Jump to content

Thierry Henry


Guest Young Gun

Recommended Posts

Tror ikke han er noe dårligere i år enn i fjor.

Uansett det vil bli en boost og masse fokus. Det er bra for Arsenal

 

Ja, jeg var skeptisk i fjor også jeg, og det gikk jo bra. Var selv tilstede på Emirates mandag 9 januar i år og det gir meg fortsatt frysninger! Men jeg husker også så alt for godt den Henry som de siste 2 sesongene ofte sto med hoftefeste, slo ut med armene og var generelt misfornøyd dersom spillet ikke gikk innom han, syntes vi så litt tendenser til dette i fjor også, mannen tar utrolig mye plass og vi spiller ikke på den samme måten lenger, så får det bli opp til klubben og Wenger å avgjøre om legenden skal få enda en sjanse eller om det blir med de to periodene han har hatt hos oss til nå

Edited by Espen
Link to comment
Share on other sites

 

Ja, jeg var skeptisk i fjor også jeg, og det gikk jo bra. Var selv tilstede på Emirates mandag 9 januar i år og det gir meg fortsatt frysninger! Men jeg husker også så alt for godt den Henry som de siste 2 sesongene ofte sto med hoftefeste, slo ut med armene og var generelt misfornøyd dersom spillet ikke gikk innom han, syntes vi så litt tendenser til dette i fjor også, mannen tar utrolig mye plass og vi spiller ikke på den samme måten lenger, så får det bli opp til klubben og Wenger å avgjøre om legenden skal få enda en sjanse eller om det blir med de to periodene han har hatt hos oss til nå

Ja det blir mye sentimentalitet. Og er egentlig litt enig i det du antyder; viktig at de som er i laget i dag får stå fram og ta mye plass

Link to comment
Share on other sites

Litt vanskelig å vite helt hva jeg skal mene. Hvorfor vi skal hente han? Fordi det er Thierry Henry, med sin aura, historie og autoritet som den legenden han er. Hvorfor vi ikke skal hente han? Fordi det er Thierry Henry, med sin aura, historie og autoritet som den legenden han er. Vil vi dra fordel av det at han kommer tilbake eller vil han holde oss tilbake? Vil han hjelpe til med å utvikle eller hindre de andre spillerne? Er det en god nok løsning for en posisjon der det er tynt besatt?

 

Thierry Henry er ingen hvem som helst, kanskje man skal la fortiden være fortiden og heller la den nye generasjonen klare seg selv? Eller vil han kunne være en viktig brikke for å gjøre klubben bedre med alle sine egenskaper? Det er ikke lett å si. Som Vidar Davidsen sa i går: Man bør ikke alltid se bakover for å komme seg fremover (eller noe i den duren), og her må jeg innrømme at jeg er litt enig. Jeg vil heller ha en permanent løsning på plass, selv om jeg ikke vil bli direkte misfornøyd om Henry skulle komme tilbake så vil det uansett være å "paper over the cracks".

Link to comment
Share on other sites

Denne gangen er jeg imot Henry-comeback. Det var gøy forrige sesong, men nivået i USA er noe helt annet enn i PL, han får ikke den matchingen han trenger for å spille i PL borte i USA. Jeg tror rett og slett han ikke holder Arsenalnivå lenger. Han kan helt sikkert fortsatt score, men jeg synes vi skal la Giroud spille, eller la noen yngre gutter få prøve seg. Wenger og Arsenal bestemmer til slutt, men om han kommer tror jeg det blir en gedigen nedtur.

Link to comment
Share on other sites

For: Henry-retur + en permanent overgang for en annen angrepsspiller

Mot: Henry-retur + nada

Han må ikke komme i veien for en signering som sårt trengs. Vil alltid ta imot Henry med åpne armer, men hvis han kommer inn på lån synes jeg det indikerer på at styret/Wenger mangler handlekraft.

Link to comment
Share on other sites

 

Det er snakk om Henry på lån + en annen permanent spiller. Ikke Henry inn på permanent basis ;)

 

 

Det var til Ole11, kunne virke som om han ville ha han på permanent basis

 

"Vil alltid ta imot Henry med åpne armer, men hvis han kommer inn på lån synes jeg det indikerer på at styret/Wenger mangler handlekraft."

Link to comment
Share on other sites

 

 

Det var til Ole11, kunne virke som om han ville ha han på permanent basis

 

"Vil alltid ta imot Henry med åpne armer, men hvis han kommer inn på lån synes jeg det indikerer på at styret/Wenger mangler handlekraft."

Mente selvfølgelig at han er velkommen på lån, men ikke hvis det hindrer at vi henter en annen spiss permanent. Ser gjerne begge delene, men hvis kun en Henry kommer på lån mener jeg styret/Wenger viser total mangel på ambisjoner og handlekraft. Var kanskje litt dårlig ordlagt over, men du tar poenget nå? :)

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Fremdeles helt i verdenstoppen når det kommer til avslutninger, både innenfor og utenfor 16'meteren. Har en ro i skuddøyeblikket som gjør at han ser det ledige rommet keeperen ikke klarer å dekke, samt de ferdighetene som skal til for å faktisk treffe der han sikter hver gang (nesten i alle fall). Vi har ingen spillere i dagens tropp som når Henry til strømpelesten engang på dette området, og det er skremmende når vi skal kjempe om medaljer og ære.

Edited by 49 unbeaten
Link to comment
Share on other sites

De når han vel til sokkene den dag idag, da han virkelig er mot slutten av sin fantastiske karriere. Henry i starten 2000 tallet var enorm. PL har vel knapt sett en bedre spiss. At han kan bidra til noe i spillergruppen tror jeg på, på banen er nok tiden dessverre i ferd med å renne ut.

Link to comment
Share on other sites

De når han vel til sokkene den dag idag, da han virkelig er mot slutten av sin fantastiske karriere. Henry i starten 2000 tallet var enorm. PL har vel knapt sett en bedre spiss. At han kan bidra til noe i spillergruppen tror jeg på, på banen er nok tiden dessverre i ferd med å renne ut.

 

Har endret ordlyden i den siste setningen nå, siden den kunne misforstås. Når det kommer til ro i avslutningsøyeblikket har vi ingen i klubben som når han til strømpene.

 

Form is temporary, class is permanent.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Selv om han trolig ikke ender opp hos oss på lån i år så er hvertfall Henry på trening.

Theo og Ox med kjempekamper under en uke etter Henry begynte å trene med oss igjen, ser ut til at det er viktig å få inn litt ny rutine i trenerapparatet... Walcott sine mål var jo som tatt ut av Thierry's lærebok også

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
  • 2 weeks later...
×
×
  • Create New...