Jump to content

2008.01.09 Arsenal Vs Tottenham


Imerslundinho

Recommended Posts

Haha eg måtte le litt under kampen da Eggen kom med noen "gullkorn"

" Det der var minst 3 frispark " eller denne " det ser ut som Berbatov har gått tom for vilje batteri "..

 

Nei la oss heller få noen skikkelige kommentatorer som virkelig KAN kommentere, og hands var det ikke, ballen søkte hånda og ikke omvendt..ikke sant Mr. Thor Eggen?"

 

 

Ja, alltid noen gullkorn på lager den mannen ! :P

Men hvor lenge diskuterte han med seg selv om at det ALDRI skulle blitt mål (Walcott sitt) ? :D

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 298
  • Created
  • Last Reply

The Sun skriver at det er magen: http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/sport...ticle671107.ece

 

Klarte ikke skape mange sjanser i går, litt skuffende med de spillerne vi hadde. Walcott var skuffende bortsett fra scoringen. Fabianski var Arsenals beste. Senderos er ingen klassestopper!

 

Synes det så ut som tempoet var veldig høyt igår, men mulig jeg blir lurt av at endel spillere blir stressa når de får ballen og ikke klarer å holde på ballen slik som Fab og Hleb....

Link to comment
Share on other sites

Ser en del skryter av Fabianski her, han stopper et par skudd, men hvor mange sjanser til Tottenham skaper han ved å kaste ballen ut til spillere som er presset?? På slutten av førsteomgang når vi ble presset stort så prøver han gang på gang å sette spillet kjapt igang ved på kaste ballen til en som er presset og dermed mister ballen eller klarer ved nød og neppe å få den bort, dermed får vi en sjanse i trynet igjen, i stede for å ro ned spillet...... Satt og irriterte meg også på dette i Blackburn kampen. Kanskje legger jeg merke til dette fordi jeg er en gamle keeper.

Detå være keeper handler mer enn om å stoppe skudd, så Fabianski har definitivt en del igjen å gå på når det gjelder taktiske valg.

Link to comment
Share on other sites

Ballen treffer handa, men hvor går grensen på det å kalle det hands? Er jo en situasjon som gjør at ballen fra kort avstand treffer handa til Walcott, som igjen fører til dette målet. Blir jo sjeldent dømt hands i slike tilfeller, selv om norske media elsker å lage slike overskrifter så lenge det er imot Arsenal.

 

Det som også er snodig, er at norske medier stort sett ikke får med at Arsenal stiller med et svært ungt mannskap, mens Spudz topper laget. Folk som ikke har sett lagoppstillingene vil få inntrykk av at Spudz har dominert i store perioder. Det hadde neppe skjed om Fabregas, Gallas, Hleb, Adebayor m.fl. hadde vært med?

Link to comment
Share on other sites

Ikke mange som gjorde jobben i går nei. Men Fabianski gjør en ok jobb. Han er tydelig interessert i å sette spillet fort i gang, og det er positivt. En må kunne forlange at arsenalspillere klarer å ta i mot et utkast fra keeper selv om de har en mann i ryggen. Diaby var forferdelig dårlig i en del mottak, og når han først klarte å ta i mot ballen, fant han alltids en annen måte å miste ballen på. Det blir for dumt å prøve å drible fire- fem mann alene. Og når du har prøvd det tre ganger uten hell, hvorfor fortsette med det? Tåpelige balltap.

 

Senderos var ok til tider, men han må ha problemer med øye-fot koordinasjon. Sjelden å se at han treffer rent på ballen. Ofte ser det også ut som om han har problemer med å holde seg på beina.

 

Gilberto var nok en gang en gedigen skuffelse. Jogger delvis rundt midtsirkelen, og da som oftest på feil side av ballen. Prøver halvhjertet å sette inn noen rare taklinger. Mister ballen 4 av 5 ganger og pasningene hans når sjelden eller aldri frem...

Link to comment
Share on other sites

På kampen igår var det kun 53,136(!) det er 7296 ledige seter. Noe som er det laveste tilskuertallet på Emirates? Til sammenligning var det 59,872 på samme kamp sist sesong.

 

Tenkte på dette jeg også, det må jo være all time low? Manglet mye på øvre del i svingene..

Link to comment
Share on other sites

Det "lave" tilskuertallet skyldes nok ikke problemet på tuben. Var masse ledige billetter, så det på Arsenal.com. Skammelig og ikke minst veldig merkelig at vi ikke selger ut et NLD.

Kan det være at vi begynner å se på Spuds som en uinteressant walkover? :unsure:

Men, jeg er enig i at det er ført og fremst merkelig. Jeg håper iaf. ikke at Arsenalsupportere er blitt så blaserte (pga. Spiceboybesøket?) at de ikke møter opp fordi de vet noen av de mest meritterte spillerne ikke spiller? Det er trist om det er prisen vi må betale [sic] for billettprisene på Emirates...

Link to comment
Share on other sites

Vi satt en del Arsenal fans på pubben vi måtte nesten klø oss i øya i 2 omg var det Arsenal vi satt å så på.

 

Ja var det en fotball kamp? er vel årsværste kamp spill var jo helt elendig greier.

 

Tottenham lags seg bak på og Denilson og Gilberto satt vel rekord i feil pasninger.

 

Diaby drev drille party med seg selv, siste 2 kampene spiller han nesten ikke ballen, han prøver å skal drille alt og alle.

 

Djourou og Senderos var utrolig dårlige som mittstoppere sammen :unsure:

 

At Tottenham ikke skorte flere på de sjangsene de hadde var jo bare ren elendig av dem.

 

Nei var nok vel klasse forskjell på laga til tider det så vel alle.

 

At vi fikk et flakse mål var jo vel heldig for oss, måtte Wenger finne på noe smart før retur kampen :huh:

Link to comment
Share on other sites

Uff, jeg skulle til å skrive at det mest positive fra kampen var at van Persie er tilbake, men så oppdaget jeg at han PÅ NYTT er blitt skadet. Det skulle komme rapporter i dag om hvor lenge han er ute. Alt fra 2 dager og oppover så Wenger i går. Heldigvis har vi en Dudu i storform, så vi skal nok klare oss mot kampen som i utgangspunktet skal være lettere enn desemberkampene.

 

Ellers er Djourou og Senderos ute, noe som kanskje åpner for Nordtveit? Uansett har vi, som Wenger nevnte i intervjuet etter kampen, Gilberto, Sagna og Hoyte som kan spille der. Nå kommer Sagna til å spille høyreback, så da vil det stå mellom GIlberto, Hoyte og Nordtveit. på en måte hadde det vært greit med Gilberto der bak grunnet rutine og hodestyrke som da vil hjelpe Gallas som har sin svakhet på dette området. Hoyte er den raskeste av de tre, men er nok svakest taktisk, men likevel mye mer ballsikker enn Gilberto. Nordtveit har nettopp kommet tilbake fra skade og har minst rutine av de 3. Hvordan han klarer det fysiske nivået og tempoet er jeg veldig usikker på. Derfor hadde det kanskje vært greit å se han i returoppgjøret mot spurs?

 

Litt positivt fra kampen:

+++ Sagna gjør sin beste kamp på lenge! Er vår klart beste spiller i dag! Hvis han fortsetter i denne formen har vi de to beste backene i ligaen, og da gjør det ikke så mye om vi har noen skader på midtstopperplassen!!

++ Bendtner og Dudu gjør godkjente kamper til tross for at de fikk lite hjelp fra midtbanen. Fin pasning fra Dudu på målet.

++ Hoyte tok seg stort opp i andre og gjorde en solid jobb som stopper.

++ Vi tapte ikke kampen, til tross for dominans fra bortelag. Dermed har vi klart 20 kamper uten tap :huh:

+ I returoppgjøret kommer de fleste spillerne til å være mer uthvilt. Flere spilte søndagens kamp mot Burnley, spurs hadde en dag lenger på å hvile!

+ Kanskje vi får se Nordtveit i neste kamp nå som vi har to midtstoppere skadet? :unsure:

Link to comment
Share on other sites

Var ikke det pga problemene med tuben da?

Kan jo være derfor at det var såpass "lite" folk på kampen.

 

Nei, det var ikke pga det. Var victoria line som hadde signalfeil men det var "bare" mellom 3 stopp (highbury & islington - seven sisters). De hadde bare ikke solgt så mange billetter. De ble heller ikke lagt ut på general sale, noe som jeg syntes var rart.

 

Det "lave" tilskuertallet skyldes nok ikke problemet på tuben. Var masse ledige billetter, så det på Arsenal.com. Skammelig og ikke minst veldig merkelig at vi ikke selger ut et NLD.

Kan det være at vi begynner å se på Spuds som en uinteressant walkover? :unsure:

Men, jeg er enig i at det er ført og fremst merkelig. Jeg håper iaf. ikke at Arsenalsupportere er blitt så blaserte (pga. Spiceboybesøket?) at de ikke møter opp fordi de vet noen av de mest meritterte spillerne ikke spiller? Det er trist om det er prisen vi må betale [sic] for billettprisene på Emirates...

 

Sorry kompis, men det er nok et resultat av at billettprisene er SKAMMELIG høye på Emirates. Til å være ligacupen er det en vits uten sidestykke at vi må betale 40 pund for en gjennomsnitts billett. Billettene ble jo heller ikke lagt ut på general sale. Noe som var dumt av klubben.

Link to comment
Share on other sites

Dette var meget svake saker. Resultatmessig ok, men spelemessig er det alt for dårleg.

 

Djorou: Var grusom. Svakaste eg har sett sidan Luzhny i ligakampen mot Leeds i 02/03

 

Senderos: Får Gilberto til å sjå ut som Asafa Powell

 

Traore: Klarer seg greit, men har laaangt opp til Clichy

 

Hoyte: Svak som back, god som stoppar. Håpar på Gallas - Hoyte mot Birmingham

 

Diaby: Lær deg å slå ballen. Det nyttar ikkje å drible i 90 minutt

 

Gilberto: Vil ikkje hakke for mykje på Gilberto, men mannen held desverre ikkje nivået lenger. Synd

 

Denilson: Såg ut som han prøvde å gi bort ballen flest mogleg gonger. Rævva dødballar

 

Walcott: Pluss for målet, men fyren må sjå å lære seg ei ny finte

 

Bendtner: Solid. Konge i lufta mot store Spudz stopperar og har slepen teknikk

 

Eduardo: Nok ein gang tunga på vektskåla. Blir meir trøkk med han, og han slår ein nydelig stikkar

 

Van Persie: Snart fotballinvalid? :unsure: Heilt utruleg at han igjen er skada...

Link to comment
Share on other sites

Fra nå av kjører vi Adebayor og Eduardo. Med Bendtner som en superreserve. Van Persie er hos sykepleieren mer enn han spiller fotball, og jeg begynner å bli lei av det. Dessuten, Van Persie er ikke den lagspilleren både Adebayor og Eduardo er. Jeg synes de målene han lager er for lite som bidrag.

 

Mot Birmingham vil jeg ha Adebayor og Eduardo!

Link to comment
Share on other sites

Synes mye av problemet ligger på midtbanen. Akkurat det samme var det mot Burnley. Gilberto, Denilson, Walcott og Diaby presterer langt under par.

 

enig med deg her!! vingspillet er totalt fraverende diaby og walcott får ikke til noen ting, mister ballen stort sett hver gang, og når da gilberto er helt ute og denilson ikke har sinn beste kamp så blir det vanskelig...

 

men djourou og senderos ble også avslørt synes jeg, virket som de rett og slett ikke var god nok til og passe på berbatov og keane..

 

spissene får alt for lite og jobbe med på grunn av midtbanen og da blir det vanskelig..

 

men vi er fortsatt med om en finaleplass selv om vi egentlig ikke fortjener det, og bør levere en mye bedre prestasjon neste kamp neste gang mot tottentott.

vi har møtt dem to ganger denne sesonge og begge kampene har hvert kamper vi har blitt reddet av en god porsjon flaks..

 

håper at neste kamp kan huskes for godt spill og ikke alt mulig annet jalla

Link to comment
Share on other sites

Hvis vi stiller med et lignende lag (svært sannsynlig!) kommer vi til å tape på WHL. Jeg vet ikke hva dere føler, men jeg ble faktisk utrolig nervøs bare ved tanken på at det enten blir Senderos/Djourou/Gilberto på midtstopperplass sammen med Gallas. Alle 3 er ufattelig treige og posisjonerer seg helt feil i forhold til forsvarslinja. Tror faktisk dette kan være avgjørende i de neste kampene. Det MÅ bare komme en fatal tabbe i forsvarsleddet i løpet av den tiden Toure er borte. Det må jo være mulig å få en ordentlig midtstopper på lån i et par mnd?

Link to comment
Share on other sites

Fra nå av kjører vi Adebayor og Eduardo. Med Bendtner som en superreserve. Van Persie er hos sykepleieren mer enn han spiller fotball, og jeg begynner å bli lei av det. Dessuten, Van Persie er ikke den lagspilleren både Adebayor og Eduardo er. Jeg synes de målene han lager er for lite som bidrag.

 

Mot Birmingham vil jeg ha Adebayor og Eduardo!

 

Enig, men ikke rakk ned på RvP første kamp etter skade. Han så meget sulten ut det kvarteret han spilte mot Chelsea før jul.

Link to comment
Share on other sites

Fra nå av kjører vi Adebayor og Eduardo. Med Bendtner som en superreserve. Van Persie er hos sykepleieren mer enn han spiller fotball, og jeg begynner å bli lei av det. Dessuten, Van Persie er ikke den lagspilleren både Adebayor og Eduardo er. Jeg synes de målene han lager er for lite som bidrag.

 

Mot Birmingham vil jeg ha Adebayor og Eduardo!

 

Sidan ingen andre protesterer, får eg gjere det sjølv. Sidan når vart Adebayor og Eduardo eit radarpar? Har dei i det heile spelt ein kamp med godt samspel seg i mellom? Eg har stor sans for Eduardo med sin målteft og blikk for gode gjennombrotspasningar. Men lagspelar?? Adebayor er stor på sitt beste, men diverre vert ofte tre gode kampar fylgt opp av tre dårlege. Ser ein på fjorårssesongen scorar van Persie fleire mål enn Adebayor, trass skadane. (Van Persie 31 kampar, 13 mål, Adebayor 44 kampar 12 mål.) Og måla tel framleis mykje i fotball.

 

Robin van Persie er ein klassespelar. Eg er rimeleg trygg på å ha både Arsene Wenger og Marco van Basten med meg i det synet. På teknikk er han sine angrepskollegaer heilt overlegen. At han er uheldig med skadar kan han knapt klandrast for, og ein må jo leggje til grunn at desse skadeproblema ein gong tek slutt.

 

Men det er inntil vidare heilt naturleg at Robin startar på benken. Til kampforma er inne.

Link to comment
Share on other sites

Fra nå av kjører vi Adebayor og Eduardo. Med Bendtner som en superreserve. Van Persie er hos sykepleieren mer enn han spiller fotball, og jeg begynner å bli lei av det. Dessuten, Van Persie er ikke den lagspilleren både Adebayor og Eduardo er. Jeg synes de målene han lager er for lite som bidrag.

 

Mot Birmingham vil jeg ha Adebayor og Eduardo!

 

Sidan ingen andre protesterer, får eg gjere det sjølv. Sidan når vart Adebayor og Eduardo eit radarpar? Har dei i det heile spelt ein kamp med godt samspel seg i mellom? Eg har stor sans for Eduardo med sin målteft og blikk for gode gjennombrotspasningar. Men lagspelar?? Adebayor er stor på sitt beste, men diverre vert ofte tre gode kampar fylgt opp av tre dårlege. Ser ein på fjorårssesongen scorar van Persie fleire mål enn Adebayor, trass skadane. (Van Persie 31 kampar, 13 mål, Adebayor 44 kampar 12 mål.) Og måla tel framleis mykje i fotball.

 

Robin van Persie er ein klassespelar. Eg er rimeleg trygg på å ha både Arsene Wenger og Marco van Basten med meg i det synet. På teknikk er han sine angrepskollegaer heilt overlegen. At han er uheldig med skadar kan han knapt klandrast for, og ein må jo leggje til grunn at desse skadeproblema ein gong tek slutt.

 

Men det er inntil vidare heilt naturleg at Robin startar på benken. Til kampforma er inne.

Vi husker alle hvor mye Clichy har vært skadet i de siste årene, men vi gav han aldri opp fordi vi visste hvor god han var når han var i form. Nå er han i mine ligaens beste back, og vi får håpe at det samme skjer med van Persie. Han har i alle fall potensialet!

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...