Jump to content

Birmingham City, H, 17.10.09


ted_uh

Recommended Posts

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Eboue herleg offansiv idag. Til tross for assist til Diaby så er det mer å gå på i presisjon på innlegg.

Fabregas og Song spiller meget godt sammen idag, Song ankrer meget godt i en del tilfeller. Crucial!

Arshavin viser litt av foskjellen det er på han og Walcott. Skaper mye mer uro enn Walcott.

Link to comment
Share on other sites

Godt at vi tar med oss tre poeng i dag, men er ikke helt fornøyd med instillingen til spillerne. Dette har vært et problem før, og det virker å være et problem fortsatt.

 

Vi åpner veldig bra, scorer to mål, men så virker det som om de tror at seieren er sikret og innsatsen faller betraktelig. Birmingham får et heldig mål og kommer inn igjen i kampen, og da klarer vi ikke å komme opp mot maks igjen. Gjør det veldig vanskelig for oss, og lager større spenning enn vi hadde trengt. 2-0 er aldri noen sikker ledelse, syns vi skulle fortsatt i høyt tempo når Birmingham var rystet etter to kjappe mål og gått for et tredje mål. Allikevel er det godt å se at vi beholder roen, og at vi får punktert kampen på slutten og at vi tar med oss tre poeng. Disse kampene er utrolig viktige, og man ser at konkurransen i serien er mye tøffere om dagen når Villa slår Chelsea og Sunderland slår Liverpool.

Link to comment
Share on other sites

naturligvis fullt fortjent seier, men angrepsspillet fløt ikke like godt i dag. Og Arsenal gjør det nok en gang unødvendig vanskelig for seg selv med å slippe inn nok en bisarr scoring. Men tre poeng er vi naturligvis fornøyd med.

Helt enig! Men det er ikke lett å stange mot et lag som tydeligvis er mer intressert i ikke å tape med mer enn ett mål, enn å utlikne (!). Når det er sagt synes jeg alle var svakere i 2.omgang bortsett fra Gibbs som var meget god! Gibbs hadde én feilpasning i 1.omgang, ellers feilfri. Banens beste?

Link to comment
Share on other sites

Føles godt med tre poeng i dag. Lå vel litt i korta at dette kunne bli tøft med tanke på landskampoppholdet og slitne spillere.

 

Ser det er litt surmuling angående keeperposisjonen. Er enig i at det vel er den posisjonen som skaper mest bekymring. Slik det ligger an nå håper jeg Wenger fortsetter med Mannone.

Det er ingen keeper i Arsenal i dag som ikke slipper inn litt for enkle mål. Mannone har imidlertid den egenskapen at han gjør flere matchvinnende redninger enn Almunia.

Inntil videre foretrekker jeg italieneren men ting kan forandre seg.

Synes mange hadde en god kamp for oss i dag. Min man of the match er Song. Han går fra bedre til enda bedre kamp etter kamp. Morsomt å se siden det var en spiller jeg så på som lat og uinteressert for bare ett par år siden.

 

Tror vi kommer til å se enda flere mål i kampene som kommer. Lagmaskineriet kommer til å smøres og finistilles for hvert minutt som går. Dette lover jævlig bra :(

 

Om to uker er jeg på plass på Emirates for å se vi knuser hottentottene og kjepp jager dem oppover Seven Sisters Rd. Gleder meg :P

Link to comment
Share on other sites

Godt at vi tar med oss tre poeng i dag, men er ikke helt fornøyd med instillingen til spillerne. Dette har vært et problem før, og det virker å være et problem fortsatt.

 

Vi åpner veldig bra, scorer to mål, men så virker det som om de tror at seieren er sikret og innsatsen faller betraktelig. Birmingham får et heldig mål og kommer inn igjen i kampen, og da klarer vi ikke å komme opp mot maks igjen. Gjør det veldig vanskelig for oss, og lager større spenning enn vi hadde trengt. 2-0 er aldri noen sikker ledelse, syns vi skulle fortsatt i høyt tempo når Birmingham var rystet etter to kjappe mål og gått for et tredje mål. Allikevel er det godt å se at vi beholder roen, og at vi får punktert kampen på slutten og at vi tar med oss tre poeng. Disse kampene er utrolig viktige, og man ser at konkurransen i serien er mye tøffere om dagen når Villa slår Chelsea og Sunderland slår Liverpool.

 

Føler at laget har hatt til nå en veldig god instilling denne sesongen, men tror kanskje det kan være to faktorer idag som ødela noe av spillet:

- Etter baklengsmålet, ble rytmen i laget ødelagt. Det var noe nervøsitet i spillet, og Birmingham jobbet vesentlig bedre etter scoringen til 2-1. Kan jo også skyldes at det er vanskeligere å finne rytmen, når mange av spillerene knapt har trent sammen på halvannen uke pga landslagene. Mannone burde helt klart tatt målet, men vi får se det positive i det: vi tapte ikke poeng pga tabben.

 

- Flere spillere virket slitene utover kampen, og dette kan skyldes landskampene. (reising, kamp, osv)

 

Nei, det var flere av de store lagene som slet denne lørdagen, så det var ikke bare Arsenal som hadde problemer med tempo og rytme. Tolker ikke denne kampen med noe instillingsproblemer. En viktig seier, og spillerene gjorde jobben :(

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk start og det burde stått 4-0 etter halvtimen. Klar keepertabbe, selv om Brum-spilleren ser ut som er nær armen til Mannone. Han burde selvsagt hoppet. Ellers var han god.

 

Banens beste var etter mitt syn Song og Diaby. Diaby ryddet opp i stor stil de gangene Gibbs gjorde urutinerte feilvalg. Han var også positiv fremover og scoret et flott mål. Song spiller knapt en svak kamp og var konge på midten idag.

Link to comment
Share on other sites

God seier i dag, vil påpeke Mannones utkast som en av de tingene jeg personlig likte best med kampen, setter i gang med en gang noe som fører til mål, noe som er en av Almunias svakheter. Spennende keeper situasjon vi har akkurat nå

 

Vil også legge til at han gjør en svært god redning på 2-1. Den "tabben" han gjorde i dag var ikke så stor, og han gjør det godt igjen ved de to nevnte situasjonene. Jeg blir veldig skuffet om ikke han får forsette å stå.

Alt går så mye bedre uten Almunia i mål. Får bare håpe Wenger ser det litt raskere enn han gjorde med Senderos.

Link to comment
Share on other sites

Tatt i betraktning at mange av våre spillere har vært ute på landslagsoppdrag, og at Birmingham spiller en type fotball vi hater å spille mot så er jeg storfornøyd med dagens kamp. Vi vinner komfortabelt på en middels dag. Fabregas var under pari i dag, og da står Song og Rosicky frem med assist på de to første målene.

Vil trekke frem Song (som alltid denne sesongen :( ), men også Diaby og Gibbs var gode i dag. Jeg er spesielt imponert over Diaby som gjør en bunnsolid jobb bakover, og samtidig får et mål og skaper mye fremover. Gibbs har mye å takke Diaby for i dag. Ingen tvil om at han har hatt godt av fast plass når Denilson har vært skadet. Ellers så scorte RvP i fjerde kamp på rad og var livlig og god på topp. Arshaving gjør ikke mer enn nødvendig i dag føler jeg. Lite engasjert til tider, men får scoringen. Det er det som skiller de beste fra de nest beste. Alt i alt er jeg stor forøyd :P

Link to comment
Share on other sites

Noen som har klipp av målene? Fikk bare sett det nydelige målet av Arshavin. Fantastisk å ha en spiller som kan putte mål på den måten. Med slike spillere kan det fort bli medaljer...

Vi er i god rute. Laget som skal vinne gull må ikke rote for mye mot lagene under de aller beste.

Og det har vi ikke gjort så langt-

 

En ting som bekymrer meg er den labre oppslutningen som er på forumet vårt for tiden. Vi er i medvind og spiller fantastisk fotball mye av tiden, så derfor syntes jeg det er rart at aktiviteten her inne er noe lav. Noen som har noen forklaringer på det.

Link to comment
Share on other sites

En ting som bekymrer meg er den labre oppslutningen som er på forumet vårt for tiden. Vi er i medvind og spiller fantastisk fotball mye av tiden, så derfor syntes jeg det er rart at aktiviteten her inne er noe lav. Noen som har noen forklaringer på det.

 

Tror det kan ha en sammenheng med at mange bruker Cover it live under kamp kanskje? :P

Link to comment
Share on other sites

En ting som bekymrer meg er den labre oppslutningen som er på forumet vårt for tiden. Vi er i medvind og spiller fantastisk fotball mye av tiden, så derfor syntes jeg det er rart at aktiviteten her inne er noe lav. Noen som har noen forklaringer på det.

 

Det er vell bare positivt at kamptråden ikke blir fyllt opp med kommentarer som: "FAEN", "JAAAAA", "ER DET MULIG?" osv. Derfor brukes Cover It Live av mange brukere, pleier å være veldig mange deltakere der, spesielt i Champions League kamper og andre kamper hvor Arsenal ikke vises på TV. I dag var det 138 personer som var innom Cover It Live, alle deltok selvfølgelig ikke med å skrive, men antallet som var innom er alikevell meget bra for å være en kamp som ble vist på canalplus.

Link to comment
Share on other sites

3-1-målet er et erketypisk Arshavin-mål! Jeg skulle likt å se en annen spiller jogge bortover med det monotone ansiktsyttrykket, vende litt innover og avslutte slapt, men brått på den måten der. Klasse!

 

Når det gjelder Walcott, så høres det ut som om det går forholdsvis bra. Han er imidlertid muligens ikke frisk til AZ Alkmaar på tirsdag.

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/3...wenger-reaction

Link to comment
Share on other sites

Føler at laget har hatt til nå en veldig god instilling denne sesongen, men tror kanskje det kan være to faktorer idag som ødela noe av spillet:

- Etter baklengsmålet, ble rytmen i laget ødelagt. Det var noe nervøsitet i spillet, og Birmingham jobbet vesentlig bedre etter scoringen til 2-1. Kan jo også skyldes at det er vanskeligere å finne rytmen, når mange av spillerene knapt har trent sammen på halvannen uke pga landslagene. Mannone burde helt klart tatt målet, men vi får se det positive i det: vi tapte ikke poeng pga tabben.

 

- Flere spillere virket slitene utover kampen, og dette kan skyldes landskampene. (reising, kamp, osv)

 

Nei, det var flere av de store lagene som slet denne lørdagen, så det var ikke bare Arsenal som hadde problemer med tempo og rytme. Tolker ikke denne kampen med noe instillingsproblemer. En viktig seier, og spillerene gjorde jobben :P

 

 

Problemet til de store lagene er at de har 20 spillere som er ute på landslagsoppdrag. Mens klubber som Bolton, Sunderland og Birmingham kanskje ikke engang har halvparten. Det vil si at deres start 11'er er mye "friskere" i beina enn motstandernes. Og det lider de store laga under. Det e rda man skal vise styrke, og det gjorde Manu og Arsenal. Chelsea og Liverpool sviktet. Og deilig var det!

Link to comment
Share on other sites

Poengtap for Chelsea, City OG Liverpool. Man U er heldige som nok en gang får en trepoenger. Minner meg mye om Villa i fjor. Kommer spillere i form, eller stopper flaksen opp? Chelsea er laget som ser sterkest ut ved siden av oss.

Link to comment
Share on other sites

Og City spilte uavgjort mot Wigan. Da var det bare Manscum, Scum og Aston Villa som klarte å ta tre poeng av de lagene som sees på som rivaler om et evt gull eller en evt fjerdeplass.

 

Ser lovendes ut så langt for vår del. Manure ligger 4 poeng foran, med en kamp mer spilt, Chelskij 3 og Tottenscum 1.

 

Da er vi plutselig oppe på fjerdeplass! Håper vi fortsetter å ta trepoengere i kamper vi på papiret skal vinne, og at vi i tillegg klarer å slå Scums, Pool og Chelskij når vi møter de før jul. Klarer vi dette kommer vinteren og våren til å bli utrolig spennende for vår del!!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...