Jump to content

2009.08.29 Man Utd B


Mr Chapman

Hvem vinner?  

37 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Tentamen for Arsenal

 

35k2a7b.jpg

Mange kritikere hadde avskrevet Arsenal i gullkampen før årets sesong, men med sine ti mål på de to første ligakampene har the Gunners gjort de tipsene til skamme. Regjerende mester, Manchester United, tapte overraskende for lille Burnley for halvannen uke siden, men, som alltid, slo de røde djevlene hardt tilbake, og knuste Wigan 5-0 på DW, det ligger ann til litt av en fotballlkamp på Old Trafford, lørdag kveld.

 

Arsenals forberedning til kampen de siste dagene har vært preget av mediastorm rundt Eduardos teatralske fall mot Celtic i Champions League på onsdag. Krotaten filmet til seg et straffespark, og nå ser det ut til at han får straff for usportsligheten. Manchester Uniteds forberedelse har heller ikke vært særlig optimal, tidligere i uken kom det ut i media at Anderson ønsket seg vekk fra klubben, fordi han hadde havnet på kant med sin manager Alex Ferguson, nå ser imidlertidig ut til at brasilianeren blir på Old Trafford.

 

Manchester United og Arsenal har de ti siste sesongene vært det store møtet å se fram til i Premier League. Rivalene har hatt noen heftige oppgjør under Wengers regjeringstid i Arsenal, som har inneholdt flotte scoringer, mange harde dueller, røde kort, skader, krangling, straffemisser og enda mer. Men legendene Roy Keane og Patrick Vieira har forsvunnet, United mot Arsenal er ikke det samme som det var for fem-seks sesonger siden. Og de som var ordentlige rivaler før, Sir Alex Ferguson og Arsene Wenger ser ut til å ha blitt perlevenner.

 

Begge lag kommer til å mangle spillere når avspark taes klokken 18:15 lørdag kveld. For Uniteds del må de klare seg uten deres førstekeeper Edwin van der Sar, kongen i forsvaret, Rio Ferdinand, og det brasilianske stortalentet, Rafael. Men ser man på bortelagets skadeliste har United absolutt ingen grunn til å klage. Fredag ble det nemlig klart at kaptein Cesc Fabregas må stå over kampen som følger av en hamstring-skade han pådro seg mot Portsmouth. De offensive midtbanepsillerne, Samir Nasri og Tomas Rosicky er heller ikke klar. Vingene Carlos Vela og Theo Walcott står over. I tillegg er også Lukasz Fabianski og Johan Djourou utilgjengelige pga skader.

Foster

Neville – Vidic – Evans – Evra

Valencia – Carrick – Fletcher – Nani

Rooney – Berbatov

 

Almunia

Sagna – Gallas – Vermaelen – Clichy

Eboue – Diaby – Song – Denilson – Arshavin

v Persie

 

Uniteds lag må nok en mer United-engasjert person ta seg av. Men på Arsenal tipper jeg altså en slags 4-5-1/4-3-3-formasjon. Arsenals svakhet i denne kampen kan bli manglende kvalitet, pga Fabregas', Nasris og Rosickys fravær. Men ellers er laget godt besatt, Gallas, Vermaelen og Song blir nok avgjørende for om Arsenal får poeng fra kampen eller ikke. Blir spennende å se om van Persie kan åpne målkontoen sin. De fire er Arsenals nøkkelspillere i denne kampen.

 

Skulle Manchester United tape denne kampen her, vil de altså allerede henge etter Chelsea i gullkampen, den lille trøsten er at Liverpool også har tapt to kamper til nå. Men skulle det bli hjemmeseier, vil tre av de fire store ha tapt en eller flere kamper til nå i sesongen – allerede.

 

I sist møte mellom lagene endte det 0-0 på Old Trafford i nest siste serierunde sesongen 2008/09, det poenget var nok til at United sikret sitt 18. seriemesterskap. De møttes også to ganger i Champions League forrige sesong, i Manchester vant United 1-0 etter en John O'Shea-scoring, mens en knusende prestasjon av djevlene på Emirates sikret dem en finale i Champions League. Arsenal vant ligaoppgjøret på Emirates, etter en Samir Nasri-dobbel. Siste Arsenal-seier på Old Trafford kom i 2006, da endte det 0-1, Emmanuel Adebayor ble matchvinner da. Dette er for øvrig det 41. møtet mellom Alex Ferguson og Arsene Wenger, førstnevnte har flest seiere med sine 15, franskmannen følger like etter med 14.

 

Dommeren i denne kampen er for øvrig Mike Dean

Man Utd – Arsenal

Lørdag 29/8 – Old Trafford

Barclays Premier League

Kampen sendes direkte på Canal + Sport 1

Kampstart klokken 18:15

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 208
  • Created
  • Last Reply

Gleder meg stort til denne kampen !

Skal se den med 5 kamerater, som alle er manu-fans. Så håper jeg kan jekke dem ned alene. :) Håper på det laget du satt opp, og samme formasjon. Så får vi se utover i matchen. Jeg er fornøyd med uavgjort, men frykter det værste. Lykke til alle gooners. !

Link to comment
Share on other sites

Skal selv til en kompis å se kampen, han er Manu supporter, men det er bare å stille i drakta med skjerfet over skuldrene og juble så høyt at det jomer i nabolaget.

 

Har virkelig troen på at vi minst klarer en U imorra. Kommer vi godt ut av denne kampen og tar skalpen på kjøperlaget city neste kamp så har vi fått en strålende sesongstart.

Krysser fingrene for at vi får se magi fra RVP og Arshavin for de er de som har hatt mest å gå på så langt i sesongen, og så trenger vi en 100 % skjerpet Almunia baki der. Det siste vi trenger er lette Manu mål imot..

 

GO GUNNERS!!!

Link to comment
Share on other sites

Nå er det bare 18,5 timer igjen!!! :) herrejemin dette blir spennende. Et forbedret arsenal mot et svekket united. Håper på den samme lagoppstillingen som i kamptråden. Tror det kan bli slagkraftig. Nøkkelene til sierer i denne kampen blir nok KNALLHARD jobbing, Vermaelen avkler Rooney og kontringsstyrke. Får vi til det tror jeg vi vinner! Van Persie er sikker scoringshungrig som aldri før. Han aksepterer nok IKKE at Gallas er klubbens toppscorer for øyeblikket. Dette kommer til å bli en kanonkamp, og jeg skal synge all verdens arsenal chants til jeg besvimer for nå skal United slås, og de skal slås hardt!

 

COME ON YOU ARSENAL!!!!

Link to comment
Share on other sites

Lenge siden jeg har vært så tent forran en fotballkamp. Skal se den på puben i bowlinghallen, og det er alltid selvsikre United-fans der, og de er mange. Hadde smakt så sykt å få tørket av fettsmilet dems med en solid 3-0 seier. Jeg har tro på minst ett poeng, for det er vi som virkelig er i flytsonen. Måtte det forstette også i morgen.

 

Skal selv spille kamp i morgen, men bussen skal være i Alta 17.45, så jeg håper ikke det blir noen forsinkelser. Da legger jeg opp som fotballspiller. Seier i morgen forran alt. Laget mitt kan omså tape 80-0. Skal henge opp Arsenal-banner i bakruta på bussen, så får vi heller se hvor lenge det henger. :D

 

Gleder meg så utrolig mye!!!!!! :D

Link to comment
Share on other sites

Dette føles som da jeg var 10år og ventet på julekvelden! Tror vi vinner i dag,masse sultne unge spillere skal bevise det Wenger har jobbet med i årevis! Håper på mange mål..

 

Hva sier dere om denne?

 

Manchester United - Arsenal

Scorecast - Første målscorer + Korrekt resultat Emmanuel Eboue(Arsenal)/3-4

2401.00

 

 

Mulig gevinst

Singler 1 10,00

Totalt 1

Beløp plassert: 10,00 NOK

Mulig gevinst: 24.010,00 NOK

Link to comment
Share on other sites

For en fantom-match dette blir! Jeg håper vi klarer å dra iland en sikkelig seier også på OT, men det blir hardt.

 

Tror dere om:

Almunia

Sagan - Vermaelen - Gallas - Clichy

Denilson - Song

Arshavin - Diaby - Eduardo

Van Persie

 

?

 

Goonerzone.com - Før kampen: Manchester United – Arsenal

 

Åh, den taktikken der skulle jeg så gjerne ha sett i kveld ! Tror den hadde funka utmerket.

Men tipper vi får se en 4-4-2 eller 4-5-1.

 

Vil at vi skal gå ut på OT å kontrollere kampen, kjøre over United å vinne kampen! Hadde vært utrolig å få se et Arsenal-lag uten så mange profilerte spillere kjøre over United, gleder meg helt sykt !

Aldri vært så tent før en kamp før :D

Link to comment
Share on other sites

Blir utrolig spennende. Eneste spørsmålet ang lag må vel være om Wenger startet med Eboue eller Eduardo. Jeg tipper vi kommer til å se Eboue fra start da det gir mer defensiv trygghet og frigjør Sagna i større grad.

En jagende Eboue som tar de tunge jobbene både fremover og bakover kan være nøkkelen til suksess i kveld.

Jeg håper virkelig vi klarer å grave ut et resultat i kveld. Det vil gi en massiv boost og sette oss i en fantastisk posisjon så langt.

 

Lykke til alle sammen

Link to comment
Share on other sites

Blir utrolig spennende. Eneste spørsmålet ang lag må vel være om Wenger startet med Eboue eller Eduardo. Jeg tipper vi kommer til å se Eboue fra start da det gir mer defensiv trygghet og frigjør Sagna i større grad.

En jagende Eboue som tar de tunge jobbene både fremover og bakover kan være nøkkelen til suksess i kveld.

Jeg håper virkelig vi klarer å grave ut et resultat i kveld. Det vil gi en massiv boost og sette oss i en fantastisk posisjon så langt.

 

Lykke til alle sammen

Trur også Eboue starter etter en fin midtuke kamp. Er mer spent på pm Wenger finner plass til RvP, Arshavin og Bendtner. Eller om han bytter ut en av disse slik at vi får en ekstra mann til å gjøre grovjobben bakover.

Link to comment
Share on other sites

I en kamp som dette, som jeg frykter kan bli ganske fysisk, så mener jeg Eboue burde være bankers. For min del er jeg bare usikker på hvem vi bør starte med på topp. I hodet mitt har jeg arguementer for så vel RvP, Bendtner og Eduardo. Tror nok Eduardo starter på benken, han er en perfekt mann til å kaste inn i på tampen.

 

Bør vi starte med RvP som til tider er god til å holde på ballen og som har et driblerepertoar som åpner for at han kan produsere en scoring ut av ingenting eller bør vi starte med Bendtner som kommer til å jobbe og slite og som er i stand til å matche unitedsstopperne i lufta og rent fysisk?

Link to comment
Share on other sites

I en kamp som dette, som jeg frykter kan bli ganske fysisk, så mener jeg Eboue burde være bankers. For min del er jeg bare usikker på hvem vi bør starte med på topp. I hodet mitt har jeg arguementer for så vel RvP, Bendtner og Eduardo. Tror nok Eduardo starter på benken, han er en perfekt mann til å kaste inn i på tampen.

 

Bør vi starte med RvP som til tider er god til å holde på ballen og som har et driblerepertoar som åpner for at han kan produsere en scoring ut av ingenting eller bør vi starte med Bendtner som kommer til å jobbe og slite og som er i stand til å matche unitedsstopperne i lufta og rent fysisk?

Helt enig, RvP og Bendtner på topp, vil også ta med at vi sikker kommer til å få et frispark eller to fra skuddhold, og da er det bra og ha RvP på banen. Håper han får en stang inn sesong iår. Ifjor hadde han utrulig mye stang ut.

Link to comment
Share on other sites

I en kamp som dette, som jeg frykter kan bli ganske fysisk, så mener jeg Eboue burde være bankers. For min del er jeg bare usikker på hvem vi bør starte med på topp. I hodet mitt har jeg arguementer for så vel RvP, Bendtner og Eduardo. Tror nok Eduardo starter på benken, han er en perfekt mann til å kaste inn i på tampen.

 

Bør vi starte med RvP som til tider er god til å holde på ballen og som har et driblerepertoar som åpner for at han kan produsere en scoring ut av ingenting eller bør vi starte med Bendtner som kommer til å jobbe og slite og som er i stand til å matche unitedsstopperne i lufta og rent fysisk?

Helt enig, RvP og Bendtner på topp, vil også ta med at vi sikker kommer til å få et frispark eller to fra skuddhold, og da er det bra og ha RvP på banen. Håper han får en stang inn sesong iår. Ifjor hadde han utrulig mye stang ut.

 

Det RvP først og fremst kan bidra med er de perfekte stikkerene til spiller på løp. Med Diaby, Arshavin og Eboue (evnt Eduardo) så vil det dukke opp muligheter til kontringer og gjennomløp i løpet av kampen. Med Cesc ute har vi kun RvP som er i stand til å tre ballen like presist.

Link to comment
Share on other sites

For en fantom-match dette blir! Jeg håper vi klarer å dra iland en sikkelig seier også på OT, men det blir hardt.

 

Tror dere om:

Almunia

Sagan - Vermaelen - Gallas - Clichy

Denilson - Song

Arshavin - Diaby - Eduardo

Van Persie

 

?

 

Goonerzone.com - Før kampen: Manchester United – Arsenal

 

Åh, den taktikken der skulle jeg så gjerne ha sett i kveld ! Tror den hadde funka utmerket.

Men tipper vi får se en 4-4-2 eller 4-5-1.

 

Vil at vi skal gå ut på OT å kontrollere kampen, kjøre over United å vinne kampen! Hadde vært utrolig å få se et Arsenal-lag uten så mange profilerte spillere kjøre over United, gleder meg helt sykt !

Aldri vært så tent før en kamp før :D

 

Nja, poenget mitt er at når vi spiller en såkalt 4-4-2 formasjon så ligner den veldig my på en 4-2-3-1 formasjon. På grunn av at både Denilson og Song vil ligge relativt defensivt, samt at Eduardo lå endel lavere enn van Persie. Dette gjør at jeg vil kalle 4-4-2 formasjonen vi brukte mot Pompey for en 4-2-3-1 formasjon.

Link to comment
Share on other sites

I en kamp som dette, som jeg frykter kan bli ganske fysisk, så mener jeg Eboue burde være bankers. For min del er jeg bare usikker på hvem vi bør starte med på topp. I hodet mitt har jeg arguementer for så vel RvP, Bendtner og Eduardo. Tror nok Eduardo starter på benken, han er en perfekt mann til å kaste inn i på tampen.

 

Bør vi starte med RvP som til tider er god til å holde på ballen og som har et driblerepertoar som åpner for at han kan produsere en scoring ut av ingenting eller bør vi starte med Bendtner som kommer til å jobbe og slite og som er i stand til å matche unitedsstopperne i lufta og rent fysisk?

Helt enig, RvP og Bendtner på topp, vil også ta med at vi sikker kommer til å få et frispark eller to fra skuddhold, og da er det bra og ha RvP på banen. Håper han får en stang inn sesong iår. Ifjor hadde han utrulig mye stang ut.

 

Det RvP først og fremst kan bidra med er de perfekte stikkerene til spiller på løp. Med Diaby, Arshavin og Eboue (evnt Eduardo) så vil det dukke opp muligheter til kontringer og gjennomløp i løpet av kampen. Med Cesc ute har vi kun RvP som er i stand til å tre ballen like presist.

 

Arshavin? Han er da like god som alle de nevnte til å slå geniale pasninger. Likeså med Denilson - Han er veldig god til å se muligheter.

 

Diaby har også hatt sine pasninger som er mildt sagt fantastiske.

Link to comment
Share on other sites

 

Det RvP først og fremst kan bidra med er de perfekte stikkerene til spiller på løp. Med Diaby, Arshavin og Eboue (evnt Eduardo) så vil det dukke opp muligheter til kontringer og gjennomløp i løpet av kampen. Med Cesc ute har vi kun RvP som er i stand til å tre ballen like presist.

 

Her syns jeg du bommer ettertrykkelig! Arshavin er en mann som likegodt kunne hatt en playmaker rolle på midten, han har overblikket, pasningene og ikke minst kreativiteten. Jeg mener at Arshavin er et par hakk bedre enn van Persie i den delen av spillet. Også Denilson, Song og Diaby er i stand til å tre gode baller. Så det tviler jeg svært sterkt på at vil bli et problem i dag!

Link to comment
Share on other sites

Blir spennende kamp dette, jeg har ihvertfall selvtillit før kampen, håper gutta ute på banen har det samme. Smellen kan fort komme i denne kampen, og sende oss kontant ned på jorda igjen, etter 4 gode kamper i PL/CL. Håper ikke denne smellen kommer, og at vi drar i land en fortjent seier på overtid, det hadde vært DEILIG. Håper på fullt hus med mange syngende Arsenal-fans på bohemen!

Link to comment
Share on other sites

Tipper vi taper klart denne kampen. Blir ikke overrasket om det blir 3-0 til United. Synes Almunia har vært svært svak i sesongåpningen, og er redd United kommer til å dominere midtbanen nå som hjernen i Arsenals lag er ute. Redningen kan være Song som er i storslag.

Link to comment
Share on other sites

Tipper vi taper klart denne kampen. Blir ikke overrasket om det blir 3-0 til United. Synes Almunia har vært svært svak i sesongåpningen, og er redd United kommer til å dominere midtbanen nå som hjernen i Arsenals lag er ute. Redningen kan være Song som er i storslag.

Er det sikkert at Fabregas er ute?

Grett nok at Almunia ikke har vert i kjempe slag. men forster har ikke imponert meg ute i feltet heller. Så kan like godt være at det er vi som avgjør i vår favør kampen pga dårlig keeperspill.

Link to comment
Share on other sites

Tipper vi taper klart denne kampen. Blir ikke overrasket om det blir 3-0 til United. Synes Almunia har vært svært svak i sesongåpningen, og er redd United kommer til å dominere midtbanen nå som hjernen i Arsenals lag er ute. Redningen kan være Song som er i storslag.

Er det sikkert at Fabregas er ute?

Ja, det ble klart i går.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...