Jump to content

Let's all laugh at Samir Nasri


Kim

Recommended Posts

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

 

Sneijder = nei takk. Altfor skjør og skadeutsatt.

Nei fysj, hvordan kunne vi forlenge kontrakten med van Persie for 3/4 år siden? Alt for skjør og skadeutsatt...

 

Edit: Sneijder har et snitt på 36 kamper for klubblagene de siste 6 sesongene. Tror han kunne gjort underverker om han hadde fått spilt "bare" 25 kamper for oss!

Link to comment
Share on other sites

Nei fysj, hvordan kunne vi forlenge kontrakten med van Persie for 3/4 år siden? Alt for skjør og skadeutsatt...

 

Edit: Sneijder har et snitt på 36 kamper for klubblagene de siste 6 sesongene. Tror han kunne gjort underverker om han hadde fått spilt "bare" 25 kamper for oss!

 

Kan ikke skjønne hvorfor du skal kjøre det argumentet på meg. Jeg mente van Persie burde vært solgt nettopp pga. det.

 

36 kamper i snitt de siste 6 sesongene i aller turneringer, men bare 25,5 kamper i ligaen. Det er et lavt snitt for en spiller som man skal bygge laget rundt. Tar man også med at dette var 1 sesong i Nederland, to i Spania (hvor han i nesten 3/4 av sesongene for det meste var innbytter/reserve) og nå 3 sesonger i Italia. Ikke akkurat de mest fysiske ligaene i verden og allikevel så klarer han i fremstå som en temmelig skadeutsatt spiller. En annen ting tallene viser rundt Sneijder er at han virker å bli mer og mer skadeutsatt og det lover virkelig ikke godt for en overgang til Premier League.

 

PS: "Bare" 25 ligakamper er faktisk bare bare. Det er omtrent 65% av kampene i Premier League. Jeg vil heller ha en spiller som er med på omtrent 90% av kampene selv om kvaliteten er hakket lavere. I løpet av en sesong så vil den spilleren trolig bidra med mer enn det Wesley "65%" Sneijder vil gjøre.

 

PS: Van Persie ligger med et snitt på 24 ligakamper de siste sesongene. Altså kun 63%.

Link to comment
Share on other sites

 

Kan ikke skjønne hvorfor du skal kjøre det argumentet på meg. Jeg mente van Persie burde vært solgt nettopp pga. det.

 

PS: Van Persie ligger med et snitt på 24 ligakamper de siste sesongene. Altså kun 63%.

 

Jeg brukte van Persie som eksempel av den enkle grunn at han gikk fra nettopp skadeplaget til å spilt samtlige kamper det siste halvannet året og vært vår viktigste spiller. Og jeg tror Sneijder vil være en stor forsterkning selv om han spiller bare 65% av kampene, noe van Persie også gjorde mellom skadene. Husk at vi da har spillere som Wilshere, Chamberlain, Rosicky og van Persie/Podolski som kan vikariere i de kampene som Sneijder er skadet, i stedet for at disse er skadet 60/70% av sesongen og ingen er reserver.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Nasri er en stor stor stor stjerne og er den første som blir satt opp på laget foran hver kamp for både Frankrike og City, når en mindre god spiller som Ronaldo f.eks kan være kontroversiell og bortskjemt kan Nasri tillate seg å være en eneste stor dritt og det velger han å gjøre og.

Link to comment
Share on other sites

Har et inntrykk av at han graver sin egen grav.

 

Mye dumt som har skjedd utenfor banen, samtidig som gutten har problemer med å si noe fornuftig i offentligheten. I City har han ikke klippekort, og en ganske så fast plass kan på sikt bli vanskeligere dersom sjeikene skulle finne på å kjøpe inn bedre spillere.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...

 

he he, nå kan det jo hende at Nasri får sin andre PL-vinner medalje til våren. Men det må jo eventuelt være en medalje med en bismak, siden han selv ikke ser ut til å spille noen sentral rolle i dette. Han er per i dag kun en "gratispassasjer". At han har stagnert og havnet på benken er heller ikke overraskende. Han er jo en type spiller som er helt avhengig av at laget og spillet bygges opp rundt ham. Og selv om Nasri på sitt beste er svært god, SÅ god er han ikke. I etterpåklokskapens lys var det trolig det beste for Arsenal at han dro, selv om måten det skjedde på var under enhver kritikk, en prosess som jo for alle viste Samir Nasris sanne jeg. En person med et oppblåst ego. Men selv om disse tweetene er morsomme og fortjente, kanskje det er på tide å glemme hele fyren, og komme seg videre? Nasri selv er jo i ferd med å havne i PLs glemmebok, noe han i så fall har klart HELT alene.

Link to comment
Share on other sites

Nasri er et nytt eksempel på karrierreretur (Fabregas er også et eksempel). Gode spillere velger klubber de mener matcher eget nivå. Klubber bygget opp på plastikk og lekeøkonomi. Så går det ikke helt som man tenker seg. Toppen er passert. Det blir benken i stedet for et prosjekt bygget med deg i midten. Uklokt og korttenkt.

Link to comment
Share on other sites

 

he he, nå kan det jo hende at Nasri får sin andre PL-vinner medalje til våren. Men det må jo eventuelt være en medalje med en bismak, siden han selv ikke ser ut til å spille noen sentral rolle i dette. Han er per i dag kun en "gratispassasjer". At han har stagnert og havnet på benken er heller ikke overraskende. Han er jo en type spiller som er helt avhengig av at laget og spillet bygges opp rundt ham. Og selv om Nasri på sitt beste er svært god, SÅ god er han ikke. I etterpåklokskapens lys var det trolig det beste for Arsenal at han dro, selv om måten det skjedde på var under enhver kritikk, en prosess som jo for alle viste Samir Nasris sanne jeg. En person med et oppblåst ego. Men selv om disse tweetene er morsomme og fortjente, kanskje det er på tide å glemme hele fyren, og komme seg videre? Nasri selv er jo i ferd med å havne i PLs glemmebok, noe han i så fall har klart HELT alene.

 

Helt enig i dette om glemmsel, er jo svært lite om fyren i media i det hele tatt om dagen. Lite flatterende omtale av han i boken til franske landslagssjefen også, fremstår på alle måter som en bortskjemt sutrekopp, så må ikke vi heller glemme hvordan han kom til oss i sin tid, jo ved mye av det samme spillet ovenfor sin forrige klubb. På sitt beste en strålende spiller, men han hadde bare 6 virkelig gode mnd i AFC, resten var tilvenning (og en skuffende avslutning på sesongen etter tapet mot B.ham). Aner vi en potensiell ny Hleb?

Link to comment
Share on other sites

2010/11-sesongen hans var vanvittig oppskrytt. Kun én måned der han virkelig sto fram, i mine øyne (november). Fra jula og til mai var han sjokkerende dårlig. At City bladde opp så mye penger for han er absurd. Jeg jublet den dagen han forlot oss, og mener det er et av Wengers beste salg noensinne, sammen med blant annet Emmanuel Adebayor (begge gikk for £24 mill).

 

Nå er han jo nesten ferdig virker det som. Hva blir det neste for han? Liverpool? En middels klubb i Italia/Spania?

Link to comment
Share on other sites

2010/11-sesongen hans var vanvittig oppskrytt. Kun én måned der han virkelig sto fram, i mine øyne (november). Fra jula og til mai var han sjokkerende dårlig. At City bladde opp så mye penger for han er absurd. Jeg jublet den dagen han forlot oss, og mener det er et av Wengers beste salg noensinne, sammen med blant annet Emmanuel Adebayor (begge gikk for £24 mill).

 

Nå er han jo nesten ferdig virker det som. Hva blir det neste for han? Liverpool? En middels klubb i Italia/Spania?

 

Han hadde et par enkelt kamper i ny og ne som var "outstanding", men ellers var han veldig varierende og som oftest ikke mer enn god. Var dog i en periode som du sier on fire (bla. med de to målene mot Fulham) hvor han praktisk talt scoret med nesten hvert skudd, men etterhvert som sesongen gikk videre så var han ikke noe spesielt enestående syntes jeg. Beste involveringen hans etter det var vel pasningen til Arshavin i 2-1 seieren over Barcelona.

 

Ganske artig egentlig. Nasri virker egentlig bare å bli dårligere og dårligere for hver kamp han spiller for City. I det minste så er han sikret økonomisk, men jeg tviler på at han kommer til å ende opp med noe særlig mer sølvtøy i løpet av karrieren sin.

 

Samir Nasri bryr jeg meg ikke om lenger. Han tok et valg, og må stå for det valget resten av karrieren sin. Jeg hater faktisk van Persie i mye større grad enn jeg hater Nasri

 

Støtter deg her Kim. Bryr meg ikke så mye om Nasri. Følte ikke at han "skyldte" klubben noe som helst og han sa jo selv at han egentlig ville bli i klubben, men at han ville se ann situasjonen i løpet av sommeren og om klubben var i nærheten av å kunne kjempe om trofeer. At han gikk for £24M med under et år på kontrakten var jo bare god business for Arsenal. Van Persie sitt svik er noe helt helt annet.

Link to comment
Share on other sites

Samir Nasri bryr jeg meg ikke om lenger. Han tok et valg, og må stå for det valget resten av karrieren sin. Jeg hater faktisk van Persie i mye større grad enn jeg hater Nasri

 

Ja, de tok begge et valg. Jeg hater valget van Perise tok og måten han gjorde det på, allikevel har jeg nesten mer forståelse for det enn Nasri i fjor. Når det er sagt så føler jeg bare en slags likegyldighet når jeg ser eller hører om Nasri (men en liten skadefryd på hans vegne når Shity ryker) la dem begge råtne i Manchester. Tipper han snart leies ut mot at City betaler lønna hans, spurs anyone? Adebayor all over again?

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 1 month later...

Manchester City midfielder Samir Nasri has spoken of his respect for Arsene Wenger, heaping praise on his former manager.

 

"I played fantastic football for three years and I learned how to play at a high level with a lot of Champions League and I was always in the race for the title."

Nasri also explained that his reason for leaving Arsenal was purely due to a desire to win silverware.

"It was a good challenge for me to come here and win titles because that is what I was missing at Arsenal," he added.

"Everything was great but I wanted titles"

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...