Jump to content

2008.01.09 Arsenal Vs Tottenham


Imerslundinho

Recommended Posts

Nå er jeg lei av feil på midtbanen. Denilson, Gilberto go Diaby gir vekk ballen hele tiden, både ved å ikke møte ball, feilpasninger, passivitet osv. Skal vi vinne, må dette skjerpes.

 

Nei, vi ligger under mot et bedre lag for øyeblikket. As simple as that..

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 298
  • Created
  • Last Reply

Senderos har vært god i åpningen og hatt noen avgjørende taklinger! :)

Er allikevel like redd hver gang Djouro og Senderos skal småspille bak der:P

 

Ihvertfall Senderos, huff xD Men han har faktisk gjort det bra i starten... Forsett sånn! N

 

Der lagde han frispark rett utenfor 16 meteren!

Heldigvis gikk det utenfor :P

 

Er et hav av forskjell på disse 2. Senderos er jo glimrende sammenligna med en usikker

famlende Djorou som har skuffa enormt. Hadde venta han på et mye bedre nivå enn dette.

 

Nå må de få opp aggresiviteten og vinne dette. For det er Berbatov som foreløpig skiller lagene.

Han er glimrende.

Link to comment
Share on other sites

Synes vi har grei kontroll den første halvtimen, men så snur kampen totalt. Diaby og Denilson har nokon veldig unødvendige balltap på midten, ordne på det så er det fult mogleg å snu denna kampen!!

Link to comment
Share on other sites

Tottenham har kommet på MANGE store overganger. Vi er heldige som ikke har sluppet inn flere mål. Den sentrale midtbanen er helt fraværende på det defensive. Forferdelig. Ikke har de vært så gode offensivt heller. van Persie og Fabianski har vært gode. Ellers er det mye dårlig her. Djourou og Senderos har begge noen gode taklinger og lignende, men samarbeidet mellom dem er ikke bra nok. Hvorfor ligger forsvaret så høyt, når Senderos er den ene midtstopperen? VI må prøve å komme på kontringer, men vi er for feige. De angriper oss med alt de har hele tiden, det MÅ utnyttes. Gilberto er forferdelig treig med avleveringene. Dette snur hvis den sentrale midtbanen skjerper seg og vi prøver på mange counter-attacks!!

Link to comment
Share on other sites

Det er litt merkelig å tenke på, at vi egentlig ikke har noe å tape. Dette er en kamp a-laget til Tottenham egentlig bør vinne klart på papiret.

Det betyr altså: Selvfølgelig vil det være surt om vi taper over 2 kamper, men det er liksom ikke noe mer enn det. Det er en cup vi egentlig ikke sier noe på om vi ikke vinner i det hele tatt.

 

Vinner vi over 2 kamper, kan vi le av Tottene i flere år fremover siden vi allerede har en slik semifinaleseier friskt i minne.

 

Det er altså Scums som har mest å tape her.

Link to comment
Share on other sites

Det er litt merkelig å tenke på, at vi egentlig ikke har noe å tape. Dette er en kamp a-laget til Tottenham egentlig bør vinne klart på papiret.

Det betyr altså: Selvfølgelig vil det være surt om vi taper over 2 kamper, men det er liksom ikke noe mer enn det. Det er en cup vi egentlig ikke sier noe på om vi ikke vinner i det hele tatt.

 

Vinner vi over 2 kamper, kan vi le av Tottene i flere år fremover siden vi allerede har en slik semifinaleseier friskt i minne.

 

Det er altså Scums som har mest å tape her.

 

Enig i det.. Men det er surt vis vi taper mot tottene :)

Link to comment
Share on other sites

Senderos har vært god i åpningen og hatt noen avgjørende taklinger! :)

Er allikevel like redd hver gang Djouro og Senderos skal småspille bak der:P

 

Ihvertfall Senderos, huff xD Men han har faktisk gjort det bra i starten... Forsett sånn! N

 

Der lagde han frispark rett utenfor 16 meteren!

Heldigvis gikk det utenfor :P

 

Er et hav av forskjell på disse 2. Senderos er jo glimrende sammenligna med en usikker

famlende Djorou som har skuffa enormt. Hadde venta han på et mye bedre nivå enn dette.

 

Nå må de få opp aggresiviteten og vinne dette. For det er Berbatov som foreløpig skiller lagene.

Han er glimrende.

 

Senderos er definitivt ikke glimrende, og er mr tabbe bak målet til Tottenham. Nei, hele forsvarsrekka er helt på hælene, og dette må Wenger gjøre noe med! Godkjent av Denilson, Bendtner og Van Persie. Ellers er det mange som må opp et par hakk i aggressitivitet. Og så må løp og pasninger komme mer presist.

 

Tips til første bytte i andre omgang: Eduardo inn for Diaby!

Link to comment
Share on other sites

For en skuffende omgang, startet de 30 første ganske bra, vi hade en 5-10minutters periode hvor vi presset dem. Etter de 30 minuttene har vi ikke kommet over midtbanen. Men hva har Birmingham gjort med Djourou? Funnet en på look-a-like å sendt oss ham istedet? Djourou får Senderos til å se ut sikker som banken!

Men omgangens kanskje største skuffelse er vel Diaby, hvis Eduardo ikke får sammenlignes med Romario, så er det forbudt å nevne Diaby i samme setning som Vieria(som jeg nå akkurat har gjort :) )

Håper at Wenger innser at Gilberto er langt over toppen, og at han lar noen unge prøve seg istedet.

 

Få inn Eduardo, så vi kan lage ett par "enkle" mål.

Har dessverre ikke trua på at gutta snur dette, men de har overasket meg før. Så la oss bare håpe på litt Wenger-magi

Link to comment
Share on other sites

Arsenals beste så langt syntes jeg har vært Bendtner. Er jaggu ikke mange feil han har gjort, og spiller små elegant til tider. Den gutten har en stor fremtid om han fortsetter utviklingen sin litt til. Bare 19 år!!!

 

Tar jeg ikke feil blir han tjue enten 12., 14. eller 16. (?) :(

 

Nå har Wenger mest sannsynelig sagt mye klok og i tillegg bytta Sagna for Persie og Eduardo inn for Djourou :D Dette snur vi COME ON ARSENAL :)

 

EDIT: hadde egentlig vært fint nå med en Flamini som kunne fått opp engasjamenet :P

Link to comment
Share on other sites

Arsenals beste så langt syntes jeg har vært Bendtner. Er jaggu ikke mange feil han har gjort, og spiller små elegant til tider. Den gutten har en stor fremtid om han fortsetter utviklingen sin litt til. Bare 19 år!!!

 

Tar jeg ikke feil blir han tjue enten 12., 14. eller 16. (?) :P

 

Nå har Wenger mest sannsynelig sagt mye klok og i tillegg bytta Sagna for Persie og Eduardo inn for Djourou :D Dette snur vi COME ON ARSENAL :)

 

Den 16ende blir han 20 :(

Link to comment
Share on other sites

Dette ble nok litt som forventet. Er dog ikke kjempeoverrasket over det.

 

Arsenal virker usikker bakover. Nølende og usikre forsvarsspillere får liten hjelp fra midtbanen. Det er noe halvhjerta over dette. Dessuten mister vi ballen altfor mye. Målet er et resultat av surr og rot bakover. Hoyte og Senderos var ikke heldige der.

 

Ja ja, får da håpe at vi kan ødelegge noe Keane. Skulle jo tro han feiret et mål i en VM-finale.. :)

Link to comment
Share on other sites

Spennende.

Skal Hoyte spille midtstopper da? (huff)

 

Kan ikke bli verre enn Djorou idag

 

Sant nok. Men jeg føler meg ikke trygg på Justin, hverken på back eller midtstopperplass. Han har neppe noen stor fremtid i klubben. Det KAN Johan ha.

Link to comment
Share on other sites

Spennende.

Skal Hoyte spille midtstopper da? (huff)

 

Kan ikke bli verre enn Djorou idag

 

Sant nok. Men jeg føler meg ikke trygg på Justin, hverken på back eller midtstopperplass. Han har neppe noen stor fremtid i klubben. Det KAN Johan ha.

 

Tror heller ikke Justin har noen stor fremtid i klubben. Hadde troen på gutten tidligere, men blir nå mer og mer skremt.

 

Djorou skremmer også. Håper ikke dette er varene han skal levere i Toure sitt fravær.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...