Jump to content

Birmingham City, H, 17.10.09


ted_uh

Recommended Posts

ARSENAL-BIRMINGHAM CITY

Emirates, lørdag 17. oktober klokka 16:00

Canal + Sport 2

 

Dommer er Lee Probert.

 

klart for ligakamp igjen etter landskamper, alltid spennande med kven som kjem tilbake med skade,

men positivt at vi har heimekamp.

 

Birmingham har hatt ein jojo-tilværelse dei siste sesongane, så dei fire siste ligakampane mellom Arsenal og B'ham tar oss tilbake til 05-06 sesongen.

2007-08:

2-2 B, Walcott 2. Kampen hugsast best/verst for Eduardos stygge skade og at B'ham fekk tildelt ei gratis straffe 3 minutt på overtid (ligamesterskapet gjekk fløyten?) :)

1-1 H, Adebayor

2005-06:

2-0 B, Adebayor, Henry. Dette var Adebayors 1., og Henrys 200. mål for oss.

1-0 H, van Persie

 

I år har dei 8 første kampane gitt B'ham 7 poeng og 14. plass, dei har scora max 1 mål i kvar ligakamp, men heller ikkje tapt med meir enn 1 mål i nokon kamp.

 

Startoppstilling for B'ham i forrige kamp: Hart, Carr, Dann, Johnson, Quedrue, Fahey, Ferguson, Tainio, Bowyer, McFadden, O'Connor.

 

Arsenal 5 siste kampar:

Blackburn H, 6-2, vermaelen, van Persie, arshavin, cesc, walcott, bendtner

Olympiakos H, 2-0, van persie, arshavin

Fulham B, 1-0, van persie

WBA H, 2-0, watt, vela

Wigan, 4-0, vermaelen 2, eboue, cesc

 

Startoppstilling i forrige kamp: Mannone, Sagna, Gallas, Vermaelen, Clichy, Song, Cesc, Diaby, Rosicky, van Persie, Arshavin.

 

forutsatt at vi ikkje har fått nye skader i løpet av landslagspausa, og at Cesc ikkje er psykisk forstyrra av den familiesituasjonen som gjorde at han måtte reise heim etter laurdagens landskamp, ser eg ikkje for meg mange bytter på laget som starta mot Blackburn.

hvis det blir bytter er vel dei mest aktuelle Almunia inn for Mannone og Walcott inn for Diaby (rosicky og walcott bytter plass).

 

håper at Robin scorer i 4. kamp på rad og reknar med at vi blir det første laget som slår Birmingham med meir enn 1 mål denne sesongen.

 

Resultattips: 4-1

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 76
  • Created
  • Last Reply

Birmingham er gode bakover og vi har tidligere slitt med å score mot dem. Jeg tipper at vi vinner 1 - 0. Hvem som scorer er litt mer vanskelig å si. Tipper vi stanger lenge mot målet og Bendtner kommer inn som supersub og avgjør.

 

Det ryktes om at Clichy ble skadet i den siste kampen. Heldigvis vil ikke det være krise, da GIbbs har imponert stort for U-21 landslaget til England og forsvaret har vært ganske solid foreløpig. Vi får se om Fabregas spiller eller ikke. Hvis han ikke er mentalt klar, ønsker jeg ikke at han skal være på banen. Det ska bli deilig med PL og CL igjen :) !

Link to comment
Share on other sites

det var vel bra at du ikke fikk den følelsen, eller hva? hadde vært verre om du fikk den følelsen, for det er jo feil........? :huh:

 

Les Donaraz` innlegg en gang til... ;)

 

Gleder meg til kamp nå. Første frihelg på lang tid og mulighet for å slappe av med et par øl til kampen. Skal bli veldig deilig.

 

Kampen må vinnes og det tror jeg vi klarer uten alt for mye strev. Vi er inne i en god periode og har egentlig vært det, tiltross for to tap, siden sesongen startet. Flere og flere kommer tilbake fra skader og vi kan koste på oss å få i gang flere spillere. Troppen er veldig godt besatt nå og det er god backup på alle plasser. Føler også at 4-3-3 formasjonen gir Wenger flere muligheter til å velge mellom sine midtbanespillere enn før. Ingen blir spillt på plasser de egentlig ikke behersker og Wenger klarer å få enda mer ut av hver enkelt spiller. I tillegg blir det mer dynamikk i spillet og vi har unngått at alle 4 på midten blir stående å vente på bevegelse rundt seg. Nå går det løp fra midten og fra front hele tiden. Må være et sant mareritt for motstanderens midtbane når ballen kan tres i alle retninger og mellomrom fra alle spillere i rødt.

Litt mer konsentrasjon bakover så tror jeg vi får reprise fra Blackburnkampen uten mål i mot.

Link to comment
Share on other sites

Birmingham på Emirates skal være 3 poeng! Tror vi vinner greit 2-0 etter scoringer av Cesc og Van Persie. Tror ikke det blir like sprudlende som mot Blackburn, men en komfortabel seier.

 

Håper på følgende lag:

 

Almunia (viktig å få igang han igjen også)

Sagna

Vermaelen

Senderos (må matches litt nå)

Gibbs (clichy tvilsom til kampen og jeg er skuffet over Gaels prestasjoner over lang tid)

 

Ramsey

Cesc

Song

walcott

Vela

 

Van P

 

Benk: Fabianski, Gallas, Rosicky, Bendtner, Wilshere, Diaby, Arshavin

 

Herlig benk! Nok av dynamitt å sette inn om vi skulle slite.

 

Come on you gunners!

Link to comment
Share on other sites

Mannone har ikke gjort seg bort, så syns han skal få fortsette i mål i denne kampen også. Ellers sier vel laget seg selv stort sett, og vi får tro det ikke dukker opp noen flere skader. Hvis Clichy må stå over, så blir det nok Gibbs på venstre.

 

Forsvaret blir vel det samme med Sagna, Vermaelen og Gallas.

Midtbanen regner jeg med at Diaby, Song og Fabregas fortsetter, og tror det blir Arshavin, RVP og Bendtner på topp. Kunne godt tenkt meg å se Walcott fra start, men spørs vel om han kanskje starter på benken.

Link to comment
Share on other sites

Dette er en kamp det kan være lett å undervurdere, men som nevnt i kamptråden er de vanskelige å slå (se resultater innbyrdes). Birmingham er svært gode defensivt, og har en old school skotte ved roret. Her ser jeg ingen grunn til å spare på det offensive kruttet. Dette blir nok en kamp der vi må bryte ned et lag som beleirer seg innenfor 16-meteren, og vi vil trenge all den kreativitet og effektivitet vi har disponibelt. Et langskudd fra Arshavin, RvP, Vermaelen eller Rosicky kan fort bli avgjørende. Håper på dette laget:

 

Mannone (syns han bør få sjansen igjen)

 

Sagna-Gallas-Vermaelen-Gibbs (Clichy var vel ikke aktuell)

 

Fabregas-Song-Diaby

 

Rosicky-RvP-Arshavin

 

Hvis det ser komfortabelt ut til halv tid vil jeg gjerne se Senderos, Walcott og Bendtner :huh:

 

COME ON YOU ARSENAL!!!!!!!

 

Edit: Bendtner er ikke aktuell etter at han pådro seg en skade på trening. Da går jeg får Wilshere:D

http://www.arsenal.com/news/news-archive/a...-list-lengthens

Link to comment
Share on other sites

hehe...la meg si det på denne måten:

 

Premier League - Heeeeeeeeeeeelg!!!

Landskamper - ukedag!!! :huh:

 

Var ikke meningen å spikke altfor mange fliser altså.... ;)

 

Det blir bra med PL-helg igjen ihvertfall! Tror det er greit at vi har en "enkel" kamp etter en slik lang pause, hadde ikke likt en storkamp mot Chelsea eller noe sånn denne helgen!

Link to comment
Share on other sites

Forventer at gutta feier Birmingham av banen her. Laget fra St Andrews burde ikke være i stand til å by på nevnverdige problemer, selv om Man United "kun" slo dem med 1-0. Det blir hyggelig å se igjen Sebastian Larsson som har utviklet seg til en meget god spiller etter at han forlot oss for noen år siden.

 

Fint at vi slipper bortekamp etter landslagspausen.

Manuel Almunia

Bacary Sagna - Thomas Vermaelen - William Gallas - Gäel Clichy

Tomas Rosicky - Alexandre Song - Cesc Fabregas

Theo Walcott - Robin van Persie - Andrey Arshavin

 

Tipper en fin 3-0-seier, må innrømme at jeg sikler når jeg ser den lagopstillingen der! :huh:

Link to comment
Share on other sites

Sesongen 07/08 var det de to kampene mot Birmingham som gjorde sesongen ræv! 1-1 hjemme etter elendig kamp, pluss 2-2 borte etter sent Birmingham- mål;

VI BØR IKKE TA LETT PÅ DETTE!

 

Helt enig. Disse kampene er veldig avgjørende, så det er viktig at vi ikke tar lett på dette. Spiller man ukonsentrert og roter bort poeng i slike kamper vi normalt bør vinne så blir det vanskelig å henge med i teten, så her er det viktig at spillerne er fullt fokusert.

Link to comment
Share on other sites

Leit at ikke Eduardo og Clichy får spilt denne kampen. Formen til Clichy har nesten aldri vært helt den samme etter den kampen. Jeg tror en god kamp fra hans side, og ikke minst seier ville gitt han en mental "hevn." For Eduardo hadde det også vært bra for å kunne legg skaden bak seg for godt. Vinner vi denne kampen, kan det kanskje være tegnet på at dette laget klarer det vi ikke klarte i 07/08 sesongen :huh:

 

Birmingham er gode bakover, så jeg skjønner ikke hvorfor så mange forventer at vi skal gruse dem. Det kan dog være tilfelle at vi gjør det bra hvis vi scorer tidlig. Husk at spillere har hatt landslagskamper og har reist mye. BIrmingham har vel ikke like mange på førstelaget som har hatt en like hektisk uke? Ellers må vi passe oss for Larson. Ex-Arsenalspillere har en stygg tendens til å score mot oss (Ali, Anelka, Ade ;) og Bentley). Han scoret på frispark sist runde og kan fort ende opp med å gjøre det igjen på stadion han aldri fikk som sin hjemmebane.

 

Nå som Bendtner ikke spiller, blir nok ikke noe superinnbytte på han som jeg først spådde. Så da tipper jeg at van Persie kommer og avgjør kampen i sluttminuttene på et frispark (treverket og inn). Dette er dagen hvor mentale sperrer skal brytes ;)

Link to comment
Share on other sites

Endelig helg, og endelig premierleague! :huh: Som dere nevner her, så kan alt skje i morgen.

Synd at skadelisten ikke har forbedret seg, men med spillere som Fabregas, Rosicky,

Arshavin & co. trenger vi ikke bekymre oss!

 

Håper å se dette laget:

 

Mannone

Sagna - Gallas - Vermaelen - Gibbs

Song

Eboue - Fabregas

Walcott - RvP - Arshavin

Link to comment
Share on other sites

Håper Mannone får fortsette i mål. Ellers blir det spennende å se Gibbs få sjansen i Clichys fravær igjen.

 

Håper på dette laget:

 

Mannone

Sagna-Gallas-Vermaelen-Gibbs

Cesc-Song-Rosicky/Diaby

Eboue-RvP-Arshavin

 

Benk: Almunia, Senderos, Silvestre, Rosicky/Diaby, Walcott, Wilshere/Ramsey, Traore

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette laget:

 

Mannone

Sagna - Gallas - Vermaelen - Gibbs

Fabregas - Song - Rosicky

Arsjavin - Bendtner - Van Persie

No Bendtner today..

 

Bytt han med Walcott, RvP i midten og Arshavin på venstre så har vi laget, som mange andre har satt opp også..

blir det slik vi håper i dag må vi ha den sterkeste starts 11ern i hele år! med unntak av at vi mangler Clichy da..

 

begynner å glede meg nå, tipper tidlig mål og komfortabel 3-0 seier.. må vi vente på 1. målet derrimot, kan det bli vanskeligere

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...