Jump to content

2008.01.09 Arsenal Vs Tottenham


Imerslundinho

Recommended Posts

Hehe, vi stiller med Bendtner, Dudu, Djourou og Senderos. Alle gode hodespillere. Tottenham sliter STORT på dødballer. Tror vi for en gangs skyld kan føle oss farlige på cornere :blink:. Legg til et innhopp av van Persie og et par unggutter som er sugne på å vise seg fram og vi har oppskriften på noe som jeg tror blir en grei seier. Blir også spennende å se Fabianski i mål for han kommer nok til å få en del skudd å bryne seg på. Mye kan sies om våre rivaler, men deres offensive kraft er veldig god - selv om den ikke veier opp nok for den defensive udugligheten :blink:

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 298
  • Created
  • Last Reply

Tror nok Fabianski får fortsette i mål, og at muligens Djourou tar plassen sentralt i forsvaret med Senderos. Om da ikke Wenger velger å la Hoyte spille midtstopper, blir nok han høyreback i denne kampen. Siden Traore startet mot Burnley, kan det hende Wenger velger Clichy fra start i denne og Traore fra start i 2. kampen.

 

Synes Bendtner-Dudu må få lov til å fortsette på topp, og Diaby på venstre. Denilson-Diarra sentralt på midten, og muligens Randall/Walcott på høyre?

 

Vil bli spennende å se om Merida får sjansen i denne kampen, og/eller om Henri Lansbury får prøve seg.

Tror vi vil kunne få se en del spennende navn på benken iallefall.

 

Fabianski

Hoyte-Djourou-Senderos-Clichy

Walcott-Diarra-Denilson-Diaby

Dudu-Bendtner

innen helga så er han nok utlånt

 

Benk: Jens/Mannone, Traore, Hleb, Merida, RvP/Adebayor.

eeeeeeeh,han godeste Merida er vel lånt ut til en spansk klubb? :blink:

 

 

Nei. Var en del snakk om det i begynnelsen av sesongen, men ble aldri noe av. Han kom jo innpå så sent

som i oppgjøret mot Blackburn... Og så vidt jeg vet har han ikke gått på noe lån i dette vinduet..?

 

 

Tror nok Fabianski får fortsette i mål, og at muligens Djourou tar plassen sentralt i forsvaret med Senderos. Om da ikke Wenger velger å la Hoyte spille midtstopper, blir nok han høyreback i denne kampen. Siden Traore startet mot Burnley, kan det hende Wenger velger Clichy fra start i denne og Traore fra start i 2. kampen.

 

Synes Bendtner-Dudu må få lov til å fortsette på topp, og Diaby på venstre. Denilson-Diarra sentralt på midten, og muligens Randall/Walcott på høyre?

 

Vil bli spennende å se om Merida får sjansen i denne kampen, og/eller om Henri Lansbury får prøve seg.

Tror vi vil kunne få se en del spennende navn på benken iallefall.

 

Fabianski

Hoyte-Djourou-Senderos-Clichy

Walcott-Diarra-Denilson-Diaby

Dudu-Bendtner

innen helga så er han nok utlånt

 

Benk: Jens/Mannone, Traore, Hleb, Merida, RvP/Adebayor.

eeeeeeeh,han godeste Merida er vel lånt ut til en spansk klubb? :blink:

 

 

Nei. Var en del snakk om det i begynnelsen av sesongen, men ble aldri noe av. Han kom jo innpå så sent

som i oppgjøret mot Blackburn... Og så vidt jeg vet har han ikke gått på noe lån i dette vinduet..?

innen helga så er han nok utlånt

Link to comment
Share on other sites

Håper Håvard Nordtveit blir fit til Carling Cup finalen! :blink:

 

Noen som har trua på at han kan få starte den? Eller er det for tidlig for han tru :S ?

 

EDIT: Først må vi selvfølgelig nå finalen! Men det trur jeg vi gjør :blink:

 

Tror/håper ikke det. Det er vel Weners politikk at de som har ledet laget til finalen og skal få spille den. Jeg er helt enig i det. Tror ikke vi får se Nordtveit i Arsenal A lag før neste sessong (så sant det ikke blir skikkelig spiller krise med skader osv)

 

Forøvrig også gledelig å se at Van Persie er tilbake og spiller sannsynligvis litt av kampen i morgen!

 

Arsenal.com

Link to comment
Share on other sites

innen helga så er han nok utlånt

Jaha, hvor har du så lest dette?

 

bare følge med litt rundt om på nettet det, så finner det ut..

 

sto han venter bare på agenten skal ringe han så er han på vei til real sociedad

 

Med tanke på at Wenger spilte med tilnærmet B tropp under hele Ligacupen i fjor er jeg temmelig sikker på at det samme gjøres i år. Kanskje et par rutierte folk på benken.

Fabianski

Hoyte Senderos Song Traore

Randall Denilson Diarra Diaby

Bendtner Walcott

 

Benk: Lehmann, Song, Eduardo, Djourou, Hleb

 

Veldig vanskelig å tippe lagoppstilling :)

 

Ikke glem at Song er på Afrika mesterskap, så tror ikke han kommer til å starte både på banen og på benken :P

 

200817105126908.jpg

 

Vi spiller ikke med ungutta fårr å spare spillere, vi spiller den for at de unge/reservene skal få en sjangse til å vise seg frem. Ser absolutt ingen grunn til å endre noe på laget til denne kampen heller!

 

tror på laget ditt jeg, og håper RVP sitter på benken og får spille siste halvtimen

Link to comment
Share on other sites

http://www.nettavisen.no/sport/oddsen/article1527411.ece

 

Ser at Nettavisen tror på spurs i semifinalen. Ja ja, dem om det. Når det er sagt, rent statistisk skulle man vel snart tro at Arsenal går på en mine mot lillebror, selv om dette naturligvis ikke er noen tvingende nødvendighet. Det KAN jo skje at Arsenal fortsetter å slå Spurs i all fremtid. Men HVIS Arsenal først skal tape for spurs, så er nok disse semifinalekampene kanskje blant de mer sannsynlige i og med at vi snakker om Arsenal B mot et toppet Spurs. Men uansett skal jo dette være klasseforskjell, så vi får vel håpe og tro at Wengers gutter gjør jobben også i kveld....

Link to comment
Share on other sites

Har ikke kikket noen plasser, men spør her istede.

 

Hva slags kanal går kampen på ? :)

Link to comment
Share on other sites

Liker ikke at Arsenal stiller B-laget. Wenger bør satse på å vinne denne cupen, som han ennå ikke har maktet.

 

Jeg forstår det slik at Diarra er vraket, og hvis da Gilberto skal innta en sentral midtbaneposisjon er jeg skeptisk.

Gilberto er ikke rare greiene for tiden, får håpe han motbeviser dette. Det er en nødvendighet skal vi vinne.

 

Wenger har jo sagt at de som tropp går for alle fire trofeene, og da må det jo bli forskjellige lag vi stiller med skal vi ha igjen noen friske spillere tilslutt. Ettersom ligacupen er nederst på prioriteringslista vår så er det jo normalt at vi da stiller mest b-preget i disse kampene.

 

Og det ville jo gitt litt feil signaler også, hvis de som spilte i tredje runde ikke får spille en semifinale, ettersom det er de som har fått oss såpass langt.

Link to comment
Share on other sites

Tror uavgjort eller tap i dag, men håper stor seier og storeslem.

 

Tottene vil nok gjøre ALT de kan for å slå oss i denne kampen, og kommer nok til å stille med 100% toppet mannskap. Gjør de ikke det, så tror jeg på Arsenal seier også :-)

 

Det blir en spennende kveld i sofakroken med potetgull og fatøl!!

Link to comment
Share on other sites

Liker ikke at Arsenal stiller B-laget. Wenger bør satse på å vinne denne cupen, som han ennå ikke har maktet.

 

Jeg forstår det slik at Diarra er vraket, og hvis da Gilberto skal innta en sentral midtbaneposisjon er jeg skeptisk.

Gilberto er ikke rare greiene for tiden, får håpe han motbeviser dette. Det er en nødvendighet skal vi vinne.

 

Wenger har jo sagt at de som tropp går for alle fire trofeene, og da må det jo bli forskjellige lag vi stiller med skal vi ha igjen noen friske spillere tilslutt. Ettersom ligacupen er nederst på prioriteringslista vår så er det jo normalt at vi da stiller mest b-preget i disse kampene.

 

Og det ville jo gitt litt feil signaler også, hvis de som spilte i tredje runde ikke får spille en semifinale, ettersom det er de som har fått oss såpass langt.

 

Helt enig. Unggutta (vel, A-laget er jo også ungt..) fortjener så inderlig å spille hele cupen. Det er ekstremt det de har utretta både i år og i fjor. De får alt for lite oppmerksomhet i media, og det er synd. Mye av det de har klart hadde A-laget hatt problemer med. Ta en titt på troppen Blackburn stilte med i seriekampen vår der vi spilte uavgjort, og i ligacupen mot oss der unggutta vant. Da vil dere få en aha-opplevelse.

Link to comment
Share on other sites

Er veldig sikker på at vi stiller med dette laget:

 

Fabianski

Hoyte Djouro Senderos Traore

Walcott Denilson Gilberto Diaby

Bendtner Eduardo

 

--> RvP inn fra 60 min og utover.

--> Randall og/eller Lansburry får nok også sjansen på slutten

Leit at Nordtveit har vært så lenge skadet for han hadde kanskje fått sjansen i denne kampen. Men se på det positive: Wenger får sett hvem som er i best form av våre to sveitiske midtstoppere.

 

Det kommer nok til å bli en underholdende kamp med mange mål. I dette laget er det 5 gode hodespillere (Diaby er høy og sterk, men jeg anser han ikke som en god hodespiller), så vi kommer helt sikkert til å score på dødball. Videre er Dudu i storform og begynner å danne et solid par med Bendtner. Defensivt er det derimot verre. Begge våre to backer sliter med posisjoneringen, noe som jeg tror kan føre til mange sjanser imot. Gilberto er heller ikke den han var, så jeg frykter at vi kan få noen farlige sjanser imot etter en stygg feilpasning / ballmiss. Likevel er jeg optimist og tror vi vinner kampen 3 - 2.

Link to comment
Share on other sites

Arsenal squad to face Tottenham:

 

2 Abou DIABY

3 Bacary SAGNA

6 Philippe SENDEROS

9 EDUARDO

11 Robin VAN PERSIE

15 DENILSON

19 GILBERTO

20 Johan DJOUROU

21 Lukasz FABIANSKI (GK)

26 Nicklas BENDTNER

30 Armand TRAORE

31 Justin HOYTE

32 Theo WALCOTT

36 Mark RANDALL

40 Vito MANNONE (GK)

41 Gavin HOYTE

 

Ettersom Sagna er med, så deler tydeligvis Wenger bekymringen rundt Hoyte/Traore på sidebackene.

Link to comment
Share on other sites

Ingen Diarra i troppen gitt....

 

 

Laget blir sannsynligvis:

 

Fabianski

Hoyte - Djorou - Senderos - Traore

Walcott - Denilson - Gilberto - Diaby

Bendtner - Eduardo

 

Mulig Wenger synes dette blir litt for offensivt og trekker Eduardo ned på ving og spiller 4-5-1, men blir de 11 der som starter ihvertfall.'

 

Sagna og Van Persie kommer inn etterhvert.

Link to comment
Share on other sites

Er Kieran Gibbs skadet eller er han bare ikke god nok, trodde kanskje at det kunne være en aktuell spiller i CC. Diaby er ikke akkurat en ving, det er derimot Gibbs som viste lovende takter tidlig i sesongen!

 

Han gjorde det. Men nå er han tydeligvis ikke på samme nivå. Spilte sist reservekamp (mandag?)

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...