Jump to content

2008.12.06 Wigan Athletic H


pekkiry

Hvem vinner?  

38 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • Replies 188
  • Created
  • Last Reply

Pga jobb fikk jeg ikke sett kampen i dag, kan noen forklare meg akkurat hva som skjedde i Eboue episoden i dag?

utrolig trist for Eboue, men godt å se at Adebayor kommer bort til han.. Men syns at Eboue fortjener mye mer respekt enn det han fikk i dag av tilskuerne på Emirates og Arsenalfans generelt.. Han har blitt vraket fra høyrekanten etter at Theo har kommet inn der, så mistet han backplassen ifjor.. Allikevel har jeg ikke hørt noen klaging av han i media.. Tviler på at en del av spillerne i vår stall hadde latt være å gå til media og sagt at de ikke var fornøyde i klubben. Nei, Eboue, fortjener maaaasse respekt, han har vært med i flere år og er en av de mest rutinerte spillerne som har vært her lengst i klubben!

Link til det som skjedde..

Link to comment
Share on other sites

Pga jobb fikk jeg ikke sett kampen i dag, kan noen forklare meg akkurat hva som skjedde i Eboue episoden i dag?

utrolig trist for Eboue, men godt å se at Adebayor kommer bort til han.. Men syns at Eboue fortjener mye mer respekt enn det han fikk i dag av tilskuerne på Emirates og Arsenalfans generelt.. Han har blitt vraket fra høyrekanten etter at Theo har kommet inn der, så mistet han backplassen ifjor.. Allikevel har jeg ikke hørt noen klaging av han i media.. Tviler på at en del av spillerne i vår stall hadde latt være å gå til media og sagt at de ikke var fornøyde i klubben. Nei, Eboue, fortjener maaaasse respekt, han har vært med i flere år og er en av de mest rutinerte spillerne som har vært her lengst i klubben!

Link til det som skjedde..

 

Helt enig med deg. Godt ihvertfall at de engelske kommentatorene gav supporterne huden full, selv om de som var på tribunen var paradoksalt nok de eneste som ikke hørte kommentarene. Håper at også Wenger og spillerne går ut og tar avstand fra den skammelige episoden.

 

Herregud, det var en grå ligakamp mot Wigan som vi uansett ledet. Sånn som supporterne buet han ut, skulle man tro at han hadde skåret 3 selvmål i Champions League-finalen...Flaut!

Link to comment
Share on other sites

Eboue var meget, meget svak i dag, men det rettferdigjør ikke buingen. Ikke for det, Eboue blir som regel buet mye mer på forumet enn på tribunen. Sånn sett bør en kanskje se på egne karakteristikker både av Eboue og andre før en dømmer de fremmøtte på Emirates?

 

Egentlig enig i det du sier, men i mine øyne er det stor forskjell på å kritisere en spiller på et forum, og det å bue, til dels ydmyke han under en kamp. Å dolke en egen spiller i ryggen, slik vi gjorde med Eboue i dag, er mye værre enn lavmålet som har blitt vist bl.a. her på forumet i våre dårlige stunder..

Er du sikker på det? Det er ikke jeg.

Det er uttrykk for akkurat samme holdninger. Det å argumentere med at Eboue ikke leser forumet holder ikke for meg. Det er ikke bedre å dolke noen i ryggen når de ikke vet hvem det er, enn når de vet det, på en måte.

Som Dannialdo sier; han har vært huggestabbe her inne, og han er det der ute. Dette er uttrykk for samme pinlighet.

Ønsker mange ganger en moderator som kan sensurere hets mot spillere og alt annet som blir hetset.

 

Som jeg sa i min første post, så er jeg egentlig enig med Sir John, og det er derfor jeg også kaller enkelte skriverier på forumet for ”lavmål”. Jeg ser også den at man bør feie for egen dør, før en kritiserer andre for det samme. Poengene deres er klare og få kan argumentere mot det.; det er uttrykk for akkurat samme (’dårlige’) holdninger.

 

Det jeg egentlig ville frem til, er at det kommer så uendelig sterkere frem når et unisont Emirates jubler for at en spiller blir byttet ut. Selv om enkelte debattanter skriver ”dritt” på forum, så burde en kunne forvente at de supporteren som stiller opp på stadion evner å la denne ”dritten” ligge igjen hjemme.

 

Når jeg personlig leser et innlegg med fæle karakteristikker av både spillere, manager og styre, så rister jeg på hode, sukker og leser kanskje videre. Det vi var vitne til i dag var for meg

. Aldri siden Stefan Paldan ble pepet ut av egne supportere på Brann stadion (er Brannsupporter også :)), har jeg følt meg så liten som supporter. Slik tror jeg også det er for spilleren; leser en dritt om seg selv, så klart det svir, men en kan le av det hele veien til banken... Det som skjedde i dag derimot må derimot føles som et beinhardt slag i trynet. At vi har vist internt på diverse Arsenal-forum at vi ikke er bedre enn andre supportere, det er én ting. I dag viste vi omverden det...

 

Vet ikke om jeg svarte direkte på innleggene deres, og jeg svarte sikkert på mer også. Det var kanskje unødvendig av meg å kommentere det du skrev ”in the first place” for jeg tror egentlig vi i bunn og grunn er enige...

Link to comment
Share on other sites

Vi i denne klubben har tradisjon for person angrep på spillerne våre. Både på forumet og ellers.

 

Senderos, et stoppertalent som ble mobbeoffer, etter en god del solide opptredener så var alt ok, men så kom det en del tabber, ikke flere enn andre i back-rekken, men han ble den som ble uthengt.

 

Lauren, som faktisk var premier leagues beste høyreback når han var hos oss, men heller ikke det var bra nok for oss. Han ble også til tider en huggstabbe for ditt og datt.

 

Gilberto, vår kanskje beste defensive motor, vi ser jo i dag hvordan det går uten en defensiv motor i laget. Var skygge i 90 minutter og hindret motstander i å overrumple oss, men hadde en del grove passningsmiss, og ble korsfestet for det, men returløp og andre defensive godbiter hørte vi ikke en dritt om, han fikk kanskje aldri den kreditten han fortjente.

 

Almunia, en helt ok keeper, men har mostandere over alt, han er ikke og blir aldri verdens beste, men han gjør jobben. Enkelte klarer faktisk å korsfeste han for en del feilvalg, mens det faktisk blir gitt skryt til en Fabianski som gjør en brøler som faktisk koster oss, med den argumentasjonen at han prøvde, men faen heller det gjør jo Almunia også, han prøver jo også. forstå det den som kan. Og Almunia er faktisk den beste keeperen vi har.

 

Listen kunne vært lengre, men jeg stopper her.

 

Men å sammenligne en kritikk av spillere i et forum eller på folkemunne i gata, med piping, buing og jubel når spillere blir tatt av, er jo bare latterlig. Spilleren som har spilt dårlig vet det nok selv også, og vil nok takle å lese om det på et forum eller i en avis, eller et annet medium. Men at 60.000 "mobber" deg rett i trynet er nok mye tyngre å svelge for noen og en hver.

Link to comment
Share on other sites

Er fremdeles i sjokk etter det som skjedde i går. YouTube-videoen som Arsenal-jay har lagt ut, gir meg rett og slett en jævla flau smak i munnen. Leser på Arsenal.com begrunnelsen til at Wenger tok ham av igjen. Den kjøper jeg uten problemer. Problemet er hvordan fansen taklet dette.

 

Ellers bør kanskje denne situasjonen være en tankevekker for bl.a. oss her på forumet. Alt for mange spillere har blitt skjelt ut etter noter. Det beste hadde vel vært om at alle som tar på seg den røde drakten, alltid hadde oss fans med seg? Også når det butter i mot?

Link to comment
Share on other sites

Eboue var meget, meget svak i dag, men det rettferdigjør ikke buingen. Ikke for det, Eboue blir som regel buet mye mer på forumet enn på tribunen. Sånn sett bør en kanskje se på egne karakteristikker både av Eboue og andre før en dømmer de fremmøtte på Emirates?

 

Egentlig enig i det du sier, men i mine øyne er det stor forskjell på å kritisere en spiller på et forum, og det å bue, til dels ydmyke han under en kamp. Å dolke en egen spiller i ryggen, slik vi gjorde med Eboue i dag, er mye værre enn lavmålet som har blitt vist bl.a. her på forumet i våre dårlige stunder..

Er du sikker på det? Det er ikke jeg.

Det er uttrykk for akkurat samme holdninger. Det å argumentere med at Eboue ikke leser forumet holder ikke for meg. Det er ikke bedre å dolke noen i ryggen når de ikke vet hvem det er, enn når de vet det, på en måte.

Som Dannialdo sier; han har vært huggestabbe her inne, og han er det der ute. Dette er uttrykk for samme pinlighet.

Ønsker mange ganger en moderator som kan sensurere hets mot spillere og alt annet som blir hetset.

 

Som Arsenal supporter er det flaut det som skjedde på Emirates igår. Men som Arsenalsupporter er

holdningene mot Eboue og andre spillere som er nevnt ovenfor her på forumet like flaut.

Sier seg selv at for Eboue må det ha vært forferdelig det som skjedde igår. Han er en av spillerene som har vist god fremgang denne sesongen.

Kampen igår kom for tidlig på Eboue i en uvant posisjon. Håper Eboue kommer tilbake etter dette.

Slik oppførsel fortjener ingen spillere som prøver tross alt å gjøre sitt beste for klubben.

 

Ellers så savner jeg spillere med litt ekstreme ferdigheter på midtbanen vårs. Fabregas har de.

Song og Denilson er gode spillere som gir alt,men savnet av en Gattuso,Flamini,Vieira,Yaya Toure

er der. At vi ikke klarer å dominere mer mot Wigan er et stort tankekors for meg.

 

Ellers positivt å se Djorou gjøre nok en god kamp sammen med Toure. Begge spilte bra.

Bekymringen min er venstresiden. Den er ikke bra for tiden. Hva som skjer med Clichy aner jeg ikke

men han er blottet for selvtillitt for tiden og er til tider et faremoment i forsvaret vårt.

 

Vår såkalte 12 spiller...publikum..som Anfield bla annet har...sviktet totalt i går.

Link to comment
Share on other sites

Pokalene er borte, finspillet er borte, stjernene er borte og nå ser vi den siste av ytringer mot de siste års resultater og hendelser på Emirates/ Highbury.

 

Det var tynt rundt på tribunene igår, jeg skjønner det godt. De siste 10 årene har vi sett Henry, Bergkamp, Pires, Vieira, Gilberto, Campbell, Adams, Seaman osv. Verdenssstjerner som leverte festfotball uke inn og og uke ut. Folk vil se denne typen spillere, ikke Adebayor, Eboue, Denilson osv.

 

Vi er borskjemte.

 

Når vi sliter oss til tre poeng hjemme mot Wigan med kantsspill i Adeccoligaklasse og med sentrale midtbanespillere som ikke hadde kommet med i stallen til Sogndal engang kommer ytringene. Jeg tror gårsdagen er like mye et rop om mangel på klassespillere, mangel på resultater, mangel på stil, mangel på spenning og mangel på pokaler.

 

Alle vet at vårt titlebid er en accident waiting to happen og at dette kun er en krampetrekning om å være med i gullstriden.

 

Vi vinner ALDRI gull med Almunia, Eboue, Song og Denilson i startellveren, de rett og slett ikke gode nok.

 

Flau igår? Det er nok bare starten om det neste tapet kommer de neste ukene (hvilket det helt sikkert gjør), hva om vi i mai havner utenfor topp 4? Tipper at vi fort da kan se UEFA cup kamper på Emirates med 30 000 tilskuere.

Link to comment
Share on other sites

Vi i denne klubben har tradisjon for person angrep på spillerne våre. Både på forumet og ellers.

 

Senderos, et stoppertalent som ble mobbeoffer, etter en god del solide opptredener så var alt ok, men så kom det en del tabber, ikke flere enn andre i back-rekken, men han ble den som ble uthengt.

 

Lauren, som faktisk var premier leagues beste høyreback når han var hos oss, men heller ikke det var bra nok for oss. Han ble også til tider en huggstabbe for ditt og datt.

 

Gilberto, vår kanskje beste defensive motor, vi ser jo i dag hvordan det går uten en defensiv motor i laget. Var skygge i 90 minutter og hindret motstander i å overrumple oss, men hadde en del grove passningsmiss, og ble korsfestet for det, men returløp og andre defensive godbiter hørte vi ikke en dritt om, han fikk kanskje aldri den kreditten han fortjente.

 

Almunia, en helt ok keeper, men har mostandere over alt, han er ikke og blir aldri verdens beste, men han gjør jobben. Enkelte klarer faktisk å korsfeste han for en del feilvalg, mens det faktisk blir gitt skryt til en Fabianski som gjør en brøler som faktisk koster oss, med den argumentasjonen at han prøvde, men faen heller det gjør jo Almunia også, han prøver jo også. forstå det den som kan. Og Almunia er faktisk den beste keeperen vi har.

 

Listen kunne vært lengre, men jeg stopper her.

 

Men å sammenligne en kritikk av spillere i et forum eller på folkemunne i gata, med piping, buing og jubel når spillere blir tatt av, er jo bare latterlig. Spilleren som har spilt dårlig vet det nok selv også, og vil nok takle å lese om det på et forum eller i en avis, eller et annet medium. Men at 60.000 "mobber" deg rett i trynet er nok mye tyngre å svelge for noen og en hver.

 

Hvem er det som hetser Almunia på dette forumet? Av hva jeg kan se er det meste av kritikken mot ham av den saklige sorten. Det er en stor forskjell på hets og kritikk.

 

Hets hører ingen sted hjemme, hverken på stadion eller forum.

Kritikk hører hjemme overalt.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Det var tynt rundt på tribunene igår, jeg skjønner det godt. De siste 10 årene har vi sett Henry, Bergkamp, Pires, Vieira, Gilberto, Campbell, Adams, Seaman osv. Verdenssstjerner som leverte festfotball uke inn og og uke ut. Folk vil se denne typen spillere, ikke Adebayor, Eboue, Denilson osv.

 

Det var faktisk 59,317 tilskuere på Emirates i går. Etter mine definisjoner er det fullt.

Link to comment
Share on other sites

Pokalene er borte, finspillet er borte, stjernene er borte og nå ser vi den siste av ytringer mot de siste års resultater og hendelser på Emirates/ Highbury.

 

Det var tynt rundt på tribunene igår, jeg skjønner det godt. De siste 10 årene har vi sett Henry, Bergkamp, Pires, Vieira, Gilberto, Campbell, Adams, Seaman osv. Verdenssstjerner som leverte festfotball uke inn og og uke ut. Folk vil se denne typen spillere, ikke Adebayor, Eboue, Denilson osv.

 

Vi er borskjemte.

 

Når vi sliter oss til tre poeng hjemme mot Wigan med kantsspill i Adeccoligaklasse og med sentrale midtbanespillere som ikke hadde kommet med i stallen til Sogndal engang kommer ytringene. Jeg tror gårsdagen er like mye et rop om mangel på klassespillere, mangel på resultater, mangel på stil, mangel på spenning og mangel på pokaler.

 

Alle vet at vårt titlebid er en accident waiting to happen og at dette kun er en krampetrekning om å være med i gullstriden.

 

Vi vinner ALDRI gull med Almunia, Eboue, Song og Denilson i startellveren, de rett og slett ikke gode nok.

 

Flau igår? Det er nok bare starten om det neste tapet kommer de neste ukene (hvilket det helt sikkert gjør), hva om vi i mai havner utenfor topp 4? Tipper at vi fort da kan se UEFA cup kamper på Emirates med 30 000 tilskuere.

er det mulig!!!!!

svartmalesvartmalesvartmale......

 

Begynn å støtt laget istedet..

Har vi virkelig lyst til bli dårlige suportere som mange unitedsupportere osv??

Dette forumet minner meg mer og mer og dagbladforumet....

Link to comment
Share on other sites

Så ikke kampen igår, men denne Eboue episoden er jo virkelig flau. Det er like bekymringsfullt å lese kommentarene under videoen på youtube også. Der er det virkelig noen "goonere" som presterer å lire av seg mye drit. Heldigvis er det noen som svarer dem.

 

Huff og huff, dette var ikke bra!

Link to comment
Share on other sites

Det folk glemmer er at dette laget har et enormt potensiale! Og vi HAR slått både Manure og Chelskij. De er fortsatt unge, og i en læringsfase. Men HVIS de klarer å bli mer stabile resten av sesongen skal vi ikke se bort ifra at vi kan vinne både en og to pokaler. Champions League feks. Er vi litt heldige i trekningene og møter gode lag kan det godt hende at vi står på banen i finalen!

 

Og seieren mot Wigan viser jo at vi faktisk KAN vinne stygt. Noe vi supportere har ropt etter helt siden vi tapte våre to-tre første kamper.

 

Å gå ut å si at vi ikke kommer til å vinne noe som helst blir for dumt. Vi er videre i CL, vi har FA-cupen og vi slår de beste lagene i PL. Problemet var jo at vi ikke klarte å slå de middels gode lagene. Jeg vil si at seieren mot Wigan er et steg i helt riktig retning!

Link to comment
Share on other sites

Det var tynt rundt på tribunene igår, jeg skjønner det godt. De siste 10 årene har vi sett Henry, Bergkamp, Pires, Vieira, Gilberto, Campbell, Adams, Seaman osv. Verdenssstjerner som leverte festfotball uke inn og og uke ut. Folk vil se denne typen spillere, ikke Adebayor, Eboue, Denilson osv.

 

Det var faktisk 59,317 tilskuere på Emirates i går. Etter mine definisjoner er det fullt.

Det var kun ett sted på tribunen de var få folk: På siden ved det ene målet der bortesupporterne satt. Før slutt og rundt pause var det som alltid litt tomt på club-level. Ellers var det stappa av folk. Dog vil jeg heller ha halvfulle tribuner med ordentlige supportere som heier på laget i motgang og støtter sine egne spiller. Kvalitet foran kvantitet. Når jeg ser tilbake på dette året, vil ikke tapene mot City, Villa og Hull være det jeg skammer meg over. Episoden med Eboue er kanskje mitt flaueste øyeblikk som Gooner. Heldigvis har ikke det vært så stort mediafokus på denne hendelsen, for det ville virkelig satt alle oss andre Goonere også i dårlig lys siden man har en tendens til å feie alle under samme kam. Jeg forventer en unnskyldning neste hjemmekamp! For øyeblikket ikke Proud to be a Gooner.....

Link to comment
Share on other sites

Det var tynt rundt på tribunene igår, jeg skjønner det godt. De siste 10 årene har vi sett Henry, Bergkamp, Pires, Vieira, Gilberto, Campbell, Adams, Seaman osv. Verdenssstjerner som leverte festfotball uke inn og og uke ut. Folk vil se denne typen spillere, ikke Adebayor, Eboue, Denilson osv.

 

Det var faktisk 59,317 tilskuere på Emirates i går. Etter mine definisjoner er det fullt.

 

 

Nei, det er ikke fullt og det var mange ledige seter. Tror de teller sesongkort uansett om folk møter opp eller ikke.

 

Vi går tidlig til pause og vi forlater stadion lenge før kampen er slutt.

Link to comment
Share on other sites

Men å sammenligne en kritikk av spillere i et forum eller på folkemunne i gata, med piping, buing og jubel når spillere blir tatt av, er jo bare latterlig. Spilleren som har spilt dårlig vet det nok selv også, og vil nok takle å lese om det på et forum eller i en avis, eller et annet medium. Men at 60.000 "mobber" deg rett i trynet er nok mye tyngre å svelge for noen og en hver.

Helt enig med deg i ditt gode innlegg, men det er uttrykk for det samme.

Det var kanskje bare en del av Emirates som oppførte seg som tosker. Det er også bare en del av et forum også. Men det er klart det er verre å få det på Emirates, men det er ikke det som er mitt poeng.

Link to comment
Share on other sites

Det var tynt rundt på tribunene igår, jeg skjønner det godt. De siste 10 årene har vi sett Henry, Bergkamp, Pires, Vieira, Gilberto, Campbell, Adams, Seaman osv. Verdenssstjerner som leverte festfotball uke inn og og uke ut. Folk vil se denne typen spillere, ikke Adebayor, Eboue, Denilson osv.

 

Det var faktisk 59,317 tilskuere på Emirates i går. Etter mine definisjoner er det fullt.

 

 

Nei, det er ikke fullt og det var mange ledige seter. Tror de teller sesongkort uansett om folk møter opp eller ikke.

 

Vi går tidlig til pause og vi forlater stadion lenge før kampen er slutt.

 

Det var veldig mange tomme seter der hvor Wigan fansen hold til, merket ikke at det manglet så mange på stadion ellers. At stemningen er elendig og at fansen drar lenge før kampen er slutt, overasker ingen.

Link to comment
Share on other sites

Hvordan ville du reagert om nesten 60 000 hadde pepet mot deg? (Neida, ikke alle pep, men det føles sånn)

 

Dine egne fans, din egen klubb ... Jeg ville i alle fall aldri spilt for den klubben igjen.

 

Publikum satte i går den endelige streken, de gjorde det til "de mot oss", ikke "vi". De skapte et skille mellom laget og supporterne som umulig kan være bra. Hvordan reagerer de andre spillerne på dette? Det var jo tydelig at Song ble preget av dette. (ble ikke forresten Song delvis pepet på mot Fulham i en bortekamp for et par år siden?)

 

Slik det var i går satt jeg og håpet på Wigan-utlikning på overtid slik at alle drittsekkene på Emirates fikk seg en jævla støkk. Hvem bryr seg om resultatet i går, egentlig? Jeg skjønner ikke at man kan behandle en person på den måten. En person som åpenbart vil det beste for klubben, Eboue er etter min mening en av få Arsenal-spillere som faktisk har litt klubbfølelse.

 

Forresten, har lest at noen mener at han bør tåle dette på grunn av at han uansett får så mye lønn. At han bør tåle total ydmykelse foran 60 000 på grunn av at han får høy lønn, er jo helt absurd! (så vidt jeg har sett har ingen her nevnt det, jeg ville bare si det)

Link to comment
Share on other sites

Som ein av dei som har vore kritisk til Eboue har eg litt problem med å forstå noko av det som kjem fram i denne tråden. Er det slik at ein skal være freda for kritikk, trass i at ein over tid bevisst går inn for å jukse og sabotere spelet? Der ein til overmål heilt overser dei signala som kjem frå Wenger og andre, og suverent held fram i same duren? Sjølvsagt må ein rekne med å få høyre det, også her på forumet, i form av sakleg kritikk vel å merke. I tillegg får einkvar tåle å bli målt etter dei prestasjonane ein gjer, og spesielt når ein i Eboue's tilfelle også har problem med å sjå skilnad på rett og gale.

 

Når det er sagt meiner eg bestemt at det i det siste har vore ein viss framgang av Eboue når det gjeld oppførsel, og han skal naturlegvis ha ros for det.

 

Når det gjeld publikums hets, ligg det på nivå med Eboue's juks og er naturlegvis like uakseptabel. Ein kan berre spekulere i om det også ligg rasistiske haldningar bak. I så fall vert det dobbelt ille.

 

Diverre er dette i tråd med ein lang tradisjon, som i alle fall går attende til 60-talet. Ein del av oss hugsar nok Jon Sammels, hvis Arsenal-karriere i mange år vart sabotert av ei større gruppe amøbar på tribunane gjennom konsekvent piping. Dette dreide seg om god fotballspelar som mange, av ein eller annan grunn, vende seg imot. Til slutt vart det for mykje, og Sammels og klubben vart samde om å godta eit tilbod frå Leicester. I det tilfellet vart publikums oppførsel fordømt av Arsenal, utan at det hjalp stort.

 

Eg er redd det ikkje hjelper i dette tilfellet heller, og det er vanskeleg å tenkje seg kva ein kan gjere for å stoppe det, utan at det svir på pungen for Arsenal som klubb.

Det er skuffande at publikum etter kvart ikkje har fått med seg at ein slik opptreden verkar fullstendig mot si hensikt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er helt enig i at det må være lov å komme med konstruktiv kritikk good Old Arsenal. Ingen tvil om det.

Men jeg stiller meg svært undrende på hvorfor du drar inn rasisme i en hendelse der en mørk Eboue blir byttet med en mørk Silvestre? Dette må du gjerne utdype.

 

BE

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...