Jump to content

Thierry Henry


Guest Young Gun

Recommended Posts

Henry har nok veldig blandede følelser etter ikveld. Han er glad for at Frankrike er videre selvfølgelig, men av bildet over ser vi at han skammer seg over handsen. Dette er med på å forsterke min mening om at Henry er en stor person. En ting at han handset(i en avgjørende kamp for VM, ikke VM) i kampens hete. En annen ting er at han faktisk virker å angre på at han gjorde det.

 

Men, nok en gang forekommer en situasjon som gjør at ropene etter videodømming vil øke...

 

Edit: Spot on Adams!!

Link to comment
Share on other sites

Han gjør det jo for landet sitt! Og han tar det utrolig hardt, 99/100 spillere ville begynt å feire dette, mens Henry satt seg ned og snakket med Irske spillere, Henry sin status endret seg ikke etter dette, han har handset i Arsenaldrakt før også, men da klaget ingen!

De aller fleste spillere har hatt små viljehands gjennom karrieren som de ikke har fortalt om.

 

Denne kritikken av Thierry gjør bare at jeg får mer lyst til å få igjen spilleren!

Link to comment
Share on other sites

Henry er ikke bare en stor spiller, men en utrolig stor mann, med en utrolig personlighet. Dog som alle andre gjør han feil, og man kan se på Henry at han aldeles ikke er fornøyd med hva han har gjort.

 

Forøvrig kan man jo nevne Maradona som gjorde noe helsikkes mye verre enn det her, feiret som en gal mann gjorde han også, men har legende statusen hans blitt noe mindre av den grunn? Nei, aldeles ikke.

 

Henry kommer alltid til å forbli en av mine absolutt yndlingsspillere gjennom tidene, og det er alltid en fryd å se intervjuer av han, rett og slett en stor stor person.

 

Thierry Henry kommer alltid til å være en legende i Arsenal F.C., tror det skal noe virkelig drastisk til for å endre det synet.

Link to comment
Share on other sites

Går jo an å se slikt på det: Henry ofret hele sitt rykte for å sende Frankrike til VM.

Ikke lett sak dette, hadde han sagt at han handset så hadde det kostet Frankrike VM plassen, og han hadde nok mistet flere hakk med respekt i sitt hjemland. Men på den måten hadde han vist at han utentvil er det mest sympatiske og ærlige personen i fotballverden. (Verfall av toppspillerne).

 

Men trur og håper ikke at dette har noe stor innvirkning på hans personlige renome.

Link to comment
Share on other sites

Kall det hva du vil.

 

Henry vil for alltid gå inn i historiebøkene som en cheat og etter gårsdagen får han Sør Amerikanere og sør Eurpoeere som faller lett og jukser til å virke som søndagskolegutter. Han er helt oppe der med Maradona om å være en juksemaker av dimensjoner!

 

Jeg håper han aldri setter sine ben på engelsk jord igjen og om han gjør det håper jeg det blir i en Spursdrakt!

Link to comment
Share on other sites

Det var da voldsomt til oppstyr rundt noe enhver fotballspiller har gjort utallige ganger. De jukser alle sammen og stort sett hele tiden. Om jeg syns det er riktig; nei, men samtidig så skjønner jeg godt at de gjør det. Alt for mye står på spill til at man ikke lar seg rive med. Alle holdinger er juks, alle småhands, nedrivninger, småsparking og dytting er juks.

At Henry skal miste sin respekt eller omdømme etter dette er bare tull og på grensen til hykleri syns jeg. Pent var det slett ikke og det hadde vært fint om han ikke gjorde det. Men, verden er ikke god og fotballspillere er mennesker som oss andre og har de mulighet til å ta en snarvei så gjør de det slik alle vi andre hadde gjort på nøyaktig samme måte.

 

Ang Bergkamp som flere ref til: Han har hatt flere stygge albuer, holdinger, nedsparkinger og nedrivninger i feltet som har gjort at han har skaffet seg rom og scoret for Arsenal. Han ble sett på en litt ufin spiller av supportere fra andre lag i hele sin karriere, så han var langt i fra den engelen som enkelte liker å fremstille ham som.

Link to comment
Share on other sites

It’s Okay To Cheat… If You’re English

 

Selve handsen kan ikke forsvares på noen måte, og Henry har tross alt gått ut og innrømt at han juksa.

Men det er latterlig at dette skal blåses så enormt mye opp av media som jeg regner med det kommer til å bli.

 

Thierry Henry admits to handball that defeated Ireland in World Cup play-off

 

Det som er mest latterlig er at UEFA og FIFA etter all sannsynlighet IKKE kommer til å gjøre noe for å unngå slikt i fremtiden(feks videodømming).

 

For meg er Henry fortsatt en legende, og en stor personlighet som fortjener all respekt han kan få.

 

Verken Rooney, Drogba, Gerrard, C. Ronaldo, Lampard osv hadde gått ut i media og innrømt at de jukset...

Link to comment
Share on other sites

Det var da voldsomt til oppstyr rundt noe enhver fotballspiller har gjort utallige ganger. De jukser alle sammen og stort sett hele tiden. Om jeg syns det er riktig; nei, men samtidig så skjønner jeg godt at de gjør det. Alt for mye står på spill til at man ikke lar seg rive med. Alle holdinger er juks, alle småhands, nedrivninger, småsparking og dytting er juks.

At Henry skal miste sin respekt eller omdømme etter dette er bare tull og på grensen til hykleri syns jeg.

 

Ang Bergkamp som flere ref til: Han har hatt flere stygge albuer, holdinger, nedsparkinger og nedrivninger i feltet som har gjort at han har skaffet seg rom og scoret for Arsenal. Han ble sett på en litt ufin spiller av supportere fra andre lag i hele sin karriere, så han var langt i fra den engelen som enkelte liker å fremstille ham som.

 

Det å sammenlikne Henrys hands igår med en albue fra Bergkamp på Upton Park i en 5 runde av FA cupen er jo helt, helt på jordet!

 

Tenk på hvilke konsekvenser denne handsen får for et sett med spillere, ja en hel nasjon! Hyklerisk? Dersom du bagatelliserer dette er ikke det bare hyklerisk, men helt utrolig! Henry har jukset laget sitt til VM og må ta det hele og fulle ansvaret for det. Disse spillerne er forbilder og det han gjorde er det ultimate sviket i den ultimate kampen, siste hinder før et VM SLUTTSPILL!

 

Jeg kan nesten ikke tro at du mener dette er ok?

Link to comment
Share on other sites

Det å sammenlikne Henrys hands igår med en albue fra Bergkamp på Upton Park i en 5 runde av FA cupen er jo helt, helt på jordet!

 

Tenk på hvilke konsekvenser denne handsen får for et sett med spillere, ja en hel nasjon! Hyklerisk? Dersom du bagatelliserer dette er ikke det bare hyklerisk, men helt utrolig! Henry har jukset laget sitt til VM og må ta det hele og fulle ansvaret for det. Disse spillerne er forbilder og det han gjorde er det ultimate sviket i den ultimate kampen, siste hinder før et VM SLUTTSPILL!

 

Jeg kan nesten ikke tro at du mener dette er ok?

 

Jeg sammenligner slett ikke Bergkamp med Henry, men å fremstille Bergkamp som en engel er ikke riktig. Han var tiltider ufin og har som alle andre jukset utallige ganger for laget og sin egen gevinst. Det går alltid på bekostning av noen.

 

Jeg ser forøvrig at du har svart på innlegget mitt før jeg redigerte det. Grunnen var at jeg ville understreke at jeg syns det var ufint og uriktig og at jeg på ingen måte støtter det. Dog skjønner jeg at det skjer.

 

Ordet hyklerisk var nok ikke helt riktig å bruke. Men, jeg kan ikke helt forstå at Arsenalfans skal rakke ned på en spiller som er en legende i klubbsammenheng for at han jukser i en landskamp. Føler at dette er litt "takk for sist" fordi han dro.

Link to comment
Share on other sites

Jeg sammenligner slett ikke Bergkamp med Henry, men å fremstille Bergkamp som en engel er ikke riktig. Han var tiltider ufin og har som alle andre jukset utallige ganger for laget og sin egen gevinst. Det går alltid på bekostning av noen.

 

Jeg ser forøvrig at du har svart på innlegget mitt før jeg redigerte det. Grunnen var at jeg ville understreke at jeg syns det var ufint og uriktig og at jeg på ingen måte støtter det. Dog skjønner jeg at det skjer.

 

Ordet hyklerisk var nok ikke helt riktig å bruke. Men, jeg kan ikke helt forstå at Arsenalfans skal rakke ned på en spiller som er en legende i klubbsammenheng for at han jukser i en landskamp. Føler at dette er litt "takk for sist" fordi han dro.

 

Godt mulig det ligger noe “takk for sist” i mye av det som blir skrevet. Jeg for min egen del mener at Henry burde forlatt Arsenal det året vi forlot Highbury, han har aldri vært den samme spilleren siden han avgjorde mot Wigan den ettermiddagen, men nok om det. Han var en fantastisk spiller.

 

Det jeg blir provosert av er jo hvordan noen kan påstå at han er en ”god mann” fordi han setter seg ved siden av Dunne og beklager etter kampen, at det skal være et tegn på storhet?? Hallo!? Henry har fått seg en solid bulk i lakken og må nå leve med det stempelet resten av livet, dette blir ikke glemt med det første!

 

Arsenalspiller eller ikke. Jeg tar sterk avstand fra denne typen juksing og når vi kommer opp på et slikt nivå at det står om en VM billett med alles øyne rett mot seg er det fryktelig pinlig at en spiller av en slik størrelse og med en slik historie i en av verdens tøffeste ligaer faller ned på et slikt nivå at man med fullt overlegg jukser seg til et VM. Ikke nok med det, han skel være kompis med Dunne etterpå!! Akkurat som han gjorde når han var over høyden i Arsenal, var mer opptatt av å chittchatte med kompiser fra motstanderlaget under kamper fordi han trodde det gjorde ham til en større spiller.

 

Nei, denne karen falt mange plasser i min bok etter dette, men en Arsenal legende vil han alltid være. Om han er den den største? Nei, der er det mange før i køen, sorry…

Link to comment
Share on other sites

Selv om dette kommer fra Nettavisen, ser det det meste:

 

"Henry: - Jeg tok den med hånda

Det forstår nok Henry selv også. En gang nevnt blant fotballens gentlemen.

 

Neppe etter dette.

 

- Jeg tok den med hånda. Det var ikke meningen, halvt unnskyldte Henry seg etterpå.

 

Spørsmålet blir da: Hvorfor feiret du scoringen da? "

 

 

Maradona slapp unna fordi han regnes son historiens største. Henry slipper ikke unna... Han er ikke engang Frankrikes største...

Og som det er sagt før her i tråden: Bergkamp i 5.runde i FA cup er jo ingenting mot dette.

Link to comment
Share on other sites

Hvorfor dra Bergkamp inn i denne diskusjonen? Kongen ville aldri gjort det Henry gjorde i går...

 

Henry er en legende ikke bare i Arsenal, men i hele fotballverdenen. Idolisert av millioner av mennesker og har i motsetning til de fleste andre store fotballspillere stort sett holdt seg for god til å jukse til seg fordeler. På grunn av dette har han også opparbeidet seg stor respekt blant rivaliserende fans. Nesten alle Pool, Chelski og Man Utd- fans har sympatisert med Henry. Nå er imidlertid den respekten en saga blott! Fra nå av vil han plasseres i samme kategori som Ronaldo, Cantona, Gerrard osv. Enten vi liker det eller ikke.

 

En solid ripe i lakken, men vi Arsenal-fans vil nok fortsatt elske Henry. Synes utrolig synd på irske goonere i dag forøvrig, tenk om det hadde vært Norge. Grøss og gru!

Link to comment
Share on other sites

Kall det hva du vil.

 

Henry vil for alltid gå inn i historiebøkene som en cheat og etter gårsdagen får han Sør Amerikanere og sør Eurpoeere som faller lett og jukser til å virke som søndagskolegutter. Han er helt oppe der med Maradona om å være en juksemaker av dimensjoner!

 

Jeg håper han aldri setter sine ben på engelsk jord igjen og om han gjør det håper jeg det blir i en Spursdrakt!

herregud, ta deg en bolle

 

slike handser er ikke noe nytt, det har jeg sett mange ganger, eneste jeg reagerte på er at han feiret som han gjorde

Link to comment
Share on other sites

Wake up and smell the coffee sier jeg bare. Kom dere til helvette ned fra deres høye hest og inn i virkelighetens verden. Henry er tross alt bare ett menneske. Alle mennesker gjør feil, til og med dere som sitter her og tilsøler Henrys gode navn og rykte. Skal man få bukt med juks, så kan man ikke skille mellom viktigheten i kampene. Alle fotballkamper har en form for viktighet for noen. Så når noen prøver å bagatellisere andres juks med at kampene ikke var like viktige, så er man fullstendig på villspor.

 

Ja, Henry har fått seg en ripe i lakken. Men er det virkelig en spiller som lærer av sine feil, så er det Henry. Henry er i mine øyne fortsatt en legende, og det kommer aldri til å endre seg, og det til tross for at jeg fortsatt er bitter for at han forlot oss.

 

Å feile er menneskelig. Å tilgi er guddommelig. På tide å stappe janteloven en viss plass.

Link to comment
Share on other sites

Milde himmel, hvilket hylekor!

 

Det er ingen grunn til å forsvare Henrys hands. Juks er juks, og for alltid en uting. Men hvis vi for et øyeblikk fjerner skylappene og ser at det finnes en verden også utenfor fotballen, så kan man umulig hevde at en albue (og muligheten for alvorlige hodeskader) er mindre alvorlig enn en hands. Det spiller ingen rolle om handsen skjer i en VM-finale og volden i norsk 6.divisjon/femte runde FA-cupen. Jeg finner det komplett uforståelig og ikke så rent lite provoserende at noen hevder det er verre å handse!

 

Videre er det grunn til å peke på at Henry ikke var den eneste som jukset i går. Hvis en ser kampen, eller hvilken som helst kamp, om igjen vil en se spillere holde i trøyer, falle for lett, krangle med dommer, forsøke å jukse seg til innkast, frispark og cornere osv. osv. Det jukses over en lav sko, overalt. Men av en eller annen grunn er det først når det gir tellende resultat at juksingen fordømmes. Det er dobbeltmoralisme.

 

Henry fortjener kritikk. Han er et stort forbilde for dagens unge og må være sitt ansvar bevisst. Kritikken må likevel stå i et rimelig forhold til ugjerningens art/karakter. Det er ikke tilfellet her.

Link to comment
Share on other sites

Det er ikke vits å forsøke å forsvare handlingen Henry gjorde, men av egne erfaringer på fotballbanen så har man ca 0,5 sekunders tenketid i slike situasjoner, og disse går til å se den beste muligheten. Det er usportslig, ufint og tragisk. Men jeg tipper at hvis Henry hadde kommet i den samme situasjonen igjen, med 5 sekunders rom for å tenke, så ville han ikke handset igjen.

 

Han er en vinnertype, og disse typene gjør hva som helst for å vinne. Henry har nok i bakhodet at dette blir hans mest sannsynlige VM-sluttspill. Men som sagt, jeg forsøker ikke å forsvare noe som helst. Heldigvis var han ikke Arsenal-spiller i går.

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk Henry! Dette kan være vendepunktet som fører til regelendringer rundt vanskelige avgjørelser 16-meteren.

 

Hvorfor dette hylekoret? (se f.eks. på oppgulpet Myles Palmer kommer med: http://www.arsenalnewsreview.co.uk/index.p...News+Review%29)? Er en hands verre enn filming? Hva med dommerskandaler i de senere rundene av Chmapions League? Det er mye større enn å kvalifisere seg til VM! Jeg er helt enig at det Henry gjør er galt, men hva er det som gjør akkurat denne situasjonen ekstra ille? Ja, jeg veit det var helt på slutten av kampen, så frustrasjonen er større. En slik situasjon skjer på en brøkdel av et sekund. Noen går det bare på instinkt og man gjør handlinger helt av seg selv.

 

Om Henry burde sagt ifra er kanskje en annen sak. Prøv og sett dere i Henrys situasjon. Han får ballen så nærme mål og ser Gallas står alene foran mål. Dette kan være Henrys siste mesterskap, og dersom de hadde røket ville de bli møtt med massiv kritikk. Etter at målet er et faktum, ser han hele laget og publikum juble av glede. Hvordan tror du de ville tatt det dersom han hadde sagt ifra til dommeren?

 

Henry har innrømmet at han handset. Det er mange filmere som ikke innrømmer at de datt for lett. Skal vi nevne store spillere som har gjort noe svært usportslig på banen? Cantona, Gerrard (var det f.eks. filming i CL finalen de vant?), Rooney, Messi, Ronaldo, Maradonna, Drogba, Vieira, Ashley Cole, Scholes med fler. De persnene som mister respekten til Henry etter denne episoden, mister jeg respekten for. En liten hendelse endrer ikke noe for meg. Henry vil fortsatt være en av de største fotballlegendene verden har sett.

Link to comment
Share on other sites

Tusen takk Henry! Dette kan være vendepunktet som fører til regelendringer rundt vanskelige avgjørelser 16-meteren.

 

Hvorfor dette hylekoret? (se f.eks. på oppgulpet Myles Palmer kommer med: http://www.arsenalnewsreview.co.uk/index.p...News+Review%29)? Er en hands verre enn filming? Hva med dommerskandaler i de senere rundene av Chmapions League? Det er mye større enn å kvalifisere seg til VM! Jeg er helt enig at det Henry gjør er galt, men hva er det som gjør akkurat denne situasjonen ekstra ille? Ja, jeg veit det var helt på slutten av kampen, så frustrasjonen er større. En slik situasjon skjer på en brøkdel av et sekund. Noen går det bare på instinkt og man gjør handlinger helt av seg selv.

 

Om Henry burde sagt ifra er kanskje en annen sak. Prøv og sett dere i Henrys situasjon. Han får ballen så nærme mål og ser Gallas står alene foran mål. Dette kan være Henrys siste mesterskap, og dersom de hadde røket ville de bli møtt med massiv kritikk. Etter at målet er et faktum, ser han hele laget og publikum juble av glede. Hvordan tror du de ville tatt det dersom han hadde sagt ifra til dommeren?

 

Henry har innrømmet at han handset. Det er mange filmere som ikke innrømmer at de datt for lett. Skal vi nevne store spillere som har gjort noe svært usportslig på banen? Cantona, Gerrard (var det f.eks. filming i CL finalen de vant?), Rooney, Messi, Ronaldo, Maradonna, Drogba, Vieira, Ashley Cole, Scholes med fler. De persnene som mister respekten til Henry etter denne episoden, mister jeg respekten for. En liten hendelse endrer ikke noe for meg. Henry vil fortsatt være en av de største fotballlegendene verden har sett.

 

Som jeg skulle sagt det selv, bare mye medre!

Link to comment
Share on other sites

Fikk sett scoringen og handsen først nå. visst var det hands, men at det skal være så mye å hisse seg opp over det skjønner jeg ikke.

 

Henry er og forblir en Arsenal legend.

Du hadde sett det annerledes hadde du vært irsk!

 

Tusen takk Henry! Dette kan være vendepunktet som fører til regelendringer rundt vanskelige avgjørelser 16-meteren.

 

Hvorfor dette hylekoret? (se f.eks. på oppgulpet Myles Palmer kommer med: http://www.arsenalnewsreview.co.uk/index.p...News+Review%29)? Er en hands verre enn filming? Hva med dommerskandaler i de senere rundene av Chmapions League? Det er mye større enn å kvalifisere seg til VM! Jeg er helt enig at det Henry gjør er galt, men hva er det som gjør akkurat denne situasjonen ekstra ille? Ja, jeg veit det var helt på slutten av kampen, så frustrasjonen er større. En slik situasjon skjer på en brøkdel av et sekund. Noen går det bare på instinkt og man gjør handlinger helt av seg selv.

 

Om Henry burde sagt ifra er kanskje en annen sak. Prøv og sett dere i Henrys situasjon. Han får ballen så nærme mål og ser Gallas står alene foran mål. Dette kan være Henrys siste mesterskap, og dersom de hadde røket ville de bli møtt med massiv kritikk. Etter at målet er et faktum, ser han hele laget og publikum juble av glede. Hvordan tror du de ville tatt det dersom han hadde sagt ifra til dommeren?

 

Henry har innrømmet at han handset. Det er mange filmere som ikke innrømmer at de datt for lett. Skal vi nevne store spillere som har gjort noe svært usportslig på banen? Cantona, Gerrard (var det f.eks. filming i CL finalen de vant?), Rooney, Messi, Ronaldo, Maradonna, Drogba, Vieira, Ashley Cole, Scholes med fler. De persnene som mister respekten til Henry etter denne episoden, mister jeg respekten for. En liten hendelse endrer ikke noe for meg. Henry vil fortsatt være en av de største fotballlegendene verden har sett.

For irene, som ikke akkurat er gjengangere i EM/VM så er det klart at dette er den største kampen deres på over 7 år. Da blir det dumt å si at det betyr mindre enn de senere runder i CL! CL er hvert år...

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig hadde det vært anderledes hvis jeg var Irsk, jeg har ingen problemer med å forstå at de er sinte. I det store og det hele bryr jeg meg lite om landslag og landskamper, jeg er gooner først og fremst. Når jeg ser på landskamper holder jeg primært med mine gutter, dvs Arsenalspillere. De som spiller for oss nå og de som har spilt for oss tidligere. Av de som har spilt for oss tidligere så er Henry fortsatt en av de aller største i mine øyne, om ikke den største. Dette lille opptrinnet endrer ikke hans status i mine øyne.

 

Edit, ikke glem det Henry har gjort for oss

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...