Jump to content

Thomas Vermaelen


Sir Carpenter

Recommended Posts

Vi har svært gode midtstoppere. Faktisk er hele backrekka vår glimrende når den er skadefri. Problemene vi har i forsvar er det i stor grad laget som må ta skylda for. Vi er det laget med suverent flest "last gasp tackles". Denne sesongen så hadde vi 25 av de. Tottenham som nummer to hadde 12. Det sier litt om måten vi forsvarer oss på. Det er 1 mot 1 situasjoner alt for mange ganger i kampene vi spiller og vi lider ekstremt av at vi ikke har en ren defensiv spiller ala Carrick eller Mikel. En spiller som har som eneste oppgave å balansere laget. Når Arteta spiller med Song så fungerer det ok siden Arteta holder igjen når Song tar må skyddlappene og ruser framover. Vi trenger et ordentlig anker på midtbanen. En duelsterk og pasningssikker spiller som kan bryte motstanderens angrep og sette igang våre.

 

Song er alt for slurvete i pasningsspillet og driver alt for ofte fram i banen til at han er ideel i rollen. Song framstår mer og mer som en box to box spiller ala Toure. Skal våre miststoppere skinne så er vi dønn avhengig av en midtbane som legger arbeidsforholdene bedre til rette. Det er ufattelig mye enklere å forsvare seg når spillet foregår foran backrekka og ikke bak

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 493
  • Created
  • Last Reply

kanskje vermaelen kunne omskoleres til defensiv midtbanespiller? Da hadde vi fått en i den posisjonen som definitivt vill ta helhjertede defensive løp når det trengtes.

 

Det er dette jeg kunne tenke meg Jan Vertonghen til, men Vermaelen kunne selvsagt også være aktuelt.

Link to comment
Share on other sites

Helt uenig, mener Per og Koscielny er vårt beste stopperpar og at Vermaelen ikke er i topp 10 i PL, desverre,

Topp 5:

Kompany

Vidic

Terry

Koscielny

Skrtel

 

Men han kunne lett spilt seg til fast plass på et middels lag som Tottenham. Sjeleglad for at vi har han, fotballspilleren er ikke i verdensklasse, men det mentale og fysiske av han er verdensklasse!

For å svare på ditt innlegg. Så meg kanskje litt blindt på uttalelsene og hans vinnerskalle. Men jeg står fast ved at jeg mener han er en av de bedre stopperne, han er faktisk bare 25 år gammel. Det samme er Koscielny som jeg også mener er verdensklasse. Føler vi har fått en back-rekke vi ikke har sett maken til på flere år igjen. Vi kan rullerer bak avhengig av motstandere som gjør at vi kan ligge dypt og satse på kontringer eller ha offensive stoppere som setter igang angrepene.

Link to comment
Share on other sites

For å svare på ditt innlegg. Så meg kanskje litt blindt på uttalelsene og hans vinnerskalle. Men jeg står fast ved at jeg mener han er en av de bedre stopperne, han er faktisk bare 25 år gammel. Det samme er Koscielny som jeg også mener er verdensklasse. Føler vi har fått en back-rekke vi ikke har sett maken til på flere år igjen. Vi kan rullerer bak avhengig av motstandere som gjør at vi kan ligge dypt og satse på kontringer eller ha offensive stoppere som setter igang angrepene.

Jeg synes også at vi begynner å få en god backrekke igjen, Gibbs og Santos kan rotere uten at det utgjør kvalitetsforskjell, sammen kan Laurent, Thomas og Per. Å bruke Jenkinson/Coquelin foran Sagna derimot er som å bruke skilpadden i posisjonen til haren, skilpadden vil være best på lang sikt, men regner med at Bac holder høyt nivå et par år til! Skadene hans jeg er bekymret for.

 

Forøvrig er både Koscielny og Vermaelen 26 og fyller 27 i løpet av høsten, de er med andre ord ca i den alderen midtstoppere normalt sett har sine beste dager.

Link to comment
Share on other sites

Helt uenig, mener Per og Koscielny er vårt beste stopperpar og at Vermaelen ikke er i topp 10 i PL, desverre,

Topp 5:

Kompany

Vidic

Terry

Koscielny

Skrtel

 

Men han kunne lett spilt seg til fast plass på et middels lag som Tottenham. Sjeleglad for at vi har han, fotballspilleren er ikke i verdensklasse, men det mentale og fysiske av han er verdensklasse!

Hvordan du kan ha Terry og Skrtel inne foran Mertesacker og Vermaelen og noen fler, er for meg forunderlig.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er blant de som ofte hauser opp egne spillere selv, men Skrtel sin sesong var kjempegod, Terry sin var middelmådig(Men han er fortsatt veldig veldig god.) Lescott er en annen spiller som kunne vært der, mener dere at vi har tre av PL sine 5 beste stoppere?..

Link to comment
Share on other sites

Jeg er blant de som ofte hauser opp egne spillere selv, men Skrtel sin sesong var kjempegod, Terry sin var middelmådig(Men han er fortsatt veldig veldig god.) Lescott er en annen spiller som kunne vært der, mener dere at vi har tre av PL sine 5 beste stoppere?..

 

Ettersom det lages en liste, må det måles etter individuelle ferdigheter da. Da har ikke Skrtel noe å gjøre på topp 5 ihvertfall.

Skrtel's sesong var bra, men ikke kjempegod i mine øyne. Ingen god fotballspiller, men har fysikken og hodestyrken noe han kommer langt med i PL.

Terry var mer plaget med skader i år, men fortsatt solid deler av sesongen.

Kompany klart årets midtstopper i PL. Lescott helt ok, men er ikke bedre enn de vi har. Shittyforsvaret har fungert bedre kollektivt.

Jeg er ikke med på Vidic-hype'n...aldri vært, men en god stopper.

 

Individuelt er Kos og Vermaelen fullt på høyde med de andre, men ikke nødvendigvis som stopperpar. Men målene rant jo inn uansett hvem vi spilte med baki forsvaret.

Jeg rangerer Per litt bak, men ikke mye. (pga. sitt forferdelig dårlige tempo),

Link to comment
Share on other sites

Jeg er blant de som ofte hauser opp egne spillere selv, men Skrtel sin sesong var kjempegod, Terry sin var middelmådig(Men han er fortsatt veldig veldig god.) Lescott er en annen spiller som kunne vært der, mener dere at vi har tre av PL sine 5 beste stoppere?..

 

Nei den blir vel for drøy

Kanskje noe sånt da:

 

Kompany

Vidic

Lescott

Koscielny

Vermaelen

 

Må kanskje innrømme at jeg ser det litt med rødhvite øyne

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Vermaelen går ikke til Barcelona, og det at blir en sånn sak bare av at han stiller opp på et bilde sammen med Puyol viser hvor tåpelig hele silly season er. Det er ikke rart media pøser ut sånne ikke-saker når blir full panikk og utallige klikk når journalister og bloggere vet de kan tjene til livets opphold utelukkende kun ved å skrive navnene til tilfeldige arsenalspillere i samme setning som Barcelona.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...

Vermaelen visibly shocked at the news van Persie will leave for Manchester United

 

Vermaelen blir tatt litt på senga her ja. Virket ikke akkurat veldig fornøyd med en gang.. håper han takler van Persie knallhardt som en liten hilsen når de møtes på Old Trafford. Selvfølgelig.. hvis van Persie ikke er skadet innen den tid selvfølgelig.

Link to comment
Share on other sites

Vermaelen visibly shocked at the news van Persie will leave for Manchester United

 

Vermaelen blir tatt litt på senga her ja. Virket ikke akkurat veldig fornøyd med en gang.. håper han takler van Persie knallhardt som en liten hilsen når de møtes på Old Trafford. Selvfølgelig.. hvis van Persie ikke er skadet innen den tid selvfølgelig.

Han så virkelig overrasket ut. Morsomt om noen som kan språket kan gi en oversettelse.

 

Jeg tror og har hele tiden trodd at dette er styrets verk. Når visekapteinen reagerer som han gjør så styrker det mistanken min enda mer.

Nå også bety at vP har oppført seg eksemplarisk på treninger og sosialt

Link to comment
Share on other sites

Spesielt......, men det kan da være at Persie også har ført et "dobbeltspill". Kanskje han har avfeid all snakk om transfers på treninger, for han har da sikkert fått jevnlig oppdateringer fra sin agent om en overgang til Utd. Det har da vart noen dager, og de involverte har nok hatt mer info enn vi utenfor. Så; dette er nok ikke bare styrets verk.

 

- Persie laget sin egen dødsdom i klubben etter sine skriverier.

- Styret og klubben ville ikke godta en slik oppførsel (takk gud for det), og var åpen for tilbud.

- Persie har neppe unnskyldt seg innad (og iallefall ikke utad), ellers hadde de kommet til en forlengelse.

- Persie VILLE tydeligvis til Utd, noe ikke styret skal ha skyld for.

 

Dette er ene og alene Persie sitt valg, og ikke styret. At vi selger til Utd kan man diskutere i det vide og brede, men veit vi om Persie faktisk var åpen for andre klubber? Satt Persie seg på bakbeina med; "jeg signerer ikke for andre klubber enn Utd, ellers går jeg dit gratis neste sommer"

 

Det er mange spekulasjoner med det ene og det andre, og om hva Persie har krevd på ulike fronter. Jeg tror vel mye av det er "storm i vannglass", men jeg er utrolig overrasket over at kaptein, den store profilen, og en svoren Arsenal-supporter gjør dette mot sin egen klubb. Vi kan skrike så mye vi vil mot styret, men vi veit ikke hva slags muligheter de hadde i dette tilfellet. Det hele fremstår (fra mitt syn), om en spiller som har dolket sine nærmeste i ryggen på en stygg måte.

Link to comment
Share on other sites

Spesielt......, men det kan da være at Persie også har ført et "dobbeltspill". Kanskje han har avfeid all snakk om transfers på treninger, for han har da sikkert fått jevnlig oppdateringer fra sin agent om en overgang til Utd. Det har da vart noen dager, og de involverte har nok hatt mer info enn vi utenfor. Så; dette er nok ikke bare styrets verk.

 

- Persie laget sin egen dødsdom i klubben etter sine skriverier.

- Styret og klubben ville ikke godta en slik oppførsel (takk gud for det), og var åpen for tilbud.

- Persie har neppe unnskyldt seg innad (og iallefall ikke utad), ellers hadde de kommet til en forlengelse.

- Persie VILLE tydeligvis til Utd, noe ikke styret skal ha skyld for.

 

Dette er ene og alene Persie sitt valg, og ikke styret. At vi selger til Utd kan man diskutere i det vide og brede, men veit vi om Persie faktisk var åpen for andre klubber? Satt Persie seg på bakbeina med; "jeg signerer ikke for andre klubber enn Utd, ellers går jeg dit gratis neste sommer"

 

Det er mange spekulasjoner med det ene og det andre, og om hva Persie har krevd på ulike fronter. Jeg tror vel mye av det er "storm i vannglass", men jeg er utrolig overrasket over at kaptein, den store profilen, og en svoren Arsenal-supporter gjør dette mot sin egen klubb. Vi kan skrike så mye vi vil mot styret, men vi veit ikke hva slags muligheter de hadde i dette tilfellet. Det hele fremstår (fra mitt syn), om en spiller som har dolket sine nærmeste i ryggen på en stygg måte.

 

+1

Link to comment
Share on other sites

Han så virkelig overrasket ut. Morsomt om noen som kan språket kan gi en oversettelse.

 

Jeg tror og har hele tiden trodd at dette er styrets verk. Når visekapteinen reagerer som han gjør så styrker det mistanken min enda mer.

Nå også bety at vP har oppført seg eksemplarisk på treninger og sosialt

 

Ligger en oversettelse der, men usikker på hvor korrekt den er. Høres temmelig riktig ut utifra klippet dog.

 

 

Quick translation: It's been announced that RVP left for Man United.

 

-Is that...?

It's on United's and Arsenal's websites.

-Okay...

What is your reaction?

-Well, it's a surprise to me. I've, eh... Yeah, I think it's... eh... Yeah it's a shock. I'm very disappointed. I mean, I'd like to have seen Robin stay at the club, I mean, Robin is-- well Robin was very important to us last year, he was vital to us, so yeah. I have to admit it's news to me too, so... I'm not sure how to react, really. Yeah, I'm very disappointed [in him?].

He's probably had a tough time these past months with all this drama around him.

-Yeah, I dunno, I didn't notice it at training. I thought he looked sharp and fit at training so in that sense I don't think you could tell. But in the end maybe it's a good choice for him, I might speak to him later. I don't know how to react since it's news to me.

How will you cover for this loss?

-I think we've had some good purchases in Podolski, Giroud and Cazorla, all of whom really impressed me this week. Those are very good buys so I'm definitely confident we still have the quality at Arsenal to win things.

Despite this, the victory [over NL] takes precedence, that joy?

-Yeah I'm very happy with the victory today, for a bit. Tomorrow we go to the club and focus on Saturday.

A little bittersweet?

-After this news you could say that, yes. But I'll speak with Robin later. Anyway, nothing you can do.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

 

Riktig valg av Wenger det

En vanvittig spiller. Lyser innsats og ofrer seg virkelig for drakta

 

Under kampen i dag satt jeg og tenkte på måten Steven Gerrard er et ikon for Liverpool på. Vermaelen har potensiale til å kunne bli noe lignende for oss (altså noe folk virkelig forbinder med Arsenal), selv om han ikke er født og oppvokst rundt klubben. Han har vært her i 3 år og er nå kaptein og 26 år. Får håpe han gjør det beste ut av det.

Link to comment
Share on other sites

Det er sjelden jeg skriver noe positivt om Vermaelen, men i dag likte jeg ham veldig godt. Veldig god som midtstopper - fantastisk som kaptein. Vi slo Liverpool på innsats. På Anfield. Det var mange Arsenalspillere som kjempet bra, men Vermaelen gikk virkelig foran i dag. Bra!

Link to comment
Share on other sites

Vermaelen var veldig god i dag, men jeg syntes fortsatt at han til tider var litt for ivrig på å ruse fremover og etterlate midtstopperposisjonen sin.

 

Ufattelig viktig klarering når Mannone gir retur også. Den var tilnærmet like viktig som et mål. Foretrekker heller at han holder seg til slikt såfremt ikke anledningen byr seg på corner!

Link to comment
Share on other sites

Vermaelen var veldig god i dag, men jeg syntes fortsatt at han til tider var litt for ivrig på å ruse fremover og etterlate midtstopperposisjonen sin.

 

Ufattelig viktig klarering når Mannone gir retur også. Den var tilnærmet like viktig som et mål. Foretrekker heller at han holder seg til slikt såfremt ikke anledningen byr seg på corner!

 

"Problemet" er at han scorer mål også. Flere av dem har avgjort kamper for oss.

Link to comment
Share on other sites

 

"Problemet" er at han scorer mål også. Flere av dem har avgjort kamper for oss.

 

Fullstendig klar over det, men i andre tilfeller har han kostet oss mål og poeng også. Han må bare lære seg å velge anledningene bedre. I det minste så kan vi ikke tape hvis vi ikke slipper inn mål og som midtstopper er oppgaven hans først og fremst og holde nullen..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...