Jump to content

2009.01.28 Everton B


pekkiry

Hvilket lag scorer først?  

33 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 227
  • Created
  • Last Reply

Ufortjent? Everton har hatt 2 sjanser, vi har hatt to sjanser.. Og VI er på bortebane mot eit lag som ikkje har tapt på 10 kampar..

 

Var kanskje litt frustrasjon da jeg skrev ufortjent, ja ;)

 

Men det jeg tenkte på var vel mer at det ikke var noenting som tyda på at vi skulle klare å score. Spesielt ikke siden vi ikke var i stand til å slå de enkleste pasninger i andre omgang...

 

Men jeg klager ikke, altså! Ett poeng er bedre enn ingen poeng :)

Link to comment
Share on other sites

Ufortjent? Everton har hatt 2 sjanser, vi har hatt to sjanser.. Og VI er på bortebane mot eit lag som ikkje har tapt på 10 kampar..

Og bare sluppet inn 2 på de siste 8 (før denne). Begge de to var av umenneskelige Gerrard.

Deiligt med ett poeng. Men kampen var bunn nivå. Vi har ikke noe system i oppbyggning av spillet, null flyt og det der tilfeldigheter som gjør at vi kommer til muligheter.

Link to comment
Share on other sites

Sinnsykt deilig å ha EN spiller som kan gjøre ting skikkelig! Van Persie er noe for seg selv, resten av spillerne går det 13 av på dusinet...

 

Ufattelig stusselig kamp, men ikke på langt nær så ille som en del andre kamper i år. Det som irriterer meg mest er den tafatte mannen (Wenger) på sidelinja, som virker å være den første som gir opp. Slik ser det i hvert fall ut på kroppsspråket hans...

Link to comment
Share on other sites

Pires - Nasri

Vieira - Diaby

Gilberto - Song

Ljungberg - Denilson

Bergkamp - vPersie

Henry - Adebayor

 

Alle kan se at de på venstreside var bedre spillere enn de på høyre side. Bare Nasri og vPersie er i nærheten av å være i nærheten av de de er sammenlignet med.

Dette viser bare at vår storhetstid er over for denne gang.

 

Er mye jeg er uenig med deg om, men dette er så sant som det kommer til å bli.

 

Dessverre holder bare Nasri og van Persie et akseptabelt nivå hittil denne sesongen, vi vet hva Adebayor er i stand til når han først finner formen og flyten, men nå virker det nesten som om han har mistet lysten totalt når det gjelder fotball.

 

Song og Denilson er dog fortsatt veldig unge og viser at de kanskje har noe å bidra med i fremtiden, men Diaby er daukjøtt som jeg også mener at Wenger burde kvitte seg med.

 

Få inn en ordentlig kriger på midten og en spillertype som har litt "flair" på kanten, alá Arshavin o.l. så tror jeg laget hadde hevet seg med en gang.

Link to comment
Share on other sites

1-1 og hva så?

 

Klarer faktisk ikke å ta av. Er mektig irritert over det makkverket som vi har prestert. Vi slipper unna i siste sekund. Bare ikke dette blir et bevis for Wenger at vi har noe på gang. Blir utrolig skremt dersom det ikke hentes inn nytt blod. Skal jaggu ikke mye til for å heve nivået, spesielt på midtbanen. :)

Link to comment
Share on other sites

Dette er jo like svakt som det har vært de 10 siste.

 

Denne midtbanen må være noe av det svakeste i hele ligaen. Nasri og Denilson er jo hjelpeløse uten fart og totalt borte fra kampen. Sentralt har vi spillere som ALDRI får ballen over et ledd i løpet av 90 minutter.

 

Dette var utrolig svakt og vi sakker mer akterut, huff!!

Link to comment
Share on other sites

Wenger er så opptatt av de finansielle såkalte bekymringene og sine udugelige kjeledegger (Song, Denilson, Diaby, Adebayor, Eboue, Bendtner etc) at han ikke ser det viktigste: hvis intet alvorlig blir gjort NÅ, er det snart ingen fremtid å bekymre seg over...

 

Alle her klager på Diaby. Ja, riktig at han har spilt dårlig, men det er ikke han som har bestemt at han skal spille. Dette er Wengers skyld, men stoltheten hans holder på å kvele Arsenal som toppklubb. Vi er nå henholdsvis 12, 9, 7 og 6p bak Manu, Pool, Chelsea og Villa. Hadde Wenger hatt bein i nesa hadde han brukt hodet og solgt Eboue til A.Madrid, i tillegg til at han burde solgt Diaby, Bendtner og enten Denilson eller Song i sommer. Da hadde vi fått inn penger og kunne kjøpt litt kvalitet. Nei, Wenger, prosjektet ditt er i ferd med å mislykkes. Tenk deg godt om...

 

 

Det er da LOV å vise litt innsats selv om sjefen din sier du skal spille. At Wenger fortsatt lar han spille er jo en skandale, men det er riktig nok Diaby som spiller som en dritt for øyeblikket.

Spør deg selv: hadde Ferguson latt Diaby spille i dag? NEI. Han vet hva det vil si å kvitte seg med daukjøttet. Da han så at Kleberson, Djemba Djemba, Bellion, Saha etc ikke fungerte, var det rett ut av laget, og snart var de solgt. DET savner jeg med Wenger. Han er for snill

 

Hva har Ferguson med dette og gjøre? helt enig med Baxrus. Man kan jo ikke sitte sånn som du; ser på diaby å tenker off, Ferguson ville solgt han på flekken. Da kan du likesågodt begynne å hold me United.....

Idiot! Du bør skjønne at jeg brukte Ferguson som et eksempel på hvordan man bør opptre i slike situasjoner. Hvis spillere som tjener millioner i mnd ikke vil spille fotball, skal man ikke tvinge dem til det...

hold deg for god til det. Jeg sporte deg et spørsmål. og fikk svar. Wenger er ikke Ferguson og han kommer ikke til og opptre som Ferguson og takk gud for det. så du påstår at det er Wenger sin skyld at Diaby ikke er god i dag?

Link to comment
Share on other sites

Kan iallfall dra frem det positive fra denne kampen.

 

+ Djourou kommer til å bli en kjempe stopper.

+ van Persie scorer ut av ingenting, og viser at han er en fantastisk spiller.

 

Jøss, mye positivt ut av denne kampen!

Link to comment
Share on other sites

Liverpool drog vertfall ikke fra oss denne runden. Ellers gjekk det ikke vår vei.

Før kampen trudde eg ikke eg skulle være veldig skuffet med 1 poeng. Men måten vi spilte på var til stor irritasjon. Hvor har det blitt av bevegelsene og passningene som Wenger er så kjent for? I glanstiden kunne vi sette inn masse med nye spillere og spillet var samme som når topplaget spilte. Vi hadde et system der alle viste hva dem andre gjorde. Var ingenting som tydet på noe sånn idag.

Link to comment
Share on other sites

Akkurat nå bryr jeg meg veldig lite om at vi utliknet. Rørte ikke en muskel... Under kampen utviklet det seg en trang til å blåse ut fryyyyktelig mye damp, men nå har den utviklet seg til gråte-lyst :) ;) :( Dette var nitrist! Villa er 5, ja dere hørte riktig, 5 POENG forran. Jeg vet ikke hvor lenge jeg takler å se mitt kjære Arsenal ligge så langt bak en 4. plass, så langt ut i sesongen :(

Link to comment
Share on other sites

ade og diaby får 1 ere på spillerbørsen fra meg. da mener jeg at jeg er snill. hva er det wenger venter på? tror han at diaby og eboue plutselig skal bli toppspillere? hvis han skal satse på de unge må han da for fan sette inn vela, wilshere og fabianski. hvis ikke kommer det til å bli som dette i mange år fremover. we lack a bit of... nei dette aksepterer jeg ikke! skal mannen få holde på å eksperimentere med et topplag, for å gjøre det til et svaktspillende middelmådig møkkalag med wengers kamerater på (diaby, eboue, ade)??

 

nei det bør skje noe spesielt de nærmeste dagene, ellers tror jeg at jeg kommer til å miste tilliten til den franske grådigknarken.

Link to comment
Share on other sites

Glad for utligningen, fordi den kom i grevens tid. Trodde egentlig ikke at vi skulle få med oss noe fra denne kampen etter at Everton tok ledelsen, men heldigvis er RVP der og banker den i mål.

 

Diaby hadde nok en svak kamp - det eneste han gjorde som virkelig holdt klasse var pasningen til RVP sitt mål. Ellers er det en fryktelig svak kamp av begge lag egentlig, men det skuffer meg at den største sjansen vi klarer å skape i løpet av 90 minutter er et venstrebein skudd av Denilson. At det er det eneste vi klarer å få til er helt ufattelig.

 

Forsvaret klarte seg relativt greit i dag, men nok en gang så svikter det på markeringen når vi får mål imot. Det er absolutt ikke bra, og det kunne vi helt klart unngått. Heldigvis spilte Liverpool uavgjort også, men Chelsea, United og Villa vinner og det hjelper ikke oss akkurat. Får tro Liverpool og Chelsea deler poengene til helgen og at vi tar med oss tre poeng mot West Ham.

 

Veldig skuffet, men allikevel lettet over at vi i det minste får med oss ett poeng.

Link to comment
Share on other sites

hold deg for god til det. Jeg sporte deg et spørsmål. og fikk svar. Wenger er ikke Ferguson og han kommer ikke til og opptre som Ferguson og takk gud for det. så du påstår at det er Wenger sin skyld at Diaby ikke er god i dag?

 

Wenger er ikke Ferguson, men han har mye å lære av Ferguson. Blant annet når det gjelder motivasjon o.l. som Ravenghost sier, og nei Wenger kan ikke gjøre noe for at Diaby spiller dårlig, men gutten har faen ikke prestert siden Aston Villa kampen, men fortsatt så lar Wenger han spille. Dette ville derimot Ferguson IKKE gjort, og det er noe Wenger også burde gjort så kanskje laget ville skjerpet seg hvis de så hvordan det går med spillere som ikke har innsats og rett og slett ikke vil spille fotball.

Link to comment
Share on other sites

At Wenger kan ha så vanvittig tillit til denne gjengen er et under. Han må da se at det ikke fungerer?? Arsenal har stort sett ingen kreativitet (Diaby - tross siste pasning til vP), Denilson, Song. I tillegg har vi vimsekoppen Adebayor, som verken har touch eller avslutteregenskaper som en storscorer bør ha. Flere spillere av typen van Persie og Nasri. Få inn Arshavin før det er for sent!

Link to comment
Share on other sites

Er jeg den eneste som synes Song gjorde en god kamp? Eide selveste Fellaini i luften og vann mange baller, pasningene hans er selvsagt ikke perfekte, men synes ikke han hadde så mange dumme feilpasninger idag.

Denilson derimot er noe av det flaueste jeg har sett i en Arsenal trøye, Diaby klarer i det minste å glimte til noen ganger, men Denilson ser jeg ingen fortid, nåtid eller framtid i! Adebayor, er nok en gang elendig, mens Bendtner glimter til de få gangene han har ballen idag. Vela som har 10 ganger så mye talent som midtbanen vår til sammen, sitter og fryser på benken. Jeg ser ofte på Wenger som en slags trollmann, en Gud som vet alt, men jeg sliter med å se hva han holder på med nå. Kanskje har han mistet trollhatten sin? Mest av alt har jeg selvsagt lyst til at spillerne glimter til og gjør mine ord til skamme, men man må begynne å se realiteten i øynene. Vi kan faktisk miste CL neste år :)

Link to comment
Share on other sites

Wenger er så opptatt av de finansielle såkalte bekymringene og sine udugelige kjeledegger (Song, Denilson, Diaby, Adebayor, Eboue, Bendtner etc) at han ikke ser det viktigste: hvis intet alvorlig blir gjort NÅ, er det snart ingen fremtid å bekymre seg over...

 

Alle her klager på Diaby. Ja, riktig at han har spilt dårlig, men det er ikke han som har bestemt at han skal spille. Dette er Wengers skyld, men stoltheten hans holder på å kvele Arsenal som toppklubb. Vi er nå henholdsvis 12, 9, 7 og 6p bak Manu, Pool, Chelsea og Villa. Hadde Wenger hatt bein i nesa hadde han brukt hodet og solgt Eboue til A.Madrid, i tillegg til at han burde solgt Diaby, Bendtner og enten Denilson eller Song i sommer. Da hadde vi fått inn penger og kunne kjøpt litt kvalitet. Nei, Wenger, prosjektet ditt er i ferd med å mislykkes. Tenk deg godt om...

 

 

Det er da LOV å vise litt innsats selv om sjefen din sier du skal spille. At Wenger fortsatt lar han spille er jo en skandale, men det er riktig nok Diaby som spiller som en dritt for øyeblikket.

Spør deg selv: hadde Ferguson latt Diaby spille i dag? NEI. Han vet hva det vil si å kvitte seg med daukjøttet. Da han så at Kleberson, Djemba Djemba, Bellion, Saha etc ikke fungerte, var det rett ut av laget, og snart var de solgt. DET savner jeg med Wenger. Han er for snill

 

Hva har Ferguson med dette og gjøre? helt enig med Baxrus. Man kan jo ikke sitte sånn som du; ser på diaby å tenker off, Ferguson ville solgt han på flekken. Da kan du likesågodt begynne å hold me United.....

Idiot! Du bør skjønne at jeg brukte Ferguson som et eksempel på hvordan man bør opptre i slike situasjoner. Hvis spillere som tjener millioner i mnd ikke vil spille fotball, skal man ikke tvinge dem til det...

hold deg for god til det. Jeg sporte deg et spørsmål. og fikk svar. Wenger er ikke Ferguson og han kommer ikke til og opptre som Ferguson og takk gud for det. så du påstår at det er Wenger sin skyld at Diaby ikke er god i dag?

Det jeg påstår er at det er Wenger sin skyld at Diaby spiller. Selvsagt sier ikke Diaby: "nei, jeg vil ikke spille". Han sier ja når Wenger sier han spiller. Wenger venter sikkert på at det skal løsne for Diaby, men han bør innse at Diaby har hatt en eneste god kamp for Arsenal (lc-finalen), så det å vente på at det løsner for Diaby, er ganske meningsløst. Det kommer ikke til å skje. Derfor er det Wengers skyld.

 

Og en ting til. Hva er verst? Å kalle en Arsenal-supporter Manu-supporter, eller å kalle noen for idiot...?

Link to comment
Share on other sites

Jeg klarte rett og slett ikke å glede meg over det ene poenget vårt. Jeg skammer meg over prestasjonen til laget vårt i de siste kampene. Det har rett og slett vært hårreisende. Nasri og Van Persie er de eneste spillerne som har lagt ned litt innsats. Det er sinnsykt kjedelige å se på Arsenal spille for dagen

 

Det jeg ikke skjønner helt er hvordan Wenger ikke ser det åpenlyse. Vi trenger flere midtbanespillere! Laget skriker etter en offensiv midtbanespiller og jeg begynner å miste tilliten til Wenger. Det virker som om han rett og slett har mistet styringen. Vi SKAL være der oppe, men hvert eneste år henger vi etter og jeg er så sinnsykt lei den elendige setningen "Neste år tar vi gull". For det gjør vi ikke, men mindre vi handler eller får maks ut av spillerne, for pr dags dato virker det som om enkelte spillere rett og slett gir faen! Og når Arsenal ikke tør å bruke penger, blir jeg seriøst litt skremt. Har vi virkelig ambisjoner om å vinne serien? Det virker ikke slik. Jeg kommer ikke til å bli overrasket om spillere som van persie, Fabregas osv. hadde forsvunnet til sommeren.

 

Her er en liten liste over stooooore mangler eller merkelige ting ved laget:

 

1. Diaby, Song, Denilson, Adebayor, Sagna, Clichy og Eboue har alle spilt forferdelig i år.

2. Clichy og Sagna klarer ikke å slå et eneste innlegg! Minner meg mer om et elendig Adeccoliga-lag når vi kommer frem på kantene!

3. Vi slår konstant ballen tilbake til forsvar, så til keeper, for så å miste ballen til motstanderen igjen!

4. Det er sjeldent spillere på løp. For 4-5 år siden var vi beryktet for kontringene. Jeg husker faktisk ikke sist vi scoret på en skikkelig kontring. Alt går så sinnsykt treigt og presisjonen er elendig!

5. Innkast! Vi kaster bort ballen hver eneste gang! Clichy kaster som en liten jente!

 

Kritiser meg gjerne for dette innlegget, men dette er realiteten! Kall meg gjerne for en bortskjemt drittunge som er vant til gull og glory og som ikke levde da laget gikk utallige sesonger uten å vinne noe, men dette er en annen epoke. Snart må vi vinne noe.

Link to comment
Share on other sites

Er jeg den eneste som synes Song gjorde en god kamp? Eide selveste Fellaini i luften og vann mange baller, pasningene hans er selvsagt ikke perfekte, men synes ikke han hadde så mange dumme feilpasninger idag.

Denilson derimot er noe av det flaueste jeg har sett i en Arsenal trøye, Diaby klarer i det minste å glimte til noen ganger, men Denilson ser jeg ingen fortid, nåtid eller framtid i! Adebayor, er nok en gang elendig, mens Bendtner glimter til de få gangene han har ballen idag. Vela som har 10 ganger så mye talent som midtbanen vår til sammen, sitter og fryser på benken. Jeg ser ofte på Wenger som en slags trollmann, en Gud som vet alt, men jeg sliter med å se hva han holder på med nå. Kanskje har han mistet trollhatten sin? Mest av alt har jeg selvsagt lyst til at spillerne glimter til og gjør mine ord til skamme, men man må begynne å se realiteten i øynene. Vi kan faktisk miste CL neste år :)

 

Enig med deg i at Song gjorde en god kamp i dag. Var egentlig veldig overrasket over at Song ble byttet og ikke Diaby.

Link to comment
Share on other sites

JJJJJAAAAAAAAAAAAAAAAA.

 

Så utrolig ufortjent!! Men deilig ;)

 

Har da ikke hatt noe særlig mer sjangser Everton. Deilig å få poeng på en slik dag, det alt har vett ræva!

RvPersie er en spiller som er flere, og da mener eg flere hakk over mesteparten av dem han spiller med idag :)

 

Deilig?

jeg er så utrolig skuffet att når målet kom så ble jeg like glad som jeg blir hver gang vi får en corner!

helt greit men ikke noe mer..

langt i fra deilig.. utrolig skuffet!

 

Kan ikke si jeg ble mer fornøyd over det målet, enn jeg blir når arsenal vinner et innkast. Nei, dette var rett og slett noe av det værste jeg har sett av Arsenal. Nå har jeg vært Arsenal supporter i mange år, og jeg må ærlig si at dette er det dårligste, mest elendige laget jeg noensinne har sett i arsenaltrøyer. Bare å se på midtbanen sammenlignet den i fjor(!) Denilson-Diaby-Song-Nasri. Hvor mange av disse spillerne klarer å sentre en pasning? Jo, en av dem, nemlig Nasri og til dels Diaby. Song og Denilson er så vidt god nok for Stoke. I fjor stilte vi med denne midtbanen: Hleb-Flamini-Fabregas-Rosicky, og i tilegg hadde vi Walcott, Gilberto og en periode også Diarra som back-up i tilegg til de vi har tilgjengelig nå i år. Har lenge forsøkt å sett positivt på Arsenals muligheter denne sesongen, men nå virker alt tapt. Ingen Premier League pokal i år. Og når vi i tilegg sliter mot Cardiff, kan FA-cup pokalen også henge i en tynn tråd. CL er bare å glemme med de evneveike spillerne vi har tilgjengelig, i forhold til de store lagene. Jeg ser ikke lenger på Arsenal som en storklubb, de nærmer seg mer og mer et middelmådig lag. Vi er heldige om vi klarer UEFA cup plass med dette spillet! Og hovedgrunnen til dette mener jeg helt klart er mannen vi alle "elsker" Arsene Wenger, han bygde Arsenal tilbake til toppe, nå er han på vei til å ødelegge laget, ved hans håpløse prosjekt, å vinne PL med å hente ukjente talenter. Denne klubben minner meg om et synkende skip, desverre.

Link to comment
Share on other sites

Er jeg den eneste som synes Song gjorde en god kamp? Eide selveste Fellaini i luften og vann mange baller, pasningene hans er selvsagt ikke perfekte, men synes ikke han hadde så mange dumme feilpasninger idag.

Denilson derimot er noe av det flaueste jeg har sett i en Arsenal trøye, Diaby klarer i det minste å glimte til noen ganger, men Denilson ser jeg ingen fortid, nåtid eller framtid i! Adebayor, er nok en gang elendig, mens Bendtner glimter til de få gangene han har ballen idag. Vela som har 10 ganger så mye talent som midtbanen vår til sammen, sitter og fryser på benken. Jeg ser ofte på Wenger som en slags trollmann, en Gud som vet alt, men jeg sliter med å se hva han holder på med nå. Kanskje har han mistet trollhatten sin? Mest av alt har jeg selvsagt lyst til at spillerne glimter til og gjør mine ord til skamme, men man må begynne å se realiteten i øynene. Vi kan faktisk miste CL neste år :)

 

Du er ikke den eneste som synes Song var god i dag, jeg synes han stort sett holder et ganske godt nivå.

Han er ingen Fabregas når det kommer til pasninger, men han er veldig flink til å posisjonere seg og forstyrre spillet til motstanderne. En ting er ihvertfall sikkert, han er uten tvil den beste defensive midtbanespilleren vi har i klubben til nå.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...