Jump to content

2009.10.25 West Ham B


Mr Chapman

Hvem vinner?  

21 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Jeg fikk bare med meg 1 omgangen, ikke noe jeg depper spesielt mye over etter å ha lest alle disse kommentarene. Det er selvfølgelig skuffende å komme hjem og høre at vi rotet bort noe som så ut som en komfertabel borteseier. Men 1 poeng skal vi ikke deppe alt for mye for. Upton Park er en bane hvor flere topplag vil tape poeng. Nå kan ikke jeg si noe om hverken spillet eller innsatsen i 2 omgangen, men jeg er hvertfall ikke særlig sinna etter 2-2 på borte mot West Ham, jeg visste det kom til å bli en hard og vanskelig kamp, spesielt med tanke på Cole. En trøst er jo at både Man Utd, Man City og Spurz tapte. Ikke glem at vi er på 3 plass med kun 5 poeng til 1 plassen, med en kamp mindre spillt. Med seier mot Tottenham, så vil denne kampen være glemt! :)

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Sa til meg selv før kampen att jeg skulle være fornøyd med et poeng.Det er jeg enda men jeg er veldig skuffet over att vi ikke klarer å spille som et topplag og sikre seieren på 2-0! På slutten roter vi det nesten til med en mann mere og vi kan være heldige att West Ham fikk en straffe og ikke to! Synes og så denne gangen att byttene kommer altfor sent! Når vi har såpass mange jevngode spillere der noen av de går i et rotasjonssystem BØR BØR BØR byttene komme etter 60-70min!

Link to comment
Share on other sites

 

Blir feil å slakte dommeren nå, men Wenger burde ha byttet ut Arshavin og Diaby lenge før.

Arshavin med sesongens svakeste kamp. Diaby er det ikke noe vits å si noe om..

På tide at Wenger åpner lommeboken å henter en klassekeeper, er alltid usikker med Mannone!

 

Hvorfor er det ikke noe vits å si noe om Diaby? Ser at mange er negative til han i dag, men kan noen fortelle meg hva han gjorde galt? Han vant alle dueller innenfor egen 16 i første omgang, han har ingen balltap, han spiller utrolig mange fine stikkere som åpner rom, han drar av spillere flere ganger for deretter å sette fart, han skaffer utrolig mange frispark med løpene sine. Hva gjorde han galt? Scoret han et selvmål jeg ikke så eller ga bort store sjanser i mot? Jeg er egentlig veldig lysten på å høre hvorfor han var dårlig i dag.

 

I mine øyne er Diaby, Eboue og Song de eneste som kan få godkjent for innsatsen i dag. De går i dueller og løper sannsynligvis mye mer enn noen av de andre. Sagna og Clichy har god kontroll på sine sider, men bidrar litt lite fremover. Fab er svak og Arshavin virker grinete så lenge han ikke får gjøre alt på sin måte. van Persie setter en sjanse, misbruker en annen. Ellers veldig lite involvert. Vermaelen virker ikke komfortabel mot Cole og Gallas sliter med duellspillet. Mannone gjør nok en tabbe som fører til mål. Nå har han fått sine sjanser og det er på tide å prøve noe nytt. Vi kan ikke ha keepere som i nesten hver kamp koster oss et mål. Da går det etterhvert enda verre enn i dag.

 

Generelt dårlig og en innsats som fortjener kritikk. Vi skulle angivelig ha lært noe av poengtapet i midtuken, kunne dessverre ikke se antydning til forbedring. Vi må jobbe med holdninger og mentalitet. I det man er fornøyd med seg selv går ting galt og det skjedde i dag. Meget skuffende resultat og kamp av hele laget.

Link to comment
Share on other sites

ikke bare hadde diaby usansynlig mange balltap, men han skapte enormt lite, og de gangene han slo ballen fra seg, slo han den bak sine medspillere. men også song var forferdelig i dag. klønete rett og slett. gang på gang slår han ballen opp i en retning der det ikke finnes medspillere. han er som oftest bra bakover, men han er på linje mascherano fremover! Mannone kan bli en kanonkeeper, men ikke før om en 3-5 år, så her må det forsterkes på samme tid som wenger henter inn en dm.

 

og nok en gang; hva i helvette er det wenger venter med?! ta ut de som ikke presterer. diaby etter 30 min, song til pause, og da kan også få en liten pause. med å sette inn noen som vil vise seg frem, og gjøre seg fortjent til en plass på laget, ville arsenal avgjort denne kampen før timen var gått!

Link to comment
Share on other sites

Hvilke feil da? At West Ham feilaktig ble fratatt en situasjon hvor det så ut som at det ikke var offside i første omgang? Eller at Parker får rødt kort? Straffen var billig, men Parker skulle hatt en like før. Ingen grunn til skylde på dommeren. Dette var en elendig kamp. Alle skuffet, bortsett fra Fabregas og til dels vPersie.

Til deg som spør om hvem vi heller skulle hatt i mål; Almunia er ikke veldig god, men han serverer ikke mål på den måten Mannone gjør på det frisparket...

Ikke enig at WHham skulle hatt noen straffe som helst. Gallas sparker i løse luften og Parker legger seg i den første situasjonen. Song er borti hælen til Cole, JA, men dette er etter at Cole allerede er på vei til å legge seg ned...

 

Den eneste straffen jeg mener kunne og skulle vært gitt er den VI ikke fikk da Upson handset inne i feltet. Men også den hadde vært billig. Situasjonen hvor Parker får sitt andre gule kan diskuteres.

 

Er likevel for lett å skylde på dommeren i en kamp hvor vi ikke dukker opp i andreomgangen, Mannone er både litt uheldig og litt udyktig på redningen på frispark som treffer hodet til Cole, og sist men ikke minst at vi får et feilaktig idømt straffespark... Frisparket som WHam scorer på var også veldig billig... Men all honnør til et West Ham lag som aldri gir opp.

 

Og jaggu er ikke hylekoret tilbake med en gang vi taper poeng i serien...

 

Det var skuffende i dag, og borte AZ, men det er nå vi skal stå bak laget og backe de til å begynne å vinne igjen! Husk, de er fortsatt i en læreperiode...

Den personen jeg er mest misfornøyd med i det siste er Arshavin. Synes det er på tide at Wilshere(eller noen andre) får prøve seg på vingen der.

 

Og til sist: Jeg er veldig sikker på at både Chelskij, Pool og Manure kommer til å tape poeng fremover. Kampen om ligagullet er ikke tapt enda!!

Link to comment
Share on other sites

Diaby har tatt store steg i riktig retning, jeg begynner for alvor å få sansen for han. I følge Actim har diaby vært blant de 10 beste midtbanespilleren i PL i år. Foran spillere som Lampard, Carrick, Cattermole m.fl

 

http://www.premierleague.com/page/Top10Mid...,,12306,00.html

 

Jeg har ingen anelse om hvordan Actim har kommet fram til sine resultater, skulle vært artig å få vite hvilke kriterier de rangerer spillere etter. Hvis man ser på topp 10 keepere så er ingen av våre på den listen, ergo kan ikke Actims rangeringer være helt feil.

 

http://www.premierleague.com/page/Top10Kee...,,12306,00.html

 

Litt ang. Mannone og vårt første baklengsmål. Ballen kommer fort med skru. Keeper er der med hele hånden bak ballen og da skal han klare å slå den vekk fra farlig sone. Helt klart en keepertabbe, men jeg foretrekker Mannone framfor Almunia allikevel. Han er flinkere i feltet og er flinkere til å sette i gang. I tillegg er han såpass ung at han fortsatt kan utvikle seg videre. Dette håpet har jeg ikke lenger til Almunia.

Link to comment
Share on other sites

Diaby er slik jeg ser det den definitivt svakeste på vårt lag. Jeg aner ikke hva Wenger ser i den fyren. Han tusler rundt og er for det meste anonym på banen i kamp etter kamp, og markerer seg iblant med feilpasninger. Jeg håper inderlig at han er vikar for en skadet Denilson...

Link to comment
Share on other sites

Latterlig dårlig å rote vekk to poeng når vi har seieren langt ned i lommen. Det er altfor tidlig å si men på dager som denne mister jeg troen på alt som heter seriegull og andre trofeer for den slags skyld. Der er mesterlag hadde skrudd på klokken og tatt med seg poengene mot et møkkalag hiver vi i dag to poeng rett ut vinduet.

 

De siste årene og også årene har vi tidvis levert fantastisk fotball, utrolig trist om dette enda en gang skal bli en trofeløs sesong. Klubben fortjener noe nå, manglende kynisme har vært et stort problem lenge nok nå.

 

Wenger virker maktesløs der andre managere hadde gjort noen bytter som hadde knyttet igjen kampen. Hvorfor i huleste gjøres ingen bytter?

Link to comment
Share on other sites

Diaby er slik jeg ser det den definitivt svakeste på vårt lag. Jeg aner ikke hva Wenger ser i den fyren. Han tusler rundt og er for det meste anonym på banen i kamp etter kamp, og markerer seg iblant med feilpasninger. Jeg håper inderlig at han er vikar for en skadet Denilson...

Skal jeg fortelle deg hva Wenger ser i Diaby? Akkurat det han presterte i dag og litt til. Enorm defensiv jobbing og duellstyrke, gode løp med og uten ball som motstanderen må ta ulovlige midler i bruk for å stoppe. Så klart er han som alle mennesker på denne jord varierende i sine prestasjoner. Og fra denne relativt defensive indreløper rollen har han scoret 3 mål denne sesongen. Gi meg en pasningsstatistikk for Diaby, så tipper jeg du får et litt annet syn på gutten.

Link to comment
Share on other sites

Der er mesterlag hadde skrudd på klokken og tatt med seg poengene mot et møkkalag hiver vi i dag to poeng rett ut vinduet.

 

 

Hvor var "mesterlaget" Man Utds ekstra gir på Turf Moor? Eller Chelseas mot Wigan? Eller Liverpools mange kamper som jeg har mistet tellingen på? Skrudde Shitty på klokken, slik at de fikk med seg 3 poeng hjemme mot Fulahm tidligere i dag? Alle topplag vil komme til å tape poeng mot antatt svakere motstand iløpet av en sesong. Dette var vårt første poengtap i Premier League, denne sesongen, mot antatt svakere motstand.

 

Vi taper poeng borte mot en London rival, kamper som alltid er vanskelig. Vi spiller uavgjort, men her inne ser det ut som vi har tapt. Jeg er sikker på at laget kommer til å heve seg, og slå kraftig tilbake mot Tottenham. Det som er mest sjokkerende når jeg leser gjennom denne kamptråden er all hetsen mot

Mannone. Gi nå gutten en sjanse, han er bare 21 år, og han viste hvor god han faktisk er borte mot Fulham, det virker som nesten alle her inne har glemt av den kampen. La nå for all del Mannone få prøve seg litt til. Han har 1-2 "tabber", hvor mange har Almunia hadd denne sesongen? Greit nok at vi kanskje har et keeperproblem, men p.d.d mener jeg at vår beste sisteskanse er Vito Mannone.

Link to comment
Share on other sites

Dette føltes som et tap, var utrolig skuffa igår etter kamp og kjenner jeg blir irritert når jeg tenker på det idag også.... At man uttaler etter kampen mot AZ at man slipper seg nedpå etter å ha scoret og så får en i fleisen, for deretter å gjøre akkurat det samme igår vitner ikke om at spillerne er gode til å lære av gamle feil.... Trekker ikke fram noen spesielle, men Mannone gjorde feil på mål nr 1, han skal ikke slå ballen ut dit han gjør. Straffen er billig som f.... men da skulle kampen egentlig vært punktert av oss! Meget skuffende!

Link to comment
Share on other sites

Utrolig skuffende å gi bort to poeng på denne måten, men det er håpløst å skylde på enkeltspillere. Dette var en kollektiv kollaps, der man åpenbart trodde man skulle cruise seg til tre poeng. All cred til West Ham som kjempet seg tilbake og fikk et fortjent poeng. Og håper Arsenal våkner opp etter dette og innser at man ikke får noen gratis-poeng i PL. Man må kjempe i hver eneste kamp. Forventer en helt annen innstilling mot spurs.

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt går det an å snuble, og det er riktig at alle topplag kan gjøre det. Men jeg er sikker på at de andre topplagene, Chelsea og Manu, ikke kunne tapt på den måten vi gjorde i dag. Jeg kan vertfall ikke huske at Chelsea eller Manu har ledet 2-0 for så å spille uavgjort mot såpass svakere motstand. Det tror jeg ikke har skjedd. Mange klandrer dommeren, etter det jeg ser så gjorde han følgende feil:

West Ham får annulert et mål i 1.omgang for offside. Svææææært tvilsomt.

Handsen til Upson

Rødt kort til Parker

 

I tillegg er det et par 50-50 situasjoner som noen ganger går WH sin vei, andre vår vei.

To straffesituasjoner hvor en går i fordel oss, en i fordel WH.

Frisparket som førte til 1-2 målet var litt merkelig kanskje.

 

Men uansett:

Laget tapte pga av seg selv, og Wenger.

Og dessverre, som mange sier her inne; enten bruker vi Arshavin feil, eller så er han ikke det vi hadde håpet på.

Link to comment
Share on other sites

Selvsagt går det an å snuble, og det er riktig at alle topplag kan gjøre det. Men jeg er sikker på at de andre topplagene, Chelsea og Manu, ikke kunne tapt på den måten vi gjorde i dag. Jeg kan vertfall ikke huske at Chelsea eller Manu har ledet 2-0 for så å spille uavgjort mot såpass svakere motstand. Det tror jeg ikke har skjedd. (..) Laget tapte pga av seg selv, og Wenger.

Og dessverre, som mange sier her inne; enten bruker vi Arshavin feil, eller så er han ikke det vi hadde håpet på.

 

Mye sjeldnere at ManU og Chelsea roter bort poeng på denne måten enn Arsenal. For deres vedkommede er det heller at de klarer å rote til seg poeng på slutten på tross av at de har spilt dårlig. Etter førsteomgangen i går håpet jeg at Arsenal endelig ville fremstå på den kyniske måten som karakteriserer topplag, men den gang ei. Ja, laget har seg selv og takke. Ihvertfall tull å skylde på dommeren, som gjorde feil begge veier, omtrent likelig fordelt. Mulig man bruker Arshavin feil, men håpløst å trekke noen konklusjoner i så henseende etter denne kampen, ei heller etter de andre kampene i høst. Hans prestasjoner har variert, men det er vel slik for hele laget. Egentlig ligger man svært bra an, når man tenker på hvor langt mange av spillerne har vært unna å vise sitt beste. Arsenal er uten tvil det laget som har mest å gå på, og det er jo litt interessant å tenke på, all den tid de har scoret mer enn tre mål i snitt og ligger helt i tetsjiktet.... Derfor ser jeg ingen grunn til å henge med hodet etter gårsdagens kamp. det er litt for tidlig til det.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor er det ikke noe vits å si noe om Diaby? Ser at mange er negative til han i dag, men kan noen fortelle meg hva han gjorde galt? Han vant alle dueller innenfor egen 16 i første omgang, han har ingen balltap, han spiller utrolig mange fine stikkere som åpner rom, han drar av spillere flere ganger for deretter å sette fart, han skaffer utrolig mange frispark med løpene sine. Hva gjorde han galt? Scoret han et selvmål jeg ikke så eller ga bort store sjanser i mot? Jeg er egentlig veldig lysten på å høre hvorfor han var dårlig i dag.

 

I mine øyne er Diaby, Eboue og Song de eneste som kan få godkjent for innsatsen i dag. De går i dueller og løper sannsynligvis mye mer enn noen av de andre. Sagna og Clichy har god kontroll på sine sider, men bidrar litt lite fremover. Fab er svak og Arshavin virker grinete så lenge han ikke får gjøre alt på sin måte. van Persie setter en sjanse, misbruker en annen. Ellers veldig lite involvert. Vermaelen virker ikke komfortabel mot Cole og Gallas sliter med duellspillet. Mannone gjør nok en tabbe som fører til mål. Nå har han fått sine sjanser og det er på tide å prøve noe nytt. Vi kan ikke ha keepere som i nesten hver kamp koster oss et mål. Da går det etterhvert enda verre enn i dag.

 

Generelt dårlig og en innsats som fortjener kritikk. Vi skulle angivelig ha lært noe av poengtapet i midtuken, kunne dessverre ikke se antydning til forbedring. Vi må jobbe med holdninger og mentalitet. I det man er fornøyd med seg selv går ting galt og det skjedde i dag. Meget skuffende resultat og kamp av hele laget.

 

 

Enig med deg ang Diaby som var en av våre beste på midtbanen. Ellers er det en stor forskjell i laget

når Eboue igår hadde en kamp hvor omtrent alt det offensive ble rotet til av dårlige løsninger.

Eboue jobber godt men han er dessverre lite kreativ. Alt renner som regel bort i frispark når han

skal forbi to-tre spillere. Jeg syns ikke Eboue hadde en god kamp igår dessverre.

Det blir en annen dimensjon i laget når Tomas spiller der.

Van Persie er den spilleren som burde avgjort det kanskje,men også den spilleren som kjemper og løper i 90 min. Vår beste spiller igår.

 

Nå bør vi lære å ikke skru ned tempo og intensiteten når vi leder. Det funker dårlig i PL.

Vil ikke ha en ny 4-4 kamp mot Spurs.

Link to comment
Share on other sites

Mye sjeldnere at ManU og Chelsea roter bort poeng på denne måten enn Arsenal. For deres vedkommede er det heller at de klarer å rote til seg poeng på slutten på tross av at de har spilt dårlig. Etter førsteomgangen i går håpet jeg at Arsenal endelig ville fremstå på den kyniske måten som karakteriserer topplag, men den gang ei. Ja, laget har seg selv og takke. Ihvertfall tull å skylde på dommeren, som gjorde feil begge veier, omtrent likelig fordelt. Mulig man bruker Arshavin feil, men håpløst å trekke noen konklusjoner i så henseende etter denne kampen, ei heller etter de andre kampene i høst. Hans prestasjoner har variert, men det er vel slik for hele laget. Egentlig ligger man svært bra an, når man tenker på hvor langt mange av spillerne har vært unna å vise sitt beste. Arsenal er uten tvil det laget som har mest å gå på, og det er jo litt interessant å tenke på, all den tid de har scoret mer enn tre mål i snitt og ligger helt i tetsjiktet.... Derfor ser jeg ingen grunn til å henge med hodet etter gårsdagens kamp. det er litt for tidlig til det.

 

Ser man kun på tabellen var ikke dette det verste som kunne skje. Men, det som bekymrer meg er at vi igjen svikter i en nøkkelkamp. Da alle andre, bortsett fra Chelsea, avgir poeng og vi har muligheten til å tette luken får vi en kollektiv svikt. Dette gjør meg bekymret. Vi svikter dessverre ofte når det gjelder som mest og i går kunne vi virkelig bevist at vi er et topplag som vil være med hele veien. Det klarte vi ikke.

Vi var gode både mot City og United uten å få noe igjen, vi var gode i 45 min i går og deretter veldig svake. Vi har et problem når vi i 3. kamp på rad gir fra oss initiativet når vi er motstander overlegen i alle posisjoner, men likevel ikke klarer å kontrollere fullstendig. Det største problemet syns jeg likevel er at vi ikke ser ut til å bli bedre på dette. Vi stadig havner i disse situasjonene, og ofte er det nøkkelspillerene som svikter mest. I går var Fab en skygge av seg selv og Arshavin hjelper vel ikke Clichy en eneste gang i hele kampen. Dette hindrer selvfølgelig også det offensive og vi blir stillestående og tafatte.

 

Nei dette var meget skuffende. For meg er ikke resultatet det som gnager mest, men måten vi igjen mister taket på en kamp vi lett burde kontrollere inn til seier.

Link to comment
Share on other sites

Ser det er mange som skriver at Wenger og flere av spillerne bør gå i seg selv etter denne kampen. Slik jeg ser det, er det vel heller enkelte her inne som burde gå inn i seg selv. Noe av det som skrives her inne, er fullstendig på trynet. Måten enkeltspillere hudflettes på er på nivå med oppførselen til de som driver og debatterer på TV. Og da snakker jeg ikke bare om i denne tråden, men generelt. Uavhengig av om vi taper, spiller uavgjort, eller vinner stort, så er det en eller annen som på død og liv skal kritiseres. Spillere får beskjed om at de kan se til h***** å dra seg til en annen klubb. En ting er å skrive slikt til en spiller som Adebayor, men å skrive dette til spillere som blør for drakta er patetisk. Det er rett og slett ikke Arsenalsupportere verdig. Og det verste er at det finnes supportere som har fulgt klubben i over 30 år (de sier iallefall så) som kommer med slike utsagn. Har man fulgt klubben i over 30 år, er man en godt voksen person hva alder angår, og burde derfor holde seg for god for å komme med slike utbrudd. hvis det er noen som burde se til h****** å finne seg en annen klubb, så er det faktisk de som ikke kan annet enn å kritisere. For å bruke ett utsagn fra filmen Fever Pitch, hvor hovedpersonen er med faren på pub før kamp, og supporterne på puben diskuterer Sammels. En av supporterne kommer med følgende kommentar: "Sod off to Spurs".

Link to comment
Share on other sites

Arsenal

Stupid is what stupid does again. Only if there was any credible reason to believe that Arsenal will learn from their mistakes would their failure to win at West Ham be palatable. Instead they made the same mistake for the third time in a week and plenty more smart money can be placed on them continuing to lack the intelligence to learn.

 

Arsene Wenger made the right noises at Upton Park, announcing "we have to learn when we are leading to kill the games off", but it's all been said before. The Frenchman was livid on Sunday night and no wonder: Poor Arsene seems to have given birth to the most forgetful footballers on the planet. It was only on Wednesday that Abou Diaby assured reporters after Arsenal threw away victory in Holland that, "We will take a good lesson from this." Sound familiar? It should do because barely 48 hours had passed from the Arsenal website carrying another interview with Diaby in which he complained of his team "switching off" against Birmingham and mused on how they had "made life difficult for themselves after going 2-0 up". Learn? Arsenal are the students from hell.

 

"We are an intelligent team and an intelligent team makes the maximum result with the game they produce," said Wenger after the 2-2 draw in east London. "That is what we did not do." We're not being clever but we think that's an admission of stupidity.

Link to comment
Share on other sites

ja, det er besynderlig at spillerne ikke lærer dette. De er nok langt over gjennomsnittlig intelligente på sin måte, de spiller jo den mest avanserte fotballen på planeten når de bare vil, og får det til. Men det minste snev av taktisk intelligens ser det ut som de ikke er i stand til å erverve seg. Hvorfor klarer de ikke å lære det enkle, når de åpenbart er i stand til å lære det vanskelige? Utrolig frustrerende, og det er nok ikke få pokaler Arsenal har sløst bort opp gjennom årene på grunn av dette. Nå behøver det ikke gå så galt denne sesongen - det er jo langt frem - men når Arsenal vinner noe er det på tross av mangelen på taktisk dyktighet, ikke på grunn av slik dyktighet, som jo har vært den avgjørende faktoren for at ManU har vunnet så mye som de har gjort. Arsenal må med andre ord vær mer suverene rent fotballmessig for å oppnå det samme som sine rivaler. Same old story....

Link to comment
Share on other sites

Ohhff... for et sørgelig resultat. Begge lag gjør en nøytral første omgang, men vi klarer, til min store begeistring, å få to relativt enkle mål. Noe som må sies å høre til skjeldenhetene. Og vi klarer å holde West Ham stille også i store deler av 2 omgang. De skaper jo minimalt med sjanser?! De har et trykk, men det er "pretty much it". Bra av oss! En perfekt anledning til å vinne på en dårlig dag, og utnytte til fulle de feil hjemmelaget gjør. Allikevel ender det altså med bare 1 poeng..... Hvorfor?

 

Fordi West Ham blir invitert inn i kampen igjen ved en keepertabbe av Vito. Dermed får West-Ham en skikkelig vitamin-insprøtning på et veldig ugunstig tidspunkt, og kan jage utligning med en kraftig fornyet tro, samt et støttende hjemmepublikum. Jeg ønsker for all del ikke å legge skylda på italieneren. Det er kvaliteten "overall" i de keeperene som har bekymret meg, og som ihvertfall ikke blir mindre bekymrende nå! At talentet Mannone ikke framstår bunnsolid og at han gjør et par feil, kan ikke han klandres for. Men at Wenger har en første-keeper som ikke er noe bedre... - Ja det er rett og slett jævelig synd!

 

Se på United. De har også et ungt og fremmadstormende keeper-talent i Foster, som fikk vikariere for en skadet van der Saar. Dette førte til en del usikkerhet og et par blemmer. Tilsvarende situasjon er vi i. Den enorme forskjellen er kvaliteten hvert av de respektive lagene får i buret, når første-keeperen er tilbake, er så beklagelig forskjellig. Det holder ikke!

 

Det er selvfølgelig et faktum at vi ikke spilte noen god offensiv kamp, men når vi har intense kamp-programmer er det helt vitalt at vi vinner på slike "svake" dager. Og da er vi nødt til å ha en mann i buret som kan være en trygghet og en matchvinner. Almunia er definitivt ikke dette og hverken vi eller Wenger skal forvente at Vito eller Fabianski skal være dette..

 

Alt i alt vil jeg si at jeg er super-positiv på de fleste områder. Vi er utvilsomt bedre defensivt enn ifjor og fremover har vi et arsenal av briljante spillere. Vi spiller til tider glitrende fotball og vi blir beundret av alle. Det eneste virkelig bekymrende minuset er det jeg har nevnt ovenfor, keeperspillet.

 

United B : Almunia gjør grov feilvurdering og feller en Rooney på full fart mot reklame-skiltene. Utligning til 1-1 på et tidspunkt vi har fantastisk deilig kontroll på United. De skaper ikke en dau skjit... Sluttresultat unødvendig å nevne.

 

Portsmouth H : Igjen inviterer Almunia et lag inn i kampen ved å tabbe seg ut. Taper "luftduellen" med Kaboul og Portsmouth er helt unødvendig inne i kampen. Heldigvis vinner vi til slutt komfortabelt.

 

Man City B : Virker nesten som Almunia prøver å gjenta "bedriften" fra Nord-London derbyet på Emirates ifjor. Tror skuddet til Jenas skal gå utenfor, og prøver å "safe" den ut. Mot City skal han klare å ta headingen til Richards. Den kommer fra LANGT hold. City tar altså ledningen rett før pause, og vi må nå jage....

 

Målet til Bellamy anser jeg ikke som en tabbe, men det er ihvertfall ikke umulig å ta.

 

Birmingham H : Unge og lovende Vito glepper et overlegg og råskinnet Bowyer skaper spenning med 2-1...

 

West Ham B : Et frispark som skal dyttes ut av banen eller ut av fare-sonen, går istedenfor rett ut i feltet igjen og Cole har små problemer med å gjøre 1-2. West Ham hadde knapt en sjanse før dette....

 

Det jeg vil fram til er (naturligvis) at det gjøres for mange keepertabber. I kamper vi har vunnet til tross for tabbene, blir motstanderlaget invitert inn i kampen igjen og vi må igjen score for å avlive kampen. Istedenfor at vi kan cruise seieren inn og kanskje spare spillere i større grad enn det vi nå har kunne gjort som følge av dette.

 

Ikke rettferdig å legge all skyld på keeperene, og det gjør jeg ikke, men det er uten tvil den lagdelen som er betraktelig svakest.... Tiltross for at dette hjelper uhyre lite (Wenger akter ikke å hente inn en keeper) , klarer jeg ikke å ungå å være veldig skuffet over keeper-situasjonen. Og at dette kan koste oss gullet.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...