Jump to content

2009.01.28 Everton B


pekkiry

Hvilket lag scorer først?  

33 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Resultatet isolert sett er meget godt. 1-1 borte på Goodison er sterkt, iallefall tatt i betraktning den stallen vi besitter. Jeg forventet tap så sånn sett er jeg fornøyd.

 

Kampen generelt var ganske ræva.

Adebayor er helt håpløs i dag. Diaby, Denilson, Clichy og Sagna er fryktelig dårlige.

Nasri og Song leverer til dels varene, men får svært lite hjelp.

Van Persie spiller meget godt tatt i betraktning hans lagkamerater i dag.

Almunia hadde sine berømte to skritt ut og ett tilbake på målet.

 

Innleggene var som vanlig håpløse. Cornerene var meget bra.

 

Vi må innse at vi ikke er stort bedre. Se på lagoppstillingen vår, ingen blir skremt av den.

Hva må vi gjøre? Jeg er ikke sikker, men holder nok ikke med bare ett grep eller to. Det er noe fundamentalt galt i Arsenal.

 

Prøv med Fabianski i mål, Gibbs/Gallas/Silvestre på venstre back, Eboue på høyre kant, Vela på venstre kant, Nasri sentralt sammen med Song og VP og Bendtner på topp. La de spille seg inn. gi de i allefall 5 kamper så får vi ta en evaluering etter det. Jeg tror det kan være lurt.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 227
  • Created
  • Last Reply

For en rævva midtbane vi har. Som fotballspiller må man kunne sentre til en medspiller, men de udugelige folka vi har på midtbanen i dag klarer jo ikke det engang. Dette var tragisk. Enten var det å sende avgårde en feilpasning, eller bare måke ballen forrover - uten press på seg - istedenfor å ta ned ballen og spille den videre. Hvor mange av utsparka fra almunia gikk i vår favør? svært få.

 

...og hva var virkelig oddsen for at bendtener skulle komme inn og redde oss?

 

All honnør til everton i dag, det gjør det de behøver, utnytter stygge forsvarsfeil på dødballer. Vi kan glemme CL til neste år hvis vi blir nødt å spille med den midtbanen resten av sesongen.

 

Eneste lyspunkt i dag finner du forøvrig her.

Link to comment
Share on other sites

Vi får se på det mest positive med slikt arsenal-spill: Hvis vi fortsetter sånn som dette her, kan det fort bli lettere å få billetter og dermed blir det flere kamper på oss :(

 

Herlig med slik optimisme, kunne ikke la være å trekke på smilebåndet. :blink:

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært deilig og kunne putte Arshavin på banen de neste kampene og fram til noen skadde kommer tilbake.

Vi har ikke råd å vente,denne midtbanen kommer til å tape for mange poeng fram til den tid.

 

Nå er ikke Arshavin i kampform, da det er pause i Russland, men likevel kommer han nok til å heve laget.

 

En annen ting jeg undres litt over er Eduardo. Alle ser på ham som frelseren, men hvor god er han egentlig? Han var jo ikke førstevalg før han ble skadet. Greit han begynte å finne formen og puttet litt (4 mål på 17 seriekamper). Han har vært borte i snart ett år. Hvor mye kan man egentlig forvente av ham?

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Hadde vært deilig og kunne putte Arshavin på banen de neste kampene og fram til noen skadde kommer tilbake.

Vi har ikke råd å vente,denne midtbanen kommer til å tape for mange poeng fram til den tid.

 

Nå er ikke Arshavin i kampform, da det er pause i Russland, men likevel kommer han nok til å heve laget.

 

En annen ting jeg undres litt over er Eduardo. Alle ser på ham som frelseren, men hvor god er han egentlig? Han var jo ikke førstevalg før han ble skadet. Greit han begynte å finne formen og puttet litt (4 mål på 17 seriekamper). Han har vært borte i snart ett år. Hvor mye kan man egentlig forvente av ham?

 

BE

 

Må si jeg forventer pent lite av han denne sesongen,med tanke på det du nevner over.

Eduardo er nok heller en spiller jeg ser for meg kan putte ballen i mål når vi ligger å presser å stanger,slik vi ofte gjorde sist sesong.

Problemet nå er vel at vi knapt klarer å legge press på motstanderen.

Link to comment
Share on other sites

Uavgjort på Goodison er isolert sett ingen skandale, men det er klart at det er for mange som ikke leverer samtidig. Det er to kreative fibere i laget i øyeblikket, Nasri og van Persie. Det blir for spedt, enkelt og greit.

 

Almunia: Målet? Tja!! Når headingen kommer så er det jo vansklig å rekke bort, men to-tre steg og en sats er ingen umulighet. Ballen slås nesten fra sidelinjen og går 5 meter foran nesetippen. Jeg er ikke imponert.

 

Forsvaret: Sagna sliter med innleggene, men gjør en godkjent jobb defensivt. Vi har også endelig fått et stopperpar som fungerer bra. Clichy derimot har vært i fritt fall i snart et års tid nå, og er igjen direkte innblandet i baklengsmål. Suser ofte opp og ned langs linja, men er en tikkende bombe defensivt og har intet sluttprodukt offensivt.

 

Midtbanen: Alt for lite kreativitet. Ballen går alt for seint og som regel kun sideveis. Nasri jobber godt og har ferdigheter, han blir bare så alt for alene.

 

Angrepet: Adebayor forstetter slik han har holdt det gående i over ett år nå, mens van Persie er i egen klasse og bærer nesten laget fremover alene for tiden.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan i hælvetttteee kan wenger forklare at en sau som diaby får spille hele kampen mens vela satt på benken? Endatil hadde vi ett bytte tilgode. Gratulerer wenger, du kostet oss to nye poeng!

 

Litt ironisk at nettopp Diaby hadde en glitrende pasning til RvP når han scoret :(

 

 

Er jeg den eneste som synes Song gjorde en god kamp? Eide selveste Fellaini i luften og vann mange baller, pasningene hans er selvsagt ikke perfekte, men synes ikke han hadde så mange dumme feilpasninger idag.

Denilson derimot er noe av det flaueste jeg har sett i en Arsenal trøye, Diaby klarer i det minste å glimte til noen ganger, men Denilson ser jeg ingen fortid, nåtid eller framtid i! Adebayor, er nok en gang elendig, mens Bendtner glimter til de få gangene han har ballen idag. Vela som har 10 ganger så mye talent som midtbanen vår til sammen, sitter og fryser på benken. Jeg ser ofte på Wenger som en slags trollmann, en Gud som vet alt, men jeg sliter med å se hva han holder på med nå. Kanskje har han mistet trollhatten sin? Mest av alt har jeg selvsagt lyst til at spillerne glimter til og gjør mine ord til skamme, men man må begynne å se realiteten i øynene. Vi kan faktisk miste CL neste år :blink:

 

Enig med deg i at Song gjorde en god kamp i dag. Var egentlig veldig overrasket over at Song ble byttet og ikke Diaby.

 

Song gjør mye bra han, kriger godt. En meget viktig spiller på dette laget. Wenger gjorde korrekt i å bytte han ut, ikke fordi han var dårlig, men fordi vi trengte å satse offensivt på slutten og det er ikke der Song har sin styrke.

Link to comment
Share on other sites

Prøv med Fabianski i mål, Gibbs/Gallas/Silvestre på venstre back, Eboue på høyre kant, Vela på venstre kant, Nasri sentralt sammen med Song og VP og Bendtner på topp. La de spille seg inn. gi de i allefall 5 kamper så får vi ta en evaluering etter det. Jeg tror det kan være lurt.

 

Høres vettig ut med unnatak av Gallas som back og at Eduardo skal friskmeldes og spille spiss. Gallas skal spille stopper sammen med Djourou og skal Vela spille kant må Silvestre også friskmeldes og spille back. Både Vela og Gibbs på samme side høres spennende ut offensivt, men som selvmord defensivt. Eduardo kan gå, og det er kvalifikasjon god nok.

Link to comment
Share on other sites

Uavgjort på Goodison er isolert sett ingen skandale, men det er klart at det er for mange som ikke leverer samtidig. Det er to kreative fibere i laget i øyeblikket, Nasri og van Persie. Det blir for spedt, enkelt og greit.

 

Almunia: Målet? Tja!! Når headingen kommer så er det jo vansklig å rekke bort, men to-tre steg og en sats er ingen umulighet. Ballen slås nesten fra sidelinjen og går 5 meter foran nesetippen. Jeg er ikke imponert.

 

Forsvaret: Sagna sliter med innleggene, men gjør en godkjent jobb defensivt. Vi har også endelig fått et stopperpar som fungerer bra. Clichy derimot har vært i fritt fall i snart et års tid nå, og er igjen direkte innblandet i baklengsmål. Suser ofte opp og ned langs linja, men er en tikkende bombe defensivt og har intet sluttprodukt offensivt.

 

Midtbanen: Alt for lite kreativitet. Ballen går alt for seint og som regel kun sideveis. Nasri jobber godt og har ferdigheter, han blir bare så alt for alene.

 

Angrepet: Adebayor forstetter slik han har holdt det gående i over ett år nå, mens van Persie er i egen klasse og bærer nesten laget fremover alene for tiden.

 

Kjøper det meste her. Ikke noe dårlig resultat isolert sett, og rettferdig med uavgjort etter spill og sjanser selv om Arsenal hadde flaks, med scoring i "ManU"-tid. Selve scoringen var derimot IKKE flaks, men snarere nok et kunstverk fra van Persie; lagets store lyspunkt om dagen. Det er jo påfallende at Arsenal nå nesten er blitt "verre" (eller bedre?) enn ManU på dette med sene scoringer. I de store årene var det jo heller motsatt, at man rotet bort poeng sent fordi man mistet fokus. Sånn sett er det jo bedre nå; det kjempes til fløyta går. Men spillemessig er det jo frustrerende; man skaper jo knapt noe som helst. At man fortsatt er innenfor rekkevidde til de andre tetlagene er jo egentlig et selvbedrag, noe som kan få laget til å tro at de er bedre enn de egentlig er...

 

Og ja, selv om det ikke var noen keepertabbe, også dette baklengsmålet var det MULIG å redde...

Link to comment
Share on other sites

enig at 1-1 er et ok resultat, slik tilstanden i klubben er nå.

 

Men, dette var jaggu labre greier. Vi må erkjenne, vi har ingen midtbane, den er skremmende svak, med unntak av Nasri til tider. Er ikke tvil om at vi savner Fabregas og en ekte ballvinner på midten og er sikker på at jeg, som en dårlig, 5 div. spiller hadde kunnet gjort en bedre innsats på høyresiden enn Denilson! Clichy har noen kommentert , han er meget svak om dagen. Hørte jeg verdensklasse-back? piss meg i øret, ikke pr nå i alle fall!

 

Vi har jo virkelig ikke noe spill i det hele tatt, skaper ikke sjanser, skremmende!

Link to comment
Share on other sites

Ja hva hadde dette laget vært uten Van Persie.

En spiller som uten tvil bærer laget for tiden.

Adebayor utfordrer ikke lengre og vinner knapt en duell.

Som lag spiller laget ballen bakover istedet for framover og det går utrolig tregt.

At en del spillere ikke evner å treffe med pasningene trekker ikke opp.

 

Det positive fra kampen er Van Persie i en egen klasse,men også Nasri og Djorou er bra.

 

Hekkan som jeg savner spillere som Bergkamp,Vieira,Pires og Henry.

Da skapte vi magi.

Nå er det helst måking.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er jaggu glad jeg så denne kampen på en pub, og ikke satt hjemme og fulgte med på denne kamptråden.

 

Dette forumet nærmer seg mer og mer nivået til TV for hver dag som går. Det er ikke en eneste spiller ute på banen som ikke har fått passet sitt påskrevet iløpet av kampen i går. Og det brukes beskrivelser av spillere som får meg til å undre.

 

Men men. Jeg har iallefall lært nå iallefall. Lært at det ikke er noen vits i å lese gjennom kamptråder. Det er jo stort sett bare eder og galle i hvert eneste innlegg.

 

Vi sitter og ler av kamptrådene på TV, når de har spillt en dårlig kamp. Fakta er at det ikke er noe bedre her inne. Det er jo f*** meg dommedag over hele linjen.

Link to comment
Share on other sites

Får iallefall et lite smil når jeg leser i avisene der alle hyller målet til Van Persie. Bare å se fremover nå og håpe at Arshavin er med mot West Ham. Tenker jeg fyrer opp kamptråden til helgas kamp! :)

Link to comment
Share on other sites

Det er spesielt en sak som har gått igjen på forumet her hittil i sesongen. Det er vår kjære Adebayor. Personlig mener jeg han per dags dato er blant de dårligste angrepsspillerene i PL, og jeg lurer på hvorfor Wenger lar han spille. Bruk heller Vela eller hent nytt blod?

 

1-1 er ikke et dårlig resultat slik som vi spiller for tiden og i går var vi heldige som fikk med oss poeng. Likevel får jeg lyst til å le når Wenger sier "there is a lot of character in the team, bla bla bla...". Greit at han vil skjerme spillerene og vil ha tro på laget, men det virker som han ikke klarer å innse fakta. The arsenal way er borte - eller er forandra til det kjedeligste spillet PL. Samtidig som spillergruppa, med få unntak, oppfører seg som juniorgutter som tror alt går av seg selv. Wenger, vær så snill og få opp øynene og bruk penger nå i januar. Du vil angre i mai når du står der troféløs. Kanskje blir det ikke noen troféer uansett, men da har du i alle fall prøvd, samt gitt oss fans nytt håp med nye spillere.

Link to comment
Share on other sites

Dette forumet nærmer seg mer og mer nivået til TV for hver dag som går. Det er ikke en eneste spiller ute på banen som ikke har fått passet sitt påskrevet iløpet av kampen i går. Og det brukes beskrivelser av spillere som får meg til å undre.

 

Men men. Jeg har iallefall lært nå iallefall. Lært at det ikke er noen vits i å lese gjennom kamptråder. Det er jo stort sett bare eder og galle i hvert eneste innlegg.

 

Vi sitter og ler av kamptrådene på TV, når de har spillt en dårlig kamp. Fakta er at det ikke er noe bedre her inne. Det er jo f*** meg dommedag over hele linjen.

 

Tja, vi har vel fortsatt et langt stykke igjen til TV forumet da! :)

 

At det brukes beskrivelser på kanten i kampens hete, kan man leve med. Og selv om jeg er enig i at det krisemaksimeres vel mye, er jo mye av kritikken berettiget. Det er rimelig stor forskjell på det Arsenal presterer nå for tiden, og det tidligere årganger under Wenger har prestert. Og det må det være lov å påpeke, forutsatt at man er noenlunde saklig.

Link to comment
Share on other sites

I dag startet vi med Nasri, Diaby, Song og Denilson.

Enkeltvis så er dette gode spillere og de har gode perioder. Noen er så klart bedre enn andre etc etc etc.

 

Skal man få det beste ut av midtbanen og av disse spillerne så er de nødt til å bli brukt riktig. At Diaby brukes på kant er det lite poeng i, da er det bedre å plassere han på benken. At Denilson spiller kant er det heller ikke mye poeng i, fordi han er ikke best der i hvertfall.

 

Nasri er kanskje ikke den sterkeste i duellene, men Fabregas er heller ingen tungvekter og han klarer seg fint sentralt. Jeg syns Nasri bør trekkes inn sentralt ved siden av Song, Denilson eller Diaby. De andre to bør benkes. Så bør Vela komme inn på venstrekant. Han har fart, teknikk og klarer å skape noe kreativt. Høyrekant blir jo et lite problem ettersom vi ikke har så mange der, og ettersom Eboue ikke er i nærheten av sin beste form om dagen, men til tider slår han gode innlegg og han har hurtighet. Derfor bør Eboue beholde plassen på høyrekant, så får heller Wenger prøve å riste litt løs i han slik at han får igjen selvtilliten for fullt. Adebayor er god i lufta, så hvorfor ikke benytte seg av den muligheten. La Eboue og Adebayor kjøre noen treningsøkter sammen alene hvor de kun fokuserer på innlegg og hvordan Adebayor skal oppføre seg inne i feltet.

 

Midtbanen kan ikke bli værre enn den har vært den siste tiden, så det er bare å gjøre grep og satse. Bruk spillerne riktig slik at man får det beste frem i dem, i stedet for at de blir gående utpå der i feil posisjoner og bare blir gående utpå der bare for å være der. Wenger ser hvilke fotballspillere som er gode og hvem som er dårlige, det vet vi med tanke på alle de stjernene han har fått frem. Så i bunn og grunn er alle spillerne våre på midtbanen helt sikkert veldig gode spillere, men problemet er at vi ikke får sett det beste av dem når de bare blir plassert i feil posisjoner og med feil oppgaver. Nasri er jo en Zidane type, men jeg tviler sterkt på at Zidane hadde vært verdens beste om han hadde spilt venstrekant. Bruk Nasri sentralt, slik at Eboue og Vela kunne fått sjansen til å utnytte rom og muligheter fra sine kantposisjoner. Syns det er merkelig at Vela snart ikke får flere sjanser og vi har også en Wilshere i bakhånd. Bruk han mer også, han dauer ikke av å spille en kamp eller to.

 

Come on Wenger - ta noen kraftige og sterke grep!

 

Dette innlegget fortjener pluss i margen, Frank. Helt enig med deg. Nå må Wenger tørre å vise at lite innsats

belønnes med benkesliting. For dette kan ikke fortsette. Everton skaper én sjanse utenom målet i denne

kampen, og det værste er at vi gjør det samme. Ellers er det meste sagt!

Link to comment
Share on other sites

Det er rimelig stor forskjell på det Arsenal presterer nå for tiden, og det tidligere årganger under Wenger har prestert. Og det må det være lov å påpeke, forutsatt at man er noenlunde saklig.

 

Joda, men hvis du leser gjennom kamptråden, så vil du se at det finnes knapt ett eneste saklig innlegg fra kampstart til kampslutt.

Link to comment
Share on other sites

Fra Arsenal.com:

 

On the performance…

"I believe it was a game of quality with two teams who gave absolutely everything."

 

Hvis dette er en kvalitets-kamp, mener jeg Wenger har senket sin standard. Det finnes jo ikke bevegelse rundt ballen, spillerne står rolig og mottar ball og spillerene rundt står og venter på at ballfører skal foreta seg noe. Er helt enig med Piscator som sier at det er stor forskjell på spillet vi viser i dag og tidligere sesonger.

Link to comment
Share on other sites

Fra Arsenal.com:

 

On the performance…

"I believe it was a game of quality with two teams who gave absolutely everything."

 

Hvis dette er en kvalitets-kamp, mener jeg Wenger har senket sin standard. Det finnes jo ikke bevegelse rundt ballen, spillerne står rolig og mottar ball og spillerene rundt står og venter på at ballfører skal foreta seg noe. Er helt enig med Piscator som sier at det er stor forskjell på spillet vi viser i dag og tidligere sesonger.

Mye nerve i kampen, en bra defensiv kamp av begge lag, men nå er jo også det offensive en del av spillet, og der var det ikke mye som minnet om kvalitet

Link to comment
Share on other sites

Jeg er jaggu glad jeg så denne kampen på en pub, og ikke satt hjemme og fulgte med på denne kamptråden.

 

Dette forumet nærmer seg mer og mer nivået til TV for hver dag som går. Det er ikke en eneste spiller ute på banen som ikke har fått passet sitt påskrevet iløpet av kampen i går. Og det brukes beskrivelser av spillere som får meg til å undre.

 

Men men. Jeg har iallefall lært nå iallefall. Lært at det ikke er noen vits i å lese gjennom kamptråder. Det er jo stort sett bare eder og galle i hvert eneste innlegg.

 

Vi sitter og ler av kamptrådene på TV, når de har spillt en dårlig kamp. Fakta er at det ikke er noe bedre her inne. Det er jo f*** meg dommedag over hele linjen.

 

Enig. Pess i mismen vil ingen ende ta!

Link to comment
Share on other sites

Vi får konkludere med at dette var det beste laget vårt er i stand til i øyeblikket. Vi er rett og slett ikke bedre med de spillerne vi har tilgjengelig. Hvis Wenger er fornøyd med det, så må vi fint finne oss i det samme. Er vi veldig heldige kan vi vinne FA-cupen, men ligagull er med dette laget en ren utopi.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er jaggu glad jeg så denne kampen på en pub, og ikke satt hjemme og fulgte med på denne kamptråden.

 

Dette forumet nærmer seg mer og mer nivået til TV for hver dag som går. Det er ikke en eneste spiller ute på banen som ikke har fått passet sitt påskrevet iløpet av kampen i går. Og det brukes beskrivelser av spillere som får meg til å undre.

 

Men men. Jeg har iallefall lært nå iallefall. Lært at det ikke er noen vits i å lese gjennom kamptråder. Det er jo stort sett bare eder og galle i hvert eneste innlegg.

 

Vi sitter og ler av kamptrådene på TV, når de har spillt en dårlig kamp. Fakta er at det ikke er noe bedre her inne. Det er jo f*** meg dommedag over hele linjen.

 

Enig. Pess i mismen vil ingen ende ta!

Slaktingen av egne spillere burde vi holde for gode for. Kamptrådene er fulle av menigsløs klaging om at den og den er helt ræva. Mange omtaler være egne spillere som de skulle vært Tufte IL. Ingen kan slå pasninger, alle er late og ingen har teknik, jeg overdriver kanskje men det er ikke langt fra sannheten..

 

All ære til de som begrunner sin kritikk av spillerene våre.. Klart mange av dem som har levert under pari, men en gjeng med blinde sauer er de jo ikke.. Kritisere er greit og kritikk er ofte helt fortjent, men den menigsløse klagingen og slaktning av egne spillere hver gang de ikke imponerer er helt menigsløst.

Selv har jeg nesten sluttet å lese gjennom kamptrådene når vi ikke vinner, det er dommedagsinnlegg i hytt å pine..

 

Som supportere må vi se på det positive og ikke svartmale situasjonen for det gjør det ikke noe bedre..!!

Link to comment
Share on other sites

Jeg er jaggu glad jeg så denne kampen på en pub, og ikke satt hjemme og fulgte med på denne kamptråden.

 

Dette forumet nærmer seg mer og mer nivået til TV for hver dag som går. Det er ikke en eneste spiller ute på banen som ikke har fått passet sitt påskrevet iløpet av kampen i går. Og det brukes beskrivelser av spillere som får meg til å undre.

 

Men men. Jeg har iallefall lært nå iallefall. Lært at det ikke er noen vits i å lese gjennom kamptråder. Det er jo stort sett bare eder og galle i hvert eneste innlegg.

 

Vi sitter og ler av kamptrådene på TV, når de har spillt en dårlig kamp. Fakta er at det ikke er noe bedre her inne. Det er jo f*** meg dommedag over hele linjen.

Det kan kanskje bli i overkant av og til, men dette er altså ikke første gang Arsenal viser slett innsats i år. Det skjer gang på gang, og da er det forståelig at folk blir irriterte. Det at folk som bruker penger, fritid osv på et fotballag blir irriterte når spillerne som tjener haugevis med penger uten å yte, er helt naturlig og helt på sin plass. Supportere fortjener faktisk bedre! Resultatet i går var greit, men spillet var på bunnivå

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...