Jump to content

Thierry Henry


Guest Young Gun

Recommended Posts

Henry må tilbake ja. Ble veldig skuffet da Vieira ble i City istedenfor å komme tilbake til Arsenal (han takket etter sigende nei til en trenerstilling?), og håper også at vi finner bruk for f.eks Pires når han legger opp. Synd det er viktig å beholde noen av de (nyere) gamle legendene i systemet og skape den familiefølelsen i klubben.

Link to comment
Share on other sites

Fra Arsenal.com:

 

on Henry…

It might haunt me again because then people will say 'why did he not stay?' It just shows you as well that these players never lose it. Exceptional talent survives. You have that with Giggs and Scholes at Manchester United and Thierry here. It is just a luxury to have a player like him on the bench.

 

on bringing him back again…

We will see next season, but maybe he might want to stop at some stage as well!

Link to comment
Share on other sites

Det er bare å bøye seg i støvet. Morsomt å se en legende som elsker Arsenal.

Få han fortest mulig inn i klubben når han legger opp.

 

Få han gjerne tilbake før han legger opp også! :D

Å signere han permanent til sommeren på en 1 års-kontrakt med opsjon på et år til + en trenerklausul hadde vært en drøm!

Link to comment
Share on other sites

Han har ikke spilt veldig godt, men har rukket og score tre mål. To var matchavgjørende, fantastisk. Det er ikke mer å si om det.

Han har skåret det du skriver, men har vel ikke spilt mer enn noen og tjue minutter.

Men det er noe mer å si. Han skåret seiersmålet mot Leeds i sin retur etter å ha sittet på benken i åtti minutter.. En retur ingen trodde ville skje. Han har gitt en boost på alle måter. Han skåret siste målet i nedsablingen av Blackburn. I sin siste kamp på engelsk gress for denne gangen skårer han seiersmålet på overtid for klubben i hans hjerte. Han hyller fansen på vei til garderoben. Han har en statue utenfor stadionet vårt. Han er en legende. Det som har sjedd de siste ukene er som en film. Som fiksjon, som om det var tatt ut fra et skrevet manuskript. Han har gitt oss noen opplevelser vi aldri vil glemme.

Så jeg synes du med din lille replikk gjør dette store ganske betydningsløst, selv om jeg kan være enig med deg i dine antydninger om at han spillemessig ikke er som han var. Men opplevelsene vi alle har fått er i særklasse. Tidenes spiller takker for seg for denne gangen med noen eventyrlige opplevelser.

Link to comment
Share on other sites

Han har skåret det du skriver, men har vel ikke spilt mer enn noen og tjue minutter.

Men det er noe mer å si. Han skåret seiersmålet mot Leeds i sin retur etter å ha sittet på benken i åtti minutter.. En retur ingen trodde ville skje. Han har gitt en boost på alle måter. Han skåret siste målet i nedsablingen av Blackburn. I sin siste kamp på engelsk gress for denne gangen skårer han seiersmålet på overtid for klubben i hans hjerte. Han hyller fansen på vei til garderoben. Han har en statue utenfor stadionet vårt. Han er en legende. Det som har sjedd de siste ukene er som en film. Som fiksjon, som om det var tatt ut fra et skrevet manuskript. Han har gitt oss noen opplevelser vi aldri vil glemme.

Så jeg synes du med din lille replikk gjør dette store ganske betydningsløst, selv om jeg kan være enig med deg i dine antydninger om at han spillemessig ikke er som han var. Men opplevelsene vi alle har fått er i særklasse. Tidenes spiller takker for seg for denne gangen med noen eventyrlige opplevelser.

 

Nå sier ryktene at det også var han som sto bak pausepraten under FA cup kampen mot Villa, hvor vi kom tilbake etter å ha lugget under 2-0 til pause. Våre unge spillere lærer tonnevis av å trene og spille sammen med en så stor spiller. Så ja, han er verdt så mye mer enn bare match-vinnende scoringer, han er et løft for hele laget både på og utenfor stadion.

Link to comment
Share on other sites

Nå sier ryktene at det også var han som sto bak pausepraten under FA cup kampen mot Villa, hvor vi kom tilbake etter å ha lugget under 2-0 til pause.

 

Interessant rykte. Det er i hvert fall rimelig å tro at han bidrar med positiv stemning. Jeg er så glad for at han avsluttet på den måten han gjorde i dag, for det fortjener han.

Link to comment
Share on other sites

Så også på Match of the day nå nettopp at Henry sier han "will allways be around" hvis Arsenal får bruk for han i fremtiden og jeg tror ikke det er noe å dvele med. Her må vi absolutt se på muligheten til å få han inn allerede i sommer eller neste januar etter MLS-sesongen er ferdigsspilt.

 

Han er åpenbart ikke den spilleren han var før, men løpene i boksen, smartnessen, vinnerskallen og ikke minst avslutteregenskapene er der fortsatt. Han har tross alt bare hatt tre skudd på mål for oss, og alle gikk inn. Som ren målsnik tror jeg han kan bli svært nyttig for oss på banen, og jeg tror ikke effekten utenfor banen vil bli noe dårligere heller.

 

Milan har Inzaghi som dytter inn mål når de trenger det uten å bidra noe særlig på banen ellers, Henry kan definitivt også gjøre den jobben for oss i noen år til hvis han vil.

Link to comment
Share on other sites

Han har ikke spilt veldig godt, men har rukket og score tre mål. To var matchavgjørende, fantastisk. Det er ikke mer å si om det.

 

Så lenge han scorer matchavgjørende mål så kan man ikke akkurat klage :P

 

Ellers har han jo også spilt i en liga som pdd. holder et høyere tempo og i et lag som er svakere enn det han pleide å spille i når han var på sitt aller beste. Til og med i en posisjon hvor han aldri helt følte seg bekvem så presterer han å ta oss videre i FA cupen og sikre oss 2 ekstra poeng. Absolutt godkjent av legenden vår!

Link to comment
Share on other sites

Av respekt for Henry synes jeg at denne tråden for alltid forblir i denne delen av forumet. Har ingenting på kjedelige nostalgi-seksjonen å gjøre!

 

Denne støtter jeg.

Foreslår at tråden får være der den skal være under Arsenal. Og han kommer jo tilbake.

Skal han være en legende så får vi følge opp.

Vårt forums egen spesielle markering. Syntes det ville være litt spesielt.

Link to comment
Share on other sites

Henry er utrolig. Vi har alle sett at han har mistet rykket, og ikke er den dominante spilleren som han var. Men fotballintelligensen er der fortsatt. Og når han tar på seg Arsenal-drakta skjer det åpenbart noe med Henry. Dette handler om ekte kjærlighet! Og tallenes tale er det jo bare å bøye seg i støvet for. Han har kun kommet innpå som innbytter i noen få kamper. Tilsammen har han vel knapt spilt en hel kamp. Likevel har han scoret tre mål, på tre skudd på mål! To direkte matchavgjørende, scoringer som når det kommer til stykket kan definere hele sesongen for klubben. Timingen og utførelsen på scoringen på lørdag var fotballkunst på øverste nivå. MAKAN! :)

Link to comment
Share on other sites

Henry er utrolig. Vi har alle sett at han har mistet rykket, og ikke er den dominante spilleren som han var. Men fotballintelligensen er der fortsatt. Og når han tar på seg Arsenal-drakta skjer det åpenbart noe med Henry. Dette handler om ekte kjærlighet! Og tallenes tale er det jo bare å bøye seg i støvet for. Han har kun kommet innpå som innbytter i noen få kamper. Tilsammen har han vel knapt spilt en hel kamp. Likevel har han scoret tre mål, på tre skudd på mål! To direkte matchavgjørende, scoringer som når det kommer til stykket kan definere hele sesongen for klubben. Timingen og utførelsen på scoringen på lørdag var fotballkunst på øverste nivå. MAKAN! :)

 

Ja, det er han virkelig (utrolig). Det er også helt utrolig at Arsenal må ty til en korttidskontrakt for Thierry Henry for å få et lite glimt av det mange, meg inkludert, lenge har etterlyst - et supplement og alternativ til RvP med bevist målteft. Det er nemlig ikke slik at Thierry Henry i en alder av 34 år er den eneste i verden som kan gi oss dette, selv om ryggmargsfølelsen til en av de skarpeste spissene verden har sett ikke er til å kimse av.

 

Så enn hvor fanstastisk dette har vært (og det har det vært, misforstå meg rett), har det for meg mest vært en demonstrasjon på en av våre mangler som gjør at vi blør for mange poeng (kanskje den største).

 

Så med tanke på hvor tråder på forumet hører hjemme ser jeg helst at Thierry Henry plasseres under nostalgi med en sticky slik at den alltid er øverst (kanskje sammen med Bergkamp og Adams). Så kan vi få opprettet en ny tråd under Arsenaldelen for den spilleren vi helt innlysende mangler.

Link to comment
Share on other sites

Så enn hvor fanstastisk dette har vært (og det har det vært, misforstå meg rett), har det for meg mest vært en demonstrasjon på en av våre mangler som gjør at vi blør for mange poeng (kanskje den største).

 

Kjøper dette, helt klart at denne gjesteopptredenen til Henry mer enn noe annet avslører lagets svakheter.

Link to comment
Share on other sites

Da er det ikke mange timene igjen av Henrys spillerkarriere i Arsenal. Det var et faktum jeg har forsonet meg med siden 2007, men nå sitter vi altså her igjen, klare for å ta farvel med en av tidenes aller største spillere. Det kommer til å bli tungt.

 

Jeg gråt da han scoret mot Sunderland på lørdag. Litt av glede, men mest fordi jeg forsto at dette kanskje var det siste "ekkoet" fra Wengers gullalder vi får oppleve. Thierry Henry har denne måneden tatt oss med på en uforglemmelig reise tilbake i tid. Tilbake til en tid hvor det å være Gooner var synonymt med å være en del av det mest sexy, elegante og beste klubblaget i Europa. Uten tvil. Og Henry var selve kronjuvelen i det mannskapet. Han serverte oss enkeltmannsprestasjoner vi kanskje aldri igjen vil se en Arsenal-spiller komme i nærheten av. Han var Kongen, Keiseren og Gud på en gang. Vi visste knapt hva vi var vitne til den gangen. Så god var han.

 

Denne reisen vi har vært med på de siste ukene har vært som en ferie fra virkeligheten. Som verdens vakreste drøm. En drøm som ikke engang Steven Spielberg og co kunne regissert bedre. Matchavgjørende scoring i comebacket. Scoring på sin siste touch i sin siste kamp på Emirates Stadium. Matchavgjørende overtidsscoring i sin siste premier league-kamp. Det er nesten ikke til å tro. Det er eventyr med stor E og ønskedrøm med stor Ø. Og hvis dette manusskriptet inneholder en rød tråd så er det bare å forberede seg på et Henry-mål i morgen. I hans aller siste opptreden i den rødhvite skjorta.

 

Jeg gruer meg dog til i morgen. For i morgen kveld, ca klokka halv elleve, våkner vi igjen etter en måneds virkelighetsflukt i drømmenes og nostalgiens verden.

 

Tusen takk, Thierry Henry. Du er et unikum.

Edited by Bergkampboy
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...