Jump to content

Thomas Vermaelen


Sir Carpenter

Recommended Posts

Er han disiplinert nok til en slik rolle? Og hva med posisjoneringen?

 

Vermaelen har fortsatt en nøkkelrolle i laget: http://www1.skysport...men-for-Arsenal

 

Disiplinen tror jeg han klarer. Han har vært merkbart mindre ivrig på å kaste seg fremover denne sesongen. Posisjoneringen er vanskelig å si noe som helst om før han faktisk spiller på midtbanen.

 

Worth a shot spør du meg.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 493
  • Created
  • Last Reply

Lurer på om vi noen gang får se Wenger eksperimentere med Vermaelen på DM plassen. Hadde vært et interessant eksperiment som flere her inne (og andre steder) har foreslått. Han er en god pasningsspiller, forholdsvis rask, aggressiv, målfarlig og en rimelig tøff spiller. Pdd. så passer han ikke inn som stopper i Arsenal, men muligens han kunne fylt hullet som DM? Pdd. så er jo dette ikke akkurat en posisjon hvor vi har en overflod med spillere som passer inn egentlig.

Har mer tro på Kosc som DM enn TV. Sistnevnte har mer enn nok problemer med struktur i sin vanlige posisjon. Skal han forholde seg til spill både foran og bak seg så blir det fullstendig kaos. Motstanderne vet allerede at han får panikk og gjør helt merkelige valg når spillet forgår i rommene rundt og bak ham. Se på kampene hans som venstre back; han mister fullstendig oversikten når det kommer spillere i to rom samtidig.

Mener fortsatt han er mer eller mindre personlig ansvarlig for alle tre målene hjemme mot BM. Det er det ikke ofte jeg sier da fotball er et langspill og man er avhengig av støtte for å prestere. Men, a og til er personlige valg og prestasjoner direkte avgjørende og det syns jeg det var i nevnte kamp.

Link to comment
Share on other sites

Enig i at han ikke passer på DM.

 

Besitter ikke den roen og teknikken som kreves for å spille i den rollen etter mine øyne. (Spesielt ikke når vi spiller som vi gjør)

 

Og etter å ha spilt stopper/back i hele sin profesjonelle karriere, skal det litt til for å tilegne seg det raskt nok. Han er vant til å ha ballen rettvendt,

det er noe helt annet å ha den feilvendt.

Link to comment
Share on other sites

  • 6 months later...

Langt i fra noen bombe dette. Har vel egentlig bare ventet på disse typer overskrifter. Men, sånn er livet. Vermaelen ble satt ut av laget grunnet sviktende form.

Siden har Per og Laurent spilte meget bra, og begge har holdt seg skadefrie siden Tottenham kampen i mars. Men ting kan snu fort i fotball.

 

Szczesny ble også satt ut av laget i samme periode, men kom raskt tilbake pga skade på Fabiannski. Dette har ikke skjedd med Vermaelen.

Koscielny ble også benket en periode, men har jo siden vært meget solid. Vi får håpe det samme kan skje for Vermaelen. Over hele sesongen er jeg sikker på han kommer til å få en god del kamper.

Link to comment
Share on other sites

  • 7 months later...

Skulle ikke forundre meg om Vermaelen fant tilbake til gamle høyder for djevlene...

Dette liker jeg svært dårlig. Vi mister spillere like raskt som svartedauen gjorde sitt på 1300 tallet. OG det skjer før vi har erstatning. Jeg var glad når Wenger skrev under på en ny kontrakt, men nå vet jeg jommen ikke lengre. Først Sagna, så Fabregas som ikke var velkommen igjen, nå vermaelen. Jeg blir rett og slett dårlig og oppgitt.

 

Wenger vet muligens noe jeg ikke vet, men følelsene mine sier at Wenger fullstendig har mistet taket på spillergruppen.

Link to comment
Share on other sites

Dette liker jeg svært dårlig. Vi mister spillere like raskt som svartedauen gjorde sitt på 1300 tallet. OG det skjer før vi har erstatning. Jeg var glad når Wenger skrev under på en ny kontrakt, men nå vet jeg jommen ikke lengre. Først Sagna, så Fabregas som ikke var velkommen igjen, nå vermaelen. Jeg blir rett og slett dårlig og oppgitt.

 

Wenger vet muligens noe jeg ikke vet, men følelsene mine sier at Wenger fullstendig har mistet taket på spillergruppen.

------------

Tja, Vermaelen er en veldig bra back-up og burde kanskje få spilt flere kamper i fjor på bekostning av Koc. Verm og Koc sammen går IKKE, det har vi fått bekreftet flere ganger.

 

Men at Vermaelen ikke vil skrive ny kontrakt siden han ikke får spille, er fullt forståelig. Og det er da også fullt forståelig at vi kan få noen kroner for han gjennom et salg.

 

Selv om han går til ManU så er dette en overgang jeg ikke har store problemer med. Så mye tyn Verm har fått fra fansen de siste par årene, er det også hyklersk om vi klager på at han går.

 

Vermaelen var en stopper som startet sin Arsenal-Karriere på fantastisk måte (borte mot Everton?) men har ikke levd opp til forventningene som da ble skapt.

Link to comment
Share on other sites

Glitrende ferdigheter, men sliter med spilleforståelsen.

En god spillende stopper, glitrende på hodet og målfarlig, trenger en roligere partner som kan dirrigere. Håper vi får en bra overgangssum for han.

 

Lojal har han vært etter han havnet på benken og ikke uventet i grunn at Van Persies United vil ha han(spesielt ikke nå som LvG er coach).

Overgangssummen bør dog ligge på rundt 10.000.000£.

 

Vi trenger dog to erstattere på stopperplass om han og Sagna går. Djourou har vel alt forlatt klubben(Hamburg har bekreftet at de har kjøpt han hvertfall), men Arsenal.com behandler han fortsatt som en Arsenal-spiller..(Nyhet om han og Sveits fra kampen i går bla. Mulig overgangen drøyes med å bli offisiell så vi kan tegne det på årets budsjett og at der virkelig kommer noe stort?

 

En potensiell Silvestre-deal for United, men får nok høyere lønn og lengre kontrakt, men glitrende signering om de får inn rett makker(Ser ikke for meg Vermaelen, Evans, Jones eller Smalling lede forsvarsrekka der med det første)

Link to comment
Share on other sites

Jeg leste nettopp at vi visstnok krever at Nani blir en del av avtalen. Jeg tror så gjerne at Nani kan få en ny vår under Wenger. Etterlyste han i fjor sommer og. Nå har han ikke fått mye spilletid under Moyes, men han har ferdigheter vi mangler i klubben. Det kunne jo vært en brukbar avtale. Men da trenger vi også to nye stoppere.

Jeg kan ikke bære nag mot Vermaelen om han forsvinner. Han gir alltid jernet, og klager aldri. Det er ingen hemmelighet at jeg var en stor fan av han fra første kamp, men jeg har jo også innsett at han mangler mye på fotballforståelsen. Fin fyr som fortjener å spille fotball på fast basis.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ser ikke det store problemet med at Vermaelen eventuelt drar til United. En spiller som alltid gir 100%, men som har store mangler deffensivt. Dette ble overskygget i hans første sesong, da han bidro en del i målprotokollen. Etter hvert som de offensive bidragene ble færre, fikk man opp øynene for svakhetene hans deffensivt

Link to comment
Share on other sites

Verminator5, kalte ikke du deg Ade25 tidligere? Det spørs om du ikke må bytte nick igjen :-)

 

Skulle til å påpeke det sjæl. Nå om dagen må man slutte å ha et nick som inneholder spillere som spiller på Arsenal atm.

Man må gjøre som meg, heller ha en legende som ikke spiller lenger :P

Link to comment
Share on other sites

 

Skulle til å påpeke det sjæl. Nå om dagen må man slutte å ha et nick som inneholder spillere som spiller på Arsenal atm.

Man må gjøre som meg, heller ha en legende som ikke spiller lenger :P

 

Hehe det stemmer det. I motsetning til Adebayor så er jo fortsatt Vermaelen en fin fyr og en herlig spillertype. Men det er vel kanskje da på tide å kalle en spade for en spade og endre nick til Lars :P

Link to comment
Share on other sites

 

Hehe det stemmer det. I motsetning til Adebayor så er jo fortsatt Vermaelen en fin fyr og en herlig spillertype. Men det er vel kanskje da på tide å kalle en spade for en spade og endre nick til Lars :P

Lars Bender?

 

Skal han komme, levere, kreve og forsvinne?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Vermaelen trener visst ikke med laget for tiden, går rykter på at han er skadet. Uansett rimelig spesielt at klubbens kaptein ikke er deltagende i sesongoppkjøringen... Tyder vel på at han er på vei ut... Neste kaptein som velges får f**nmeg holde seg i klubben fremover, begynner å bli møkk lei at de går til rivaler år etter år.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...