Jump to content

Thierry Henry


Guest Young Gun

Recommended Posts

At Henry er tilbake i London og trener sammen med førstelaget vil vise spillerne hva som må til for å bli best, for Henry er en svært seriøs spiller som yter maks også på trening og går foran som et godt eksempel. Om vi hadde fått signert han på en korttidskontrakt frem til sesongen starter i USA, ville vi også fått en perfekt makker til van Persie :D

 

Kan sammenligne med når Beckham trente hos oss for noen år siden, som med sitt rykte og sine erfaringer fikk selveste Clichy til å treffe på innlegg i noen kamper! ;)

Edited by 49 unbeaten
Link to comment
Share on other sites

henry mangler vel kanskje det rykket som han hadde i glansdagene, og som han hadde trengt dersom han skulle vært en reell bidragsyter på banen, men han kan utvilsomt ha stor moralsk påvirkningskraft bare ved sitt nærvær. Og det er jo vemodig vakkert å bare se TH14 i Arsenal-farger igjen! Alle de gode minnene kommer strømmende på, man kan jo bli beveget av mindre..! ;)

Link to comment
Share on other sites

Snakk med han vedrørende en rolle i støtteapparatet, som spiller tror jeg ikke han har ferdighetene for PL mer.

 

Ferdighetene for PL har han helt klart ennå i besittelse. Man mister ikke ballkontrollen og fotballhjernen sin så fort. Og han er fortsatt langt raskere enn f.eks. Chamakh, men Henry er en helt annen type spiller enn hva han var for bare 2-3 år siden og har måttet legge om spillestilen sin betraktelig mtp. at eksplosiviteten hans ikke er der lenger og alderen ville også gjort at han ikke ville klart å spille like mye som tidligere, men at han fortsatt kunne klart seg i Premier League er jeg temmelig sikker på selv i en alder av 34.

 

Forøvrig ufattelig at Thierry er 34. Føler det kun var et par sesonger siden han var i sin beste alder..

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Skulle akkurat til å skrive noe lignende ;)

 

Er bare helt hærlig å se hvor rørt Henry ble av statuen og hjertet hans befinner seg uten tvil fortsatt i Arsenal. Synes det er en fantastisk måte av Arsenal FC å vise sin takknemmelighet etter mange års trofast tjeneste og hjelp.

 

Selve prikken over i-en ville vært om Henry ble hentet tilbake :wub:

Link to comment
Share on other sites

Hadde han satt ned navnet på en kontrakt 1. januar så tror jeg noen burde sitte klar med en hjertestarter!

 

Jeg begynte å følge med på Arsenal skikkelig det året Henry kom til oss, og sammen med spillere som Bergkamp, Adams og Campbell er han "my man love" :wub:

 

Mye av det samme for meg selv! ;)

 

Dog kan man plusse på en Robert Pires der :D

Link to comment
Share on other sites

For en mann.

 

Håper virkelig han er den personen som tar over for Rice den dagen iren gir seg.

 

Håper Tony Adams eller Martin Keown tar over for Rice jeg, men håper virkelig også det gjøres plass til Henry i et framtidig trenerapparat, etter han har spilt en sesong til på topp for Arsenal ;D

Link to comment
Share on other sites

 

Håper Tony Adams eller Martin Keown tar over for Rice jeg, men håper virkelig også det gjøres plass til Henry i et framtidig trenerapparat, etter han har spilt en sesong til på topp for Arsenal ;D

 

Kunne aldri tenkt meg Tony Adams som assisterende manager eller manager noensinne. Keown derimot eller Dennis Bergkamp ja, men Henry tror jeg ville vært fantastisk som Arsenal manager en vakker dag. Og etter et par-tre år som nummer to for Wenger så kunne han vært klar for jobben imo. Henry burde bli hentet i januar på en spillerkontrakt som varer ut juni 2013 før han deretter blir assisterende manager, men tviler på at noen av tingene

 

Keown burde allerede vært i trenerstaben til Arsenal med hovedansvar på det defensive.

Link to comment
Share on other sites

 

Og hvorfor det egentlig?

 

Slår meg rett og slett ikke som en manager type og de gangene han har fått sjansen til å bevise noe så har det ikke akkurat gått bra. Til og med som speider for Arsenal har han ikke vært helt overbevisende og jeg må si at han ikke alltid fremstår som den skarpeste kniven i skuffen.

 

Legende og trolig klubbens aller største kaptein? Ja helt klart. Kommer han til å være en fremtidig Arsenal manager? Nei det tror jeg ikke. Dog tror jeg ei heller at Henry, Keown eller Bergkamp blir det heller.

Link to comment
Share on other sites

 

Slår meg rett og slett ikke som en manager type og de gangene han har fått sjansen til å bevise noe så har det ikke akkurat gått bra. Til og med som speider for Arsenal har han ikke vært helt overbevisende og jeg må si at han ikke alltid fremstår som den skarpeste kniven i skuffen.

 

Legende og trolig klubbens aller største kaptein? Ja helt klart. Kommer han til å være en fremtidig Arsenal manager? Nei det tror jeg ikke. Dog tror jeg ei heller at Henry, Keown eller Bergkamp blir det heller.

 

Tony Adams hadde ikke veldig suksess som manager i Pompey nei, men klubben gjorde jo stor suksess med han som assistent, og jeg vil tro han gjorde en meget god jobb som assistent siden styret valgte å ansette han som hovedtrener etter Redknapp dro til scum. Vet ikke hvordan han gjør det nå i Azarbajdan, uten at nivået er sammenlignbart. Da Adams hadde hovedansvaret i Portsmouth var det hans første store test som manager, en meget tøff oppgave.

 

Men, for å ha det sagt; jeg ønsker aldri å se en av våre største legender som manager i vår klubb. Tenk dere scenarioet at det går ræv med Henry/Bergkamp/Adams/Keown i sjefsstolen. Tenk alle unge supportere som da vil tenke på disse legendene som dårlige managere og ikke fantastiske fotballspillere. Jeg ønsker heller at slike legender skal få roller innad i klubben, gjerne som assistent.

Link to comment
Share on other sites

 

Tony Adams hadde ikke veldig suksess som manager i Pompey nei, men klubben gjorde jo stor suksess med han som assistent, og jeg vil tro han gjorde en meget god jobb som assistent siden styret valgte å ansette han som hovedtrener etter Redknapp dro til scum. Vet ikke hvordan han gjør det nå i Azarbajdan, uten at nivået er sammenlignbart. Da Adams hadde hovedansvaret i Portsmouth var det hans første store test som manager, en meget tøff oppgave.

 

Men, for å ha det sagt; jeg ønsker aldri å se en av våre største legender som manager i vår klubb. Tenk dere scenarioet at det går ræv med Henry/Bergkamp/Adams/Keown i sjefsstolen. Tenk alle unge supportere som da vil tenke på disse legendene som dårlige managere og ikke fantastiske fotballspillere. Jeg ønsker heller at slike legender skal få roller innad i klubben, gjerne som assistent.

 

Hvor godt Adams gjorde det som assisterende manager for Pompey kan diskuteres, men Pompey presterte ikke akkurat spesielt godt i andresesongen før Redknapp forsvant og Adams tok over. At Adams tok over kan ha noe med å gjøre at klubben rett og slett ikke fant noen bedre alternativer enn Adams på det tidspunktet og at det kanskje hadde noe med å gjøre at han allerede kjente spillergruppen? Ikke vet jeg hvertfall, men faktum er også at han rykket ned med Wycombe for deretter å trekke seg igjen senere på høsten mens de lå forholdsvis greit ann på tabellen.

 

I Azerbaijan så førte han Gabala FC til en syvende plass i ligaen. Ikke akkurat imponerende mtp. at de var en av klubbene som brukte mest penger. Hvis Adams forøvrig hadde blitt hentet tilbake til klubben så måtte det vært som en defensiv trener, men der mener jeg at Keown burde prioriteres. Dog hadde det vært meget godt å fått inn både Adams og Keown her.

 

Nja.. vet ikke helt om den tankegangen der vil stemme. Alle som bare ser på statistikken til Henry vil jo bli forbløffet og skjønne at mannen var en av verdens aller aller beste spillere. Attpåtil så finnes det videobevis av f.eks. Henry kontra andre legender fra tidligere æraer.

 

Syntes at Henry (forutsatt at han faktisk var interessert i å kanskje være manager en dag) burde bli gitt en sjanse mens Wenger ennå var manager for Arsenal som nummer to. Gjør han det bra eller dårlig så har jeg fortsatt tro på at han vil bli husket som en fantastisk spiller, men dog kanskje ikke som en god manager.

 

Litt som hvordan jeg ser på Tony Adams akkurat nå :P

Link to comment
Share on other sites

Uten å argumentere for mye for Adams eller Henry i managerstolen, helt klart sier magen min Henry.

Han står for meg som symbolet på gladfotballen.

Han i sjefsstolen, med Adams ved siden av seg selv, med fokus på defensiv otganisering og holdninger, hvor du skal blø for drakta.

En god kombinasjon, merker at den sitter godt i hjertet. Framtiden vil vise.

Link to comment
Share on other sites

Martin Keown, speaking as a radio pundit, claimed that no one in training can get the ball off Henry and he wouldn't be surprised if Arsenal made the move for him.

 

Haha. Forundrer meg ikke at det stemmer. Henry hadde (ELLER HAR) ikke akkurat dårlig teknikk eller fysikk for å si det mildt. Tror jeg hadde begynt å grine hvis Henry kom tilbake til Arsenal enten på et lån eller permanent overgang :proud:

Link to comment
Share on other sites

Slik jeg ser det, så ville det vært gull verdt å bare hatt tilstedeværelsen til Thierry på treningene. Det er jo klart han ikke er like god som før, men det jeg har sett av han i USA har ikke vært så verst.

Alle spillere som lever av rykket sitt og baserer spillet sitt på det, mister det med årene, og må da legge om spillestilen. Bli enda smartere, løpe mer riktig og jeg er helt sikker på at Thierry fortsatt kan stå inne i sekstenmeteren og omgjøre sjanser til mål. Ingen tvil. Men jeg har mine tvil til at han vil kunne motta ballen på egen sekstenmeter og løpe fra alt og alle, snu, drible de to ganger til før han bredsider den stang inn. Huff så jeg savner han. :(

Link to comment
Share on other sites

Var selv tilstede under avdukingen. Det var nesten ikke et tørt øye blant de som var tilstede. Enormt rørende. Mannen elsker Arsenal og alle assosiert med Arsenal elsker han. Fikk også ordnet et bilde med Highbury-kongen og meg sammen, da han passerte 30 centimeter fra der jeg sto. Helt klart et av mitt livs største øyeblikk.

 

Synes dog at Bergkamp burde blitt hyllet på samme måte. Et lite "skår i gleden" at tidenes mann var "utelatt".

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...