Jump to content

2009.03.11 AS Roma B


gunnersfan

Recommended Posts

  • Replies 430
  • Created
  • Last Reply

Er Fabregas, Adebayor, Silvestre og Rosicky klare til neste runde?

 

Rosicky og Silvestre er iallefall tilbake.

 

Fabregas er også mest sannsynlig tilbake.

 

Adebayor sin skade vet jeg ikke noe om.. :

 

BTW, ELENDIG av Almunia å ikke redde mer straffer!! Skulle hatt Lehmann der altså!!!

 

Forøvrig var de straffene som Roma puttet i mål veldig gode, men syntes selv han kunne prøvd å stå lenger på strek fordi etterhvert skjønte Roma spillerne at han ville gå tidlig ned.

 

Men uansett, deilig å vinne til slutt, hadde hjertet i halsen etter Eduardo bomma, men heldigvis var van Persie iskald og roet meg ned litt ;)

Link to comment
Share on other sites

Hadde vi hatt Almunia MOT oss i denne kkampen hadde halvparten av våre spillere bommet.

 

Romas keeper må vel være noe av det svakeste som har deltatt i en straffesparkkonkurranse. Virket som han bare la seg ned på gresset framfor å prøve og kaste seg for å redde.

 

Skremmende at vi i løpet av 210 minutter mot Roma ikke har klart å score på annet enn straffespark med tanke på alle de sjansene vi har hatt. Menmen. Akkurat nå driter jeg i akkurat det. ;)

Link to comment
Share on other sites

Jeg må innrømme at jeg er drittlei av at halve kamptrådene skal bli fyllt opp av unødvendige meldinger som: Oi, nå er streamen min vekke. Kan dere ikke bare skaffe dere Viasat, eller Livesport247. Koster ikke mer enn 25kr/uke med Livesport247 og da er det stabilt!

Når du er student og bør holde budsjettet på 50 kroner dagen så er 25 kr, tro det eller ei litt penger. Er det rart at folk vil se kampen uten å måtte betale? Tenk deg litt om før du kommenterer slikt ;)

Blir jo bare 3,50 pr. dag da... Du sitter vel nok pris på Arsenal til å betale det :P

Neida, jeg har vært student selv. Men det er jo litt å tenke på at om man dropper én halvliter ute på byn, har man råd til to uker med trygg og stabil nettfotball ;)

Hehe jeg ser argumentet. Nå skal jeg ikke legge frem hvor mye jeg bruker på alkohol (ikke mye), men det er så deilig å se gratis :P Skjønner godt at det kan være irriterende med mange streams innlegg, men la oss heller prate om kvelden og at det faktisk bare var Sagna sin straffe som fortjente å gå inn ;) Makan til slappt keeperspill av Doni. Gratulerer alle med gooners ;) ;) :D

Link to comment
Share on other sites

TRIST at dette skal ødelegge en fantastisk kveld ;) ;) http://www.tv2sporten.no/fotball/cl/article2619491.ece

det er så sykt at det skal skje der hver eneste gang de spiller mot engelske lag! med slike hendelser, så MÅ ikke Italia få EM i 2016!!!

trist lesning på en fantastisk kveld..

Det er godt at engelskmennene har roet seg betraktelig sammenlignet med 20-30 år tilbake. Mens Italienerne tydeligvis ikke klarer å glemme Heysel og VM i 90 hvor britene vandaliserte gatene i Italia.

 

Edit: Jeg forventer at Uefa tar grep om saken, og flytter finalen til en annet land. Selv om jeg tviler på at det skjer...

Link to comment
Share on other sites

Fantastisk! Må innrømme jeg var en smule skeptisk når det gikk mot straffekonk, og hvertfall når Dudu bomma, men det hadde jeg ingen grunn til ;) Utrolig av unggutta som går frem å tar straffer som om de aldri har gjort annet, dette gir den erfaringen de trenger. Grattis alle mann ;)

Link to comment
Share on other sites

Que sera, sera,

whatever will be, will be,

we're going to Italy!!!!!!

que sera, sera ;)

 

Herregud, for en deilig seier!! Champions League er halmstrået vårt, vi skal virkelig krige oss hele veien tilbake til Roma, for å vinne finalen! Det har vært smått med høydepunkter denne sesongen, men å vinne denne kampen på den måten vi gjorde er helt der oppe med det største. Det er bare en ting jeg hater mer enn en straffekonk, og det er å tape en straffekonk! Enormt bra gjort av alle straffetakerne i dag, å sette straffe etter straffe under det presset er ENORMT bra gjort!

 

Vær så snill, ikke spam denne tråden med EN ENESTE kritisk kommentar!!! Laget vant denne kampen, og det skal de faen meg ha skryt for, uansett hva hver enkelt spiller har prestert!

 

Vil også rette en takk til Baptista, som bommet på den gedigne sjansen i andreomgang!!

 

Deilig!!!!!!!!!!!!!

Link to comment
Share on other sites

Trådens mest fantastiske innlegg der, Evju! Er helt enig, og det er jo helt greit at Baptista holder på sånn når han uttaler i forkant av 1. oppgjør at han tror det vil bli en grei match!

 

Gi meg hvem som helst i neste runde, men det hadde vært morro å møte Pires! Herregud så spennende det var!

 

FOR EN KVELD!

Link to comment
Share on other sites

JA JA JA JA! ;) Deilig, viktig og helt ulidelig spennende... Ikke en topp dag på jobben, men det holdt såvidt og vi er klare for kvartfinale igjen ;)

 

Roma gjorde foresten en kjempe innsats og er definitivt det italienske laget jeg liker best.

 

GO GUNNERS! (and fall asleep feeling happy, every little fellow gooner ;) )

Link to comment
Share on other sites

Bare helt utrolig deilig!

 

Jobbet til kl 23.00 og det var en travel dag på jobben. Var vel innom vglive i max. 15 sek.

Rakk 5 min av 2. ekstraomg. og straffene. Da Edvardo bommet var jeg sikker på at alt var over og begynte å forberde unskyldninger som "nå kan vi konsentre oss om ligaen" og "Roma er jo egentli et veldig bra lag." Bare løgn begge deler selvfølgelig. Heldigvis slapp jeg unna med skrekken.

 

Ettersom jeg gikk glipp av nesten hele kampen vil jeg sette stor pris på om noen har en link til høydepunktene i kampen. det eneste jeg har funnet er Romas mål, ikke noe høydepunkt akkurat...

Link to comment
Share on other sites

Oh to be a goona! ;)

 

En fabelaktig kveld, men kan godt slippe straffekonker i de neste rundene!

 

Og må nesten rette en takk til Doni. At han gikk til sin høyre side på Bac,Kolo Og Gallas sine straffer

er bare merkelig. Trodde det var kjent at omtrent alle forsvarere legger straffen til høyre for seg selv ;)

Gleder meg til å se gutta spille på samme stadion i Mai!!

Link to comment
Share on other sites

Når det kommer til straffekonk er de to hendelser som sjelden slår feil:

--> En av de store målscorerne bommer alltid --> Dudu.

 

--> I tilegg har spillere som tar langt tilløp før de skyter mye mindre sjanse for å score. Vi var heldige på f.eks. Kolo sitt mål (men jeg klager ikke ;)).

 

Jeg skulle aldri at vi ville score på så mye straffer. Ingen skøyt utenfor eller over mål. Hvorfor skyter i laget mer da hvis vi tydeligvis har så mange gode skyttere ;) ? Straffen til Sagna var jo f.eks. iskald som en rutinert spiss. Jeg regner med at Dudu ikke tar det så tungt innpå seg. Hvis det er en som har god psyke som, så er det han. Det første jeg tenkte da han bomma var at hvis han ble syndebukk, ville ha ende opp med bli toppscoreren vår denne sesongen. Faktisk har toppscoreren vår van Persie kun 15 mål i år. Jeg tror Dudu ender opp med rundt 10 mål i løpet av sesongen. Neste sesong blir har toppscorer i ligaen.

 

Hvor deilig hadde det ikke vært om Riise hadde blitrt syndebukk? Norske kommentatorer og eksprerter kritiserer aldri norske spillere, så da ville de heller skrytt oss opp i skyene :D. Det må faktisk sies at Riise var god defensivt i dag.

 

Nå håper jeg spillerne ikke ble alt for slitne av dagens kamp. van Persie tok noen skikkelig sies løp på slutten av kampen. Liten tvil om at han vil vinne noe i år ;). Blackburn er jo yndlingsmotstanderen hans, så jeg tror nok han er ivrig til å spille den kampen også!

Link to comment
Share on other sites

jeg har EN kritisk kommentar!!!!

Hvem F*** i H******* har ansatt de såkalte ekspertene i viasat? Hærregud for noen Idioter...

Soler: Dette går mot straffespark konkuranse, og jeg er sikker på at Roma vinner den.. Jeg hater at "Nøytrale" Kommentatorer skal favorisere lag, som f.eks Man utd.. ALT blir sammenlignet i forhold til man utd!

I går så sa de noe med at Gerrard ikke er like god som scholes på sitt beste eller noe:S

 

 

Jaja, men ellers er jeg strålende fornøyd med avansemang etter en tam kamp i Roma, nå ser vi frem mot trekningen på Fredagen og håper Fabregas er fit for fight mot neste Motstander:)

Link to comment
Share on other sites

Herregud, for en deilig seier!! Champions League er halmstrået vårt, vi skal virkelig krige oss hele veien tilbake til Roma, for å vinne finalen! Det har vært smått med høydepunkter denne sesongen, men å vinne denne kampen på den måten vi gjorde er helt der oppe med det største. Det er bare en ting jeg hater mer enn en straffekonk, og det er å tape en straffekonk! Enormt bra gjort av alle straffetakerne i dag, å sette straffe etter straffe under det presset er ENORMT bra gjort!

 

Vær så snill, ikke spam denne tråden med EN ENESTE kritisk kommentar!!! Laget vant denne kampen, og det skal de faen meg ha skryt for, uansett hva hver enkelt spiller har prestert!

 

Jo da, deilig med seier, og ja, sterkt gjort å vinne straffekonken. Men jeg må dessverre bryte ønsket ditt og komme med noen kritiske kommentarer. Vel, jeg skal ikke kritisere enkeltspillere. Selv om Arsenal ødelegger sine egne sjanser og overganger med rent slurv på "småguttenivå" (gjør konkurrentene DET?), selv om baklengsmålet skyldes en amatørmessig "tellefeil", altså typiske individuelle feil, så er det vel det kollektive som "svikter" mest når det kommer til stykket (i den grad noen kan si at man sviktet i går da!? ;) ). For selv om man gikk videre, noe som absolutt var fortjent sett både begge kampene under ett og forsåvidt kampen i går alene, var det jo helt unødvendig å la det hele avgjøres på tilfeldigheter. Aldri lurt å gjøre seg (for) avhengig av disse. Det er en "luksus" kun ManU kan tillate seg! ;) Og det er farlig å juble for hemningsløst over slike seire. Det kan ihvertfall være farlig å bli for naivt optimistisk, for man må jo heve seg mange hakk dersom man skal hamle opp med bedre motstand enn man møtte i går. Men det gode tegnet etter kampen i går er kanskje at det er det laget som avanserer på den mest lurvete måten som ofte ender opp som vinnere av hele skiten (ihvertfall er det slik når ManU vinner på klubbnivå og Tyskland på landslagsnivå). Sånn sett ligger Arsenal bra an...! ;)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...