Jump to content

2009.08.15 Everton B


Mr Chapman

Hva blir resultatet?  

69 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Kampstart er 18:30 og kampen går på Canal + Sport.

 

Arsenals unge mannskap stor foran en tøff oppgave når de gjester Everton på Goodison Park i Premier Leagues første serierunde lørdag.

 

For det har ikke alltid gått like bra for the Gunners i Liverpool. Møtet mellom disse to tidligere i år var sterkt preget av Everton-dominans, men et heldig bortelag fikk med seg et poeng etter en sen Robin van Persie-scoring. I 2008-sesongen vant Arsenal 4-1 over vertene, men både i 2007 og i 2006-sesongene vant Everton 1-0 etter scoringer av henholdsvis Andy Johnson og James Beattie. For Arsenal sin del får vi håpe på en reprise av serieåpningen av 2005-sesongen, da vant the Gunners 4-1 over nettopp Everton på Goodison.

 

Forrige sesongs Everton startet varierende, og tok flere poeng på bortebane enn på hjemmebane. Men en sterk sluttspurt sikret klubben en ny finfin 5. plass på tabellen, bak nettopp Arsenal. De tok seg også til finalen i FA Cupen hvor Chelsea til slutt ble for sterke. Lagets toppscorer i fjor het Tim Cahill. Arsenal startet også veldig varierende ifjor, og gikk fra seier mot Man Utd til tap mot Man City. Men utover våren 2009 tok det seg ordentlig opp, og laget sikret fjerdeplassen, dessuten gikk de fra 22. november og til tidlig i mai uten et eneste ligatap. I FA Cupen og Champions League kom de til semifinalene. Toppscoreren var Robin van Persie.

 

Everton har vært nogenlunde stille på transferfronten til nå i sommer. Klubben har kvittet seg med "daukjøtt" som Andy van der Meyde og Nuno Valente. Jos lån har blitt forlenget med en sesong. Sommeren har vært preget av Joleon Lescott-til-Man City?-rykter hele tiden, og det er ennå ikke noen avklaring i den saken. Arsenals Philippe Senderos kan blir Lescotts erstatter. Arsenal har på sin side solgt Emmanuel Adebayor og Kolo Toure. Thomas Vermaelen har ankommet klubben. Det har de siste dagene florert av rykter som sier at Brede Hangeland skal bli Arsenal-spiller, heller ikke der er det gitt noen avklaring. Patrick Vieira var en stund linket til the Gunners, men ser nå ut til å bli i Milan.

 

Når det gjelder skadesituasjonen går bortelaget som normalt inn i en ny sesong med skader. Tomas Rosicky og Samir Nasri er definitivt ute. Mens spillere som Johan Djourou, Aaron Ramsey og Nicklas Bendtner skal ha pådratt seg skader på landslagsoppdrag. Det sies også at Theo Walcott ikke spilte for England i går pga skade. Nyinnkjøpte Thomas Vermaelen har ristet av seg sin skade og er klar til Everton-kamp på lørdag! Når det gjelder Everton er Yakubu mest sannsynlig ikke med, det samme gjelder Mikel Arteta og Marouane Fellaini. Jo er tvilsom, men kan rekke kampen skriver Evertons offisielle hjemmeside i dag.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 252
  • Created
  • Last Reply

Håper på følgende lagoppstilling:

Almunia

Sagna Vermelaen Gallas Clichy

Fabregas Song Denilson

RvP Bendtner Arshavin

Benk: Fabianski, Djourou, Traore, Walcott, Diaby, Eduardo, Eboue

 

Måtte nå droppe følgende fra benken:

Vela, Gibbs, Senderos, Ramsey, Wilshere. Silvestre (wtf?)

 

To skader:

Rosicky, Nasri

 

 

Er jo ikke akkurat et udigg lag.

Alle gutta som ikke fikk bli med på kampen er jo fullt kapable til PL spill, trist å måtte la så mange gode bli igjen.

Link to comment
Share on other sites

vil nå heller se en formasjon mer lik denne, i 4-4-2:

 

Almunia

 

Sagna-Vermaelen-Gallas-Clichy

 

Walcott-Cesc-Song-Arshavin

 

Eduardo-RvP

 

skal vi spille 4-3-3 kan Theo gå høyere opp og Arshavin lenger inn, har hvertfall lyst til å se både Theo, Arshavin, RvP og Dudu i samme 11`ern.. synes vi burde få plass til Wilshere, kanskje på bekosting av Traore eller Diaby, håper hvertfall han sitter på benken, Vela også når jeg tenker meg om..

 

med dette laget skal vi nok ikke gi Everton mye sjangse, et meget sterkt lag i mine øyne!

 

når det gjelder forsvars 4`ern ser jeg gjerne at den ser slik ut på Lørdag: Sagna-Hangeland-Gallas-Clichy :P

Link to comment
Share on other sites

Håper dette er laget som entrer Goodison Park i en 4-5-1 formasjon som kan omgjøres til 4-3-3 når vi går i angrep:

 

Almunia

Sagna-Gallas-Vermaelen-Clichy

Cesc-Song-Denilson

Walcott-Arshavin

RvP

 

Eller evt RvP inn på høyrekanten for Walcott og Eduardo på topp.

 

Benk: Fabianski, Eboue, Djourou, Ramsey/Wilshere, Diaby, Eduardo/Walcott, Bendtner.

Link to comment
Share on other sites

Ååå så eg gleder meg. Og ååå som eg gruer meg. Ikke noe lett åpning. Everton er et av dem lagene som skal kunne utfordre dem 4 store. Og borte mot disse er som regel en skikkelig hard nøtt og knekke. Satse på at Cahill for engang skyld ikke skårer mot oss, og at vi vinner kampen pga mer tempo i laget og balle enn hva Everton klare og holde.

Link to comment
Share on other sites

Aaaaahhhh sesongstart dere. Kjenner lukten av nyvasket drakt, nerver og forventninger kommer sigende.

Som sagt, Everton hjemme er ingen tur i parken. La oss håpe på høyt tempo på ballen og en god spillemessig start så tror jeg vi kan dra i land 3 poeng i denne kampen. Det vil være ekstremt viktig for selvtilliten videre i sesongen. Jeg håper på dette laget:

 

Almunia

 

Sagna - Vermaelen - Gallas - Clichy

 

Denilson- Song - Fabgregas

 

RvP - Bendtner- Arshavin

 

Sub: Fabianski, Eboue, Eduardo, Gibbs, Walcott, Silvestre, Wilshere.

Link to comment
Share on other sites

Jeg husker sesong-starten for 5 år siden, også da åpnet vi borte på Goodison.

 

Etter full speed på sykkelen hjem fra stranda, stormet jeg inn i stua og heiv meg anpusten ned i go`stolen. Kikka på lagopptillinga : Lehmann, Cole,Reyes,Toure,Ljungberg,Henry,Campbell... Fabregas!??

 

Hadde bare sett glimter av denne spinkle,langhårede spanjolen i Carling Cup, og nå spankulerte han

ut på matta med superstjernene nevnt over, regjerende seriemestre. Jeg var VELDIG overraska, men syns dette var morro og ikke minst spennende.

 

På lørdag. Samme bane. 5 år fram i tid. : Fabregas leder Arsenal ut på matta som kaptein !

 

Den gang høvlet vi over dem. Tviler på det samme skjer denne gang, men jeg tror på seier! :P

 

Obs: Veit noen med sikkerhet om Yakubu og Arteta blir klare til lørdag?? Leser at Fellaini kan være tvilsom.

Link to comment
Share on other sites

Obs: Veit noen med sikkerhet om Yakubu og Arteta blir klart til lørdag?? Leser at Fellaini kan være tvilsom.

Jeg er 85% sikker på at Yakubu ikke spiller, han sliter fortsatt med akillesen. Arteta er også høyest usikker, men han kan fort bli å finne på Everton-benken til lørdag. Fellaini er som nevnt også usikker til kampen, hadde vært meget kjekt å slippe hans kvaliteter i luftrommet.

 

Gleder meg for øvrig stort til kampen, ser frem til en spennende Premier League start! :P

 

MINNER OM TIPPEKONKURRANSEN

Link to comment
Share on other sites

Liten oppdatering på skadefronten:

 

Disse spillerne er definitivt ikke med:

 

- Tomas Rosicky

- Samir Nasri

- Johan Djourou

- Lukasz Fabianski

- Theo Walcott

 

Følgende kan rekke kampen:

 

- Abou Diaby

så var det påen igjen, allerede før sesongen har startet ...

Link to comment
Share on other sites

Skal bli deilig å komme igang igjen, men Everton borte er beintøft.

Skadelista er allerede lang, men håper Wenger sender ut følgende lag:

 

almunia

 

Sagna Gallas Vermalen Clichy

 

Arshavin Song Cesc Ramsey Van P

 

Eduardo

 

 

Benk: Mannone, Senderos, Eboue, denilson, diaby, Wilshere og Bendtner

 

 

tips: 1-1 Eduardo scorer

Link to comment
Share on other sites

Håper på følgende lag:

 

Manuel Almunia

 

Bacary Sagna - Thomas Vermaelen - William Gallas - Gael Clichy

 

Cesc Fabregas - Alexandre Song - Denilson/Aaron Ramsey

 

Jack Wilshere - Robin Van Persie - Andrej Arsjavin

 

Benk: Mannone, Silvestre, Senderos, Traore, Ramsey/Denilson, Eduardo, Bendtner

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg noe sinnsykt til kampen i morgen! :) Har lengtet etter PL-fotball helt siden sesongen var over i mai. Håper på dette laget:

 

Almunia

Sagna - Vermaelen - Gallas - Clichy

Fabregas - Song - Wilshere

Van Persie - Eduardo - Arshavin

 

Et offensivt og godt lag.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tipper vi starter slik:

 

Almunia

Sagna - Gallas - Vermaelen - Clichy

Fabregas - Song - Denilson

Arshavin - Bendtner - vPersie

 

Denilson fikk spille mye fjor, og med alle skadeproblemene vi har nå, ser jeg ingen grunn til at han ikke skal starte denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

Åååh jeg gleder meg :) Åååh jeg gruer meg :)

 

 

Tror det blir utrolig jevnt i toppen i år, men vi må slå Everton i morgen for å være der. Det tror jeg vi gjør.

 

Håper vi starter slik:

 

Almunia

Sagna Gallas Vermaelen Clichy

Song

Fabregas Denilson(Ramsey)

Arshavin Robin v. Persie

Eduardo(Bendtner)

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg noe sinnsykt til kampen i morgen! :) Har lengtet etter PL-fotball helt siden sesongen var over i mai. Håper på dette laget:

 

Almunia

Sagna - Vermaelen - Gallas - Clichy

Fabregas - Song - Wilshere

Van Persie - Eduardo - Arshavin

 

Et offensivt og godt lag.

 

Denne håper jeg også på :)

Link to comment
Share on other sites

Ahh, gleder meg som en unge til kampen i morgen.

Har virkelig fått troa de siste dagene, og Wenger sine siste intervjuer gjør meg meget glad.

 

Tørr ikke spå et konkret resultat, men håper og tror vi tar med oss 3p hjem :)

 

Kommer nok ikke til å få sove i natt...:)

Link to comment
Share on other sites

Synes ikke vi skal "sløse" med fabregas sin silkefot på gjennombruddspassninger på midten ved å flytte han ut på høyre side, noe som ble prøvd ut et par ganger forige sesong, uten noe spesiel suksess, etter min mening.

 

ser heller for meg en slik oppstilling:

 

Almunia

Sagna - Gallas - Vermaelen - Clichy

 

Eboue - Denilson - Arshavin

 

Fabregas

 

RvP - Bendtner

 

 

Eboue - fordi vi trenger litt defansive spillere også, ikke bare offansivt...

håper wilshere får prøvd seg :)

Link to comment
Share on other sites

Jeg gleder meg så inderlig til dagens kamp at nattesøvnen uteblir. Et lite antiklimaks av abstinenser! Underlig, men samtidig en herlig følelse.

 

Everton blir slakt i denne kampen, 1-3 :)

 

Nok en gang står vi foran 3/4 år med moro :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...