvis er han er fornøyd forover, så kan han jo starte med forsterkninger i motsatt ende.

 

sett sol som stopper sammen med gallas, og flytt vermaelen opp som spiss. helt klart den beste avslutteren i stallen.

Link to comment
Share on other sites

Slik det er, tror jeg vi har god nok økonomi til å falle utenfor topp4 selv om dette ikke er gunstig, om vi faller utenfor vil vi nok bruke en del penger på spillere som tar oss opp i topp 3 igjen ;)

Hvorfor i all verden ikke kjøpe de spillerne nå da, slik at Arsenal ikke faller ut av topp 4??? Hvorfor vente til skaden er skjedd med å reparere???

Link to comment
Share on other sites

David Villa kunne vært innhandlet for en overkommelig pris foran siste VM. Cesc mer enn antydet det, men ingenting skjedde. Vi krangler på skillemynt slik at Xabi Alonso nå spiller i hvitt. Sist januar tryglet Shay Given om å få komme til klubben.

 

Tenk om .....

 

Det er en tid for alt i denne verden, og nå tærer Arsene frasen "Wenger knows" helt til bristepunktet hva meg angår. Jeg savner David Dein, mannen med visjonene og evnen til å få ting til å skje.

Link to comment
Share on other sites

sett sol som stopper sammen med gallas, og flytt vermaelen opp som spiss. helt klart den beste avslutteren i stallen.

 

Hadde faktisk vært spennende...

 

Nå nærmer det seg slutten av enda et overgangsvindu, denne gangen trodde jeg faktisk på en sikkelig god overgang for vår del, tatt omstendighetene i betraktning: Vi er/var med i kampen om seriegull, vi har ikke vunnet på mange år, Fabregas begynner å bli utålmodig. Dette gjorde til sammen at jeg virkelig hadde trua på en sikkelig signering.

 

- Hittil ser det dårlig ut...

 

Noen som veit hvor jeg kan finne stream til Sky Sports dekning av transfervinduets siste timer?

Link to comment
Share on other sites

Hadde faktisk vært spennende...

 

Nå nærmer det seg slutten av enda et overgangsvindu, denne gangen trodde jeg faktisk på en sikkelig god overgang for vår del, tatt omstendighetene i betraktning: Vi er/var med i kampen om seriegull, vi har ikke vunnet på mange år, Fabregas begynner å bli utålmodig. Dette gjorde til sammen at jeg virkelig hadde trua på en sikkelig signering.

 

- Hittil ser det dårlig ut...

 

Noen som veit hvor jeg kan finne stream til Sky Sports dekning av transfervinduets siste timer?

 

Stream finnes sikkert, men ser at The Sun har en liveblogg om rykter og bekreftede avtaler.

 

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...-live-blog.html

 

Transfervinduet stenger kl. 18.00 i dag så det er vel høyst usannsynlig at nye spillere kommer inn døra på Emirates..

Link to comment
Share on other sites

"Stay with us every day and we will bring you all the latest breaking news on any deals, offers and speculation as it happens, with the window due to shut at 5pm this afternoon"

 

Men det har jo hendt at store overgongar ikkje blir offentliggjort før ut i timen etter "stengetid"..

Link to comment
Share on other sites

Er det vanskelig for deg å tenke seg at han kanskje har prøvd..? Når du ser kor lite som har skjedd i dette overgongsvinduet, så ville det vore ein kjempeskrell om han hadde henta ei stjerne som du, og andre med deg, tydeligvis forventer...

Hmm... "Prøvd"? Hva ligger man egentlig i det ordet? Hvis jeg hadde vært Wenger og lagt inn et bud på 4mill pund for Lloris og 6mill pund for Dzeko - hadde jeg da "prøvd"...

Link to comment
Share on other sites

"Stay with us every day and we will bring you all the latest breaking news on any deals, offers and speculation as it happens, with the window due to shut at 5pm this afternoon"

 

Men det har jo hendt at store overgongar ikkje blir offentliggjort før ut i timen etter "stengetid"..

 

Okey, takker for oppklaringen.

 

@Ravenghost:

 

Syntes selv det er utrolig irriterende når Wenger antyder såpass sterkt at han vil hente spillere, han gjorde det samme i sommer og forrige sommer om at han ville kjøpe et par erfarne spillere i løpet av sommeren (og før EM08). Dog har det kommet frem i ettertid at han faktisk har prøvd å kjøpe spillere, men at de ikke har vært tilgjengelige. Har ikke Wenger kjøpt en spiller så er det fordi han rett og slett er for dyr, eller fordi han ikke mener de er gode nok.

 

Skuffet er jeg helt klart, særlig mtp. at jeg var hellig overbevist om at vi trengte en spiss og en DM/MS allerede i sommer, og det var FØR van Persie ble skadet. Sitter her med en følelse av at vi kan/kunne ha vunnet Premier League i år, og når van Persie ble skadet og så og si ute hele sesongen var jeg bombesikker på at dette kom til å bli året når Wenger virket som om han var klar for å ønske en klassespiss velkommen. Dessverre for meg så har optimismen lagt seg litt nå, men jeg har fortsatt et vagt håp om at Bendtner blomstrer i februar sammen med Walcott og skyter oss til topps i PL.

Link to comment
Share on other sites

B)-->

QUOTE(Stefan B @ Feb 1 2010, 06:21 PM) 187647[/snapback]

Okey, takker for oppklaringen.

 

@Ravenghost:

 

Syntes selv det er utrolig irriterende når Wenger antyder såpass sterkt at han vil hente spillere, han gjorde det samme i sommer og forrige sommer om at han ville kjøpe et par erfarne spillere i løpet av sommeren (og før EM08). Dog har det kommet frem i ettertid at han faktisk har prøvd å kjøpe spillere, men at de ikke har vært tilgjengelige. Har ikke Wenger kjøpt en spiller så er det fordi han rett og slett er for dyr, eller fordi han ikke mener de er gode nok.

 

Skuffet er jeg helt klart, særlig mtp. at jeg var hellig overbevist om at vi trengte en spiss og en DM/MS allerede i sommer, og det var FØR van Persie ble skadet. Sitter her med en følelse av at vi kan/kunne ha vunnet Premier League i år, og når van Persie ble skadet og så og si ute hele sesongen var jeg bombesikker på at dette kom til å bli året når Wenger virket som om han var klar for å ønske en klassespiss velkommen. Dessverre for meg så har optimismen lagt seg litt nå, men jeg har fortsatt et vagt håp om at Bendtner blomstrer i februar sammen med Walcott og skyter oss til topps i PL.

Nok en gang:

 

Hmm... "Prøvd"? Hva ligger man egentlig i det ordet? Hvis jeg hadde vært Wenger og lagt inn et bud på 4mill pund for Lloris og 6mill pund for Dzeko - hadde jeg da "prøvd"...

 

En spiller er for dyr? Det er nok heller Wenger som lever i en litt annen verden enn andre.

Link to comment
Share on other sites

"Stay with us every day and we will bring you all the latest breaking news on any deals, offers and speculation as it happens, with the window due to shut at 5pm this afternoon"

 

Men det har jo hendt at store overgongar ikkje blir offentliggjort før ut i timen etter "stengetid"..

 

Ser at noen opererer med følgende: in time for the midnight deadline

 

Ingen skal ta håpet i fra Charlie! Jeg venter fortsatt B)

Link to comment
Share on other sites

B)--><div class='quotetop'>QUOTE(Stefan B @ Feb 1 2010, 06:21 PM) 187647[/snapback]</div><div class='quotemain'><!--quotec-->

Okey, takker for oppklaringen.

 

@Ravenghost:

 

Syntes selv det er utrolig irriterende når Wenger antyder såpass sterkt at han vil hente spillere, han gjorde det samme i sommer og forrige sommer om at han ville kjøpe et par erfarne spillere i løpet av sommeren (og før EM08). Dog har det kommet frem i ettertid at han faktisk har prøvd å kjøpe spillere, men at de ikke har vært tilgjengelige. Har ikke Wenger kjøpt en spiller så er det fordi han rett og slett er for dyr, eller fordi han ikke mener de er gode nok.

 

Skuffet er jeg helt klart, særlig mtp. at jeg var hellig overbevist om at vi trengte en spiss og en DM/MS allerede i sommer, og det var FØR van Persie ble skadet. Sitter her med en følelse av at vi kan/kunne ha vunnet Premier League i år, og når van Persie ble skadet og så og si ute hele sesongen var jeg bombesikker på at dette kom til å bli året når Wenger virket som om han var klar for å ønske en klassespiss velkommen. Dessverre for meg så har optimismen lagt seg litt nå, men jeg har fortsatt et vagt håp om at Bendtner blomstrer i februar sammen med Walcott og skyter oss til topps i PL.

 

Nok en gang:

 

Hmm... "Prøvd"? Hva ligger man egentlig i det ordet? Hvis jeg hadde vært Wenger og lagt inn et bud på 4mill pund for Lloris og 6mill pund for Dzeko - hadde jeg da "prøvd"...

 

En spiller er for dyr? Det er nok heller Wenger som lever i en litt annen verden enn andre.

 

Prøvd med at han visstnok var villig til å betale 14 millioner pund for Xabi Alonso, men Liverpool ville ha 16-17. Han skal også ha prøvd å hente Inler, Chamakh (£8M] men Bordeaux ville ha £12M noe jeg aldri ville betalt for en spiller som ikke har bevist noe som helst verken internasjonalt eller i en større liga enn Ligue 1. Hvis Wenger hadde kjøpt spillere som alle kostet 4-5 millioner pund mer enn hva han egentlig ville betalt, så hadde det blitt ganske mye i lengden.

 

Selv om jeg mener han kan bruke litt mer penger enn hva han gjør til tider, så er jeg fortsatt stolt over måten Wenger nekter å la seg bli presset av markedet som gjør at en spiller som Chris Smalling som er 20 år går for like mye penger som det kostet å hente Vermaelen. Wenger fremstår kanskje som sta og arrogant til tider, men genier har sine svakheter de også..

Link to comment
Share on other sites

Midnight deadline gjeld vel ikkje for spelarar TIL Premier League, men berre til f.eks land som Skottland..

 

Usikker, mulig du har rett. Det var vel 17.00 når Arshavin ble hentet for et år siden.

 

Ser at det stadig tikker inn bekreftelser på overganger innen England. Må innrømme at jeg ikke bruker F5-knappen like hyppig som for et år siden.

Link to comment
Share on other sites

Usikker, mulig du har rett. Det var vel 17.00 når Arshavin ble hentet for et år siden.

 

Ser at det stadig tikker inn bekreftelser på overganger innen England. Må innrømme at jeg ikke bruker F5-knappen like hyppig som for et år siden.

 

Arshavin sitt tilfelle var da veldig spesielt. Vinduet ble utvidet siden det var problemer med logistikken i England den dagen vinduet egentlig skulle stenge.

Link to comment
Share on other sites

er ikke overrasket over at det ikke er hentet inn forsterkninger, men jeg er svært skuffet. kan nesten ikke tro at wenger ikke ser nødvendigheten med å forsterke dette laget. kunne lett ha ramset opp 50 spillere som vile forsterket laget og stallen betraktelig...

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...