Jump to content

Manchester City


Christian

Recommended Posts

Manchester Citytroppen:

Keeper: Ederson, Ortega, Carson

Backer: Walker, Cancelo, Gomez, Lewis, Wilson-Esbrand

Stoppere: Dias, Laporte, Aké, Stones, Akanji

Midtbane: Rodri, KDB, Bernardo, Gundogan, Philips

Ving: Mahrez, Palmer, Grealish, Foden

Spiss: Haaland, Alvarez

Arsenaltroppen:

Keeper: Ramsdale, Turner, Hein

Back: Tomi, KT, Zinchenko, White, Cedric

Stoppere: Saliba, Gabriel, Holding

Midtbane: Partey, Xhaka, Ødegaard, Elneny, Vieira, ESR, Lokonga

Ving: Saka, Martinelli, Marquinhos, Nelson

Spiss: Jesus, Nketiah

Jeg vil si vi har bedre dekning på backene kvalitetsmessig. Relativt like god dekning på spissplass. Kvantitativt like god/bedre dekning på midtbanen og vingene, men dårligere kvalitet på backupen. City har lik dekning på keeperplass(de har også Steffen ute på lån, men jeg mener Turner er bedre kvalitetsmessig enn alle reservekeeperne til City) og bedre dekning på stopperplass.

Ja, flere av spillerne kan spille i forskjellige posisjoner, men det gjelder begge lag, så har ikke regnet med det. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 792
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

3 hours ago, Marius- said:

Det gjorde de, men det kan man da også gjøre med en stor stall. På lik linje som vi kan gå på tryne med første 11’er mot ett annet pl lag. Noe uklart der?

Poenget mitt er at det er så mange som sier at vi er så avhengige av å unngå skader, fordi kvaliteten i laget vil tape seg så betraktelig hvis vi får skader. Det er selvfølgelig korrekt for oss, men det er korrekt for City og alle andre lag også. Ergo er vi ikke så mye mer utsatte enn mange av våre konkurrenter. Vi har klart å kompensere for tapet av Jesus uten problemer. Hadde City klart det like godt hvis Haaland ble skadet? 

Når det er sagt, så hadde det vært flott med en kantspiller til.

Link to comment
Share on other sites

28 minutes ago, Tapapa said:

Poenget mitt er at det er så mange som sier at vi er så avhengige av å unngå skader, fordi kvaliteten i laget vil tape seg så betraktelig hvis vi får skader. Det er selvfølgelig korrekt for oss, men det er korrekt for City og alle andre lag også. Ergo er vi ikke så mye mer utsatte enn mange av våre konkurrenter. Vi har klart å kompensere for tapet av Jesus uten problemer. Hadde City klart det like godt hvis Haaland ble skadet? 

Når det er sagt, så hadde det vært flott med en kantspiller til.

Vi har klart å kompensere jesus til nå, det er korrekt. Gjenstår mange kamper før man kan konkludere med fasit her, siden jesus er ute lenge. 
Ellers er alle sårbare for skader, også city. Tror ingen mener at de er like robuste uten Haaland og de bruyne feks.

Ang tap igår, så er det slikt som kan skje hvert eneste lag i denne ligaen. Har man en dårlig dag, uansett hvem man spiller mot og med; så kan man tape fotballkamper. Det er ikke unikt for hverken oss eller city i dette tilfellet. 

Link to comment
Share on other sites

14 minutes ago, Marius- said:

Aner vi en formdupp på city? Tidlig ennå, men syntes de ikke finner rommene og spillet man normalt ser

Synes de generelt har slitt med det etter VM. De Bruyne spesielt er langt unna spilleren han var før VM, da faller City ganske kraftig. 

Link to comment
Share on other sites

Pep G: “We have an opponent in Arsenal who have the fire. Two decades without winning the Premier League. I am explaining the reality, everything is so comfortable [at City] but opponents don’t wait. I don’t recognise my team, they [previously] had the passion and desire to run,” the manager said. “We are far away from the team we had in previous seasons. Do you think this comeback will happen every time? It won’t.

 

Pepper har rett. Før løp Cityspillerne så mye at det så ut som om de hadde en mann mer på banen. Det ser jeg ikke noe til lenger. 

Det er bare ett lag som virkelig jobber som en enhet og det er årets seriemester in spe nemlig oss.

https://www.theguardian.com/football/2023/jan/19/weve-lost-our-fire-pep-guardiola-rips-into-manchester-citys-players-and-fans

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...
On 2/7/2023 at 5:48 PM, Verminator5 said:

Hva i alle dager er det som skjer med City?

Hvorfor har det tatt så mange år? De har åpenbart brutt alle finansielle kjøreregler i en årrekke 😂

https://www.skysports.com/football/news/11679/12805239/man-city-premier-league-clubs-want-champions-kicked-out-if-guilty-of-alleged-financial-breaches

Det har tatt fire år med etterforskning som viser eit bilete av kor omfattande dette er pluss at City har, ikkje overraskande, vert motvillig til å gi frå seg nødvendig dokumentasjon. Dersom denne saka ender med ein ‘henleggelse’ som UEFA-saka eller ei bot kommer eg sterkt vurdere å slutte å følge PL. Straff utover poengtrekk, suspensjon (kva no enn det praktisk betyr?) eller utestengelse håpar eg kommer klarere fram jo meir fakta som kjem på bordet. At City i tillegg har vist seg lite samarbeidsvillig bør i tillegg tale meget i mot når evt straff skal utmålast

Link to comment
Share on other sites

42 minutes ago, Ulfagrafr said:

Det har tatt fire år med etterforskning som viser eit bilete av kor omfattande dette er pluss at City har, ikkje overraskande, vert motvillig til å gi frå seg nødvendig dokumentasjon. Dersom denne saka ender med ein ‘henleggelse’ som UEFA-saka eller ei bot kommer eg sterkt vurdere å slutte å følge PL. Straff utover poengtrekk, suspensjon (kva no enn det praktisk betyr?) eller utestengelse håpar eg kommer klarere fram jo meir fakta som kjem på bordet. At City i tillegg har vist seg lite samarbeidsvillig bør i tillegg tale meget i mot når evt straff skal utmålast

Av det jeg har skjønt, er det lite sannsynlig med henleggelse som i UEFA-saken, siden PL ikke har noen 'foreldelsesfrist' av slike saker slik som UEFA har. Så de vil ikke kunne gå til CAS og be om hjelp som sist.

Når det er sagt, tror jeg ikke på at de blir betraktelig straffet før de faktisk er det. 

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, Simbad said:

Av det jeg har skjønt, er det lite sannsynlig med henleggelse som i UEFA-saken, siden PL ikke har noen 'foreldelsesfrist' av slike saker slik som UEFA har. Så de vil ikke kunne gå til CAS og be om hjelp som sist.

Når det er sagt, tror jeg ikke på at de blir betraktelig straffet før de faktisk er det. 

Nei det koker vel vekk i byråkrati (grønt papir forflytning) muligens sammen med min interesse. Blir for mye pampeball og korrupsjon jfr FIFA isåfall

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
  • 3 weeks later...

Noen som ser på City - Leipzeig?

City får en ekstremt billig straffe etter at VAR/dommer sjekker.

Litt senere i kampen skjer dette:

Forundrer meg ikke om noen år at det kommer ut at City har kjøpt litt dommere.

Link to comment
Share on other sites

Helt uforståelig. 
Handsen er med armen under skulderhøyde og fra 30 cm heades ballen i hånden. Igjen tenker jeg på Bournem kampen og alle situasjonene der. 
Ederson klart rødt kort. Hvordan er det mulig???

Link to comment
Share on other sites

Det er så mange kontroversielle avgjørelser som går i City sitt favør at jeg ikke kan forstå det. Den Ederson involveringen er bare helt vanvittig. Greit nok at han ikke får rødt kort, men det blir faen ikke frispark engang. Det er bare helt sjukt.

Link to comment
Share on other sites

51 minutes ago, Stefanb said:

Det er så mange kontroversielle avgjørelser som går i City sitt favør at jeg ikke kan forstå det. Den Ederson involveringen er bare helt vanvittig. Greit nok at han ikke får rødt kort, men det blir faen ikke frispark engang. Det er bare helt sjukt.

Enig, merkelige greier. Men skal sies at city var best da, gud bedre braut... 5 mål

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...