Jump to content

Thierry Henry


Guest Young Gun

Recommended Posts

Alle unge Arsenalfans har nå fått sitt øyeblikk.

Et øyeblikk som aldri vil bli glemt. Som en drøm, Som noe skrevet av en manusforfatter til en såpeserie.

Vi har Charlie George 1971 og vi har Michael Thomas i 1987,

Og nå kan alle vi som opplevde dagen i dag legge et øyeblikk til vår Arsenalhistorie.

Denne fantastiske klubben må ha vunnet mange nye tilhengere på en dag som denne.

En ting er jeg sikker på. Henry vil være knyttet til klubben i hele sitt liv.

En legende. På linje med Chapman, hestehodet foran Adams, men kan bli forbigått av en mann; Wenger.

Link to comment
Share on other sites

Alle unge Arsenalfans har nå fått sitt øyeblikk.

Et øyeblikk som aldri vil bli glemt. Som en drøm, Som noe skrevet av en manusforfatter til en såpeserie.

Vi har Charlie George 1971 og vi har Michael Thomas i 1987,

Og nå kan alle vi som opplevde dagen i dag legge et øyeblikk til vår Arsenalhistorie.

Denne fantastiske klubben må ha vunnet mange nye tilhengere på en dag som denne.

En ting er jeg sikker på. Henry vil være knyttet til klubben i hele sitt liv.

En legende. På linje med Chapman, hestehodet foran Adams, men kan bli forbigått av en mann; Wenger.

 

Regner med du mener Michael Thomas i 1989*.

 

Men ja, som en ung supporter er jeg utrolig glad for at jeg har fått oppleve Henry på sitt aller beste, og nå altså dette. Henry er en spiller jeg kommer til å prate om til mine framtidige barn og barnebarn, en spiller som for alltid kommer til å bli husket som en av de aller største i Arsenals historie.

Link to comment
Share on other sites

Imorgen tar jeg turen til byen rett etter skolen for å få på trykk bakpå årets bortedrakt! Det har stått å vippet mellom Henry og Koscielny, etter idag var det ikke stor tvil lengre. Fantastisk, satt med en tåre i øyekroken når Henry satte igang med feiringen av målet, magisk øyeblikk for min del og alle andre her på forumet.

Link to comment
Share on other sites

Alle unge Arsenalfans har nå fått sitt øyeblikk.

Et øyeblikk som aldri vil bli glemt. Som en drøm, Som noe skrevet av en manusforfatter til en såpeserie.

Vi har Charlie George 1971 og vi har Michael Thomas i 1987,

Og nå kan alle vi som opplevde dagen i dag legge et øyeblikk til vår Arsenalhistorie.

Denne fantastiske klubben må ha vunnet mange nye tilhengere på en dag som denne.

En ting er jeg sikker på. Henry vil være knyttet til klubben i hele sitt liv.

En legende. På linje med Chapman, hestehodet foran Adams, men kan bli forbigått av en mann; Wenger.

 

 

Går ikke an å være mer enig enn jeg er med deg Ben Lakris, dette var et knallbra innlegg rett og slett, men Micky Thomas var selvfølgelig 26.mai 1989;-)

Link to comment
Share on other sites

Det var vel ikke bare DÈT, John Inge?!?!? :D

 

Nei, han er 4 minutter foran skjema........, men seriøst - dette er en eventyrfortelling. Det er desverre også vanvittig avslørende. Våre alternative angrepsspillere er ikke overraskende ikke i nærheten av scoring på 70 minutter, så kommer en halvpensjonert spiller fra USA og gjør det med den største selvfølge på 10. Jeg håper noen endelig klarer å legge sammen 1+1 og få noe i nærheten av 2......og selv på denne eventyrlige aften - la oss glede oss over våre siste uker med legenden i vår drakt, for etter det er svaret ikke Thierry Henry.

Link to comment
Share on other sites

En av de mange positive konsekvensene ved kongens retur er at det blir produsert nye youtube-klipp fra Henrys tid i Arsenal. Etter fire år med mimring kan det godt hevdes at man har sett de gode, gamle klippene en eller to ganger for mye. Nå kan vi vente oss hundrevis av nye tårefremkallende klipp. I love it!

 

Her er en utsøkt smakebit:

 

Nyt tiden mens han er her. Ingen garanti for at vi i vår levetid får oppleve maken til spiller med kanonen på brystet. Tenke seg til at vi hadde Gud og Kongen samtidig. Et privilegium!

Link to comment
Share on other sites

 

 

Går ikke an å være mer enig enn jeg er med deg Ben Lakris, dette var et knallbra innlegg rett og slett, men Micky Thomas var selvfølgelig 26.mai 1989;-)

 

Godt innlegg,men må nesten ta med Alan Sunderland i 1979 mot United i Facupfinalen. Mitt første minne med

denne fantastiske klubben. Kanskje den mest spennende Facupfinalen gjennom alle tider.

Link to comment
Share on other sites

 

Nei, han er 4 minutter foran skjema........, men seriøst - dette er en eventyrfortelling. Det er desverre også vanvittig avslørende. Våre alternative angrepsspillere er ikke overraskende ikke i nærheten av scoring på 70 minutter, så kommer en halvpensjonert spiller fra USA og gjør det med den største selvfølge på 10. Jeg håper noen endelig klarer å legge sammen 1+1 og få noe i nærheten av 2......og selv på denne eventyrlige aften - la oss glede oss over våre siste uker med legenden i vår drakt, for etter det er svaret ikke Thierry Henry.

 

Gleder meg allerede til å se kanskje for første gang en 4-4-2 på lørdag med Thierry-RvP på topp.

Endelig har vi 2 spisser i laget vårt som vet å score mål.

Dessverre er ikke svaret Chamakh eller Park heller. Any ideas anyone?

Link to comment
Share on other sites

At Thierry Henry ikke kom med på NRKs julekalender over tidenes 24 beste fotballspillere viser jo hvilken vits denne kalenderen var. For Henry's meritter er det vel knapt noen som kan matche; liga og cupmester både i England og Spania, CL-vinner, verdensmester og Europamester, toppscorer i PL mange ganger, vunnet årets beste spiller flere ganger, både av journalister og spillere. Og blitt nummer to i gullballen. Mannen er et unikum og et fotball-ikon på øverste hylle. En større kunstner har vi aldri hatt i klubben, og det skal mye til om vi noen gang får noen som kan matche ham. Jeg føler meg privilegert at jeg har fått opplevde denne perioden som supporter. Årene med Henry har vært de klart morsomste av mine snart 42 år som gooner, litt på grunn av pokalene (de har jo vunnet færre pokaler enn de burde), men mest på grunn av underholdningsverdien. Et morsommere lag enn Arsenal med Wenger-DB10-TH14-RP7 har vi aldri sett i engelsk fotball! Og mitt personlige Henry-minne var da jeg var tilstede i avskjedssesongen på Highbury og fikk se Henry i fri utfoldelse med et hat-trick i 7-0 overkjørselen av Middlesborough. Det kaller vi å kjenne sin besøkelsestid! ;)

Link to comment
Share on other sites

Det er kjent at Henry har scoret mot hver eneste Premier League-klubb han noen gang har spilt mot. I dag spiller Arsenal mot Swansea, men Henry har aldri spilt mot Swansea før. Så vidt jeg vet er dette den eneste mulighet han har for å få denne prestasjonen brutt. Samtidig er det også den eneste muligheten han kommer til å få (i hvert fall i denne omgang) til å score mot Swansea.

Link to comment
Share on other sites

Det er kjent at Henry har scoret mot hver eneste Premier League-klubb han noen gang har spilt mot. I dag spiller Arsenal mot Swansea, men Henry har aldri spilt mot Swansea før. Så vidt jeg vet er dette den eneste mulighet han har for å få denne prestasjonen brutt. Samtidig er det også den eneste muligheten han kommer til å få (i hvert fall i denne omgang) til å score mot Swansea.

Han skåret ikke og det er nok den eneste muligheten han fikk. Men man kan aldri vite.

Wenger handler Henry til sommeren. Henry spiller litt og glir gradvis over i managerrollen.

Men det skjer nok ikke til sommeren-

Jeg er ganske sikker på at han blir sjefen i Arsenal en gang.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Det første Wenger burde gjøre 1. Juni, er å signere Henry permanent. Som trener, assistent manager eller som spiller, i dont care. Innflytelsen han viste etter målet i dag og etter comebacket generelt er ikke annet enn gull verdt. Om han er en manager-type har han kanskje ikke vist så mye til i sin tidligere karriere som kaptein for Arsenal, men det er absolutt verdt et forsøk.

 

Jeg tror uansett ikke at Henry er ferdig som goalgetter. Men om han kommer som spiller, så må han ikke fære å tulle på vingene. 1-mot-1 og farta hans er ikke i nærheten av tidligere, men han kan stå inne i boksen og tuppe den inn. Absolutt.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...