Jump to content

Useriøse rykter


Mads

Recommended Posts

Tror ikke vi har sett den samme Vidal. Hvis du mener han har bedre hodestyrke enn Song så er det deg om det. Vidal er knapt 1.80, men det er klart han er en grei hodespiller. Samtidig er han heller ikke det som skal til for å hamle opp mot de lagene du snakker om. Har som tidligere skrevet sett Vidal en god del, og jeg synes han er en meget god spiller. Om vi fortsetter i 4-3-3 ville han vært genial i den rollen Wilshere har hatt den siste sesongen. Samtidig vil han kunne bekle den tunge defensive rollen til Song med bravur.

 

Ville absolutt vært et bra kjøp!

 

Støttes!

Link to comment
Share on other sites

Hehe.. Trur The Sun har lite å skrive om om dagen..

Dette ryktet ser eg på som Ytterst Useriøst!

Vi byr £14mill. Anderlecht vil ha £18mill. Den som har diktet opp den historien der vet i alle fall hvordan budgivningen fungerer fra Arsenals side. By lavt, forhandle i 2 uker, trekke budet for å så prøve en gang til på en annen spiller :)

Link to comment
Share on other sites

Også tv2sporten.no linker oss med Franck Ribery:

http://www.tv2.no/sport/fotball/england/premierleague/her-er-onsdagens-premier-leaguerykter-3542649.html

 

For det første tror jeg vi skal ta dette ryktet med en stor klype salt, men for all del, jeg sier ikke nei takk til Ribery i Arsenaltrøye. Jeg ser likevel ikke helt for meg at Wenger gjør denne typen signering, og hvis han skulle hente et skikkelig stort og tungt navn skulle jeg helst sett at det var en stopper. Jeg er derimot ikke fremmed for en Ole Brumm-løsning :)

Hvis Ribery mot formodning skulle komme vandrende inn portene på Emirates ser jeg absolutt ingen logisk grunn til å beholde Nasri, med mindre det er en sånn signering som kan få ham til å signere ny kontrakt.

Edited by Theo Gibbs Wilshere
Link to comment
Share on other sites

De har nok tatt det fra samme kilde, overgangen kan være sannsynlig mtp at Bayern ser ut til å satse på å ha flest mulige tyske landslagsspillere framfor utlendinger, men lønna er som sagt usannsynlig, dessuten er han veldig mye skadet.

 

Edit: At han er injury prone gjør vel dette mer sannsynlig siden vi er Arsenal..

Edited by Wojciech53
Link to comment
Share on other sites

Ønsket sterkt at han ble hentet i 2007, men dessverre endte han opp i Bayern. Han var da "kun" 24 år gammel og ville passet perfekt inn i et lag som absolutt trengte erfarne toppspillere (for å ikke snakke om at han var/er verdenklasse på daværende tidspunkt).

 

Nå er han 28 år gammel og har vært mye skadet (har vel rundt 32-34 kamper i snitt for Bayern gjennom de siste 4 sesongene) og har en astronomisk høy lønn, men han er utvilsomt en klassespiller som ville forsterket oss i de kampene han spilte.

 

Dog klarer jeg ikke å se at Ribery blir hentet inn som må koste minst £20M med veldig høye lønninger fremfor f.eks. Juan Mata som bare er 23 år og koster rundt £20M, mens han bare har en ukeslønn på omkring £30,000.

Link to comment
Share on other sites

Ønsket sterkt at han ble hentet i 2007, men dessverre endte han opp i Bayern. Han var da "kun" 24 år gammel og ville passet perfekt inn i et lag som absolutt trengte erfarne toppspillere (for å ikke snakke om at han var/er verdenklasse på daværende tidspunkt).

 

Nå er han 28 år gammel og har vært mye skadet (har vel rundt 32-34 kamper i snitt for Bayern gjennom de siste 4 sesongene) og har en astronomisk høy lønn, men han er utvilsomt en klassespiller som ville forsterket oss i de kampene han spilte.

 

Dog klarer jeg ikke å se at Ribery blir hentet inn som må koste minst £20M med veldig høye lønninger fremfor f.eks. Juan Mata som bare er 23 år og koster rundt £20M, mens han bare har en ukeslønn på omkring £30,000.

Husker godt nedturen når Ribery signerte for Bayern.

Mange tenkte det var mannen vi trengte. Vi ropte etter muskler og tæl.

Det gjør vi jo forsåvidt ennå. Og jeg tror dette kunne vært mannen vi trengte. En midtbane med Ribery og det vi allerede har ville vært fryktinngytende.

Det ligger litt i kortene, uttalelsene til Wenger og Gazidis spesielt, at det kan komme noe stort inn på Emirates. Kan jo være Ribery. Han er i alle fall å regne som en stjernespiller.

Link to comment
Share on other sites

Husker godt nedturen når Ribery signerte for Bayern.

Mange tenkte det var mannen vi trengte. Vi ropte etter muskler og tæl.

Det gjør vi jo forsåvidt ennå. Og jeg tror dette kunne vært mannen vi trengte. En midtbane med Ribery og det vi allerede har ville vært fryktinngytende.

Det ligger litt i kortene, uttalelsene til Wenger og Gazidis spesielt, at det kan komme noe stort inn på Emirates. Kan jo være Ribery. Han er i alle fall å regne som en stjernespiller.

Signerer Ribery for oss så tør jeg vedde penger på at vi får høre bortefansen synge denne på Emirates

http://www.youtube.com/watch?v=Vg47_UmQXMg

:)

Link to comment
Share on other sites

Vi har nettopp kjøpt Gervinho, tviler på enda en offensiv spiller. Men hadde uansett ikke sagt nei takk til Ribery, alltid hadd sansen for han. Tror han hadde passet bra inn!

 

Vi har fortsatt ikke en naturlig kantspiller på venstre i laget (Nasri, Arshavin og Vela telles ikke da de er offensiv midtbanespillere/spiss) så jeg håper virkelig vi får inn en spiller som kan ta denne plassen som et klart førstevalg mens Gervinho tar høyrekanten.

 

Tviler dog uansett på at Ribery kommer. Det er temmelig urealistisk spør du meg..

Link to comment
Share on other sites

Vi har nettopp kjøpt Gervinho, tviler på enda en offensiv spiller. Men hadde uansett ikke sagt nei takk til Ribery, alltid hadd sansen for han. Tror han hadde passet bra inn!

 

Dette var what the doctor ordered den gang, men vi valgte desverre å bli sittende på gjerdet. I dag er det vel bedre alternativer og viktigere posisjoner å fylle i form av en dominerende midtstopper, en holding midfielder med seriøs pondus og en spiss med scoringsgaranti. Minst en av disse med en Bergkampvirkning. Ja, og en venstreback da. Vi behersker det meste på en fotballbane bedre enn de aller-aller fleste, og det vi ikke berhersker tror jeg Ribery har begrenset innvirkning på.

Link to comment
Share on other sites

Ønsket sterkt at han ble hentet i 2007, men dessverre endte han opp i Bayern. Han var da "kun" 24 år gammel og ville passet perfekt inn i et lag som absolutt trengte erfarne toppspillere (for å ikke snakke om at han var/er verdenklasse på daværende tidspunkt).

 

Nå er han 28 år gammel og har vært mye skadet (har vel rundt 32-34 kamper i snitt for Bayern gjennom de siste 4 sesongene) og har en astronomisk høy lønn, men han er utvilsomt en klassespiller som ville forsterket oss i de kampene han spilte.

 

Dog klarer jeg ikke å se at Ribery blir hentet inn som må koste minst £20M med veldig høye lønninger fremfor f.eks. Juan Mata som bare er 23 år og koster rundt £20M, mens han bare har en ukeslønn på omkring £30,000.

 

Jeg er enig med at Mata kansje er et bedre alternativ, men ser ikke på Ribery som noe dårlig andrevalg.. Tror han ville hatt litt Bergkamp like signering over seg.. Dog ser jeg på ryktet som useriøst.. Si at Cesc går, Nasri blir flyttet ned på midten og ribery blir hentet som kant, da tror jeg vi ikke er så voldsomt svekket i hvertfall ikke i forhold til forrige sesong..

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med at Mata kansje er et bedre alternativ, men ser ikke på Ribery som noe dårlig andrevalg.. Tror han ville hatt litt Bergkamp like signering over seg.. Dog ser jeg på ryktet som useriøst.. Si at Cesc går, Nasri blir flyttet ned på midten og ribery blir hentet som kant, da tror jeg vi ikke er så voldsomt svekket i hvertfall ikke i forhold til forrige sesong..

 

Joda, Ribery vil være en Bergkamp-light, og han er en imponerende effektiv spiller - bevares. Han vil nok bidra sterkt til både mål og assister. Gjerne Ribery for all del, men ikke glem at det blir enklere å vinne kamper hvis en kan forsvare seg også.

Link to comment
Share on other sites

Jeg er enig med at Mata kansje er et bedre alternativ, men ser ikke på Ribery som noe dårlig andrevalg.. Tror han ville hatt litt Bergkamp like signering over seg.. Dog ser jeg på ryktet som useriøst.. Si at Cesc går, Nasri blir flyttet ned på midten og ribery blir hentet som kant, da tror jeg vi ikke er så voldsomt svekket i hvertfall ikke i forhold til forrige sesong..

 

Hazard er mitt førstevalg hvis jeg kunne valgt mellom en offensiv kantspiller med Mata på andre. Dog er det få bedre alternativer enn Ribery der ute også. Er absolutt en verdensklassespiller.

 

Joda, Ribery vil være en Bergkamp-light, og han er en imponerende effektiv spiller - bevares. Han vil nok bidra sterkt til både mål og assister. Gjerne Ribery for all del, men ikke glem at det blir enklere å vinne kamper hvis en kan forsvare seg også.

 

Selvfølgelig John, men ærlig talt så ser jeg ikke at Wenger klekker ut et ordentlig forsvar for Arsenal i løpet av den tiden han kommer til å tilbringe i klubben. Arsenal under Wenger kommer alltid til å slippe inn en del mål og mye av det kommer av hvordan laget blir drillet. Uansett signeringer eller ikke så vil det fortsatt være store hull i forsvaret, men jeg er enig i at vi trenger en midtstopper og venstreback. Dog har vi råd til f.eks. £10-15M på en midtstopper, £10M på en venstreback og rundt £20M på en "Bergkamp-signering" i det offensive.

Link to comment
Share on other sites

Ønsket sterkt at han ble hentet i 2007, men dessverre endte han opp i Bayern. Han var da "kun" 24 år gammel og ville passet perfekt inn i et lag som absolutt trengte erfarne toppspillere (for å ikke snakke om at han var/er verdenklasse på daværende tidspunkt).

 

Nå er han 28 år gammel og har vært mye skadet (har vel rundt 32-34 kamper i snitt for Bayern gjennom de siste 4 sesongene) og har en astronomisk høy lønn, men han er utvilsomt en klassespiller som ville forsterket oss i de kampene han spilte.

 

Dog klarer jeg ikke å se at Ribery blir hentet inn som må koste minst £20M med veldig høye lønninger fremfor f.eks. Juan Mata som bare er 23 år og koster rundt £20M, mens han bare har en ukeslønn på omkring £30,000.

 

Hvis han skulle komme så får vi håpe på en Overmars effekt.

Link to comment
Share on other sites

Selvfølgelig John, men ærlig talt så ser jeg ikke at Wenger klekker ut et ordentlig forsvar for Arsenal i løpet av den tiden han kommer til å tilbringe i klubben. Arsenal under Wenger kommer alltid til å slippe inn en del mål og mye av det kommer av hvordan laget blir drillet. Uansett signeringer eller ikke så vil det fortsatt være store hull i forsvaret, men jeg er enig i at vi trenger en midtstopper og venstreback. Dog har vi råd til f.eks. £10-15M på en midtstopper, £10M på en venstreback og rundt £20M på en "Bergkamp-signering" i det offensive.

 

Du har desverre helt rett angående forsvaret, men det hadde nok blitt litt bedre med en Martin Keown (Cahill) eller Sol Campbell (Samba) type der bak. Tilbake til Ribery - hvis vi skulle gi venstresiden en liten vitamininnsprøytning finnes det knapt noen mer effektiv spiller i den posisjonen enn nettopp Ribery (Cristiano Ronaldo untatt). Han har kanskje ennå noen sesonger igjen i en skadeplaget skrott? Uansett tror jeg dette hører inn blandt useriøse rykter med tanke på alder og lønnsnivå. Det er veldig "uwengersk" i tilfelle.

Link to comment
Share on other sites

Sier ikke nei takk til Ribery. Klassespiller. 7 mål og 17 målgivende i serien i fjor på et Bayern som slet voldsomt i ligaen. Tror ikke han nødvendigvis vil kreve samme eller høyere lønn for å spille for Arsenal. Ribery har vell tidligere snakket veldig varmt om Wenger og fotballen han står for, og dette kan ha en voldsom effekt på valget hans. Kan godt se for meg at han vil godta rundt £90000 i uka. Såpass syns jeg vi bør ta oss råd til når det kommer til en klassespiller som dette. Vi ville i såfall ha fått et fantastisk angrep.

 

Men, silly season har skuffa meg tidligere...

Link to comment
Share on other sites

Nei, takk. Jeg mener Foster er en bra keeper på sitt beste, men han er for ustabil, og neppe bedre enn Szczesny. Håper vi satser på vår yngste polakk i mål, og Lukasz og Mannone som reserver, noe jeg tror også Wenger vil gjøre.

Edited by Balance
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...