Jump to content

Thomas Vermaelen


Sir Carpenter

Recommended Posts

Ryktes om at vi ikke får ekstrapengene våre selv om Vermaelen mottok medalje fordi han ikke spilte noe.

 

Min tanke er vel at han ikke burde mottatt medalje (På samme måte som at spillerne som ikke var med oss i FA-cupen heller ikke burde fått noe..), men siden han gjorde det burde vi få betalt..

 

 

I følge http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-3082228/Arsenal-net-3m-windfall-Thomas-Vermaelen-deal-Barcelona-win-Champions-League.html får vi pengene uansett hvor lite Vermaelen spilte.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...
  • Replies 493
  • Created
  • Last Reply
  • 10 months later...

Verserer noen mindre rykter om at vi kan komme til å hente Vermaelen tilbake på billigsalg. Barca har henta Umtiti og nå er belgieren overflødig. Vi gjorde en god deal når vi solgte han, og ja visst gjorde han et godt EM. Vi trenger en upgrade, ikke backup. Som det føler jeg Chambers er bedre.

Link to comment
Share on other sites

Problemstillingen bør ikke være om Chambers eller Vermaelen er "best". Problemstillingen bør være om en anser noen av de to som gode nok for Arsenal. Min klare oppfatning er NEI (vedrørende begge spillerne).

Link to comment
Share on other sites

Der er jeg sterkt uenig med deg. Chambers er mer enn god nok til å være i Arsenals tropp. Hva forventer man av en spiller som får så lite sjanser egentlig. Jeg synes han klarte seg greit og vel så det de tre kampene han fikk på midtbanen, og gjorde seg ikke bort som midtstopper når han fikk sjansen (spesielt når Kos måtte av mot Leicester). At han ikke er rask nok til å spille back er jo noe de fleste gjennomskuet han på i 2014/starten på 2015, men han har tatt steg på den fronten.

Selv Djourou hadde en fantastisk periode etter at alle slaktet han. Spilletid over lengre tid gjør underverker. Så har du jo forsåvidt rett i det, han vil neppe på den sjansen i nærmeste fremtid - så et utlån ville vært perfekt. Men så henter jo aldri Wenger en ny stopper og da er han stuck nok en gang, og da kan vi egentlig bare avskrive han. For gutten må spille kamper.

Link to comment
Share on other sites

Jeg var nok litt vel rask i vendingen når jeg skrev min kommentar. Jeg står ved konklusjonen min, men min store feil var at jeg helt og holdent utelot en viktig forutsetning.

 

I det siste så har jeg og mange andre vært opptatt av at midtforsvaret må styrkes og det betyr at vi trenger en spiller som kan ta over for Per som et førstevalg. Når Vermaelen nevnes så er han ikke den spilleren som kan gjøre dette, at han kan være et tredje/fjerdevalg er en annen sak.

 

Når det gjelder Chambers så var han en spiller jeg hadde store håp til da han kom, men etter min mening så er han ikke god nok i noen av de tre posisjonene han har dekket. Som en backup til backupen kan han ha noe i troppen å gjøre, men som et sannsynlig valg fra start, neppe.

Etter min mening har han ikke noe å gjøre på hverken midtbane eller back, som stopper tviler jeg på at han i Arsenal kan bli noe bedre enn ett tredje (mest sannsynlig fjerde) valg.

 

Så for å korrigere min påstand i posten over. Er Vermaelen eller Chambers gode nok til å være en av de to som skal starte for Arsenal (regelmessig) i midtforsvaret i kommende sesong. Svaret er NEI. Det er spillerne som skal starte (regelmessig) som bør være problemstillingen, ikke hvem som er best til å være vårt fjerdevalg.

Link to comment
Share on other sites

Liker Chambers jeg. Syntes han var dritgod mot Leicester etter at han kom inn for Koscielny blant annet. Var også veldig god de første kampene han fikk i 14/15 sesongen under preseason, men var tydelig at presset ble litt stort på han i starten av sesongen og han ble mer og mer usikker. Syntes han generelt sett var veldig god hele 15/16 sesongen. Både som stopper og høyreback.

 

Når det gjelder Vermaelen og Chambers så setter jeg Chambers foran Vermaelen. Ja Vermaelen er nok en bedre midtstopper pdd., men han er også latterlig mye skadet. Så de gangene vi faktisk hadde hatt bruk for han kan du banne på at han ville vært skadet..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

http://www.dailymail.co.uk/sport/football/article-5399717/Barcelona-ace-Thomas-Vermaelen-Messi-Hazard-Enrique.html

 

Noen som savner Vermaelen? Var god han, men har vel hatt nooooen problemer med skader. Følger ikke med så godt i Barca, men har tydeligvis spilt en del i det siste...

Tipper Verminator5 savner ham ?.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Tipper Verminator5 savner ham ?.

 

BE

Jeg ba om endring av nick den dagen han ble solgt. Internettansavrlig henger ikke helt med lengre. Jeg savner krigeren og de knallharde taklingene Vermaelen ga oss. Jeg savner ikke det hodeløse forsvarsspillet og dårlige samspillet med Mertesacker/Koscielny/Djourou. Den eneste stopperen jeg mener han gikk godt sammen med var Gallas.

Link to comment
Share on other sites

Jeg ba om endring av nick den dagen han ble solgt. Internettansavrlig henger ikke helt med lengre. Jeg savner krigeren og de knallharde taklingene Vermaelen ga oss. Jeg savner ikke det hodeløse forsvarsspillet og dårlige samspillet med Mertesacker/Koscielny/Djourou. Den eneste stopperen jeg mener han gikk godt sammen med var Gallas.

GrineGallas med nummer 10 hadde jeg besten glemt/fortrengt.

Vermalen var tidvis god han. Noen mener til og med han var så god at man oppkalte seg selv etter ham ?.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Gallas hadde mange gode kamper for oss han. Han og Senderos var veldig gode i en lengre periode før Senderos ble voldtatt og etterlatt gråtende i et smug etter et møte med Drogba.

 

Vermaelen hadde en god sesong for oss. Da ble mange av svakhetene hans også dekket av målteften hans. Etter det var han veldig middelmådig dessverre.

Link to comment
Share on other sites

GrineGallas med nummer 10 hadde jeg besten glemt/fortrengt.

Vermalen var tidvis god han. Noen mener til og med han var så god at man oppkalte seg selv etter ham ?.

 

BE

Han scoret masse mål, taklet så det slo gnistrer og gikk alltid inn i krigen med panna først. Whats not to like? At han var en middelmådig spiller i mange sesonger skiller han ikke fra de andre stopperne vi har hatt siden Campbell og Keown?

Link to comment
Share on other sites

Han scoret masse mål, taklet så det slo gnistrer og gikk alltid inn i krigen med panna først. Whats not to like? At han var en middelmådig spiller i mange sesonger skiller han ikke fra de andre stopperne vi har hatt siden Campbell og Keown?

???????.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...