Jump to content

Useriøse rykter


Mads

Recommended Posts

Nei, takk. Jeg mener Foster er en bra keeper på sitt beste, men han er for ustabil, og neppe bedre enn Szczesny. Håper vi satser på vår yngste polakk i mål, og Lukasz og Mannone som reserver, noe jeg tror også Wenger vil gjøre.

 

Jeg mener også det er greit å satse på WS.. Men om Wenger hadde vært ute etter en keeper hadde ikke 1 års lån av Foster vært en dum løsning..

 

Foster kom med på årets lag i England om jeg ikke husker feil..

Edited by pacman
Link to comment
Share on other sites

To nye useriøse rykter fra Nettavisen idag:

 

Jagielka til Arsenal: http://www.nettavisen.no/sport/fotball/pl/article3195448.ece

Ser ikke hvordan Phil skal forsterke det vi alt har og vil heller satse på Bartley

 

JET på vei bort: http://www.nettavisen.no/sport/fotball/pl/article3195259.ece

Ikke like urealistisk, men jeg tror heller det er snakk om at vi skal låne han bort, å selge han for bare en million pund ville vært latterlig.

Link to comment
Share on other sites

To nye useriøse rykter fra Nettavisen idag:

 

Jagielka til Arsenal: http://www.nettavisen.no/sport/fotball/pl/article3195448.ece

Ser ikke hvordan Phil skal forsterke det vi alt har og vil heller satse på Bartley

 

JET på vei bort: http://www.nettavisen.no/sport/fotball/pl/article3195259.ece

Ikke like urealistisk, men jeg tror heller det er snakk om at vi skal låne han bort, å selge han for bare en million pund ville vært latterlig.

 

Å selge JET ville være idiotisk uansett spør du meg, gutten har stort stort potensial..

Link to comment
Share on other sites

Vet ikke om dette er et useriøst rykte men om Cesc og Nasri skulle gå er disse to høyt på min liste over hvem jeg ville hatt inn av realistiske targets..

 

http://bleacherreport.com/articles/774612-arsenal-transfer-prospect-valencia-duo-is-exactly-what-wenger-needs-for-success?

Problemet er at det er spillere vi har hørt om så Wenger vil nok ikke betale mer en halvparten av det Valencia forlanger. Hadde de vært ukjente så skal du se at Wenger hadde åpnet pengebingen på vidt gap

Edited by Castor
Link to comment
Share on other sites

Problemet er at det er spillere vi har hørt om så Wenger vil nok ikke betale mer en halvparten av det Valencia forlanger. Hadde de vært ukjente så skal du se at Wenger hadde åpnet pengebingen på vidt gap

 

Lattelige Wenger tror selv han skal få Matta på billig salg :blink:

 

Mens han selv og Arsenal krever dobbel så mye for Cesc og nekter å selge han billigere en det han er vært.

 

Wenger må skjønne det at han ikke kan kreve blod pris for cesc fra Barca så skal han tro han kan få Matta som var den beste spilleren i U21 EM for små penger.

 

Sette Mata mye han er et av de største talenta i Spania på den unge alderen han er og vært mye mere en Wenger byr på han ;)

Link to comment
Share on other sites

Situasjonen mellom Mata, Valencia og Arsenal er helt annerledes enn den med Fabregas, Arsenal og Barcelona. Valencia er en klubb i pengenød og er i bunn og grunn egentlig nødt til å selge. Arsenal er i ingen posisjon hvor dem er nødt til å selge Cesc. Økonomien i klubben er god og Fabregas er under langtidskontrakt. Derfor er det mer naturlig at overgangssummen til Mata er betraktelig lavere enn Fabregas overgangssum.

Link to comment
Share on other sites

Lattelige Wenger tror selv han skal få Matta på billig salg :blink:

 

Mens han selv og Arsenal krever dobbel så mye for Cesc og nekter å selge han billigere en det han er vært.

 

Wenger må skjønne det at han ikke kan kreve blod pris for cesc fra Barca så skal han tro han kan få Matta som var den beste spilleren i U21 EM for små penger.

 

Sette Mata mye han er et av de største talenta i Spania på den unge alderen han er og vært mye mere en Wenger byr på han ;)

At en 23 åring var en av de beste i U21 EM var ingen bombe, som overnevnt er Valencia i pengenød og dessuten er det fortsatt klasseforskjell på Mata og Cesc, blir som å hevde at det vil være dumt av Liverpool å kreve 50 millioner for Torres for så å hente inn Suarez for 22...

Link to comment
Share on other sites

At en 23 åring var en av de beste i U21 EM var ingen bombe, som overnevnt er Valencia i pengenød og dessuten er det fortsatt klasseforskjell på Mata og Cesc, blir som å hevde at det vil være dumt av Liverpool å kreve 50 millioner for Torres for så å hente inn Suarez for 22...

 

 

ER ikke enig her Mata er et av de største talenta i Spania på sin alder, Har sett mata både i u 21 VM og mye for valencia.

 

Mata har mange kvaliteter som ikke Cesc har mye bedre tekknikk og kan ofte gjøre ting på egen hånd

 

Mata er ganske like Nasri, Iniesta og Silva, spillere som kan kan trylle når de har dagen.

 

FOr meg er Cesc langt i fra så go med ballen i bena da det kommer til tekknikk og finter.

 

Det Cesc er go til å fordele baller og slå goe baller til spillere som er på løp, men kan ikke måle seg med tekknikken og goe finter slik de andre spilleren har.

 

BÅde Real M og Barca har lenge hatt lyst på Mata, men Valencia har ikke lyst til å selge til noen av deklubbene eter de miste Villa ;)

 

Mata er den største stjerna i Valencia og tror neppe Valencia slepper han på bilig salg uannset om de har penge problemer og værfall helst ikke til en klubb som Barca og Real M som er de største erkefiende dems ;)

Link to comment
Share on other sites

For å legge til hadde Cesc en veldig dårlig sessong 2010/2011 i forhold til året føre der han skoret rundt 15 mål.

 

Sessongen som var nå skorte han veldig skjeldent mål og hadde den middel dårlig sessong.

 

Pluss Cesc er ofte skada og han er værdens beste ballfordeler etter Xavi i Barca.

 

Men for meg er Nasri minst like go og mye bedre tekknisk spiller en Cesc er.

 

Mata syns jeg er en av de beste i spania vis vi ser bort i fra noen få spillere i Barca.

 

Mata tror jeg neppe mange av Arsenal fansen har sett spille for Valencia.

 

Han er ganske like Silva i City og Iniesta i Barca når det kommer til tekknikk og godt 0ver blikk.

 

PÅ en go dag kan Mata gjøre mye på egenhånd, noe skjeldent Cesc klarer.

 

Cesc er mere en spiller som kan slå goe baller til medspillere men ingen tekkinkker som kan drille av mange man på egenhånd og gjøre mye på egenhånd.

 

Cesc er den beste som ballfordeler og har et overblikk som er veldig bra, go til å stablisere mittbanen.

 

Feil å si Cesc er bedre en Mata de er 2 forskjellige spiller typer, Mata mere angreps spiller som ofte ligger bak spissene

Link to comment
Share on other sites

For å legge til hadde Cesc en veldig dårlig sessong 2010/2011 i forhold til året føre der han skoret rundt 15 mål.

 

Sessongen som var nå skorte han veldig skjeldent mål og hadde den middel dårlig sessong.

 

Pluss Cesc er ofte skada og han er værdens beste ballfordeler etter Xavi i Barca.

 

Men for meg er Nasri minst like go og mye bedre tekknisk spiller en Cesc er.

 

Mata syns jeg er en av de beste i spania vis vi ser bort i fra noen få spillere i Barca.

 

Mata tror jeg neppe mange av Arsenal fansen har sett spille for Valencia.

 

Han er ganske like Silva i City og Iniesta i Barca når det kommer til tekknikk og godt 0ver blikk.

 

PÅ en go dag kan Mata gjøre mye på egenhånd, noe skjeldent Cesc klarer.

 

Cesc er mere en spiller som kan slå goe baller til medspillere men ingen tekkinkker som kan drille av mange man på egenhånd og gjøre mye på egenhånd.

 

Cesc er den beste som ballfordeler og har et overblikk som er veldig bra, go til å stablisere mittbanen.

 

Feil å si Cesc er bedre en Mata de er 2 forskjellige spiller typer, Mata mere angreps spiller som ofte ligger bak spissene

 

 

Ikke for å pirke,men er det mulig at du skal ta deg litt bedre tid når du skriver.Slitsomt å lese når det er store bokstaver i hytt å pine.

Ellers skriver du jo mye så det er jo positivt.

Edited by RFM3000
Link to comment
Share on other sites

 

PÅ en go dag kan Mata gjøre mye på egenhånd, noe skjeldent Cesc klarer.

 

Her vil jeg nevne hjemme kampen mot Tottenham der vi vant 3-1 (2009/2010) der han løp fra midtbanen, fintet ut 2-3 spillere og satte ballen iskaldt i mål. Men jeg ser poenget ditt :)

Link to comment
Share on other sites

Ikke for å pirke,men er det mulig at du skal ta deg litt bedre tid når du skriver.Slitsomt å lese når det er store bokstaver i hytt å pine.

Ellers skriver du jo mye så det er jo positivt.

 

Personlig er jeg veldig lei folk som skal kommentere norsken til Dannialdo. La folk skrive med det språket de har, han skriver nok feil med vilje.

Link to comment
Share on other sites

Her vil jeg nevne hjemme kampen mot Tottenham der vi vant 3-1 (2009/2010) der han løp fra midtbanen, fintet ut 2-3 spillere og satte ballen iskaldt i mål. Men jeg ser poenget ditt :)

 

Ta og se noen videoer av Mata på Youtube. Du kan se han skorer utrolig mye fine mål og er den mest giftige mittbanespiller i Spania etter Messi/Ronaldo.

 

Nederste linken ser du en syk finte Cecs ikke hadde klart etter han ;)

 

Merkelig ikke Real M og Barca har henta han for lengst, han har en utrolig overblikk og en bra fotball hjerne.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ta og se noen videoer av Mata på Youtube. Du kan se han skorer utrolig mye fine mål og er den mest giftige mittbanespiller i Spania etter Messi/Ronaldo.

 

Nederste linken ser du en syk finte Cecs ikke hadde klart etter han ;)

 

Merkelig ikke Real M og Barca har henta han for lengst, han har en utrolig overblikk og en bra fotball hjerne.

 

 

Ja det er liten tvil om at Mata er en mer uforutsigbar spiller en Cesc, det er jeg enig i. Men må ikke avskrive Cesc helt i den sammenheng heller da han har hatt noen flotte solo-prestasjoner i sin Arsenal-karriere.

Link to comment
Share on other sites

Her vil jeg nevne hjemme kampen mot Tottenham der vi vant 3-1 (2009/2010) der han løp fra midtbanen, fintet ut 2-3 spillere og satte ballen iskaldt i mål. Men jeg ser poenget ditt :)

Villa kampen hvor han kom inn og scora 2 på 15 minutter. Dine poeng om at Mata finter bedre og er bedre på å gjøre ting alene gjør ikke Mata til en mer verdifull spiller, Cesc er spilleren som skaper flest sjanser i verden og har hver sesong masse assist og mål. Syns slettes ikke det blir feil av Wenger å verdsette Cesc til over det dobbelte av prisen på Mata:

 

1: Arsenal er en rik klubb som ikke trenger selge noen mens Mata spiller i en klubb med stadige økonomiske vansker.

2: Cesc er en mer unik spiller og blant topp 5 i sin posisjon, noe Mata ikke er

3: Cesc er LANGT mer rutinert og profilert enn en Mata som er i samme alder

4: Cesc kan PL og har fysikken til å lykkes, noe det ikke er sikkert Mata har.

5: Laget vårt er bygget rundt Fabregas og han er kaptein, å ikke kreve mye penger for han vil være helt tullete.

Link to comment
Share on other sites

Syntes det blir dumt med en direkte sammenligning mellom Mata og Fabregas. F.eks. så vet vi alle at spillet til Fabregas er bygget rundt pasningsfoten hans og ikke nødvendigvis blendende teknikk som Mata. Rett og slett fordi Mata spiller enten som ving eller som en offensiv midtbane.

 

Hvis man skal sammenligne Mata med noen i laget vårt så er det med Nasri eller Arshavin og felles med alle disse tre er at de er veldig uforutsigbare, raske og veldig tekniske samt tobeinte. Fabregas derimot er en sentral midtbanespiller og som uheldigvis Wenger prøvde å gjøre om til nærmest hengende spiss forrige sesong i en 4-2-3-1. Hvis vi skal sammenligne Fabregas med en annen spiller i verden så er det ingen andre enn Xavi som fortjener å nevnes i samme åndedrag som vår kaptein, men når det gjelder antall målgivende og mål så er Fabregas overlegen i forhold til Xavi, men allikevel ikke en like god playmaker som sin landskamerat (og kanskje snart lagkamerat).

 

Når det gjelder Fabregas er han en veldig spesiell spiller som kan gjøre det eksepsjonelle (som mot Tottenham), men faktum er at han trolig er en av ytterst få spillere i verden som har et så stort register å spille på som hva Fabregas har.

 

http://www.youtube.com/watch?v=xL_m6iDTvZ0

 

Som dere kan se her er det ikke ofte triks eller fart som gjør at Fabregas kommer seg forbi en spiller, men en vanvittig ballkontroll koblet med en meget intelligent hjerne. Det er som sagt ytterst få spillere som er i stand til å gjøre hva Fabregas gjør (driv med ball, et utrolig sluttprodukt enten når det gjelder mål/assists, playmaking og 100% innsats gjennom hver kamp) og 4-1-2-3 i 09/10 fikk dette perfekt ut av Fabregas. Dessverre dreit Wenger seg loddrett ut og endret formasjonen til en 4-2-3-1 neste sesong hvor Fabregas stod altfor høyt i banen (og det er her Nasri og Mata ville gjort en stor forskjell med meget hurtige beinbevegelser og større individualitet) og ikke fikk påvirket spillet eller kommet på de dype løpene han ofte gjorde under 09/10 sesongen.

 

Nasri og Mata er to aldeles nydelige spillere, men i motsetning til Fabregas vil de ikke kunne gjøre den jobben han gjør. Dog tror jeg Wilshere og Ramsey kan være to spillere som etterhvert kanskje kan begynne å nærme seg Fabregas.

 

De "eneste" problemene angående Fabregas er jo at han tilsynelatende vil til Barcelona for fullt nå og sist, men ikke minst: At han vært utrolig skadeplaget de siste sesongene.

Link to comment
Share on other sites

Syntes det blir dumt med en direkte sammenligning mellom Mata og Fabregas. F.eks. så vet vi alle at spillet til Fabregas er bygget rundt pasningsfoten hans og ikke nødvendigvis blendende teknikk som Mata. Rett og slett fordi Mata spiller enten som ving eller som en offensiv midtbane.

 

Hvis man skal sammenligne Mata med noen i laget vårt så er det med Nasri eller Arshavin og felles med alle disse tre er at de er veldig uforutsigbare, raske og veldig tekniske samt tobeinte. Fabregas derimot er en sentral midtbanespiller og som uheldigvis Wenger prøvde å gjøre om til nærmest hengende spiss forrige sesong i en 4-2-3-1. Hvis vi skal sammenligne Fabregas med en annen spiller i verden så er det ingen andre enn Xavi som fortjener å nevnes i samme åndedrag som vår kaptein, men når det gjelder antall målgivende og mål så er Fabregas overlegen i forhold til Xavi, men allikevel ikke en like god playmaker som sin landskamerat (og kanskje snart lagkamerat).

 

Når det gjelder Fabregas er han en veldig spesiell spiller som kan gjøre det eksepsjonelle (som mot Tottenham), men faktum er at han trolig er en av ytterst få spillere i verden som har et så stort register å spille på som hva Fabregas har.

 

http://www.youtube.com/watch?v=xL_m6iDTvZ0

 

Som dere kan se her er det ikke ofte triks eller fart som gjør at Fabregas kommer seg forbi en spiller, men en vanvittig ballkontroll koblet med en meget intelligent hjerne. Det er som sagt ytterst få spillere som er i stand til å gjøre hva Fabregas gjør (driv med ball, et utrolig sluttprodukt enten når det gjelder mål/assists, playmaking og 100% innsats gjennom hver kamp) og 4-1-2-3 i 09/10 fikk dette perfekt ut av Fabregas. Dessverre dreit Wenger seg loddrett ut og endret formasjonen til en 4-2-3-1 neste sesong hvor Fabregas stod altfor høyt i banen (og det er her Nasri og Mata ville gjort en stor forskjell med meget hurtige beinbevegelser og større individualitet) og ikke fikk påvirket spillet eller kommet på de dype løpene han ofte gjorde under 09/10 sesongen.

 

Nasri og Mata er to aldeles nydelige spillere, men i motsetning til Fabregas vil de ikke kunne gjøre den jobben han gjør. Dog tror jeg Wilshere og Ramsey kan være to spillere som etterhvert kanskje kan begynne å nærme seg Fabregas.

 

De "eneste" problemene angående Fabregas er jo at han tilsynelatende vil til Barcelona for fullt nå og sist, men ikke minst: At han vært utrolig skadeplaget de siste sesongene.

Kan ikke se på den videoen at Cesc har noe finter eller lurer noen spiller opp i pølse bua, Han løper rett fram med ballen nesten heletiden og motspillere bommer ofte på ballen med takklinger.

Ja blir feil å sammeligne de spilleren når man ser på videoen fra Mata er så giftig foran mål og skorer masse mål i Valencia, var i en klasse for seg i U 21 vm ;)

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke se på den videoen at Cesc har noe finter eller lurer noen spiller opp i pølse bua, Han løper rett fram med ballen nesten heletiden og motspillere bommer ofte på ballen med takklinger.

Ja blir feil å sammeligne de spilleren når man ser på videoen fra Mata er så giftig foran mål og skorer masse mål i Valencia, var i en klasse for seg i U 21 vm ;)

 

Jeg må spørre deg.

 

Er du en av de som leser en bok ved å se på bildene? For hvis det er tilfelle så kan jeg skjønne at du ikke tok poenget mitt og at du derfor refererte til nettopp videoen istedet for innlegget hvor videoen jeg la inn kun ble brukt som hjelpemiddel.

Link to comment
Share on other sites

Syntes det blir dumt med en direkte sammenligning mellom Mata og Fabregas. F.eks. så vet vi alle at spillet til Fabregas er bygget rundt pasningsfoten hans og ikke nødvendigvis blendende teknikk som Mata. Rett og slett fordi Mata spiller enten som ving eller som en offensiv midtbane.

 

Hvis man skal sammenligne Mata med noen i laget vårt så er det med Nasri eller Arshavin og felles med alle disse tre er at de er veldig uforutsigbare, raske og veldig tekniske samt tobeinte. Fabregas derimot er en sentral midtbanespiller og som uheldigvis Wenger prøvde å gjøre om til nærmest hengende spiss forrige sesong i en 4-2-3-1. Hvis vi skal sammenligne Fabregas med en annen spiller i verden så er det ingen andre enn Xavi som fortjener å nevnes i samme åndedrag som vår kaptein, men når det gjelder antall målgivende og mål så er Fabregas overlegen i forhold til Xavi, men allikevel ikke en like god playmaker som sin landskamerat (og kanskje snart lagkamerat).

 

Når det gjelder Fabregas er han en veldig spesiell spiller som kan gjøre det eksepsjonelle (som mot Tottenham), men faktum er at han trolig er en av ytterst få spillere i verden som har et så stort register å spille på som hva Fabregas har.

 

http://www.youtube.com/watch?v=xL_m6iDTvZ0

 

Som dere kan se her er det ikke ofte triks eller fart som gjør at Fabregas kommer seg forbi en spiller, men en vanvittig ballkontroll koblet med en meget intelligent hjerne. Det er som sagt ytterst få spillere som er i stand til å gjøre hva Fabregas gjør (driv med ball, et utrolig sluttprodukt enten når det gjelder mål/assists, playmaking og 100% innsats gjennom hver kamp) og 4-1-2-3 i 09/10 fikk dette perfekt ut av Fabregas. Dessverre dreit Wenger seg loddrett ut og endret formasjonen til en 4-2-3-1 neste sesong hvor Fabregas stod altfor høyt i banen (og det er her Nasri og Mata ville gjort en stor forskjell med meget hurtige beinbevegelser og større individualitet) og ikke fikk påvirket spillet eller kommet på de dype løpene han ofte gjorde under 09/10 sesongen.

 

Nasri og Mata er to aldeles nydelige spillere, men i motsetning til Fabregas vil de ikke kunne gjøre den jobben han gjør. Dog tror jeg Wilshere og Ramsey kan være to spillere som etterhvert kanskje kan begynne å nærme seg Fabregas.

 

De "eneste" problemene angående Fabregas er jo at han tilsynelatende vil til Barcelona for fullt nå og sist, men ikke minst: At han vært utrolig skadeplaget de siste sesongene.

 

 

Meget bra innlegg

Link to comment
Share on other sites

Kan ikke se på den videoen at Cesc har noe finter eller lurer noen spiller opp i pølse bua, Han løper rett fram med ballen nesten heletiden og motspillere bommer ofte på ballen med takklinger.

Ja blir feil å sammeligne de spilleren når man ser på videoen fra Mata er så giftig foran mål og skorer masse mål i Valencia, var i en klasse for seg i U 21 vm ;)

Det som var poenget mitt hele tiden, å sammenlikne pris og ferdigheter mellom en av verdens beste i sin posisjon(Cesc), og en som kan bli en av verdens beste i sin posisjon(Mata). Og at han var i en klasse for seg selv er jeg uenig i, i forhold til navn og alder syns jeg vitterlig ikke at Mata var altfor god, Thiago ble jeg derimot meget imponert over.

Link to comment
Share on other sites

Det som var poenget mitt hele tiden, å sammenlikne pris og ferdigheter mellom en av verdens beste i sin posisjon(Cesc), og en som kan bli en av verdens beste i sin posisjon(Mata). Og at han var i en klasse for seg selv er jeg uenig i, i forhold til navn og alder syns jeg vitterlig ikke at Mata var altfor god, Thiago ble jeg derimot meget imponert over.

 

Etter det jeg har lest noen steder ble Mata flere ganger banens beste spiller, husker mot England ble han kåra til banens beste spiller.

Uannsett har Mata hærja i flere år alt i Spania, skoret bøtevis med fine mål.

Hadde Thiago vært så go som de påstå hadde han kommet mye mere innpå for Barca, men han har nesten ikke fått spille, sitte så og si på benken heletiden.

Mata har go erfaring fra flere år han har spilt fast på Valencia, tar nok flere år før Thiago for den erfaringa å få spille så mye som Mata gjør.

Ja Ikke lett å komme med på Barca,men da Barca henta Villa i fjor ville de også ha Mata, men klubbene ble ikke helt enige der om prisen.

Arsenal med rekordbud på spansk U21-stjerne 180 mill i følge ryktene har Arsenal lagt inn bud. Gunners skal ha fått klarsignal av Valencia til å komme med et konkret bud på Juan Mata. 23-åringen har uttrykket ønske om å bli i klubben, men både klubb og spiller sier at mye penger vil gjøre godt for begge parter.

At THiago var så go mot spillere på sin egen alder er ikke mye å skryte av når han nesten ikke for spille for Barca.

Mata har jeg sett mye han er iskald foran mål og skorer så og si vær gang han for sjangsen, det har han gjort i 3-4 år nå i Spania.

Thiago trenger nok 2-3 år til på seg for at han skal komme på nivået til Mata. Cesc. Xavi, Silva o.s.v ;)

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...