Jump to content

2009.03.11 AS Roma B


gunnersfan

Recommended Posts

Roma - Arsenal

First knockout round

11.3.2009 20:45 (CET)

Stadio Olimpico - Rome

Dommer:

Manuel Mejuto González (ESP)

Assistenter:

Juan Carlos Yuste Jiménez (ESP)

Fermin Martinez Ibanez (ESP)

Første kamp: 1-0

 

09asrclarsewipe.jpg

Bilde lånt av Roma the offside

 

Arsenal om kampen

Roma - Arsenal head to head

AS Roma Norge

Skadelista:

Emanuel Adebayor

Cesc Fabregas

Michael Silvestre

Tomas Rosicky

Andrej Arsjavin kan ikkje spele CL

 

Kampen vises på: Viasat Sport

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 430
  • Created
  • Last Reply

Roma mangler De Rossi(suspendert), Chivu og Cicinho til kampen.

 

Blir en veldig spennende kamp som MÅ vinnes.

Håper på at dette laget drar til Roma og vinner!

 

Almunia

Sagna-Kolo/Gallas-Djourou-Clichy

Eboue-Denilson-Diaby-Nasri

RvP-Bendtner

 

eller Diaby bak Bendtner/RvP i en hengende spissrolle og Song sentralt med Denilson.

 

Både Diaby og Song har pleid å vise at de hever seg i de store kampene. Får håpe dette skjer på onsdag også, og at vi drar oss videre i CL

Link to comment
Share on other sites

Almunia

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Eboue - Denilson - Diaby - Nasri - Eduardo

Van Persie

 

Tror Wenger kommer til å kjøre Nasri sentralt, og eneste usikkerhetsmomentet er om Eduardo starter, ellers er det vel duket for Song sentralt, selv om det er litt rart i og med han spilte 90 fulle minutter på søndag. Virket jo også som Bendtner ble spart i kampen på søndag, og hvis han spiller tipper jeg Wenger trekker Van Persie ned, og kjører Nasri på sida.

Link to comment
Share on other sites

Håper på følgende lag:

 

Almunia

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Eboue - Denilson - Nasri - Vela

Van Persie - Eduardo

 

Mulig det blir i overkant offensivt, i så fall Nasri ut på kant for Vela og inn med Song sentralt :)

Link to comment
Share on other sites

http://www.arsenal.com/news/news-archive/w...-travel-to-rome

 

Eduardo og Walcott mest sannsynlig med til Roma. Dog er King Kolo tvilsom. Vet ikke om jeg klarer en kamp til med en veldig uoppmerksom og sløvete Johan Djourou.

 

 

Til Djourou's forsvar, ja han virket litt sløv og rotete mot Burnley. Men han har vært skadet lenge og har ikke spilt en hel kamp på ganske lenge. Djourou ligger vel fortsatt på topp 3 på spillerbørsen vår, foran både Toure og Gallas. Det er nesten så jeg føler meg tryggere.

Link to comment
Share on other sites

Det at denne kampen faktisk er livsviktig vil nok gjøre at han ikke kommer som en sløving som akkurat har stått opp. Han vil nok være skjerpet fra hode til tå om han starter denne kampen. (Håper jeg)

Link to comment
Share on other sites

Drømmer om å se Song og Nasri sentralt. Men tviler veldig på dette siden Denilson fikk hvile mot Burnley.

Om DJ må spille på siden av Gallas i midtforsvaret ser jeg ikke på som noe stort problem.

ÅÅÅ så jeg gleder meg til denne kampen :)

Link to comment
Share on other sites

Drømmer om å se Song og Nasri sentralt. Men tviler veldig på dette siden Denilson fikk hvile mot Burnley.

Om DJ må spille på siden av Gallas i midtforsvaret ser jeg ikke på som noe stort problem.

ÅÅÅ så jeg gleder meg til denne kampen :)

Enig med deg der. Synes Denilson/Diaby sammen med Song blir litt for defensivt. Hvis Song skal spille sentralt ser jeg heller at Fabregas/Nasri spiller ved hans side. Dette vil da si at det blir en salgs diamant på midten eller 1 bak og 3 foran.

 

Men man så jo også at Song spilte bra sammen med Diaby på søndag, så vil på ingen måte svartmale det hele hvis Song og Denilson starter sentralt i morgen. :D

Link to comment
Share on other sites

Vises kampen DIREKTE på viasat sportN? :angry:

 

Nei, den går på Viasat Sport, dessverre. Håper ingen av dere sponser Viasat On-Demand i morra, de burde slaktes av forbrukerrådet for å levere en så elendig og ustabil tjeneste.

 

(Endret førsteinnlegget.)

Link to comment
Share on other sites

Kan bli vanskelig dette. Virker som forskjellen på hjemme og bortebane for Roma er ekstremt stor..

Også spennende å se hvordan guttene takler dette :angry:

Noen fra Bergen som leser dette? Hadde vært flott om noen hadde giddet å sett i Scotsman-tråden..

Hadde noen spørsmål :) Er litt stresset for at jeg ikke får sett kampen :P

Link to comment
Share on other sites

Arsenal har fått en litt trøblete oppladning til kampen i kveld.

Flyet som skulle frakte Arsenalspillerne til Roma måtte innstilles pga tekniske problemer. Resultatet ble at laget måtte reise tilbake til London Colney og vente i tre timer før ett nytt fly stod klart. Dette medførte at laget ankom Roma sent i går kveld og at den automatiske pressekonferansen måtte avlyses.

 

Når vi vet hvor viktig restitusjon er etter en reise med fly så var dette en litt dårlig nyhet.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal har fått en litt trøblete oppladning til kampen i kveld.

Flyet som skulle frakte Arsenalspillerne til Roma måtte innstilles pga tekniske problemer. Resultatet ble at laget måtte reise tilbake til London Colney og vente i tre timer før ett nytt fly stod klart. Dette medførte at laget ankom Roma sent i går kveld og at den automatiske pressekonferansen måtte avlyses.

 

Når vi vet hvor viktig restitusjon er etter en reise med fly så var dette en litt dårlig nyhet.

 

Hvordan fungerer en automatisk pressekonferanse? Er det play-back? :angry:

 

Håper ikke dette hadde invirkning på oppladningen. Vi trenger et lag med energi, og som tør være offensive og aggresive. Er litt usikker foran kampen, men håpet er der.

Link to comment
Share on other sites

Håper på følgende lag:

 

 

Almunia

 

Sagna-Toure-Gallas-Clichy

 

Eboue-Diaby-Denilson-Nasri

 

RvP

Eduardo

 

 

 

Denilson var MotM mot Roma for to uker siden. Synes derfor det er overraskende at enkelte utelater han fra lagoppstillingen. Han har i tillegg hvilt noen dager ekstra og vi kunne se hvor mye noen dagers fri kan bety i går da Pool som hadde spillefri i helga spilte med så høy intensitet og aggressivitet som man egentlig bare kan drømme om i dette stadiet av sesongen.

Song spilte meget godt mot Burnley, men han bør ikke starte kveldens kamp. For dere som husker så langt tilbake som kampen for to uker siden vil nikke bekreftende når jeg nå minner dere på hvor mye seigere vårt offensive spill ble da Song kom inn i andreomgang. Å spille hjemme mot et tafatt Burnley-lag er en ting, å spille mot Roma på Olympiastadion er noe helt annet. Kan ikke ta helt av etter en god kamp mot et lag som befinner seg i divisjonen under.

Et annet viktig poeng; Song bør ikke starte om Denilson starter og Denilson bør ikke starte om Song starter. De to sammen på sentral midtbane fungerer ikke, det burde alle ha fått med seg nå. Begge har imidlertid vist prov på klasse i tospann med Diaby. Og Diaby MÅ starte. Han er alltid god mot spillende lag og var enorm på Emirates for to uker siden. Blir en nøkkelspiller i kveld.

 

Jeg vil gjerne se Vela, mye på grunn av min nesegruse beundring av han, men når jeg bruker hodet og ikke hjertet så kommer jeg frem til at Eboue og Nasri er bedre alternativer i en så stor kamp. Mexicaneren har slitt på bortebane store deler av sesongen og jeg tror anledningen kan ramme spillet hans. Eboue liker å sette fart på kontra og kan bli nyttig dersom besluttsomheten hans ikke setter enn stopper. Skaper uansett farlige situasjoner med sin direkte og uredde spillestil og han var god på Emirates for to uker siden.

 

Vil se Eduardo fra start. Jeg ser for meg at vi kommer til å skape masse sjanser på kontra og Edu er vår beste avslutter, by far. Hans kloke bevegelser kan også gjøre livet umulig for et høytstående og svekket Roma-forsvar.

 

Med både Vela og Walcott på benken har vi fantastiske alternativer da Roma-forsvaret merker kjøret i andreomgang. For et år siden resulterte Theos innhopp mot både Pool og Milan i scoring. Det skjer i dag også! :angry:

 

Ellers så må jeg bare si at jeg har skikkelig trua i kveld. Utskjelte spillere som Diaby, Denilson og Eboue kommer ofte til sin rett i Europa og med Romas svekkede midtbane bør vi være i stand til å diktere spillet.

 

Det som bekymrer meg er kontroverser og avgjørende dommeravgjørelser som i de senere år har hatt en tendens til å vippe i vårt disfavør i viktige kamper.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal har fått en litt trøblete oppladning til kampen i kveld.

Flyet som skulle frakte Arsenalspillerne til Roma måtte innstilles pga tekniske problemer. Resultatet ble at laget måtte reise tilbake til London Colney og vente i tre timer før ett nytt fly stod klart. Dette medførte at laget ankom Roma sent i går kveld og at den automatiske pressekonferansen måtte avlyses.

 

Når vi vet hvor viktig restitusjon er etter en reise med fly så var dette en litt dårlig nyhet.

 

Fotballspillere er ofte noen utålmodige, bortskjemte drittsekker. Allikevel tror jeg det fokuseres såpass mye på mental trening at de ikke lar dette gå innover seg. Det er sant nok at humør påvirker ens mulighet til å yte, men man skal være et svakt menneske for at noe slikt skal gjøre seier til tap i en fotballkamp. :angry:

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil rangere lagene som jeg tror går til kvartfinalen slik:

 

1. Man Utd

2. Liverpool

3. Chelsea

4. Barcelona

5. Bayern M

6. Arsenal

7. Villareal

8. Atletico

 

Kampene i går viste at det er en enorm forskjell fra de beste engelske til de andre lagene. De tre store i England er i en klasse for seg, med Barcelona rett bak. Bayern M må også tåle et favorittstempel etter å ha vunnet 12-1 sammenlagt.

Vi befinner oss i mine øyne et hakk bak de andre og om vi ryker i kveld (jeg tror ikke det skjer) er det kun vår egen udugelighet, vi kunne slått Roma med både 3 og 4 på Emirates der de framsto som et helt ordinært Championshiplag. I kveld blir det nok litt annerledes, men jeg tror ikke de er gode nok til å slå oss. Hadde jeg satt med boblejakken på siden hadde jeg satt opp dette laget:

 

Almunia

 

Sagna

Toure

Gallas

Clichy

 

Walcott

Diaby

Denilson

Song

Nasri

 

Eduardo

 

Tips: 0-2 Gallas og Eduardo.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal har fått en litt trøblete oppladning til kampen i kveld.

Flyet som skulle frakte Arsenalspillerne til Roma måtte innstilles pga tekniske problemer. Resultatet ble at laget måtte reise tilbake til London Colney og vente i tre timer før ett nytt fly stod klart. Dette medførte at laget ankom Roma sent i går kveld og at den automatiske pressekonferansen måtte avlyses.

 

Når vi vet hvor viktig restitusjon er etter en reise med fly så var dette en litt dårlig nyhet.

 

Hvordan fungerer en automatisk pressekonferanse? Er det play-back? :angry:

 

Håper ikke dette hadde invirkning på oppladningen. Vi trenger et lag med energi, og som tør være offensive og aggresive. Er litt usikker foran kampen, men håpet er der.

 

 

Kunne vel byttet ut ordet automatiske med obligatoriske :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...