Jump to content

Thomas Vermaelen


Sir Carpenter

Recommended Posts

  • Replies 493
  • Created
  • Last Reply

Finnes det et bedre stopperpar i verden enn Vermaelen og Koscielny?

Og i så fall hvem.

 

Selv om Ferdinand har blitt dårligere med årene, så er fortsatt partnerskapet han har med Vidic i United et bedre partnerskap enn det vi klarer å hamle opp med, foreløpig. Også Barcelona og Real Madrid har et bedre par enn oss. Men Mertesacker er forholdsvis ny, og Koscielny og Vermaelen er fortsatt ganske ung, så vi kan potensielt ha verdens beste stopperpar om noen år.

 

Jeg er sterkt uenig i at Milans stopperpar er bedre enn vårt. Da kan du ikke ha sett mange Milan kamper i år, Wilshere. Thiago Silva er individuelt en av verdens beste stoppere, men Mexes er langt fra samme nivået. Både Vermaelen, Mertesacker og Koscielny er, etter min mening, bedre enn Mexes.

Link to comment
Share on other sites

Mexes? Har du glemt av Nesta?

 

Syns det er latterlig drøyt å utnevne Kos-Vermaelen som et "av verdens beste stopperpar" når de knapt har spilt kamper sammen i midtforsvaret.

 

På Onsdag møter vi da ikke Nesta? Er ikke han skadet? Uansett så er ikke Nesta det han en gang var, på langt nær. Skader har ødelagt han, og jeg mener at vi har tre stoppere som er bedre enn både Nesta og Mexes. Jeg mener ikke vi har et av verdens beste stopperpar, enda, men de spillerne vi nå har i laget har potensialet til å kunne bli det. Og Milans stopperpar er lengre unna et av verdens beste. Forsvaret til Milan er ikke hva det en gang var. Nå har de styrken sin framover på banen.

Link to comment
Share on other sites

Mexes? Har du glemt av Nesta?

 

Syns det er latterlig drøyt å utnevne Kos-Vermaelen som et "av verdens beste stopperpar" når de knapt har spilt kamper sammen i midtforsvaret.

 

Som Hedly sier: Nesta er visstnok ikke klar til onsdagskampen så da møter vi trolig et forsvar som ikke er bedre enn det vi har.

 

Edit: Nesta, Pato, Boateng og Flamini er tilbake i trening for Milan. Spørsmålet er vel om de rekker kampen, men tror hvertfall et par av de vil sitte på benken..

Link to comment
Share on other sites

Thiago Silva sammen med hvem som helst er nesten bedre enn Koscielny og Vermaelen, så god er han. Ellers blir det tåpelig å påstå at Koscielny og Vermaelen er det beste stopperparet i verden. De er gode, men milevis unna Ferdinand/Vidic og Kompany/Lescott for å nevne noen. Selv King og Dawson har vært bedre enn dem i år. Ute i europa er det plenty av bedre stopperpar. Koscielny og Vermaelen har ikke vist noe som helst som indikerer at de er blandt de beste stopperparene i verden.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Artig å høre den skryten Vermaelen får av TV2-PL studioet før dagens kamp. Godt det ikke bare er meg som ser han som en ekstrem god forsvarspiller. Ikke bare pga hans offensive kvaliteter, men også som den forsvarspilleren og "lederen"han er i den lagdelen.

 

Fikk ikke helt med meg statistikken med og uten Vermaelen i laget, er det noen som kunne legge den ut?

Link to comment
Share on other sites

Artig å høre den skryten Vermaelen får av TV2-PL studioet før dagens kamp. Godt det ikke bare er meg som ser han som en ekstrem god forsvarspiller. Ikke bare pga hans offensive kvaliteter, men også som den forsvarspilleren og "lederen"han er i den lagdelen.

 

Fikk ikke helt med meg statistikken med og uten Vermaelen i laget, er det noen som kunne legge den ut?

 

Hvordan i granskauen har du kommet fram til at det stort sett bare deg som ser at han er en fantastisk spiller?

Link to comment
Share on other sites

 

Hvordan i granskauen har du kommet fram til at det stort sett bare deg som ser at han er en fantastisk spiller?

 

Han sier "forsvarsspiller" Tapapa. Mange som mener at Vermaelen ikke er så fantastisk god forsvarsspiller. Blant annet jeg..

Link to comment
Share on other sites

Dirigenten, kommandøren og inspiratoren Vermaelen er utrolig viktig for forsvaret vårt. Jeg er av den oppfatning at Vermaelen er en meget god midtstopper. Hva med Vermaelens spill er det du syns holder for lavt nivå Stefan B?

 

Posisjoneringen hans er veldig suspekt. Samtidig som han konstant presser oppover (og til hell så har han kapret en del poeng så der får han kreditt), men som ofte åpner han veldig store rom. Det er kun den defensive delen av spillet hans hvor jeg setter spørsmålstegn da det virker som om han som oftest heller vil være med på det offensive fremfor å forsvare. En annen ting han gjør er at han lager en del unødvendig frispark ved å gå tett oppi ballføreren og for deretter å takle bakfra.

 

En annen ting er at han ofte gambler med offside fella (som Kos) og til tider er det dårlig kommunikasjon på dødball når det kommer til markering av spillere, men om Vermaelen står for dette vet jeg ikke. Alt jeg vet er at jeg foretrekker Mertesacker - Vermaelen som førstevalg på stopperplass. Mertesacker fordi han er en leder og en veldig smart stopper som posisjonerer seg briljant og Vermaelen pga. viljen, innstillingen og målteften. Koscielny er egentlig en bedre midtstopper enn Vermaelen, men så lenge Mertesacker er tilgjengelig så mener jeg dette er det optimale paret..

Link to comment
Share on other sites

 

Posisjoneringen hans er veldig suspekt. Samtidig som han konstant presser oppover (og til hell så har han kapret en del poeng så der får han kreditt), men som ofte åpner han veldig store rom. Det er kun den defensive delen av spillet hans hvor jeg setter spørsmålstegn da det virker som om han som oftest heller vil være med på det offensive fremfor å forsvare. En annen ting han gjør er at han lager en del unødvendig frispark ved å gå tett oppi ballføreren og for deretter å takle bakfra.

 

En annen ting er at han ofte gambler med offside fella (som Kos) og til tider er det dårlig kommunikasjon på dødball når det kommer til markering av spillere, men om Vermaelen står for dette vet jeg ikke. Alt jeg vet er at jeg foretrekker Mertesacker - Vermaelen som førstevalg på stopperplass. Mertesacker fordi han er en leder og en veldig smart stopper som posisjonerer seg briljant og Vermaelen pga. viljen, innstillingen og målteften. Koscielny er egentlig en bedre midtstopper enn Vermaelen, men så lenge Mertesacker er tilgjengelig så mener jeg dette er det optimale paret..

Mertesacker er vel den eneste stopperen vi har hatt i klubben siden Campbell som ikke har blitt beskyldt for dårlig posisjonering. Dette tror jeg skyldes oppfordringer fra Wenger om å bryte ballbaner og generelt sett sette et høyt press. Men det blir bare spekulasjoner, men jeg syns jeg ser en trend. Det samme tror jeg gjelder for offsidefellen. Dårlig kommunikasjon, ja jo kanskje men det har jeg særdeles lite grunnlag for å uttale meg om kjenner jeg. Syns dette generelt sett har vært veldig bra denne sesongen både før og etter Vermaelens inntreden i laget.

Link to comment
Share on other sites

Ikke uventet nei.

 

Ja, det stemmer Stefan B.

Det er da ganske mange, som mener Vermaelen har mangler i ulike grad på sitt defensive arbeid.

 

Spør igjen; noen som fikk med seg statistikken med og uten Vermaelen bak i forsvarsrekka?

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...