Jump to content

2009.01.28 Everton B


pekkiry

Hvilket lag scorer først?  

33 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

eduardo-everton.jpg

Everton v Arsenal

 

Dommer

Andre Marriner

 

TV Kanaler/Streams

 

Før kamp Everton

Everton er selfølgelig høyt oppe etter to uavgjort kamper i by oppgjørene mot Liverpool den siste uken. Phil Neville uttalte dette etter den siste kampen: Vi trenger nå å ta med vår selvtillit fra Liverpool kampen inn i de neste tre kamper. De neste kampene kommer fort og vi trenger å være godt forberedt. Når du spiller mot de fire store må du tenke at du er på samme nivå som dem og jeg tror vi hadde den instillingen mot Liverpool." Everton vil nok være meget utladet etter det harde programmet og kanskje det er perfekt for Arsenal å møte de i denne situasjonen. Fellaini er tilbake fra suspensjon, men Arteta og Yakubu er enda skadet. 4-1 ifjor i desember er noe som sitter godt i minne for Arsenal fansen. Dette har nok Everton lyst å gjøre noe med! Med seier for Everton kan de hale inn på Arsenal, men med tap blir det en solid luke for Arsenal.

 

Pre match News:

Boss set sights on top four

Arteta rated as 50/50

 

 

Mulig lagoppstilling

 

Howard

Hibbert--Jagielka--Lescott--Baines

Castillo

Cahill--Neville--Osman--Pienaar

Fellaini

 

Før kamp Arsenal

Det begynner å bli ryddet opp i skadeproblemene til Arsenal. Rosicky's agent uttalte at hans spiller var tilbake i trening og forhåpentligvis klar til spille om ikke så alt for lenge, i tillegg har vi fått gode nyheter fra Cesc. William Gallas er friskmeldt og Eduardo trenger bare noen få reservelagskamper. Mikael Silvestre er iallefall tilbake innen en uke. Arsenal har en god statistikk bak seg. Med 8 kamper i serien uten tap skal det ikke stå på selvtilliten. Etter en kjedelig kamp mot Cardiff skal vi nå reise til Liverpool med 4 plass i sikte. Ettersom Aston Villa har en veldig vanskelig bortekamp mot Portsmouth kan det fort bli tabellforandringer. Det vil nok ikke bli noen Arshavin på banen enda, men Arsenal stiller likevel med et meget sterkt lag der Clichy, Denilson, Almunia og Adebayor mest sannsynlig er tilbake fra start.

 

Pre match News:

Wenger ponders centre back options at Everton

Wenger - Cahill more than capable in new role

 

 

Mulig lagoppstilling

 

Almunia

Sagna--Toure--Djourou--Clichy

Eboue--Song--Denilson--Nasri

Van Persie--Adebayor

 

Evertons utilgjengelige spillere før kamp:

James Vaughan, Injury: Knee, Expected return: Spring 2009

Louis Saha, Injury: Hamstring, Expected return: February 2009

Yakubu, Injury: Ruptured Achilles, Expected return: Summer 2009

Nuno Valente, Injury: Knee, Expected return: Spring 2009

Mikel Arteta, Injury: Rib, Expected return: Unknown

 

Arsenals utilgjengelige spillere før kamp:

Theo Walcott, Type skade: Skulder, Expected return: 21st Feb 09

Cesc Fabregas, Type skade: Korsbånd i kneet, Expected return: Apr 09

Thomas Rosicky, Type skade: Bakside av lår/kne, Expected return: 10th Mar 09

Mikael Silvestre, Type skade: Bakside av lår, Expected return: 31st Jan 09

 

 

Tabellposisjon

5.Arsenal 22 37-24 41

6.Everton 22 30-26 36

 

 

Everton på Goodison i år:

16/08 Everton - Blackburn Rovers 2-3

30/08 Everton - Portsmouth 0-3

27/09 Everton - Liverpool 0-2

06/10 Everton - Newcastle United 2-2

25/10 Everton - Manchester United 1-1

01/11 Everton - Fulham 1-0

16/11 Everton - Middlesbrough 1-1

07/12 Everton - Aston Villa 2-3

23/12 Everton - Chelsea 0-0

28/12 Everton - Sunderland 3-0

10/01 Everton - Hull 2-0

--------------------------------------------------------------------------------

Hjemmeseire: 3

Uavgjort: 4

Hjemmetap: 4

Målforskjell: 14:15

 

Arsenal på bortebane i år:

24/08 Fulham - Arsenal 1-0

13/09 Blackburn Rovers - Arsenal 0-4

21/09 Bolton Wanderers - Arsenal 1-3

04/10 Sunderland - Arsenal 1-1

27/10 West Ham United - Arsenal 0-2

01/11 Stoke - Arsenal 2-1

22/11 Manchester City - Arsenal 3-0

30/11 Chelsea - Arsenal 1-2

13/12 Middlesbrough - Arsenal 1-1

27/12 Aston Villa - Arsenal 2-2

18/01 Hull - Arsenal 1-3

--------------------------------------------------------------------------------

Borteseire: 5

Uavgjort: 3

Bortetap: 3

Målforskjell: 13:19

 

Current form:

Everton: W D W W W D Points: 14

Arsenal: D D D W W W Points: 12

 

Head2Head:

Last match : Arsenal 3 - 1 Everton 18.10.08

Fra 2002 til nå:

Totalt Arsenal seire: 10

Totalt uavgjort: 2

Totalt Everton seire: 3

 

Arsenal-Everton: 7 1 0

Everton-Arsenal: 3 1 3

 

Ta også en titt på : Wednesday's key battles: Everton v Arsenal

 

Info om Everton FC

Trener/Manager: David Moyes | Hjemmeside:

Trykk her | Norsk Side Trykk her | Stadion: Goodison Park, Åpnet 24. august 1892 | Kapasitet: 40170 | Stadion adresse: Goodison Road, Liverpool, L4 4EL | Supporterklubb: Everton SCNB | Stiftet: 1878 | Kallenavn: The Toffees | Titler: 9 seriemesterskap, 5 FA Cup seire og vinner av cupvinnercupen 1985.

 

Viste du at?

Det er 38% sannsynlighet for at Everton vinner når Everton spiller hjemme mot Arsenal. (Basert på alle spilte kamper siden 1962).

Det scores i gjennomsnitt 2.33 mål per kamp når disse lagene møtes på Evertons hjemmebane i Premier League.

2 av de siste 20 kampene mellom Everton og Arsenal har endt uavgjort.

Arsenal har tapt 4 av 25 kamper mot Everton i denne turneringen med Arsène Wenger som trener.

Når Everton slipper inn først på hjemmebane ender 7.14% av kampene siden 2004 med seier til Everton.

Hvis Arsenal scorer i løpet av kampens første 30 minutter scorer Arsenal 1.71 mål i snitt i resten av kampen.

Arsenal har ikke tapt på bortebane siden 14. serierunde i år.

 

Husk!

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 227
  • Created
  • Last Reply

Fin kamptråd, tenker meg du har brukt lang tid på den! Nøkkelen til seier blir å ta ut Fellaini som har scort mange viktige mål for dem i år. Hans hodestyrke er ekstrem. Heldigvis har de ikke en Arteta til å slå dødballene. Det kan vi nok prise oss lykkelige for. Skaden på Yakubu er vi også heldige med. En farlig mann som derimot er på banen er Cahill. Han har en stygg uvane i å spille bra mot oss, og jeg tror han scorer mot oss - forhåpentligvis ikke et avgjørende mål resultatmessig.

 

Som man ser av statistikken hadde, tapte de sine 3 første hjemmekamper. Etter det har de kun tapt én gang hjemme, 2 - 3 mot Aston Villa. Chelsea og Man U spilte begge uavgjort. En seier vil med andre ord være veldig sterkt, særlig også med tanke på at de høyt oppe etter to gode kamper mot erkerivalen.

 

I fjor vant vi 4 - 1 etter uvanlig høy effektivitet. Resultatet gav ikke noe godt bilde av kampen og Everton vil neppe bli slått med så store sifre i morgen. Offensivt har vi ikke scort mange mål de siste to månedene, og jeg frykter spissene våre blir veldig alene på topp. Jeg tror dog at van Persie redder oss med ett mål og en assist. Vi har sluppet inn færre mål etter at DJ steppet inn i midtforsvaret, og jeg tror vi slipper inn maks ett mål, selv om Everton gjerne har mange sjanser.

Stilling: Everton - Arsenal 1 - 2 FM: Ade

 

Lagoppstillingen tror jeg blir den samme som startet sist seriekamp, altså:

Almunia

Sagna Toure Djourou Clichy

Eboue Diaby Denilson Nasri

Ade RvP

 

Nå må vi bare ta en kamp om gangen og sanke inn mest mulig 3-poengere. I februar har vi kun én bortekamp og det mot våre erkerivaler oppi gata. Jeg håper og tror denne måneden kan bli en stor opptur for oss. Mye kan også gå galt hvis alt kollapser: Dårlig utgangspunkt til bortekampen mot Roma, ute av FA-cupen og etter i kampen om CL-plassen. Jeg er likevel optimistisk og tror vi går inn i vår beste måned denne sesongen. Først må dog Everton slås, noe jeg tror vi gjør. Selvtilliten og prestasjonene er på vei oppover. Go Gunners!

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette laget:

 

Manuel Almunia

 

Bacary Sagna - Kolo Tourè - Johann Djourou - Gael Clichy

 

Emmanuel Ebouè - Samir Nasri - Alexandre Song - Carlos Vela

 

Robin Van Persie - Emmanuel Adebayor

 

Benk:Lukasz Fabianski, William Gallas, Aaron Ramsey, Denilson, Abou Diaby, Jack Wilshere, Nicklas Bendtner.

Link to comment
Share on other sites

Håper på dette laget:

 

Manuel Almunia

 

Bacary Sagna - Kolo Tourè - Johann Djourou - Gael Clichy

 

Emmanuel Ebouè - Samir Nasri - Alexandre Song - Carlos Vela

 

Robin Van Persie - Emmanuel Adebayor

 

Benk:Lukasz Fabianski, William Gallas, Aaron Ramsey, Denilson, Abou Diaby, Jack Wilshere, Nicklas Bendtner.

Vil helst se det samme jeg og :) , men tviler på Nasri sentralt. Blir sikkert Alex/Abou med Denilson skal jeg tippe med hjernen, og da dyttes Nasri ut til kanten og Vela ut til benken. Som jo er det som alltid skjer omtrent...

Blir ekstremt tøft og gleder meg ellevilt skal jeg være ærlig. Kan bli en utrolig god seier borte mot formlaget Everton.

 

For de som vil mimre tilbake til de veldig gode tider i fjor- her er Eduardo sine praktmål, som vi helst får i mange flere versjoner om kort tid!

nr1.

[/url]

nr2.

 

Edit: Må lege til at godeste pekkiry igjen har gjort en kjempejobb med å lage kamptråd!

Link to comment
Share on other sites

Tipper dette blir en kjedelig kamp med lite scoringer, en typisk første mål vinner kamp. Blir nok mange dueller og passninger, klarer vi å vinne her blir jeg storfornøyd, for å vinne på Goodison Park er ikke bare bare. Fjorårets kamp var fantastisk, klarer vi noe lignende igjen? -Håper for guds skyld det.

 

Almunia

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Diaby - Song - Nasri - Denilson

van Persie - Adebayor

Link to comment
Share on other sites

Tipper dette blir en kjedelig kamp med lite scoringer, en typisk første mål vinner kamp. Blir nok mange dueller og passninger, klarer vi å vinne her blir jeg storfornøyd, for å vinne på Goodison Park er ikke bare bare. Fjorårets kamp var fantastisk, klarer vi noe lignende igjen? -Håper for guds skyld det.

 

Almunia

Sagna - Toure - Gallas - Clichy

Diaby - Song - Nasri - Denilson

van Persie - Adebayor

Håper på akkurat på det samme laget bare at jeg ville at Eboue istedenfor Diaby og Bendtner istedenfor Adebayor.

Link to comment
Share on other sites

Nøkkelen til seier blir å ta ut Fellaini som har scort mange viktige mål for dem i år. Hans hodestyrke er ekstrem. Heldigvis har de ikke en Arteta til å slå dødballene. Det kan vi nok prise oss lykkelige for. Skaden på Yakubu er vi også heldige med. En farlig mann som derimot er på banen er Cahill. Han har en stygg uvane i å spille bra mot oss, og jeg tror han scorer mot oss - forhåpentligvis ikke et avgjørende mål resultatmessig.

 

Leste at det var 50/50 når det gjaldt Arteta. Ellers setter jeg pris på at vi slipper å møte Yakubu.

 

Gruer meg til denne kampen. Tror det blir knalltøft, men håper at Arsenal har noe på gang. Er stygt redd for at Aston Villa vinner sin kamp i kveld mot Pompey (heia Adams), og da er kun tre poeng godt nok. Dessuten vil vi med seier skaffe oss en solid luke til nettopp Everton.

 

Forsvar og angrep sier seg selv. Mer spent på hvordan Wenger komponerer midtbanen. ;)

 

2-1 til Arsenal! :)

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig kamp dette.

Har liten lyst å sette ut Djorou i forsvaret. Så tipper dette laget.

Fabianski var god mot Cardiff. Så får vi se om dette skjerper

vår spanjol.

 

 

Almunia

 

Sagna Toure Djorou Gallas

 

Eboue Diaby Song Nasri

 

VP Ade

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig kamp dette.

Har liten lyst å sette ut Djorou i forsvaret. Så tipper dette laget.

Fabianski var god mot Cardiff. Så får vi se om dette skjerper

vår spanjol.

 

 

Almunia

 

Sagna Toure Djorou Gallas

 

Eboue Diaby Song Nasri

 

VP Ade

 

Hvis du synes Fabianski var god sist så er det vel bedre å ønske han i mål enn å håpe på at spanjolen skjerper seg?

 

For å være helt ærlig så tror jeg denne kampen går til helvete. Vi taper 3-1

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig kamp dette.

Har liten lyst å sette ut Djorou i forsvaret. Så tipper dette laget.

Fabianski var god mot Cardiff. Så får vi se om dette skjerper

vår spanjol.

 

 

Almunia

 

Sagna Toure Djorou Gallas

 

Eboue Diaby Song Nasri

 

VP Ade

 

Hvis du synes Fabianski var god sist så er det vel bedre å ønske han i mål enn å håpe på at spanjolen skjerper seg?

 

For å være helt ærlig så tror jeg denne kampen går til helvete. Vi taper 3-1

 

BE

Evig optimist som jeg er, litt dumt om dagen, da det har ført til en del skuffelser selvom jeg prøver å ta de så lyst som mulig, så vender jeg om på resultatet ditt til 3-1 :)

 

GO GUNNERS!

Link to comment
Share on other sites

Vi må se sannheten i øynene og innse at hvis vi vinner i dag, vil det være en smule overraskende. Vi er IKKE favoritter i dag. Everton har spilt ganske godt de siste mnd og har et par spillere som kan gjøre utrolige ting som bl.a Cahill. Håper vi vinner, men kan ikke se at det skjer tatt i betraktning lagenes form i det siste

Link to comment
Share on other sites

Stille før stormen her i dag ja. For min del vil jeg sette meg ned ganske nervøs før kampen i dag, for Everton har jo vist en fantastisk form i det siste, og det uten spisser. Jeg er redd for den innstillingen Evertonspillerne har, for de gir aldri opp. Vi skal prise oss lykkelig over at vi slipper å stå på motsatt banehalvdel mot spillere som Arteta, Yakubu og Saha.

 

Jeg håper Wenger kjører et lag noe i denne duren:

Almunia

Sagna-Toure-Djourou-Clichy

Eboue-Nasri-Song-Vela

van Persie-Adebayor

Link to comment
Share on other sites

Jeg regner med dette laget i dag:

 

Kjegle

Sagna-Djourou-Gallas-Clichy

Eboue-Song-Denilson-Nasri

Van Persie-Adebayor

 

Jeg håper på dette laget:

 

Fabianski

Sagna-Djourou-Gallas-Gibbs

Eboue-Song-Denilson-Nasri

Van Persie-Bendnter.

 

BE

 

Har mer trua på

Almunia

Sagne Djourou Kjegle Clichy

Eboue Song Denilson Nasri

Van Persie Adebayor

Link to comment
Share on other sites

Jeg regner med dette laget i dag:

 

Kjegle

Sagna-Djourou-Gallas-Clichy

Eboue-Song-Denilson-Nasri

Van Persie-Adebayor

 

Jeg håper på dette laget:

 

Fabianski

Sagna-Djourou-Gallas-Gibbs

Eboue-Song-Denilson-Nasri

Van Persie-Bendnter.

 

BE

 

Bendtner fra start har jo vært en fantastisk suksess i de kampene han har fått allerede. Ekstrem teknikk, fantastisk skudd, duellsterk og skikkelig guts.

Link to comment
Share on other sites

Håper Nicklas fortsetter på benken og heller kommer innpå som den jokeren han har vist seg å være for oss. Spørsmålet er nå om Gallas eller Kolo skal starte ved siden av Djourou. Håper egentlig mest på Kolo og at Gallas tar plassen på venstrebacken, men tror det blir Gallas som starter i midten og Clichy på venstre...

 

Altså blir det slik:

 

Almunia

Sagna-Gallas-Djourou-Clichy

Eboue-Denilson/Diaby-Song-Nasri

RvP-Ade

Link to comment
Share on other sites

Jeg regner med dette laget i dag:

 

Kjegle

Sagna-Djourou-Gallas-Clichy

Eboue-Song-Denilson-Nasri

Van Persie-Adebayor

 

Jeg håper på dette laget:

 

Fabianski

Sagna-Djourou-Gallas-Gibbs

Eboue-Song-Denilson-Nasri

Van Persie-Bendnter.

 

BE

 

Bendtner fra start har jo vært en fantastisk suksess i de kampene han har fått allerede. Ekstrem teknikk, fantastisk skudd, duellsterk og skikkelig guts.

 

Bedre enn Adebayor faktisk. Dansken prøve nu. Bedre det enn å ha en som bare går å som man aldri legger merke til er der.

 

BE:

tviler på at du kommer til og få se ei kjegle i mål :)

Link to comment
Share on other sites

Ny kamp, har trua idag, men blir knalltøft. Ser startoppstillingen, lukter vel ikke akkurat svidd av midtbanen vår med Diaby,Song,Denilson og Nasri, men får håpe de har dagen idag. Synes Song gjorde en positiv kamp sist mot Cardiff, men nå venter bedre motstand.

Gallas rett inn på stopperplass, og henviser dermed Kolo til benken, liker konkurransesituasjonen.

 

Lykke til :)

Link to comment
Share on other sites

laget i følge arsenal.com

 

Manuel Almunia

Bacary Sagna

William Gallas

Johan Djourou

Gael Clichy

Samir Nasri

Alex Song

Denilson

Abou Diaby

Emmanuel Adebayor

Robin Van Persie

 

Benken:

Lukasz Fabianski

Kolo Toure

Emmanuel Eboue

Carlos Vela

Nicklas Bendtner

Kieran Gibbs

Aaron Ramsey

Link to comment
Share on other sites

laget i følge arsenal.com

 

Manuel Almunia

Bacary Sagna

William Gallas

Johan Djourou

Gael Clichy

Samir Nasri

Alex Song

Denilson

Abou Diaby

Emmanuel Adebayor

Robin Van Persie

 

Benken:

Lukasz Fabianski

Kolo Toure

Emmanuel Eboue

Carlos Vela

Nicklas Bendtner

Kieran Gibbs

Aaron Ramsey

 

Hmmm... Bare Almunia, Denilson og RvP som ikke snakker fransk - de må vi bli kvitt :)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...