Jump to content

2009.10.25 West Ham B


Mr Chapman

Hvem vinner?  

21 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Der røk ligagullet. Blir faen ikke gull med rævva fotballkamper mot rævva lag. Minner meg om kampene mot Stoke, Hull og Fulham i forrige sesong. Dette var pinlig. Wenger bør virkelig gå i seg selv etter denne kampen. Makan til rævva fotball som ble spilt idag.

Synest ikke Wenger skal ta på seg alt skyld. Han kan da ikke noe for at fi"#a med følyta gir dem to mål og et poeng!

Kan være enig med at Wenger burde gjort noe etter 1-2 målet, trenger ikke være professor for å se at våre 11 mann bare stresse og ikke fikk til noe. Da hadde det vore lurt med et bytte for å roa det litt ned. På denne tiden hadde vi heller ikke byttet noen.

Er utrulig skuffet etter dette poengtapet! Savner de dagene da vi avgjorde kamper, nå har eg følelsen av at vi kan lede 3-0 og 15 min igjen på klokka og alikevel tape kampen. Savner karaterer i laget som kan roe det hele ned og ri av stormen når det blåser som verst. Savner det å gå av banen uten å ha sluppet inn mål, kan ikke huske sist vi gjorde det!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 99
  • Created
  • Last Reply

Innsatsen i de to seneste bortekampene i PL (Fulham og West Ham) har vært så elendig at 4 poeng i de to kampene nesten er 4 for mye. Håper Wenger starter med Almunia neste kamp, og at han ikke bruker 4-5-1 mot såpass svake lag som West Ham. 4-3-3 er én ting, men det er ikke det vi spilte i dag!!!

Link to comment
Share on other sites

Hadde vi bare hatt LITTE GRANNE vinnermentalitet i dette laget, så hadde vi tatt 3 poeng slik som Bolton gjorde idag. Men vi har ABSOLUTT INGEN matchvinnere, NADA!!!!

 

Fy faen så skuffet jeg er nå.

 

&/#%&/%&//&%&/(((&/!!!!!!

 

 

Så jævlig typisk... Når alt går vår vei, så må vi selvfølgelig tryne IGJEN.. Hvert eneste år siden 2005.......

Link to comment
Share on other sites

Song er klønete i en situasjon som fører til straffe. Å si at han er ræva er feil! Hvilken kamp har du sett? Arshavin var blant de aller beste om AZ og skapte angrep på egenhånd. Gallas elendig? Ser du bare på tabbene og lar det veie opp for hele kampen. Når det gjelder Clichy er jeg mer enig...

 

 

Okei, ræva var å ta litt hard i, men har var mindre god da! Ser jo ut som om fyren går på stylter. Og gang på gang mister han ballen, for å ikke snakke om de elendige pasningene hans fremover på banen. Gallas var svært dårlig ja. Se på kampen igjen så ser du hvordan han slipper Carlton Cole forbi gang etter gang. Han går jo ikke inn med en eneste takling. Målet var bra men utover det var han svak. Det gjelder forsovet de fleste defensive spillerne vår. Hvor har det blitt av gløden og taklingene? Og Arshavin spiller kanskje på 60% for tiden.

Link to comment
Share on other sites

Mannone feilberegner som sagt hvor ballen skal havne, men det er ekstremt vanskelig å redde slike skudd uten å miste kontroll over ballen. Håper Mannone fortsetter i mål, han har et stort potensial, noe Almunia aldri har hatt.

Spørsmålet blir da hvor mye vi skal ofre for at dette potensialet skal få utvikle seg

Link to comment
Share on other sites

All honnør til West Ham som beviser at de er et godt lag.

Vi tar innpå United 1 poeng og går forbi Spurs.

Tross alt burde vi tatt 3 poeng her. Shit happens.

At ligagullet røyk er vel å ta litt hardt i;-)

Link to comment
Share on other sites

Det virker som all piffen detter ut av spillerne våre når vi får en liten ledelse. Det værste er jo at vi ikke er i stand til å mobilisere troppene på 1-2 men fortsetter å ri på ledelsen. Mannone har fått spille noen kamper nå, men føler Almunia bør få lov til å ta plassen tilbake nå.

 

Dommeren var også noe for seg selv i dag. Blåser og blåser og blåser. Vi skulle hatt straffe på handsen til Upson. Straffen til West Ham var også av den svært billige sorten. Men det skulle ikke hatt noe å si for vi skulle ha drept kampen! Faen så forbanna jeg blir av å se profesjonelle fotballspillere uten engasjement!

 

 

Det jeg pusser litt på er frisparket før 1-2 målet. West Ham spilleren løper ned Diaby og får frispark..

Straffen var noe billig men det var kontakt selv om han legger seg flatt ned. Også typisk at Green tar årets redning på tampen av kampen mot nettopp arsenal. Ellers er jeg mektig lei Wengers trang til å spille spillere som ikke bidrar på banen. Og man skulle trodd at når laget teknisk sett kan inta tabell toppen med seier at de gikk ut og gav alt de har. Det er her det største problemet til Wengers lag de siste årene ligger for meg. Evnen til å sloss i 90 min for 3 viktige poeng.

Link to comment
Share on other sites

Ligagullet er ikke tapt enda. Det blir det dermot hvis Almunia får spille neste seriekamp. Mannone kan ikke gjøre noe som helst annet enn å få ei hånd på ballen, og det fikk han. Utover denne omdiskuterte situasjonen, gjorde han en god figur. Han fikk hjertet til å banke litt akkurat slik som vi er vant med fra Lehmann-tidene, og han gjør det som skal gjøres. Almunia er bare en middelmådig reserve som alltid har vært reserve, og det har ikke plaget ham nevneverdig.

Link to comment
Share on other sites

Okei, ræva var å ta litt hard i, men har var mindre god da! Ser jo ut som om fyren går på stylter. Og gang på gang mister han ballen, for å ikke snakke om de elendige pasningene hans fremover på banen. Gallas var svært dårlig ja. Se på kampen igjen så ser du hvordan han slipper Carlton Cole forbi gang etter gang. Han går jo ikke inn med en eneste takling. Målet var bra men utover det var han svak. Det gjelder forsovet de fleste defensive spillerne vår. Hvor har det blitt av gløden og taklingene? Og Arshavin spiller kanskje på 60% for tiden.

Carlton Cole har en fysikk som INGEN av våre spillere kan måle seg mot. Han er skremmende god med en mann i ryggen, så jeg forsvarer Gallas sin innsats i dag.

Song har nå oppnådd anerkjennelse blant lagene i PL og West Ham var utrolig flinke til å pakke han inn. Syns du bør se ting litt i perspektiv her.

Link to comment
Share on other sites

Dette var sabla kjipt, her tapte vi to poeng. Vi har full kontroll uten å imponere, og med flere spillere under pari. Hvorfor skal vi alltid rote det til på slike kamper?

 

Mannone hadde nok en kamp hvor det blir for mye usikkerhet, og reduseringen må han ta på sin egen kappe. Jeg mener at Almunia nå må få sjansen igjen, for jeg føler meg mer trygg på spanjolen som bakerste mann. Mannone er ung og er en spennende spiller, men trenger nok litt mer rutine i enkelte områder før han er god nok til å spille fast på laget. Det blir flere situasjoner i kamper hvor det virker som han har litt høy puls. Synes han prøver litt for mye, bl.a med det å prøve å holde baller på innlegg og dødball, når han burde bare fokusere med å bokse ballen ut.

 

Arshavin har vært langt under pari i flere kamper, og jeg mener at Wenger burde henvise han til benken for å sette krav videre. Kanskje er han sliten, så han trenger en kamp på benken? Kanskje løfter han seg, etter å ha blitt vraket? Nå setter jeg høye krav til slike spillere, som jeg ser på som det ypperste i sin posisjon.

 

Blir alt for lite hjelp mot Persie, og de jobber alt for mye unna hverandre. Det blir for store rom mellom Persie og bl.a Arshavin, slik at man ikke kan utnytte veggspill, eller skape rom for hverandre.

 

Eboue jobbet bra idag, men er nok ikke god nok på denne posisjonen. Vi har flere spillere ute, så en må jo spille i denne posisjonen slik det er.

 

Diaby: Jobber bra, men får ikke til alt som mange andre på laget.

 

Song: Gjør nok en stor kamp på midtbanen, og jeg synes han var lagets beste.

 

Fabregas: Sliter i perioder med å styre, men kan ha sammenheng med hvordan leddet foran jobber med å skape rom for pasninger, eller å dra med seg motspillere vekk fra sine posisjoner.

 

Ellers, er laget i en litt tyngre periode med tanke på flyten i spillet. Tar vi 3 poeng mot scum til helga, så er det vel likevel greit med 4 poeng i disse to kampene.

Vi har mye å gå på, og jeg tror at Wenger burde tenke denne uka på hvem som virker mest gira på treningsfeltet.

Er det spillere som trenger hvile?

Er det spilelre som trenger å bli benket?

 

Nå er det langt ifra noen krise, vi har sanket bra poeng sålangt denne sesongen. Med uavgjort for City idag, tap for Utd, og uavgjort for Villa (tottenham tapet var ventet, og de er heller ikke de store utfordringene helt i toppen.....), så tapte vi ikke mye på denne kampen. West Ham var gode på det spillet de er gode i, så all honnør for at de ikke gir opp.

Nasri satt på benken, og da får vi flere alternativer som kan skape offensiv kraft fremover.

 

Nei nei, ikke la oss deppe av dette. Scum til helga, og der skal vi vinne med stil :blink:

 

Gooner

Link to comment
Share on other sites

Carlton Cole har en fysikk som INGEN av våre spillere kan måle seg mot. Han er skremmende god med en mann i ryggen, så jeg forsvarer Gallas sin innsats i dag.

Song har nå oppnådd anerkjennelse blant lagene i PL og West Ham var utrolig flinke til å pakke han inn. Syns du bør se ting litt i perspektiv her.

 

Cole var uten tvil man of the match idag. Han var skremmende god og enormt bra å holde på ballen.

Syns også Song gjorde en god figur idag.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke ballen som treffer hånda til Mannone feil!!!! Det er hånda til Mannone som treffer ballen feil! La nå det være klinkende klart.

 

han skal i hvertfall ikke ha skylda for at vi tapte to poeng i dag. Dette var en ekstremt ræva andre omgang av hele laget. Vi mestrer ikke å ri på en ledelse og når vi slipper inn to er det for sent å omstille seg til å skape noe offensivt igjen. Hvis noen skal ha skylden for dette må det være Wenger som ikke gjør de nødvendige byttene når han ser at vi ikke opprettholder presset fra første omgang. Synes også at det er ett sjansespill å benytte seg av Eboue og Diaby samtidig, da man aldri vet når en av de har dagen. At de har hatt den samtidig kan jeg vel ikke si jeg husker. Men det blir feil å henge ut enkeltpersoner i en så symptomatisk kamp som dette. Det vi så i dag er the "Arsenal way" å gi fra seg poeng på.

Link to comment
Share on other sites

Carlton Cole har en fysikk som INGEN av våre spillere kan måle seg mot. Han er skremmende god med en mann i ryggen, så jeg forsvarer Gallas sin innsats i dag.

Song har nå oppnådd anerkjennelse blant lagene i PL og West Ham var utrolig flinke til å pakke han inn. Syns du bør se ting litt i perspektiv her.

 

 

Vi er uenige, thats it! :blink:

 

Jeg gruer meg litt til kampen mot Spurs til helgen. Lennon mot en svært svak Clichy kan være småfarlig og vi må virkelig få tilbake gnisten i laget. Når det gjelder keeperplassen så vet jeg virkelig ikke hvem som skal stå mot Spurs. Synes Almunia burde få spille igjen utelukkende med tanke på erfaringen hans.

Link to comment
Share on other sites

Dette var dagen for elendig dømming, dessverre. Greit nok hvis dommeren ikke ser West Hams to hands, ingen kan uansett se alt. Men verre blir det når "Hines løper rett i en motspiller utenfor spissen av 16-meteren, og får frispark"... En usedvanlig presis beskrivelse, en uforståelig avgjørelse! Straffen som faktisk blir gitt er ikke uforståelig, men likevel svært, svært billig. Når man legger til at Nemanja Vidic og Jamie Carragher tidligere i dag rev ned hver sin spiss på klar vei mot mål uten å få direkte røde kort, blir det en helsvart dag for gutta i sort.

 

Fryktelig bitre 2 poeng å tape!

Link to comment
Share on other sites

Vi er uenige, thats it! :blink:

 

Jeg gruer meg litt til kampen mot Spurs til helgen. Lennon mot en svært svak Clichy kan være småfarlig og vi må virkelig få tilbake gnisten i laget. Når det gjelder keeperplassen så vet jeg virkelig ikke hvem som skal stå mot Spurs. Synes Almunia burde få spille igjen utelukkende med tanke på erfaringen hans.

Trudde Lennon vrei kneet mot Stoke, og muligens er ute til neste helg??

Link to comment
Share on other sites

Utrolig skuffet! At vi greier å rote bort en kamp vi burde ha vunnet, er rett og slett pinlig.

Det som skuffer meg mest, er at HVER eneste gang vi leder med et eller to mål, så tror de

at kampen er over, selvom det er halv times tid igjen! Våkn opp!!

 

Blir feil å slakte dommeren nå, men Wenger burde ha byttet ut Arshavin og Diaby lenge før.

Arshavin med sesongens svakeste kamp. Diaby er det ikke noe vits å si noe om..

På tide at Wenger åpner lommeboken å henter en klassekeeper, er alltid usikker med Mannone!

Link to comment
Share on other sites

Sånn midt oppi det hele. Vi tok faktisk 1 poeng i dag, borte mot et lag som mange kommer til å tape poeng mot. Så det er ikke så ille som mange skal ha det til :blink:

Om de tar poeng mot de andre det driter jeg i. Saken er ikke verre enn at denne skulle vi ha tatt enkelt, ikke mistet tre kg hår og dratt hjem med tre poeng. At de andre topplagene avga poeng(minus Chelsea) gjør ikke saken bedre for meg, derimot mye verre.

Link to comment
Share on other sites

Spørsmålet blir da hvor mye vi skal ofre for at dette potensialet skal få utvikle seg

 

He he, det har vi vel gjort i en del år nå, og slik ting ser ut vil vi fortsette med det i noen år til.. Gleder meg nå til at øknomien blir enda sterkere og at ungdomsprosjektet til Wenger tar en ny retning ala "the invincibles" :)

Link to comment
Share on other sites

Mye kritikk til forsvaret og keeperen vår nå, men ærlig talt, vår beste spiss skal ikke bomme når han får ballen midt på pannebrasken inne i 5 meteren på overtid!

 

Jeg forventer såpass av van Persie, at han setter en så enorm sjanse!

Link to comment
Share on other sites

Arsenal har et seriøst keeperproblem, that's a fact - og har vært det lenge. Bare det faktum at Almunia har drakt nr. 1 og til alt overmål blir værende på benken på bekostning av en novise forteller det meste. Det forteller vel forhåpentligvis også at Wenger så smått begynner å innse dette. Vi mangler også en naturlig målscorer. Det vi si vi har Eduardo. That's it og er en for lite. Så, diagnosen er den samme. Byttet Toure/Vermaelen har vært en forlystelse å se, så ett av tre problem er fixet. To gjenstår.

 

Det er også et eller annet mentalt galt. Cruise control går på og blir værende på. That's also a fact og har vært det lenge. Enda lenger enn keeperproblemet. Det er en syke som har befengt Wengerballgutta i alle tider, men vi har hatt spillere med så ekstreme ferdigheter at det har blitt noenlunde reparert. Syken har imidlertid kostet oss et par pokaler opp gjennom årene sammen med syken som gjør at det tar en måneds tid å reise seg fra en på trynet.

 

Når det er sagt - vi er nr. 3 på tabellen, så helt svart er det da vitterlig ikke.

Link to comment
Share on other sites

Mye kritikk til forsvaret og keeperen vår nå, men ærlig talt, vår beste spiss skal ikke bomme når han får ballen midt på pannebrasken inne i 5 meteren på overtid!

 

Jeg forventer såpass av van Persie, at han setter en så enorm sjanse!

Det er nettopp dette som også irriterte meg. Det er heller ikke første gangen RvP får så stor sjanse og ikke får til å putte den forbanna ballen inn i målet!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...