Jump to content

Thomas Vermaelen


Sir Carpenter

Recommended Posts

Arsene Wenger also confirmed that Thomas Vermaelen’s return to first team action will be delayed by a further two weeks. The Belgian had been tipped to return to action straight after the mid-October international break, but will now likely not feature until November.

 

Ser ut som om han ikke er tilbake før i november, ikke overraskende at datoen ble utsatt, blir sikkert utsatt enda en gang kjenner jeg det medisinske apparatet rett.

 

Kilde: http://news.arseblog.com/2011/09/wenger-confirms-vermaelen-delay-and-koscielny-absence/

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 493
  • Created
  • Last Reply

Skal vi tippe på 45 minutter i mars? Stygg sak, det betyr at Djourou og (gud forby) Squillaci blir å se utover høsten.

 

Squillaci startet meget godt i sin Arsenalkarriere når han fikk spille sammen med Vermaelen. Han funket ikke sammen med Koscielny. Det betyr ikke at han ikke kan funke sammen med Mertesacker, som jeg antar er mye lettere å spille sammen da han er en roligere type som vet å plassere seg riktig.

 

 

Syns Squillaci får alt for mye kritikk her på forumet.

Link to comment
Share on other sites

Squillaci startet meget godt i sin Arsenalkarriere når han fikk spille sammen med Vermaelen. Han funket ikke sammen med Koscielny. Det betyr ikke at han ikke kan funke sammen med Mertesacker, som jeg antar er mye lettere å spille sammen da han er en roligere type som vet å plassere seg riktig.

 

 

Syns Squillaci får alt for mye kritikk her på forumet.

 

Må si meg enig med deg. Grunnen til at Squi ikke har fungert i de fleste kampene, er nok på grunn av særdeles svake medspillere. Djorou virker som han har debutnerver hver eneste kamp, og Kos, går fra fantastisk til svakere enn elendig på samme tid som Clichy.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Det ryktes at Vermaelen er tilbake i full trening i dag, dette sa han også i intervjuet før Marseille kampen at han snart var i full trening og jeg vil ha han fit for fight til Chelsea kampen om en uke!

Link to comment
Share on other sites

En Vermaelen med null kamptrening på en liten evighet, blir ansett som bedre enn Mertesacker? Wtf?

 

Mot en så god motstander som Chelsea; ja. Vermaelen har tildigere kommet tilbake fra skade og storspilt umiddelbart.

Link to comment
Share on other sites

En Vermaelen med null kamptrening på en liten evighet, blir ansett som bedre enn Mertesacker? Wtf?

 

Touche herr Orakel. Du bærer ditt navn med verdighet!

 

Midtstopperne våre spiller bedre og bedre sammen. Baklengsmålet i dag kom etter en meget lur og perfekt gjennomført frisparksvariant. Slik skjer, syns Per og Kos var gode i dag. Syns egentlig de fleste klarte seg bra. Djourou var mye bedre enn jeg fryktet, Chamak jobbet godt og bidro til å slite ut Stokes forsvarspillere. Han er flink som oppspillspunkt. Song hadde for mange feilpassninger i dag, men jobber som en helt der ute og vinner mange dueller. Og RvP er pure class som han herjer for tiden, fantastisk å se på!

Link to comment
Share on other sites

 

Mot en så god motstander som Chelsea; ja. Vermaelen har tildigere kommet tilbake fra skade og storspilt umiddelbart.

 

Jeg husker det litt anderledes. Han spilte godt i sitt comeback i våres, men dominerte ikke. Hadde han ikke en tabbe som resulterte i et baklengs også, hvor han skled og falt?

 

Verm er en fantastisk spiller, men heldigvis har vi så god dekning på stopperplassen nå at jeg ikke ser noen grunn til å rushe han tilbake. Bygg han opp, vi skal ha glede av denne supre spilleren i mange år enda.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Mot en så god motstander som Chelsea; ja. Vermaelen har tildigere kommet tilbake fra skade og storspilt umiddelbart.

 

Så mot Chelsea er han bra nok rett fra skade, men mot f.eks aston villa er han ikke det?

 

Vi har 6 seire på de siste 7 med Mertesacker og koscielny bak... Hvorfor er Chelsea værre enn noen andre? Qpr tok Chelsea idag...

 

Nei, hold Vermaelen ute til han har litt matchtrening, så får han forsøke å spille seg inn på laget.

Link to comment
Share on other sites

Så mot Chelsea er han bra nok rett fra skade, men mot f.eks aston villa er han ikke det?

 

Vi har 6 seire på de siste 7 med Mertesacker og koscielny bak... Hvorfor er Chelsea værre enn noen andre? Qpr tok Chelsea idag...

 

Nei, hold Vermaelen ute til han har litt matchtrening, så får han forsøke å spille seg inn på laget.

 

Vermaelen er bra nok til å komme rett fra en skade mot Aston Villa også, men det er også tryggere å bruke Per mot Villa. Nå kommer det store stygge monsteret (Drogba) til å måtte stå over kampen mot oss, og da ser jeg ikke nødvendigheten til å ha Mertesacker i forsvaret når vi har Vermaelen tilbake fra skade. Mot kvikke spillere så sliter Mertesacker enormt. Han er grusom en mot en defensivt mot tekniske gode spillere. Det har vi sett både mot Tottenham og Marseille. Det kunne vi også se i flere kamper i Bundesliga og i VM/EM. Mot fysiske lag er Mertesacker gull, mot tekniske lag er han ikke like god. Vermaelen har tempo i beina, og han har tross alt ikke vært ute SÅ lenge at vi må hvile han i så voldsomt mange uker. Han har tross alt trent med ball i flere uker nå, hvor lang tid skal det ta før vi kan bruke vår beste stopper igjen? Vi kan da ikke si kamp etter kamp at han ikke er klar fordi han mangler kamptrening. En gang må han jo få denne kamptreningen.

 

Chelsea er værre enn andre rett og slett fordi de har mer kvalitet enn de fleste andre lag i Premier League (bortsett fra City og United). QPR gjorde en fremdragene oppvisning i dag ja, men det var mot 9 Chelsea-spillere i over en omgang. Allikevel klarte Chelsea å skape en god del sjanser og var med i kampen hele veien. Av og til kan det også være greit å se bak resultatene, det bør vi som Arsenal fans være vant med å kunne gjøre.

 

Nå har forsvaret vårt spilt godt i 2 kamper på rad. Veldig positivt selvsagt, men nå må vi ikke ta helt av her. Neste helg møter vi Chelsea på brua og da må forsvaret være på tå-hev gjennom samtlige 90 minutter. Akkurat den egenskapen er det bare Vermaelen, av våre stoppere, som har pdd. Mertesacker er fortsatt fersk i Premier League, og det kan godt hende at han en dag får tempoet inn i bena, men akkurat nå sliter han alt for mye mot tekniske gode spillere. Han er rutinert; ja, men det gjør han ikke raskere. Det kommer til å bli et heidundrende tempo i kampen neste helg, det tempoet kommer Mertesacker til å slite med, som han gjorde mot Spurvene.

 

Tapapa: Jo, i våres var en ikke mer enn ok. Men da hadde han vært ute i nesten et helt år. Denne gangen har han vell bare vært ute i halvannen måned? Han er skadefri. Allerede trent med ball i minst en uke, og har enda en uke med full trening igjen. Han er klar.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror faktisk at, hvis han godeste Verm kommer inn mot chelski,så blir det Kos som må vike. Wenger sikler etter å bruke Verm og Per sammen :P

Enig. Tror også stopperparet vårt vil bestå av disse bautaene. Mertesacker er en type midtstopper vi har savna

lenge og tror ikke han havner på benken. Ser bare på det som positivt at vi også har en Kos som har storspilt

i bakhånd.

Når det er sagt vil jeg ha Kos og Per mot Chelski. De har vært gode og spilt bedre og bedre sammen.

Ingen vits i å risikere noe med Vermaelan nå.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...