Jump to content

Medienenes Premier League-tipping


Lars Henry

Recommended Posts

Nå blir eg forbanna, slutt å ver så pessimistiske ! :) Vi vinner i år, tro meg !!!! :huh: :huh: :D :D

 

Helt enig! :D

 

Forskjellen fra Arsenal og alle andre lag er at spillerne våre er så unge, og blir dermed raskere, sterkere, bedre teknisk osv. på et år. I motsetning til andre lagene med eldre spillere som ikke blir raskere, sterkere osv, men de tar litt igjen på erfaring.

 

Poenget er at alle i Arsenal er bedre denne sesongen enn fjorårets, og siden vi var så nærme i fjor, tror jeg vi vinner i år!

hehe må si jeg beundrer din optimisme, men også ler litt av din naivitet! Du sier at unge spillere er raskere,sterkere og bedre teknisk. Det er FEIL! 17-18-19 åringer er ikke like fysisk sterke som PL's midtstoppere. Selvfølgelig er de ikke nødvendigvis dårligere teknisk og fysisk, men de vet ikke hvordan de skal utnytte seg av ferdighetene sine. Det kalles mangel på rutine. De tar ikke litt igjen på erfaring, de tar MYE igjen på erfaring.

 

Hva slags grunnlag har du for å si at alle i arsenal er bedre i år? Før sesongen har startet. Spillere som Walcott og Bendtner har nok blitt bedre, hvis man skal tolke pre-season rett. Men de som skal bli nøkkelspillere i stallens bredde denne sesongen (denilson, diaby, song, senderos, djourou), vet vi om disse spillerene har utviklet seg fra i fjor? Rosicky og Eduardo har vært ute i lang tid og vil trenge en del kamper til å komme i godt gammelt slag. Vela, Ramsey, Nasri, Wilshere og Bischoff vil trenge tid for å bli voksne menn, og vant til å spille i PL. Jeg tror vi går mot en ny trofèløs sesong.

 

Men jeg jeg håper jeg tar meget feil og at det er jeg som er naiv som ikke ser potensiale og at det er jeg som sitter med skjegget i postkassa når sesongen er over :P

 

problemet med det forumet her er at det er så mange dommedagsprofeter...alltid noe som er for dårlig osv osv...!!!!!!!

 

I år blir vi dårligst nr 2, har trua på disse young guns :D

Når et lag som arsenal ikke har tatt et eneste trofè siden 2005 da er det noe som er for dårlig! Det er bra det er mange forskjellige synspunkter her på forumet. noen realistiske, noen optimistiske, sånn det skal være på et forum:)

Link to comment
Share on other sites

Nå blir eg forbanna, slutt å ver så pessimistiske ! :crazy: Vi vinner i år, tro meg !!!! :D :D :D :D

 

Helt enig! :D

 

Forskjellen fra Arsenal og alle andre lag er at spillerne våre er så unge, og blir dermed raskere, sterkere, bedre teknisk osv. på et år. I motsetning til andre lagene med eldre spillere som ikke blir raskere, sterkere osv, men de tar litt igjen på erfaring.

 

Poenget er at alle i Arsenal er bedre denne sesongen enn fjorårets, og siden vi var så nærme i fjor, tror jeg vi vinner i år!

hehe må si jeg beundrer din optimisme, men også ler litt av din naivitet! Du sier at unge spillere er raskere,sterkere og bedre teknisk. Det er FEIL! 17-18-19 åringer er ikke like fysisk sterke som PL's midtstoppere. Selvfølgelig er de ikke nødvendigvis dårligere teknisk og fysisk, men de vet ikke hvordan de skal utnytte seg av ferdighetene sine. Det kalles mangel på rutine. De tar ikke litt igjen på erfaring, de tar MYE igjen på erfaring.

 

Hva slags grunnlag har du for å si at alle i arsenal er bedre i år? Før sesongen har startet. Spillere som Walcott og Bendtner har nok blitt bedre, hvis man skal tolke pre-season rett. Men de som skal bli nøkkelspillere i stallens bredde denne sesongen (denilson, diaby, song, senderos, djourou), vet vi om disse spillerene har utviklet seg fra i fjor? Rosicky og Eduardo har vært ute i lang tid og vil trenge en del kamper til å komme i godt gammelt slag. Vela, Ramsey, Nasri, Wilshere og Bischoff vil trenge tid for å bli voksne menn, og vant til å spille i PL. Jeg tror vi går mot en ny trofèløs sesong.

 

Men jeg jeg håper jeg tar meget feil og at det er jeg som er naiv som ikke ser potensiale og at det er jeg som sitter med skjegget i postkassa når sesongen er over :P

 

problemet med det forumet her er at det er så mange dommedagsprofeter...alltid noe som er for dårlig osv osv...!!!!!!!

 

I år blir vi dårligst nr 2, har trua på disse young guns :D

Når et lag som arsenal ikke har tatt et eneste trofè siden 2005 da er det noe som er for dårlig! Det er bra det er mange forskjellige synspunkter her på forumet. noen realistiske, noen optimistiske, sånn det skal være på et forum:)

det er jeg forsåvidt enig i, men dette er ikke bare realisme og optimisme, sutring kaller jeg mye av det som skrives (spesielt alt om ade, almunia og eboue..)

Jeg er stolt over arsenal, fordi de får til så mye av så lite, ikke kaster penger på nye spillere hele tiden..

i år blir det gull, vent å se :P

Link to comment
Share on other sites

Tja, kanskje det blir gull. Det ville vært litt typisk for Arsenal å slå til når de blir nederlagsdømt. Men jeg er som tidligere sagt litt mer avdempet optimist i år enn jeg var i fjor, på tross av at årets stall er enda mer talentfull. Men laget ser ut til å ha stagnert noe, og alt for mye rutine har forsvunnet. Dessuten er skadesituasjonen om mulig enda mer bekymringsverdig og man har ikke løst problemet med et defensivt anker på midtbanen. Derfor er man ikke nødvendigvis en pessimist om man ikke tror laget vinner gull, men snarere en realist. Det er greit å være optimist, men man behøver jo ikke være en naiv optimist av den grunn....? :crazy:

Link to comment
Share on other sites

Tja, kanskje det blir gull. Det ville vært litt typisk for Arsenal å slå til når de blir nederlagsdømt. Men jeg er som tidligere sagt litt mer avdempet optimist i år enn jeg var i fjor, på tross av at årets stall er enda mer talentfull. Men laget ser ut til å ha stagnert noe, og alt for mye rutine har forsvunnet. Dessuten er skadesituasjonen om mulig enda mer bekymringsverdig og man har ikke løst problemet med et defensivt anker på midtbanen. Derfor er man ikke nødvendigvis en pessimist om man ikke tror laget vinner gull, men snarere en realist. Det er greit å være optimist, men man behøver jo ikke være en naiv optimist av den grunn....? :D

nå sier jeg jo ikke at alle er negative osv, men at noen er det er et faktum..

er helt enig det du sier , men andre her som er på et HELT annet plan, er bare litt lei den sytinga...

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke på noe sølvtøy i år, i hvertfall ikke hvis stallen blir som den er.

 

Topp 5:

1. Manchester United

2. Chelsea

3. Tottenham! - Tro det eller ei, laget deres er veldig sterkt.

4. Arsenal

5. Liverpool

 

Er faktisk enig med deg når det gjelder tottenham,,synes de har handlet mye riktig denne sommeren,,mangler kanskje en solid makker til woodgate vist king ikke spiller,men desverre så tror jeg de kommer til å bli bra denne sesongen :D

Link to comment
Share on other sites

Tror ikke på noe sølvtøy i år, i hvertfall ikke hvis stallen blir som den er.

 

Topp 5:

1. Manchester United

2. Chelsea

3. Tottenham! - Tro det eller ei, laget deres er veldig sterkt.

4. Arsenal

5. Liverpool

 

Er faktisk enig med deg når det gjelder tottenham,,synes de har handlet mye riktig denne sommeren,,mangler kanskje en solid makker til woodgate vist king ikke spiller,men desverre så tror jeg de kommer til å bli bra denne sesongen :D

 

Hvis ikke Wenger begynner å bruke sunn fornuft snart og handler fler(e) spiller(e) så kan tabellen fort se slik ut i mai.

Link to comment
Share on other sites

Dette er hva Canal+ ekspertene tipper:

 

Lars Tjærnås, ekspertkommentator

1. Chelsea

2. Manchester United

3. Liverpool

4. Arsenal

Nedrykk: Hull City, Stoke City og Bolton

 

Kenneth Fredheim, kommentator

1. Chelsea

2. Manchester United

3. Arsenal

4. Liverpool

Nedrykk: Hull City, Stoke City og Bolton

 

Dag Solheim, programleder

1. Manchesert United

2. Chelsea

3. Arsenal

4. Liverpool

Nedrykk: Stoke City, Hull City og WBA

 

Arve Fuglum, kommentator

1. Chelsea

2. Manchester United

3. Arsenal

4. Liverpool

Nedrykk: Hull City, Stoke City og Bolton

 

Brian King, ekspertkommentator

1. Manchester United

2.Chelsea

3. Liverpool

4. Arsenal

Nedrykk: WBA, Stoke City, Hull

 

Thor-Rune Haugen, kommentator

1. Chelsea

2. Manchester United

3. Arsenal

4. Liverpool

Nedrykk: Hull City, Stoke City og Bolton

 

Øyvind Johannesen, kommentator

1. Arsenal

2. Manchester United

3. Chelsea

4. Tottenham Hotspur

Nedrykk: Hull City, Stoke City og Bolton

Link to comment
Share on other sites

Nettavisen tipper oss på 2. plass. Ganske bra evaluering av vårt lag etter min mening : http://www.nettavisen.no/sport/fotball/eng...icle2131347.ece

 

Nettavisen har truffet ganske så godt på top4 de siste 4-5 årene. Men de som alle andre bommer med noen plasseringer i +/- som alle andre. Men at united skal komme på 3. plass, ser jeg på som en mulighet, med tanke på at alt som skilte united fra 1 og 3. plass var hvis Arsenal hadde slått dem på Old Trafford.

Link to comment
Share on other sites

tipper 2 plass plass for andre aaret paa rad, forige sesong gjore jeg det samme da ble det 3, de to aarene foor det tippet jeg 5, og det ble 4 og 4

 

med andrre ord saa bommer jeg altid med en plass, satser paa det blir 1 i aar daa :)

Link to comment
Share on other sites

Vanskelig å tippe, men jeg mener vi absolutt kan klare ligagull. Vi kan da ikke ha så uflaks som ifjor. Uansett, alle tipper oss nord og ned, til og med nyansatt ekspert i Canal+ Ron Atkinson tipper Villa foran oss, noe jeg ble

meget overrasket over. Jeg mener nå vi har et bedre lag enn Liverpool, mye bedre backer og mye mer bredde i angrepet. Jeg tror heller de vil slite mer enn oss.

 

Når alt kommer til alt er jeg sikker på at Wenger og spillerne er mer motivert enn noen gang til å vise

England og Europa at dette laget har det som trengs for å vinne!

Link to comment
Share on other sites

Når alt kommer til alt er jeg sikker på at Wenger og spillerne er mer motivert enn noen gang til å vise

England og Europa at dette laget har det som trengs for å vinne!

 

Ja, og dette poenget har vært sørgelig fraværende i alle ekspertenes forhåndsanalyser. Nå føler nok også Chelsea et visst revansjesug, ettersom de ble nr to i tre turneringer, men i ligasammenheng mener jeg faktisk Arsenal mer enn noe annet lag har grunn til å føle seg snytt etter fjoråret, og derfor grunn til å være ekstra motivert, og dette er definitivt en faktor man ikke skal undervurdere. Og selv om jeg som sagt er litt mer usikker i år enn i fjor, pessimismen til Atkinson og andre overfor Arsenal bærer enten preg av at dette er noe de ønsker mer enn tror eller det kan være mangel på virkelighetsoppfatning....

Link to comment
Share on other sites

Når alt kommer til alt er jeg sikker på at Wenger og spillerne er mer motivert enn noen gang til å vise

England og Europa at dette laget har det som trengs for å vinne!

 

Ja, og dette poenget har vært sørgelig fraværende i alle ekspertenes forhåndsanalyser. Nå føler nok også Chelsea et visst revansjesug, ettersom de ble nr to i tre turneringer, men i ligasammenheng mener jeg faktisk Arsenal mer enn noe annet lag har grunn til å føle seg snytt etter fjoråret, og derfor grunn til å være ekstra motivert, og dette er definitivt en faktor man ikke skal undervurdere. Og selv om jeg som sagt er litt mer usikker i år enn i fjor, pessimismen til Atkinson og andre overfor Arsenal bærer enten preg av at dette er noe de ønsker mer enn tror eller det kan være mangel på virkelighetsoppfatning....

Denne mistanken i siste setningen din har jeg også tenkt muligheten for.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.

×
×
  • Create New...