Jump to content

2009.08.29 Man Utd B


Mr Chapman

Hvem vinner?  

37 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Utrolig skuffet jeg er nå, men ikke pga kampen vi spiller for alt i alt spiller vi en god kamp vi er fullt på høyde med Utd kanskje bedre. Arshavin sin scoring er utrolig fin, men Diaby sin er jo nesten like fin. Unødvendig av Almunia å lage straffe, men er det ikke en regel at visst ballen er over linjen før keeper feller spilleren er det ingen straffe? Så går vi over til Herr Mike Dean tror ikke jeg har sett en Dommer takle så dårlig press. Han var så faen mer på fløytet og kortboken enn kampen. Skjønner ikke at FA kan finne en så udugelig dommer til en topp kamp som dette :angry:

 

Vi må ikke ta tapet for tungt. For i øyeblikket kan vi ende opp foran Man Utd visst vi vinner henge kampen vår.

Ja, og vi har hatt et tøffere program enn ManU, med to bortekamper mot topp 6-lag fra i fjor.

Dette er 1 av 2 kamper jeg ser på hvor vi sannsynligvis taper i en sesong (Chelsea b er den andre), så vi er ikke bak mitt skjema. Foran faktisk, for skjemaet sier u mot Everton borte ;)

 

3p hjemme og borte mot: Wigan, Hull, Wolves, Stoke, Birmingham, Portsmouth, Sunderland, Burnley, Bolton, West Ham, Blackburn, Fulham.

 

3p hjemme og u borte: Tottenham, Everton, Villa, Pool, City

 

3p hjemme og tap borte: Chelsea og Manu

 

 

Det skulle gi 98 poeng. Vanligvis vinner man med rundt 90, så noen ekstra feilskjær er mulig

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 208
  • Created
  • Last Reply

Har jeg sett en annen kamp? Jeg synes gutta gjør en meget bra kamp. 1 omgang er bunnsolid og hadde det ikke vært for en "Eduardo" av Rooney og ett sekund galskap av Diaby synes jeg dette viser at dette Arsenal laget har noe vi ikke har sett på mange år.

 

Jeg er stolt av gutta og synes ikke det kommer allverdens godt ut av å henge ut Almunia og Diaby etter denne kampen.

 

Laget har en helt annen innsats og bevegelse enn de siste sesongene. Mange spillere på banen som kan dra av både en og to spillere og mye eksremferdigheter. Det deffensive ser også meget solid ut.

 

 

 

*Applaus*

 

Godt å se at noen holder hodet kaldt i en sådan stund - du gjør ikke skam på navnet ditt, Parlour :angry:

 

Bortsett fra mot slutten - da vi måtte ta større sjanser - skapte United nær innpå INGENTING! Defensivt er vi mye mer solide i år, og det er det grunn til å ta med seg.

 

Skuffa nå - men fortsatt optimist!

Link to comment
Share on other sites

Dette har ingenting med flaks å gjøre.

 

Vi har 2 klovner på laget

 

En i mål og en på midtbanen...

 

Fatter ikke hvordan Almunia er førstekeeperen vår! Kan noen være så snill å vise til 1 eneste matchvinner-redning den idioten har gjort de siste årene? For første gang i mitt liv er jeg enig med Erik Soler. Han skjønte ikke hva Almunia gjorde i Arsenal.

 

Og når vi ligger under hvem har vi på benken som kan snu benken? En 18 åring som ikke er klar for PL i det hele tatt, en Eduardo som ikke klarer å påvirke kampen i det hele tatt og en Bendtner som legges helt ute på kanten når vi pumper ballen inn i 16-meteren.

 

Nei nå tar jeg kveld....vi fikk en flying start, nå kaster vi bort 3 poeng denne helgen og jeg har utrolig liten tro på poeng mot City...

 

Klarer du virkelig å påstå at Almunia ikke har gjort 1 matchvinnende redning? Herregud - tenk deg om.

 

 

Han gjorde en viktig redning på slutten av kampen som kunne endt med tre mål til United og kuttet alle håp i sluttsekundene, så du har en der.

Den var veeeeeldig matchvinnende... :angry:

Link to comment
Share on other sites

Vi er bedre enn i fjor, United er svakare. Vi har likevel ikkje klart å ta igjen gapet frå i fjor. Vi er bra i første, men kollapsar som vanleg når vi får ein imot....

 

Rooney gjere det samme som Eduvardo i midtveka, men sidan polakken i Celtic er ein betre keeper enn vår, og klarer å unngå å felle Rooney, blir rooney helt. Bittert men sant. Diaby sitt sjølvmål er berre slikt som skjer i Arsenal, skal vi følgje denne klubben så er det berre å bli vant til det....

 

Vi er ok solide bakover, men vi har faktisk eit venstreback problem. Clichy er svak og fullstendig hovudlaus, medan Gibbs enda ikkje er moden nok. Elles fungerer midten bra, sjølv om Fabregas, Rosicky og Nasri er betre enn Denilson og Diaby med mange mil. Blir spennande å sjå ein trio på midten med Fabregas-Song-Rosicky/Nasri.

 

Elles fungerar ikkje Van Persie som midtspiss i 4-3-3, og vi må få involvere russaren meir.

 

Mykje bra, vi har tatt store steg sidan i fjor, det blir spennande å sjå kor langt det helde. Eg meiner Chelsea, Pool og United er svakare enn i fjor, men så er nok City og faktisk scum mykje betre....

Link to comment
Share on other sites

Nok en skuffende kamp mot United. Som "vanlig" viser vi at i avgjørende øyeblikk mot kremen av motstandere er vi ikke kyniske eller rutinerte nok. Men det mest skuffende er kanskje å se hvor utrolig grisete og unfair vi blir i spillestilen når vi innser at vi ikke har noe mer å spille på, og at united har full kontroll over kampen. Den mest usportslige av dem alle heter Robin van Persie. Forvandles til en real grisespiller med en gang han blir het i toppen. Forøvrig enig i at Almunia ikke har noe som helst i Arsenal å gjøre, han er en brukbar keeper, men på den viktigste posisjonen av alle trenger vi verdensklasse, alt annet bør være uaktuelt. Eneste artige med den kvelden her er "når jeg ikke får en soleklar straffe får jeg vel bare ta den j*vla ballen og mose den i kassa"-attituden til Arshavin når han mottar ballen før scoringen.

Link to comment
Share on other sites

Dette ikke en kamp United vant, det var en kamp Arsenal tapte. Det var heller ikke den store testen, den kommer neste kamp da vi får se hvordan Arsenal reagerer på å få en på trynet. Kommer de tilbake med et smell er det gullmatriale i gjengen, gjør de det ikke er det same procedure as last year.

 

Meget bra oppsummert Sir!

 

Arsenal kan takke seg selv for dette tapet, selv om selvsagt dommeren oppførte seg som en klovn.

 

Det som faktisk er mest imponerende etter kampen, er følgende utsagn fra Sir Sur:

 

...men når det er sagt, kunne vi fort ha scoret fire-fem mål i kveld, sier han etter kampslutt.

 

...

 

Det var ikke straffe. Fletcher tar ballen, og dommeren sto ti meter unna. Han gjorde helt rett.

 

Mannen har seriøse alkoholproblemer. Kan jo ikke være ved sine fulle fem :angry:

Link to comment
Share on other sites

Mot City har vi Walcott og Cesc tilbake. Kanskje til og med Rosicky.

 

Blir som Sir John nevner. Vinner vi den kampen, så viser hva som virkelig bor i laget. Da er det muligheter. Blir fint å få tilbake Walcott og Fabregas. Da blir det flere strenger å spille på. Satser på at vi ikke fikk/får noen nye skader nå.

Link to comment
Share on other sites

Vi slo også united i fjor. 2-1 på hjemmebane.

 

Mot City har vi Walcott og Cesc tilbake. Kanskje til og med Rosicky.

 

Vi er ARSENAL.

La oss stå SAMMEN,

REISE oss,

og KNUSE manchester city.

 

helt enig!

Ifjor så slo vi de beste, men vi tapte mot de "dårligste" blir det omvendt i år, og hvis vi får NOEN av marginene på vår side mot de beste så har vi GOD sjanse på liga gullet!

 

Fabregas for diaby mot city, da blir det litt bedre:)

Link to comment
Share on other sites

Mot City har vi Walcott og Cesc tilbake. Kanskje til og med Rosicky.

 

Blir som Sir John nevner. Vinner vi den kampen, så viser hva som virkelig bor i laget. Da er det muligheter. Blir fint å få tilbake Walcott og Fabregas. Da blir det flere strenger å spille på. Satser på at vi ikke fikk/får noen nye skader nå.

 

Vel, Arshavin hinket jo av banen med skade. Skulle bare mangle at han ble lenge ute.

 

Og nå er det jo landslagsspill for mange, Arsenal-spillere plukker alltid opp skader på landslaget. :angry:

Link to comment
Share on other sites

Dette ikke en kamp United vant, det var en kamp Arsenal tapte. Det var heller ikke den store testen, den kommer neste kamp da vi får se hvordan Arsenal reagerer på å få en på trynet. Kommer de tilbake med et smell er det gullmatriale i gjengen, gjør de det ikke er det same procedure as last year.

 

Meget bra oppsummert Sir!

 

Arsenal kan takke seg selv for dette tapet, selv om selvsagt dommeren oppførte seg som en klovn.

 

Det som faktisk er mest imponerende etter kampen, er følgende utsagn fra Sir Sur:

 

...men når det er sagt, kunne vi fort ha scoret fire-fem mål i kveld, sier han etter kampslutt.

 

...

 

Det var ikke straffe. Fletcher tar ballen, og dommeren sto ti meter unna. Han gjorde helt rett.

 

Mannen har seriøse alkoholproblemer. Kan jo ikke være ved sine fulle fem ;)

Ferguson har da forsåvidt rett i en ting av det han sier. Fletcher tok ballen på ett tidspunkt i taklingen, men det var jo med hånden!! :angry:

Link to comment
Share on other sites

"Det var ikke straffe. Fletcher tar ballen, og dommeren sto ti meter unna. Han gjorde helt rett." - A. Ferguson.

 

Hva er egentlig vitsen med å lyve sånn? Det finnes TV-repriser fra alle mulige vinkler der vi rimelig klart og tydelig ser hva som skjedde. En grusomt dårlig dommeravgjørelse. Dean burde skamme seg, og det burde også Ferguson som tør å støtte ham.

Link to comment
Share on other sites

Fy faen så skuffa. United skaper ikkje ein kjangse på eigehand i løpet av 90 minutt. Så presterer to idiotar i blå drakt å gi dei to mål gratis. Rooney er eit fittetryne, men Almunia feller han faktisk. Ikkje særlig lurt mtp at ballen var på veg mot tribunen.

 

Eboue vil eg aldri sjå i Arsenal igjen. For ein idiot av ein drittspelar. Skjemmer ut drakten på verste vis. Send han på ein båt til helvete

Link to comment
Share on other sites

As always; proud to be a Gooner! Kampens høydepunkt; Arsene Wenger med armene ut i gudepositur, etter å blitt bortvist, mens han hånlig flirer av neaderthalerne rundt ham som knapt kan stave God! Gud for en herlig situasjon! Arsene Wenger IS God!!!

Link to comment
Share on other sites

As always; proud to be a Gooner! Kampens høydepunkt; Arsene Wenger med armene ut i gudepositur, etter å blitt bortvist, mens han hånlig flirer av neaderthalerne rundt ham som knapt kan stave God! Gud for en herlig situasjon! Arsene Wenger IS God!!!

 

Wenger taklet den veldig vanskelige situasjonen veldig bra. Jeg skulle likt å se hvordan Ferguson hadde reagert om han ble utsatt for det samme.

Link to comment
Share on other sites

As always; proud to be a Gooner! Kampens høydepunkt; Arsene Wenger med armene ut i gudepositur, etter å blitt bortvist, mens han hånlig flirer av neaderthalerne rundt ham som knapt kan stave God! Gud for en herlig situasjon! Arsene Wenger IS God!!!

 

Wenger taklet den veldig vanskelige situasjonen veldig bra. Jeg skulle likt å se hvordan Ferguson hadde reagert om han ble utsatt for det samme.

 

Enig, ble positivt overrasket over hvordan han taklet den ydmykelsen rett etter annuleringen av målet.

Link to comment
Share on other sites

"Det var ikke straffe. Fletcher tar ballen, og dommeren sto ti meter unna. Han gjorde helt rett." - A. Ferguson.

 

Hva er egentlig vitsen med å lyve sånn? Det finnes TV-repriser fra alle mulige vinkler der vi rimelig klart og tydelig ser hva som skjedde. En grusomt dårlig dommeravgjørelse. Dean burde skamme seg, og det burde også Ferguson som tør å støtte ham.

Da er det nesten bedre å ta en Wenger å si "jeg så ikke situasjonen".

 

Fy faen så skuffa. United skaper ikkje ein kjangse på eigehand i løpet av 90 minutt. Så presterer to idiotar i blå drakt å gi dei to mål gratis. Rooney er eit fittetryne, men Almunia feller han faktisk. Ikkje særlig lurt mtp at ballen var på veg mot tribunen.

 

Eboue vil eg aldri sjå i Arsenal igjen. For ein idiot av ein drittspelar. Skjemmer ut drakten på verste vis. Send han på ein båt til helvete

Slike innlegg er grunnen til at Cover it live ble snekret sammen og bør derfor plasseres der og ikke i kamptråden.

Link to comment
Share on other sites

As always; proud to be a Gooner! Kampens høydepunkt; Arsene Wenger med armene ut i gudepositur, etter å blitt bortvist, mens han hånlig flirer av neaderthalerne rundt ham som knapt kan stave God! Gud for en herlig situasjon! Arsene Wenger IS God!!!

På spørsmål om hvorfor han ble utvist:

 

"Just because I kicked a bottle of water, I didn’t say a word to anybody. It was quite a good kick."

om FA vil spørre om situasjonen:

 

"I don’t know really, I’m always in touch with the FA."

 

er det rart vi elsker denne mannen?

Link to comment
Share on other sites

Tøft å tape en slik kamp når man er det beste laget og gjerne skulle vunnet, men vi får bare reise oss opp igjen og slå tilbake. Det er ikke noe mer enn det å gjøre. Tidlig i sesongen, og mange muligheter for å slå tilbake fortsatt. :P

 

Proud to be a Gooner! :)

 

Syns også Wenger taklet situasjonen fint på slutten. Syns det er mer tragisk for dommer Dean som lager såpass stort sirkus ut av en slik situasjon når det bare er sekunder igjen. Det føles bare ut som om det er en heksejakt om dagen, og at dommere og forbund skal ha noe å bevise ovenfor oss, men det skal jo bli interessant å se avgjørelsen til UEFA til uken.

Link to comment
Share on other sites

klønete av almunia å lage straffespark. diaby viser seg frem fra den siden vi ikke liker...

 

fin mål av arshavin, men ellers triste greier frem på banen.

 

håper dette er siste gang jeg kritiserer almunia og diaby, men jeg synes ikke de er gode nokPUNKTUM

Link to comment
Share on other sites

I dag var vi uheldige. Vi får 2 ganske idiotiske mål, men viser stor innsats. RvP ble hindret av en fantastisk benparade fra Foster på stillingen 1-0, hadde han fått ballen i målet, så trur jeg helt klart vi kunne vunnet kampen. Å skylde på dommeren blir bare idiotisk. Vi ble snytt for straffe, men scorte målet i samme angrep. Straffen mot er det ingenting å si på, dere som sammenligner Rooneys fall med Eduardos, så sier jeg bare, se reprisen på nytt. Ingen filming selvfølgelig, han tar kun føttene til Rooney, og som man kan se er det heller ikke ville protester fra vår målvakt. Han vet hva han gjorde. Men uansett så kan vi ikke skylde på enkeltspillere. Vi vinner som et lag, og taper som et lag!

 

Vi taper på OT, hvor mange vinner på den banen? Jeg er fornøyd med hvordan Arsenal opptrer i dag, jeg føler vi taper med hevet hode! PROUD TO BE A GOONER!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...