Jump to content

2009.03.11 AS Roma B


gunnersfan

Recommended Posts

BTW, ELENDIG av Almunia å ikke redde mer straffer!! Skulle hatt Lehmann der altså!!!

 

... Jeg er målløs...

 

 

herlig å hakke på almunia nå! applaus til deg!

 

Rolig. Det var ironi, til de som ikke skjønte det. Var godt fornøyd med Almunia i går! ;)

 

 

 

 

Jeg tror vel Moen er ironisk her ;)

 

;) :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 430
  • Created
  • Last Reply

Var det noen som la merke til at Baptista scoret på en akkurat slik straffe han prøvde å ta for Arsenal 3 ganger - men bomma på alle? ;)

 

Ellers var det fantastisk med avansement. Må si jeg var ganske nervøs utover i straffesparkkonkurransen. Det var veldig leit at Eduardo bomma, men nå betyr det jo ingen ting! Ville kanskje si at vi hadde litt flaks i straffesparkkonkurransen isolert sett, men totalt over to kamper er det liten tvil om hvem som fortjente å gå videre. ;)

Link to comment
Share on other sites

Takk og lov vi kom oss videre. Baller av stål på gutta i straffekonken.

Dette laget har definitivt ryggrad. Imponerende.

 

Bra vi aldri kjøpte Baptista..takk han og en imponerende Almunia i målet for at vi gikk videre.

Link to comment
Share on other sites

En lidelse i fire akter fikk et lykkelig utfall tilslutt, men dette burde vært kvelden der vi burde vært sendt hodestups ut av Champions League og en gedigen nedtur for oss supportere. Jeg tror allikevel vi ser en ”accident waiting to happen” i europa for Arsenal. Vi burde vært slått ut i går, og det av et bedriftslag av et fortballag. Det bør ikke herske noen tvil om at dette Roma laget i beste fall tilhører mellomsjiktet av europeisk toppfotball, slik som det framsto i går enda noen hakk lavere. De ble muligens snytt for et straffespark og Baptista burde sendt oss ut i det 79 minutt.

 

Arsenal prestasjoner var sjokkerende fremover på banen! Kreativiteten var totalt fraværende bortsett fra Diabys løp, alle innlegg traff Romaspillere og alle forsøk på å dra av en mann ble stoppet. Van Persie og Nasri må ha hatt en av de svakeste dagene på jobben noensinne der hvert forsøk endte i brudd imot eller full stopp. Vi kjempet som løver (Diaby, Clichy, Denilison, Gallas), men kvaliteten er der rett og slett ikke.

Det blir en komisk kveld når Roma har stablet 11 mann på beina, det ene halter inn 1-0. Keeperen kan neste ikke bevege seg og slipper inn 3-4 juniorstraffesleivsspark. Riise går inn og spiller midtstopper og ser ut som han aldri har gjort annet med pinlige motstandere som RVP.

 

En klassisk kveld ble jo det til slutt med seier på straffespark, men dette var en lidelse, ikke fordi det vr så nervepirrende (det var jo det naturligvis), men fordi det rett og slett var en pinlig forstilling fra vår side.

 

Det kan bare bli bedre!

Link to comment
Share on other sites

TRIST at dette skal ødelegge en fantastisk kveld :angry: :( http://www.tv2sporten.no/fotball/cl/article2619491.ece

det er så sykt at det skal skje der hver eneste gang de spiller mot engelske lag! med slike hendelser, så MÅ ikke Italia få EM i 2016!!!

trist lesning på en fantastisk kveld..

Det er godt at engelskmennene har roet seg betraktelig sammenlignet med 20-30 år tilbake. Mens Italienerne tydeligvis ikke klarer å glemme Heysel og VM i 90 hvor britene vandaliserte gatene i Italia.

 

Edit: Jeg forventer at Uefa tar grep om saken, og flytter finalen til en annet land. Selv om jeg tviler på at det skjer...

Synest finalen burde bli flyttet den dag idag. Sette et eksempel, forferdeligt ay slike ting skjer.

Link to comment
Share on other sites

selv om det ble avansement til neste runde, er jeg langt i fra imponert. det var rett og slett en særdeles svak forestilling vi var vitne til i går kveld. jeg er selvsagt glad for at det gikk bra, men jeg synest det var slett innsats av de fleste. denilson stakkars mistet ballen gang på gang med sine farlige tversoverpasninger. og hva mente wenger med å prøve å sette inn vela 1 min på overtid av 2. ekstra omg? det var da mange nok som ikke gjorde jobben sin gjennom kampen, så det var da bare å bytte de ut!

 

og straffesparkene! de, og vi naturligvis, var heldige at doni ikke akkurat er en keeper med redninger fra 11metern som styrke. eduardo kan bedre, men diaby og denilson sine straffer, var nesten like dårlige som mirkos...

 

full skjerpings om det skal bli noe romatur i mai!

Link to comment
Share on other sites

Selv om vi ikke imponerte i går, så gir jeg egentlig blanke f... i det. Det eneste som var viktig i går var å komme oss videre.

 

Vi har jo hatt en tøff sesong, og har endelig begynt å få ting på skinner igjen. At vi da klarer å dra dette i land etter langt og lenge betyr utrolig mye for troppen og for supporterne.

 

I kvartfinalen vil vi stille mye sterkere forhåpentligvis. Da vil Eduardo og Walcott være i bedre form, og kanskje er vel Fabregas, Rosicky og Adebayor tilbake til de kampene. Skal bli spennende å se hvem vi møter i kvartfinalen. For meg er det egentlig det samme. Ingen kamper vil være enkle nå uansett, selv om noen lag ser sterkere ut enn andre.

 

Vi nærmer oss, og vi har absolutt muligheten til å gå til topps, men det kommer til å bli utrolig tøft.

Link to comment
Share on other sites

Haha, helt syk, syk kamptråd dette her! Får frysninger ved flere anledninger...

 

Og ikke uten grunn, kvelden i går var fantastisk, kan ikke huske å ha vært så nervøs før under en Arsenal-kamp, kanskje straffekonken mot ManU i FA Cup finalen 05. Jeg gir en god faen om vi spilte godt eller ikke, jeg gir en god faen om Eduardo bommet på sin straffe og jeg kunne ikke brydd meg mindre om vi fortjente kvartfinaleplassen eller ikke!

 

Gårkveldens beste var Abou Diaby, vinner utrolig mange baller på midten og jobber helt heorisk! Diaby var vår beste også på Emirates, han gjør definitivt framskritt den mannen. Dessuten var han iskald på sin straffe. Aprops straffer; at den unge stallen er så kald og sikker på straffer er meget imponerende!

 

Sing on, for the Arsenal!

Link to comment
Share on other sites

Hehe. Jeg synes det var litt å ta i å kalle straffene våre sikre og iskalde. Det var mange nesten-straffer. Noen så kanskje hvilken vei keeperen gikk, men plasseringene kunne ha vært bedre. Hadde vi spilt 100 straffekonkurranser til, tror jeg ikke de involverte spillerne hadde vunnet 50. Det er selvfølgelig ikke viktig i det hele tatt lenger, men jeg vil fram til at vi var ganske heldige i med straffesparkene. :angry:

Link to comment
Share on other sites

En lidelse i fire akter fikk et lykkelig utfall tilslutt, men dette burde vært kvelden der vi burde vært sendt hodestups ut av Champions League og en gedigen nedtur for oss supportere. Jeg tror allikevel vi ser en ”accident waiting to happen” i europa for Arsenal. Vi burde vært slått ut i går, og det av et bedriftslag av et fortballag. Det bør ikke herske noen tvil om at dette Roma laget i beste fall tilhører mellomsjiktet av europeisk toppfotball, slik som det framsto i går enda noen hakk lavere. De ble muligens snytt for et straffespark og Baptista burde sendt oss ut i det 79 minutt.

 

Arsenal prestasjoner var sjokkerende fremover på banen! Kreativiteten var totalt fraværende bortsett fra Diabys løp, alle innlegg traff Romaspillere og alle forsøk på å dra av en mann ble stoppet. Van Persie og Nasri må ha hatt en av de svakeste dagene på jobben noensinne der hvert forsøk endte i brudd imot eller full stopp. Vi kjempet som løver (Diaby, Clichy, Denilison, Gallas), men kvaliteten er der rett og slett ikke.

Det blir en komisk kveld når Roma har stablet 11 mann på beina, det ene halter inn 1-0. Keeperen kan neste ikke bevege seg og slipper inn 3-4 juniorstraffesleivsspark. Riise går inn og spiller midtstopper og ser ut som han aldri har gjort annet med pinlige motstandere som RVP.

 

En klassisk kveld ble jo det til slutt med seier på straffespark, men dette var en lidelse, ikke fordi det vr så nervepirrende (det var jo det naturligvis), men fordi det rett og slett var en pinlig forstilling fra vår side.

 

Det kan bare bli bedre!

Enig i alt. Må og legge til kor utruleg planlaust me spelte. Me spelte ballen ut på venstresida der enten Nasri, Bendtner eller RvP begynte å gå med ballen. Dette skjedde heile kampen gjennom og det gjekk ikkje ein einaste gong. Tidlige innlegg er og noko me bør skrinlegge allereie til helga. Nei dette var den pinligaste kampen Arsenal har spelt i Europa så lenge eg kan huske. Uansett vanvittig deilig å vere vidare. Det redda litt av fiaskosesongen

Link to comment
Share on other sites

En lidelse i fire akter fikk et lykkelig utfall tilslutt, men dette burde vært kvelden der vi burde vært sendt hodestups ut av Champions League og en gedigen nedtur for oss supportere. Jeg tror allikevel vi ser en ”accident waiting to happen” i europa for Arsenal. Vi burde vært slått ut i går, og det av et bedriftslag av et fortballag. Det bør ikke herske noen tvil om at dette Roma laget i beste fall tilhører mellomsjiktet av europeisk toppfotball, slik som det framsto i går enda noen hakk lavere. De ble muligens snytt for et straffespark og Baptista burde sendt oss ut i det 79 minutt.

 

Arsenal prestasjoner var sjokkerende fremover på banen! Kreativiteten var totalt fraværende bortsett fra Diabys løp, alle innlegg traff Romaspillere og alle forsøk på å dra av en mann ble stoppet. Van Persie og Nasri må ha hatt en av de svakeste dagene på jobben noensinne der hvert forsøk endte i brudd imot eller full stopp. Vi kjempet som løver (Diaby, Clichy, Denilison, Gallas), men kvaliteten er der rett og slett ikke.

Det blir en komisk kveld når Roma har stablet 11 mann på beina, det ene halter inn 1-0. Keeperen kan neste ikke bevege seg og slipper inn 3-4 juniorstraffesleivsspark. Riise går inn og spiller midtstopper og ser ut som han aldri har gjort annet med pinlige motstandere som RVP.

 

En klassisk kveld ble jo det til slutt med seier på straffespark, men dette var en lidelse, ikke fordi det vr så nervepirrende (det var jo det naturligvis), men fordi det rett og slett var en pinlig forstilling fra vår side.

 

Det kan bare bli bedre!

Enig i alt. Må og legge til kor utruleg planlaust me spelte. Me spelte ballen ut på venstresida der enten Nasri, Bendtner eller RvP begynte å gå med ballen. Dette skjedde heile kampen gjennom og det gjekk ikkje ein einaste gong. Tidlige innlegg er og noko me bør skrinlegge allereie til helga. Nei dette var den pinligaste kampen Arsenal har spelt i Europa så lenge eg kan huske. Uansett vanvittig deilig å vere vidare. Det redda litt av fiaskosesongen

 

Til og med etter at Walcott med friske bein kom innpå, ble ballen spilt ut på venstresida. Walcott var knapt i aksjon i det hele tatt.

Link to comment
Share on other sites

Til og med etter at Walcott med friske bein kom innpå, ble ballen spilt ut på venstresida. Walcott var knapt i aksjon i det hele tatt.

 

Nå kan vel Walcott skylde seg selv, han hadde ikke et heldig innbytte akkurat. Straffa hans veide opp for alt, men han fikk til nada den tiden han spillte. Gutten er tydelig ikke god nok form per dags dato.

Link to comment
Share on other sites

Til og med etter at Walcott med friske bein kom innpå, ble ballen spilt ut på venstresida. Walcott var knapt i aksjon i det hele tatt.

 

Nå kan vel Walcott skylde seg selv, han hadde ikke et heldig innbytte akkurat. Straffa hans veide opp for alt, men han fikk til nada den tiden han spillte. Gutten er tydelig ikke god nok form per dags dato.

 

Det også sies at han var ganske så heldig med det straffesparket sitt. :angry:

 

Skal være enig i at han gjorde et dårlig innhopp, men jeg hadde ikke forventet veldig mye mer av ham. Han har vært ute av (skikkelig) spill lenge nå.

Link to comment
Share on other sites

Til og med etter at Walcott med friske bein kom innpå, ble ballen spilt ut på venstresida. Walcott var knapt i aksjon i det hele tatt.

 

Nå kan vel Walcott skylde seg selv, han hadde ikke et heldig innbytte akkurat. Straffa hans veide opp for alt, men han fikk til nada den tiden han spillte. Gutten er tydelig ikke god nok form per dags dato.

 

Tja, nå synes jeg vel ikke Walcott var SÅ håpløs, selv om jeg er enig i at han ikke fikk utrettet så mye. Men han viste da et par glimt. Thor Eggen hadde jo et poeng når han hevdet at Walcott spiller med høye skuldre. Og DET har vel vært en gjennomgangsmelodi så lenge Walcott har vært i Arsenal. Ser ut som han føler seg bundet av stundens alvor og ikke helt tør å slippe seg løs og stole på egne ferdigheter (derfor var jeg litt redd han skulle bomme og bli syndebukk når han skulle ta straffe). For øvrig hadde jeg heller ikke forvente at han skulle være i toppform. Han som de fleste andre trenger en tid på å spille seg i form etter en såpass alvorlig skade. Og som det skrives; straffa oppveide for mye.

Link to comment
Share on other sites

Til og med etter at Walcott med friske bein kom innpå, ble ballen spilt ut på venstresida. Walcott var knapt i aksjon i det hele tatt.

 

Nå kan vel Walcott skylde seg selv, han hadde ikke et heldig innbytte akkurat. Straffa hans veide opp for alt, men han fikk til nada den tiden han spillte. Gutten er tydelig ikke god nok form per dags dato.

 

Tja, nå synes jeg vel ikke Walcott var SÅ håpløs, selv om jeg er enig i at han ikke fikk utrettet så mye. Men han viste da et par glimt. Thor Eggen hadde jo et poeng når han hevdet at Walcott spiller med høye skuldre. Og DET har vel vært en gjennomgangsmelodi så lenge Walcott har vært i Arsenal. Ser ut som han føler seg bundet av stundens alvor og ikke helt tør å slippe seg løs og stole på egne ferdigheter (derfor var jeg litt redd han skulle bomme og bli syndebukk når han skulle ta straffe). For øvrig hadde jeg heller ikke forvente at han skulle være i toppform. Han som de fleste andre trenger en tid på å spille seg i form etter en såpass alvorlig skade. Og som det skrives; straffa oppveide for mye.

 

Vi er nok ganske så enige. Jeg var dritnervøs når han skulle ta straffe og utrolig lettet når keeper nærmest fomlet ballen inn.

 

Jeg er helt enig med deg når det gjelder Walcott og "høye skuldre". Han stresser veldig mye, særlig når han kommer til målsjanser. Der har gutten vanvittig mye å lære enda.

Link to comment
Share on other sites

Hehe. Jeg synes det var litt å ta i å kalle straffene våre sikre og iskalde. Det var mange nesten-straffer. Noen så kanskje hvilken vei keeperen gikk, men plasseringene kunne ha vært bedre. Hadde vi spilt 100 straffekonkurranser til, tror jeg ikke de involverte spillerne hadde vunnet 50. Det er selvfølgelig ikke viktig i det hele tatt lenger, men jeg vil fram til at vi var ganske heldige i med straffesparkene. :angry:

Helt enig. Den straffespark-konkurransen i går var veldig dårlig fra begge sider og hadde det vært en bedre keeper enn Doni hadde vi vært ute.

 

Men uansett er veldig happy nå og driter i det :(

Link to comment
Share on other sites

Gjekk og la meg rett etter siste straffa igår, men har lest gjennom kommentarane no..

 

Det som irriterte meg mest med heile kamptråden, er at du Ravenghost, presterer å seie "Ååååneeeeiiiiii" kvar gong du såg kven som skulle ta straffe for Gunners.. Kva med å støtte laget litt?? Mulig du meiner det humoristisk, og håpar forsåvidt det, men trur ikkje den humoren går heim hos dei fleste..

 

 

Men fy f... så deilig det var å sjå siste straffa havne langt oppå tribuna! Eg var ein hårsbreidd frå hjerteinfarkt, det er eg sikker på!!

 

DEILIG!!!

Link to comment
Share on other sites

Det blir vel litt brutalt å mene at Arsenal burde ha vært slått ut?

 

Ser man isolert på kampen i går, så er svaret ja. Men ser man på begge kampene under et, så kan man lett forsvare at Arsenal gikk videre. I hjemmekampen var det vi skapte sjansene slik f.eks. Baptista hadde sin ene i går.

 

Dessuten står det respekt av å sette inn sju straffer på bortebane mot Roma.

 

Fortjent etter to kamper + straffekonk. Uansett bryr jeg meg egentlig ikke. Gir blanke i hva som menes. :angry:

Link to comment
Share on other sites

Enig. Skjønner heller ikke hvordan enkelte mener Roma fortjente avansement mer enn oss. Da kan man umulig ha sett begge kampene!

 

Imorgen trekker vi Bayern!

Bayern vil jeg da virkelig unngå! 12-1 sammenlagt, riktignok mot sporting. Vil heller trekke Porto :)

Link to comment
Share on other sites

Da skifter jeg og stikker på trening. Får selvfølgelig ikke med meg dette pga treningstiden, men satser på at PLING oppdaterer meg stadig vekk med Arsenal-mål.

 

COME ON ARSENAL!!!

 

 

Trening fremfor åttendelsfinale i cl? wow wow wow :)

 

Vi vinner forøvrig 2-1 i kveld

Jeg går for karmaen. Er jeg lat, og lyver for å skippe trening, får jeg dårlig karma, dette smitter over på Arsenal og vi er i fare for å ryke ut av CL.

 

Kall meg gal, men det gikk da bra til slutt og fikk da med meg straffekonken ;)

Link to comment
Share on other sites

Enig. Skjønner heller ikke hvordan enkelte mener Roma fortjente avansement mer enn oss. Da kan man umulig ha sett begge kampene!

 

Imorgen trekker vi Bayern!

Bayern vil jeg da virkelig unngå! 12-1 sammenlagt, riktignok mot sporting. Vil heller trekke Porto :)

Mine ønsker i rekkefølge fra "lettest" til "tøffest":

 

Porto, Villareal, Bayern, Chelsea, Liverpool, Barca, Manu.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...