Jump to content

Thomas Vermaelen


Sir Carpenter

Recommended Posts

  • Replies 493
  • Created
  • Last Reply
  • 2 weeks later...

Utrolig offensiv i dag på tidspunkter hvor han virkelig ikke trengte å være det. Meget skuffet over hvordan Wenger gir han såpass mye frihet til å fly fremover. Spilte mer spiss/offensiv midtbane enn midtstopper i dag og var også utrolig lite villig på returløp. Burde beherske seg mer og heller sørge for at vi er solide defensivt før han kaster seg fremover. Hvertfall sørge for at Song eller Ramsey tar plassen hans i midtforsvaret..

Link to comment
Share on other sites

Gjort mange feil i år posisjoneringsmessig, rart "ekspertene" ikke innser det når de stadig vekk sier han er vår nest viktigste spiller. Mener han er viktig fordi han er dominant bak der og dirrigerer, men når han løper feil og gjør avgjørende feil selv så hjelper det lite.

Link to comment
Share on other sites

Tror vi har litt høye forventninger til Vermaelen. Både han og Koscielny gjør mye rart (selv om sistnevnte har vært vår beste forsvarsspiller denne sesongen) og mtp. at de begge to liker å ta steget ut og opp fra forsvaret så burde de spille sammen med Mertesacker eller en lignende stopper. En som kan diktere og bestemme og som holder posisjonen sin.

 

Vermaelen hadde sine svakheter i sin første sesong i Arsenal også, men syntes virkelig han har blitt en dårligere forsvarsspiller etter han kom hit og det får meg virkelig til å lure..

Link to comment
Share on other sites

Han hadde sine svin på skogen i sin første sesong og. Husker spesielt tapet på Nou Camp, der han var helt på bærtur på nesten samtlige av Barcelonas mål. Jeg mener at Vermaelen/Koscielny er altfor like i spillestilen og derfor lett blir avslørt dersom de møter en spiss ala Holt, Drogba, Crouch, Bent o.l. Med Mertesacker ved sin side har vi mer komplementære ferdigheter i midtforsvaret. Jeg håper begge får muligheten til å spille ved siden av Per neste sesong, men holder en knapp på Vermaelen. Han har råskapen (som oftest) og større vinnermentalitet enn Koscielny.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

I en tid der alle er stille i fremtiden sin er det fint at noen trår til og sier noe som fansen vil høre.

 

“I will stay at Arsenal forever. There will be no transfer for me.

“I love London. I’ve got a house there, I’m happy there and I don’t see any reason to ever leave the club.”

 

http://www.mirror.co.uk/sport/football/transfer-news/thomas-vermaelen-wants-to-stay-at-arsenal-854821

Link to comment
Share on other sites

I en tid der alle er stille i fremtiden sin er det fint at noen trår til og sier noe som fansen vil høre.

 

 

 

http://www.mirror.co...-arsenal-854821

 

Joda, det er hyggelig å lese slikt, men det betyr neppe så mye på sikt allikevel. Fint han elsker klubben og London, men hvis det viser seg at han mister plassen i førsteelleveren til høsten, noe som ikke er helt usannsynlig, så spørs det om disse ordene betyr stort.

 

Jeg håper virkelig vi ser Vermaelen tilbake i god gammeldags form. I år har han vært ustabil. Jeg så kampen mot Norwich fra tribunen og i den kampen var Koscielny flere hakk bedre enn Vermaelen.

Link to comment
Share on other sites

Kan nok være at han går ut for å vise et eksempel for RvP, de er jo tross alt gode kompiser. Uansett føler jeg at han er den beste kapteinen og sammen med Kompany den beste midtstopperen i PL. Ikke annet enn positivt !

Link to comment
Share on other sites

Min favorittspiller i Arsenal!

 

Jeg lurer på en ting dere; det var et bilde av Vermaelen der han feirer et mål (sikkert RVP som putta), der han hopper på skuldrene til en spiller. Husker ikke mye, bare at det var et magisk bilde av han. Lurer på om det var på front coveret på et magasin eller Gunners post. Noen som vet hva jeg snakker om eller klare å finne det bildet?

 

Hadde satt umåtelig mye pris på det! :)

Link to comment
Share on other sites

Uansett føler jeg at han er den beste kapteinen og sammen med Kompany den beste midtstopperen i PL. Ikke annet enn positivt !

Helt uenig, mener Per og Koscielny er vårt beste stopperpar og at Vermaelen ikke er i topp 10 i PL, desverre,

Topp 5:

Kompany

Vidic

Terry

Koscielny

Skrtel

 

Men han kunne lett spilt seg til fast plass på et middels lag som Tottenham. Sjeleglad for at vi har han, fotballspilleren er ikke i verdensklasse, men det mentale og fysiske av han er verdensklasse!

Link to comment
Share on other sites

Syntes Vermaelen lett danker ut Terry der. Skrtel har hatt en veldig god sesong, men syntes også at Vermaelen er hakket bedre enn han også. Problemet med Vermaelen (og Koscielny/Mertesacker) er at de spiller i et lag som virker å ha veldig lite fokus på det defensive og er ultra hissige på å sende opp spillere for å score et mål.

Link to comment
Share on other sites

fotballspilleren er ikke i verdensklasse, men det mentale og fysiske av han er verdensklasse!

 

enig i dette. Men selv om Arsenal gir bort for mange mål pga individuelle feil i forsvaret - der Vermaelen har gjort sin del av feilene - er ikke dette HOVEDproblemet. Det er og blir mangelen på defensiv samhandling og innstilling (som at mange jogger uinteressert etter istedenfor å ta helhjertede defensive løp når man mister ballen og er i ubalanse defensivt). Ja, mange av de individuelle feilene kommer som en konsekvens av dette. Og Vermaelen er en av de få som står frem og kjemper med hjertet utenpå drakta. Derfor er det også lettere å se gjennom fingrene de personlige feilene han gjør. Og det er nettopp spillere med den innstillingen Vermaelen har som Arsenal fremfor alt trenger.

Link to comment
Share on other sites

 

enig i dette. Men selv om Arsenal gir bort for mange mål pga individuelle feil i forsvaret - der Vermaelen har gjort sin del av feilene - er ikke dette HOVEDproblemet. Det er og blir mangelen på defensiv samhandling og innstilling (som at mange jogger uinteressert etter istedenfor å ta helhjertede defensive løp når man mister ballen og er i ubalanse defensivt). Ja, mange av de individuelle feilene kommer som en konsekvens av dette. Og Vermaelen er en av de få som står frem og kjemper med hjertet utenpå drakta. Derfor er det også lettere å se gjennom fingrene de personlige feilene han gjør. Og det er nettopp spillere med den innstillingen Vermaelen har som Arsenal fremfor alt trenger.

 

Helt klart ja. Den mentale og fysiske biten av Vermaelan er unik i dagens Arsenal mannskap. Og selv om han hadde en litt ujevn sesong

nå mener jeg han på sitt beste er blant de beste stopperne i PL.

Herlige uttalelser fra Verminator som ikke kan tolkes annet enn positivt.

Link to comment
Share on other sites

Per/Kos 17 kamper 32 poeng 21 baklengs Per/Verma 3 kamper 7 poeng 2 baklengs Verma/ Kos 11 kamper25 poeng 13 baklengs

 

 

Slik ser antall poeng og baklengs ut for sist sesong med de mest aktuelle stopperparene våre. Ikke store forskjellene, men Vermaelen kommer best ut av det i denne statistikken, som selvagt både kan brukes og misbrukes til det man vil

Link to comment
Share on other sites

Alle har ulike kvaliteter, men det er vanskelig å fastslå hvem som er best all den tid det ikke er noen spesiell konkurranse om stopperplassene. Denne sesongen var det konstante skadeproblemer i forsvarsrekkene som forhindret det. Jeg har tro på at når Koscielny, Vermaelen og Mertesacker forhåpentligvis blir skadefrie og ikke må dyttes ut i uvante posisjoner vil det bli en skikkelig kamp om en plass i førstelaget.

Link to comment
Share on other sites

Vermaelen er god han, ingen tvil om det, men han danker ikke ut spillere som Terry, han er alt for usikker i posisjoneringsspilet og offensivt anlagt i alt for mange situasjoner, i hans første sesong førte ikke dette til mange baklengs, men i år har han vært skylda i MANGE.

Ansvarlig Redaktør: Må huske at Per slet veldig de tre-fire første månedene, noe de fleste nye spillere i PL gjør, men han begynte å bli giganten vi vil ha bak der mot slutten. Fordelene med et midtforsvar med Mertesacker og Vermaelen er at de begge dirrigerer forsvaret, men etter min mening er Koscielny vår klart beste forsvarer, spent på hvem som er vårt faste stopperpar!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...