Jump to content

Thomas Vermaelen


Sir Carpenter

Recommended Posts

  • Replies 493
  • Created
  • Last Reply

er det bekreftet at han går til Barca?

Jeg har på følelsen at Vermaelen ikke kommer opp på gammelt godt nivå igjen, bare en magefølelse jeg har på dette!

Ingen offisiell bekreftelse, men bl.a. BBC og Sky skriver at klubbene er enige om overgang og det som gjenstår er spillerens betingelser og medisinsk test.

Link to comment
Share on other sites

Ingen offisiell bekreftelse, men bl.a. BBC og Sky skriver at klubbene er enige om overgang og det som gjenstår er spillerens betingelser og medisinsk test.

 

Ser det!

 

Dette må være en kjempehandel av Wenger: 15 mill inn (kjøpt for 10), 3. valg på stopperplass og 1 år igjen av kontrakten! likte fyren godt da men...

Link to comment
Share on other sites

Nå må godeste Wenger tenke seg godt gjennom hvem han skal utvnene som kaptein. Må si at det ikke er Wengers styrke her.

 

Åpenbare kandidaten er vel Per. Men hadde heller ikke blitt overrasket dersom han gjør en sesong under pari.

Link to comment
Share on other sites

Da mistet vi, som forventet, nok en kaptein! Vermaelen var et alt for stort navn til å sitte på benken hos oss dessverre. Jeg så Wenger gikk ut og sa Verminator måtte erstattes, noe jeg er helt enig i! Trenger en habil stopper som et alternativ, slik at Per og Kos ikke trenger å spille alle kampene, med et VM i beina og med en halvveis oppladning (Per).

Angående kaptein så blir jeg ikke overrasket om det blir godeste Arteta som blir vår nye capt, men da blir situasjonen slik som i fjor der kapteinen ikke er et naturlig førstevalg. Selv håper jeg på Per, men må si meg enig med Nima over meg når han sier han er spent på hvordan hans sesong blir. EDIT: (Altså Pers, ikke Nimas)

Link to comment
Share on other sites

Vil rangere spillerne slik ut fra hvor skikket jeg mener de er til å være kaptein (de 5 beste) basert på kriteriene personlighet og spillerkvalitet:

 

Ramsey

Koscielny

Mertesacker

Rosicky

Arteta

Jeg er delvis enig med deg, men ikke helt.

 

Ramsey er en utmerket kandidat, men jeg er ganske sikkert på at han i Wengers øyne fremdeles er for "ung" til denne rollen. At Fabregas i sin tid fikk bindet var ikke et valg jeg mener var det beste (sett i ettertid) og jeg tror Wenger velger rutine denne gang.

Koscielny har kanskje en lenger karriere foran seg i vårt midtforsvar, men slik jeg ser det så er Per den klare sjefen i backfireren pr. i dag og blir det en stopper som får vervet så er det Mertesacker som får armbandet.

Rosicky kommer mer og mer til å bli en benkesliter som kommer til å starte færre og færre kamper fra start og etter min mening så bør kapteinen velges blant de spillerene som er opplagte valg i startelleveren.

Arteta er den jeg "frykter" blir valgt. Frykten kommer ikke av at han er et dårlig kapteinsevne, men rett og slett p.g.a. at det i så fall gir et klart signal om at han blir vårt klare førstevalg som DM kommende sesong. Jeg tror ikke at Wenger nok en gang velger en spiller som ikke er et opplagt valg til å starte de fleste kampene og et valg av Arteta avslutter derfor mitt håp om at det skal komme inn en ny DM i dette vinduet.

Ramsey ville vært et spennende valg, men jeg klarer ikke å se at han kan gå forbi Mertesacker på "rangstigen". Håpet mitt er Per som kaptein og Ramsey som visekaptein. Det jeg ser som sannsynlig er Arteta som kaptein og Per som visekaptein.

 

EDIT!

Jeg tror ikke vi skal legge noen som helst betydning i hvem som bærer kapteinsbindet i dagens kamp mot City når det gjelder det endelige kapteinsvalget.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er delvis enig med deg, men ikke helt.

 

Ramsey er en utmerket kandidat, men jeg er ganske sikkert på at han i Wengers øyne fremdeles er for "ung" til denne rollen. At Fabregas i sin tid fikk bindet var ikke et valg jeg mener var det beste (sett i ettertid) og jeg tror Wenger velger rutine denne gang.

Koscielny har kanskje en lenger karriere foran seg i vårt midtforsvar, men slik jeg ser det så er Per den klare sjefen i backfireren pr. i dag og blir det en stopper som får vervet så er det Mertesacker som får armbandet.

Rosicky kommer mer og mer til å bli en benkesliter som kommer til å starte færre og færre kamper fra start og etter min mening så bør kapteinen velges blant de spillerene som er opplagte valg i startelleveren.

Arteta er den jeg "frykter" blir valgt. Frykten kommer ikke av at han er et dårlig kapteinsevne, men rett og slett p.g.a. at det i så fall gir et klart signal om at han blir vårt klare førstevalg som DM kommende sesong. Jeg tror ikke at Wenger nok en gang velger en spiller som ikke er et opplagt valg til å starte de fleste kampene og et valg av Arteta avslutter derfor mitt håp om at det skal komme inn en ny DM i dette vinduet.

Ramsey ville vært et spennende valg, men jeg klarer ikke å se at han kan gå forbi Mertesacker på "rangstigen". Håpet mitt er Per som kaptein og Ramsey som visekaptein. Det jeg ser som sannsynlig er Arteta som kaptein og Per som visekaptein.

 

EDIT!

Jeg tror ikke vi skal legge noen som helst betydning i hvem som bærer kapteinsbindet i dagens kamp mot City når det gjelder det endelige kapteinsvalget.

Fryktenj ble en realitet.

 

Artete er kaptein, per som visekaptein

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/20140810/wenger-on-winning-and-attacking-options

Link to comment
Share on other sites

Fryktenj ble en realitet.

 

Artete er kaptein, per som visekaptein

 

http://www.arsenal.com/news/news-archive/20140810/wenger-on-winning-and-attacking-options

Anser da sannsynligheten for at det kommer inn en ny DM som liten ............................................ dessverre!

 

Som Psycho sier så viste forrige sesong at en kaptein ikke nødvendigvis har klippekort på laget, men som Psycho også nevner så er ikke sammenligningen mellom Vermaelen og Arteta helt reell. Vermaelen var fast på laget da han ble kaptein og Wenger valgte å ikke ta fra han vervet selv om han var blitt tredjevalg. Arteta var visekaptein og jeg tviler på at han hadde blitt forfremmet hvis Wenger har planer om å få inn et nytt førstevalg som DM.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke bety annet enn ingen DM nei... Snur man dog på flisa og tenker at siden han uttaler at sanchez ikkw skal spille spiss.... Da kommer det kanskje en? :)

De useriøse ryktesprederne linker jo oss til Cavani om dagen, og med £15 mill for Vermaelen inn på bok er det jo lov å drømme.

 

Videre må jeg berømme ledelsen/Wenger for ett ett meget godt salg. Så mye penger for ett tredjevalg på stopperplass er rett og slett en god deal. Det er også positivt å få han ut av ligaen.

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke bety annet enn ingen DM nei... Snur man dog på flisa og tenker at siden han uttaler at sanchez ikkw skal spille spiss.... Da kommer det kanskje en? :)

Han sier også "I have more attacking options than I had for a long time - that's for sure. " så det tror jeg setter en stopper for ditt spisshåp.

Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...
  • 4 weeks later...

Hehe lurer på hva han tenker når han mottok medalje for CL gullet nettop. Ikke spillt en kamp? Får sola seg og tjent sine kroner. Thats it.

 

God butikk !

 

Arteta, Flamini og Sanogo er klare for tjeneste :)

Arteta er jo vår kaptein så der er det vel "bankers"

Link to comment
Share on other sites

Ryktes om at vi ikke får ekstrapengene våre selv om Vermaelen mottok medalje fordi han ikke spilte noe.

 

Min tanke er vel at han ikke burde mottatt medalje (På samme måte som at spillerne som ikke var med oss i FA-cupen heller ikke burde fått noe..), men siden han gjorde det burde vi få betalt..

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...