Jump to content

Let's all laugh at Samir Nasri


Kim

Recommended Posts

  • Replies 1k
  • Created
  • Last Reply

En ting er å rope på tribunen etter fotballspilleren Nasri, en annen ting er å hetse mennesket Nasri når han prøver å omgås andre Arsenalfans. Flaut og pinlig. Chamakh blir ikke akkurat tatt i mot med mye respekt han heller.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke noen dårlige følelser for Clichy, Cesc, Nasri eller van Persie. De gjorde det de måtte gjøre. Desverre er det et naturlig resultat av den politikken som har blitt ført de siste årene. Jeg tror ikke på den selv, hvordan kan jeg da forlange at de gjør det. Dårlig av de som står bak. Etter min mening bør de styre sin frustrasjon og aggresjon dit den hører hjemme.

Link to comment
Share on other sites

Det verste er at han idioten av en kødd som filmer først strekker ut hånda for å hilse på Nasri og Nasri strekker hånda ut og hilser på han før kameramannen slenger ut "you fucking traitor" "cunt" o.l.

 

Lavmål. Det kan ikke forsvares..

 

Er forskjell på når det skjer i "kampens hete" og spilleren er på banen som fotballspiller, men når han ikke er på jobb og er utenfor banen som en alminnelig kar så er det noe helt annet.

Link to comment
Share on other sites

Glemte helt bort Chamakh ja. Det var kvalmende.

 

Kanskje ikke så smart av Nasri, men han forventet vel ikke at supporterene skulle være så jævlig blokkerte i hodet. Det er nok heldigvis bare et fåtall som oppfører seg like idiotisk som de folka der.. men forhåpentligvis har Nasri lært leksa nå. Litt mer low-key neste gang forhåpentligvis.

Link to comment
Share on other sites

Jeg har ikke noen dårlige følelser for Clichy, Cesc, Nasri eller van Persie. De gjorde det de måtte gjøre. Desverre er det et naturlig resultat av den politikken som har blitt ført de siste årene. Jeg tror ikke på den selv, hvordan kan jeg da forlange at de gjør det. Dårlig av de som står bak. Etter min mening bør de styre sin frustrasjon og aggresjon dit den hører hjemme.

 

ja, aggresjonen bør rettes dit den hører hjemme, mot klubbeledelsen. Og det å angripe og hetse mennesker på gata, selv man ikke liker dem er helt uakseptabelt. Dette er lavmål. Men hvis man skal forklare (IKKE forsvare, det kan man ikke) slik tåpelig atferd, så må det sies at Nasri har gjort noe mer enn å bare forlate klubben på grunn av at han har gitt opp klubbens ambisjoner. Han har tråkket på klubben og dens fans gjennom sin oppførsel. Derfor er det heller ikke overraskende at noe sånt skjer.

 

Når det gjelder gyldigheten av argumentet om å forlate klubben er det jo påfallende at INGEN av de som har forlatt klubben har kritisert Wenger for nettopp manglende ambisjoner. Det eneste unntaket er vel van Persie som løftet LITT på sløret. Hadde spillerne i klarer ordelag sagt hva de mener er problemet, og hva skal vi si, unnskyldt eller forklart sin handling langs de linjer du antyder, da hadde det kanskje vært lettere å respektere at de dro. Men de fortsatte jo å hylle Wenger, og at han var en farsfigur for dem. Og det hadde de grunn til, det var jo wenger som har en stor del av æren for at de ble toppspillere. Men problemet er at de da i samme slengen bidrar til å gjøre det mer ubegripelig at de dro. At van Persie, som i realiteten var fotballinvalid, fikk reddet karrieren av wenger og arsenal, så plutselig bare dro i det øyeblikket han var oppe og gikk igjen, noe som førte til at en annen klubb - vår verste rival - fikk nyte godt av alt det arbeidet Arsenal la ned i sju-åtte år for å redde karrieren hans, de er så respektløst og perspektivløst at jeg ikke finner ord. Det er det samme som å tråkke på oss som lojalt har støttet ham i alle disse årene. At det fins rasjonelle grunner til at vP dro er da egentlig uinteressant, særlig når disse ikke blir tydeligere kommunisert. Og en av grunnene til at VI har mistet troen er jo nettopp at disse spillerne har dratt. Hva er høna og egget?

Link to comment
Share on other sites

Vel, når de sier de reiser "to win trophies" så er vel det ikkje så langt unna, og når det gjelder RvP kan en si at han reiste til tross for dette.

Det forteller oss egentlig mer enn nok. Alle disse er ikke "bare pengegriske drittsekker", men de er individuelle mennesker med drømmer og mål som opplagt ikke kan bli realisert.

Da har det en konsekvens. Noe helt annet hadde det vert hvis de følte at de hadde en fair sjanse. Det gjør de altså ikke.

Link to comment
Share on other sites

Helt enig. Jeg tror også de innerst inne ønsket å vinne noe med Arsenal, og ikke nødvendigvis var ute etter pengene (selv om de sikkert kommer godt med).

RVP sa dette selv når han offentliggjorde at han ikke ville skrive ny kontrakt. Klubben syntes jeg har vært rimelig arrogante når de ikke tar dette på alvor. Toppspillerene tror ikke på opplegget vårt lenger, og dermed flykter de for å vinne noe andre steder.

Link to comment
Share on other sites

Vel, når de sier de reiser "to win trophies" så er vel det ikkje så langt unna, og når det gjelder RvP kan en si at han reiste til tross for dette.

Det forteller oss egentlig mer enn nok. Alle disse er ikke "bare pengegriske drittsekker", men de er individuelle mennesker med drømmer og mål som opplagt ikke kan bli realisert.

Da har det en konsekvens. Noe helt annet hadde det vert hvis de følte at de hadde en fair sjanse. Det gjør de altså ikke.

 

naturligvis kan man lese mellom linjene, og jeg er helt enig i at det ikke primært var penger som gjorde at de reiste. Men sånn som dette har blitt formidlet gjennom media får man et inntrykk av at de "plutselig" ikke vil fornye fordi de endelig har sett lyset. At de stikker av med halen mellom beina, fra den klubben som både har reddet karrierer og gjort dem til den spilleren de er. Og selv om dette sikkert er et resultat av mange års frustrasjon, en frustrasjon vi også føler overfor klubbledelsen, er det altså ikke slik vi får det formidlet. Og dessuten, når disse spillerne feiget ut snudde de samtidig OVER NATTEN hele problemstillingen på hodet. De er nå blitt en del viktig av årsaken til at Arsenal ikke har troverdighet som tittelutfordrer, først og fremst fordi dette har svekket Arsenal ytterligere, men også fordi konkurrenter har blitt styrket. Dette er den onde sirkelen i et nøtteskall. Og når man så legger til hvordan for eksempel Nasri har oppført seg i etterkant, er det ikke så rart folk reagerer, selv om reaksjonsmønsteret er aldri så uakseptabelt. Og selv om det ikke er min stil å fly rundt på gata og hetse folk, vil jeg alltid forakte de valgene RvP mfl har gjort, uansett hvor rasjonelle valgene var. Mulig jeg er for sentimental og naiv, men en sånn illojalitet vil alltid være uakseptabel i min bok.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner hva du sier, men disse menneskene er ikke supportere - de er abreidstakere. Dessuten har Robin van Persie spillt 277 kamper for Arsenal og scoret 132 mål, så det er heller ikke slik at han ikke har gitt klubben noe. Han var nå 29 år gammel og på CV'en stod en UEFA cup fra 2002 og en FA cup fra 2005. Det er ikke rare greiene for en av verdens beste spillere. Så kommer du til et veikryss og må gjøre et valg. Skal du gå videre med et prosjekt du ikke lenger tror på, eller skal du bruke din siste sjanse på å prøve noe annet?

 

Det er selvsagt jævlig frustrerende å se RvP gå til fienden fra nord, men hvis en skreller bort egne følelser og kun ser på facts så ser jeg igjen kun at klubben ikke har klart å leve opp til sine fagre ord med praktisk handling.

Link to comment
Share on other sites

Jeg skjønner hva du sier, men disse menneskene er ikke supportere - de er abreidstakere. Dessuten har Robin van Persie spillt 277 kamper for Arsenal og scoret 132 mål, så det er heller ikke slik at han ikke har gitt klubben noe. Han var nå 29 år gammel og på CV'en stod en UEFA cup fra 2002 og en FA cup fra 2005. Det er ikke rare greiene for en av verdens beste spillere. Så kommer du til et veikryss og må gjøre et valg. Skal du gå videre med et prosjekt du ikke lenger tror på, eller skal du bruke din siste sjanse på å prøve noe annet?

 

Det er selvsagt jævlig frustrerende å se RvP gå til fienden fra nord, men hvis en skreller bort egne følelser og kun ser på facts så ser jeg igjen kun at klubben ikke har klart å leve opp til sine fagre ord med praktisk handling.

 

jo dypeste sett ligger naturligvis feilen hos Arsenal, og de kritiseres da også for det. Men det fritar ikke spillere for ansvar, eller "rettferdiggjør" det RvP gjorde, selv om det rasjonelt sett er forståelig. Men han kunne ha dratt utenlands, for eksempel. For fotball handler ikke om rasjonalitet, det handler MEST om følelser. Å være arbeidstaker i en fotballklubb kan sånn sett ikke sammenliknes med å være arbeidstaker for øvrig. Det bør fotballspillere innse. Derfor bør de også forstå at det er visse potensielt nye arbeidstakere som er "umulige" å gå til. Og en ting er at en spiller på hell av karrieren forlater klubben, jfr Henry, en annen ting er at spilleren folater klubben i det øyeblikket han endelig, etter mange år får ut sitt potensiale.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Hvis det finnes snev av virkelighet i dette bør Wenger ta hatten sin å gå i protest mot Stan.

Han ville da hatt alle supportere i ryggen. Slik ståa er nå får Wenger all svarteper siden han utad fremstår som den med all makt. Hvis/når realiteten er en annen, og vår eier evt sitter å trekker i slike tråder må det frem i lyset. Eneste måte å bli kvitt han på er å først vite at han driver med slikt. Er vel noe slikt som dette, Usmanov har hintet om i lang tid.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vet ikke om dette stemmer (jeg betviler både innholdet og avsenderen), men hvis det gjør det og Wenger styres slik ovenfra så burde han tatt sin hatt og gått for lenge siden.

 

Jeg kan godt tenke meg at Kroenke kan agere slik, men det virker merkelig at Wenger skulle la seg overstyre på en slik måte. Det rimer ikke. Men jeg har sluttet å forundre meg over hvorledes aktører i denne bransjen agerer, det være seg eiere, managere eller spillere... ja, muligens jeg er gammeldags, naiv og for romantisk, men fotballen har dessverre mistet mesteparten av sin sjarm de siste årene...

Link to comment
Share on other sites

Tviler på at det er Kroenke som har tatt avgjørelsen. Mulig Wenger har diskutert saken med Korenke og lagt det fram for Nasri på en måte som gjør at han tror det er Kroenke som har tatt avgjørelsen. Kroenke er jo kjent for å ikke blande seg inn i driften og det er heller ikke hentet ut utbytte så uansett hvor mange penger Arsenal har så har ikke det noe å si for Stan. Han er vel faktisk best tjent med at verdien på klubben øker og da er det vel faktisk et sjakktrekk å beholde de beste spillerne

Link to comment
Share on other sites

(...) Han er vel faktisk best tjent med at verdien på klubben øker og da er det vel faktisk et sjakktrekk å beholde de beste spillerne

 

vel, det er ikke nødvendigvis slik aktører i næringslivet agerer i dag. Ikke gitt at de gjør de grepene som rasjonelt sett er det beste, på kort eller lang sikt.

Link to comment
Share on other sites

 

vel, det er ikke nødvendigvis slik aktører i næringslivet agerer i dag. Ikke gitt at de gjør de grepene som rasjonelt sett er det beste, på kort eller lang sikt.

Tviler på at det mangler på rasjonalitet hos Kroenke. Tror både han og Wenger har overskudd av det

Link to comment
Share on other sites

Tviler på at det mangler på rasjonalitet hos Kroenke. Tror både han og Wenger har overskudd av det

 

vel, den spare-seg-til-fant strategien klubben har fulgt i mange år nå, og den manglende evnen til å rette på åpenbare svakheter i laget, i sær defensivt og taktisk, er i mine øyne alt annet enn rasjonell. Den er snarere selv-destruktiv og minner mer om om ren strutsepolitikk. Mulig at det i Kroenkes øyne er rasjonelt i forhold til å gjøre kortsiktig profitt på klubben (blant annet ved å cashe inn på spillersalg), men det som har skjedd virker uhyre lite rasjonelt hvis fotball er det primære målet, og det virker utrolig lite rasjonelt i forhold til langsiktig økonomisk gevinst å bygge ned klubbens verdi, selge unna "kapitalen" (spillerne), det som gjør at de inntektsskapene verdiene også er der i morgen. At man nå står i fare for å ikke kvale inn for CL er utvilsomt et av de klareste "bevisene" på dette, og konsekvensen av klubbens transferpolitikken gjennom mange år.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...