Jump to content

Medienenes Premier League-tipping


Lars Henry

Recommended Posts

Ser at flere av mediene har gått igang den årlige tabelltippingen. Tenkte vi kunne legge ut disse her og diskutere litt rundt disse.

 

Skysports tipper oss på 4.plass.

 

Må si jeg er redd for at Skysports har rett i denne tippingen. Jeg tror vi kan klare oss med troppen vi har nå til Januar (akkurat som i fjor), men da må Wenger isåfall åpne lommeboka i Januar selv om han ikke er noen tilhenger av dette. Hvis ikke forsterkninger, men bare talenter og erstaninger innhentes ser jeg ikke lyst på årets sesong. Tror faktisk Liverpool kan vinne i år hvis de får tak i David Silva eller Gareth Barry.

 

 

(PS! Fant ingen andre lignende tråder, men bare slett hvis det finnes.)

Link to comment
Share on other sites

Ser at flere av mediene har gått igang den årlige tabelltippingen. Tenkte vi kunne legge ut disse her og diskutere litt rundt disse.

 

Skysports tipper oss på 4.plass.

 

Må si jeg er redd for at Skysports har rett i denne tippingen. Jeg tror vi kan klare oss med troppen vi har nå til Januar (akkurat som i fjor), men da må Wenger isåfall åpne lommeboka i Januar selv om han ikke er noen tilhenger av dette. Hvis ikke forsterkninger, men bare talenter og erstaninger innhentes ser jeg ikke lyst på årets sesong. Tror faktisk Liverpool kan vinne i år hvis de får tak i David Silva eller Gareth Barry.

 

 

(PS! Fant ingen andre lignende tråder, men bare slett hvis det finnes.)

Liverpool klarer aldri å vinne med forsvarsrekka si. Blir Manu, Chelsea eller oss.

At alle tipper tottenham så høyt er jo fordi de som alltid åpner lomeboka på sommern og driter seg ut med signeringene. Tidene forandrer seg, men ikke så mye som alle skal ha det til.

Link to comment
Share on other sites

Jeg tipper på 3.plass i år, bak Man U og Chelsea. Jeg tror vi kan havne ca 5-8 poeng bak vinneren, dersom Wenger ikke henter inn en erfaren defensiv midtbanespiller ala Toure, Veloso, Barry eller kanskje Lorik Cana. Det er rett og slett begrenset hvor store underverker Denilson/Diaby kan få til (håper jeg tar feil). Vi har ikke tyngden som skal til og det er trist at det ikke blir handlet det som trengs. Vi har faktisk et enda yngre lag enn det vi hadde i fjor. Når det gjelder Liverpool tror jeg ikke de har mulighet til å ta ligagullet, med mindre Skrtel/Agger kan bli årets overaskelser og danner et topp topp midtstopperpar, samt at Torres har en minst like bra sesong. Tottenham, ja hva skal man si. Jeg har foreløpig ikke troen på Ramos' revolusjon. Har ikke helt troen på den enda. Modric er spennende, Bentley holder et nivå litt over snittet på PL vingene. Men de har de vel i kjeften som alltid.

 

Kort oppsummert tror jeg ikke det blir noen store endringer i toppen. Tror Chelsea tar gullet i år. Det er fordi Ronaldo ikke er tilbake før i oktober og antakeligvis trenger litt tid på å komme seg. Chelsea har handlet stjerner som alltid så tror det blir blå bånd på årets ligapokal:(

Link to comment
Share on other sites

Jeg tipper på 3.plass i år, bak Man U og Chelsea. Jeg tror vi kan havne ca 5-8 poeng bak vinneren, dersom Wenger ikke henter inn en erfaren defensiv midtbanespiller ala Toure, Veloso, Barry eller kanskje Lorik Cana. Det er rett og slett begrenset hvor store underverker Denilson/Diaby kan få til (håper jeg tar feil). Vi har ikke tyngden som skal til og det er trist at det ikke blir handlet det som trengs. Vi har faktisk et enda yngre lag enn det vi hadde i fjor. Når det gjelder Liverpool tror jeg ikke de har mulighet til å ta ligagullet, med mindre Skrtel/Agger kan bli årets overaskelser og danner et topp topp midtstopperpar, samt at Torres har en minst like bra sesong. Tottenham, ja hva skal man si. Jeg har foreløpig ikke troen på Ramos' revolusjon. Har ikke helt troen på den enda. Modric er spennende, Bentley holder et nivå litt over snittet på PL vingene. Men de har de vel i kjeften som alltid.

 

Kort oppsummert tror jeg ikke det blir noen store endringer i toppen. Tror Chelsea tar gullet i år. Det er fordi Ronaldo ikke er tilbake før i oktober og antakeligvis trenger litt tid på å komme seg. Chelsea har handlet stjerner som alltid så tror det blir blå bånd på årets ligapokal:(

 

100% enig med deg. Men får vi inn en ny DM har jeg tro på 2.plass. I bestefall 1.plass

Er ikke akkurat så redd for Manutd, de klarte ikke score mot Portsmouth med tilnærmet toppet lag.

Som du selv sier tror jeg Chelsea vinner i år

Link to comment
Share on other sites

hørte noe om at mourinho tror arsenal blir årets flopp-lag :)

mendet tviler jeg veldig på :D

bare arsenal får en defansiv midtbanespiller (cana,inler ect.)

men jeg tror manchester MÅ kjøpe inn en spiss for å ha en sjangs til å henge med :D gleder meg til å se sesongstarten til manu uten ronaldo og rooney (blir nok lignende med pompey-kampen) :)

er traore forresten på lån i westbrom? skal på emirates i helgen :D

Link to comment
Share on other sites

Topp.3

 

1. Arsenal Pts 86

2. Ch£l$ki Pts 80

3. Man Utd Pts 79

 

 

Bunn.:

 

18. Bolton

19. WBA

20. Hull

 

Mine tips da. :)

 

Hvis du snur opp ned på topp 3 henger jeg meg på :)

tror rett og slett ikke vi har godt nok lag til å henge med helt der oppe, hvis vi er heldige kommer vi foran liverpool.

Link to comment
Share on other sites

Skjønner godt at mediene er skeptiske til Arsenal. Et enda yngre og mer urutinert lag enn i fjor (da jeg faktisk hadde tro på at de kunne klare det), med noen klare mangler (en defensiv midtbanespiller) og mange spillere ute med skade, ser ikke umiddelbart ut som en klar tittelkandidat. Og jeg forstår godt at de tror Liverpool kan være en reell tittelutfordrer, selv om det gjenstår å se om det nykomponerte forsvaret fungerer fra dag en. Og at Tottenham nå er en outsider er jeg enig i. Ramos har gjort mye med laget, det er det bare å innse, og jeg tror ikke tapet av Keane behøver å si så mye, ei heller tror jeg man skal se seg blind på treningskampene. Og Tottenhams utfordring blir som så mange ganger før forsvaret og stabiliteten. Sånn sett kan man vel si at Arsenal og Tottenham nå plutselig har en del til felles? Chelsea må man alltid regne med, og Scolari er en god manager som rår over kanskje den beste troppen. ManU tror jeg kan få problemer med å forsvare tittelen med mindre de kjøper en spiss ala Berbatov, skjønt man kan jo aldri undervurdere det laget. Med Rooney og Ronalo ute fra starten, samt at Liverpool og Chelsea har styrket lagene ligger det an til et jevnere tittelrace enn på lenge.

 

At lag som Hull, Stoke, Bolton og Wigan tippes langt ned er vel ingen bombe. Særlig Stoke og Hull tror jeg skal få slite med å tilpasse seg PL-nivå, og selv om jeg håper særlig Stoke klarer seg er jeg redd for at begge disse lagene rykker rett ned igjen. Blant lagene midt i mølja er det spennende å se om Newcastle kan våkne til liv igjen (jeg tviler), og hvor mye Blackburn har tapt på Hughes sin avgang, og eventuelt hvor mye Manch City har vunnet på dette, skjønt den klubben virker jo noe ustabil på ledersiden. Men jeg tror at mediene har rett i at Tottenham er den eneste klubben blant de "nest beste" klubbene som har noen sjanse til å blande seg inn i toppstriden.

Link to comment
Share on other sites

Nå blir eg forbanna, slutt å ver så pessimistiske ! :) Vi vinner i år, tro meg !!!! :D :D :D :D

 

Helt enig! :D

 

Forskjellen fra Arsenal og alle andre lag er at spillerne våre er så unge, og blir dermed raskere, sterkere, bedre teknisk osv. på et år. I motsetning til andre lagene med eldre spillere som ikke blir raskere, sterkere osv, men de tar litt igjen på erfaring.

 

Poenget er at alle i Arsenal er bedre denne sesongen enn fjorårets, og siden vi var så nærme i fjor, tror jeg vi vinner i år!

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke på noe sølvtøy i år, i hvertfall ikke hvis stallen blir som den er.

 

Topp 5:

1. Manchester United

2. Chelsea

3. Tottenham! - Tro det eller ei, laget deres er veldig sterkt.

4. Arsenal

5. Liverpool

Se gjennom laget til Tottenham, du kan virkelig ikke mene at de skal greie det der. Det er jeg villig til å sette en grei pengesum på.

Link to comment
Share on other sites

Wenger har foreløpig ikke hentet den erfarne spilleren han snakket om, bare kvittet seg med siste rest av rutine. Den eneste som har noe å vise til i dag er Fabregas, og det blir for tynt. Med det laget vi har per dags dato, og de skadene vi allerede har begynt å få, er jeg redd vi ikke klarer å henge med i det hele tatt.

 

Tror vi skal være veldig fornøyd om vi kommer blandt de tre beste, og det var ikke slik jeg håpet å møte denne høsten. Kjedelig å si det, men dette tror jeg kan bli en av de mest skuffende sessonger på lenge, dersom ikke Wenger går til innkjøp av rutine før ligastart.

Link to comment
Share on other sites

MYE er gjort om vi henter inn 1 erfaren offensiv spiller og en erfaren Def. spiller, som helst kan spille overallt.

Vi trenger ikke å hente verdens-kjendte stjerner, men vi trenger flere spillere som er over 24år!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...