Jump to content

Jose Antonio Reyes


Guest espenstoele

Recommended Posts

  • Replies 708
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Ser det står i alle aviser i dag at det er bare prisen det står på nå før han er klar for Real...

 

Wenger for hente Ribery da som jeg syns er en bedre spiller en Reyes....

 

Det han viste på søndagen for klubblaget var veldig bra til tider...

 

En spiller som må hentes nå før han blir enda dyrer etter denne sesongen.... ;)

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg sier takk for en god tid Reyes og hade bra..

 

dette er litt trist

 

 

Dette er overhodet ikke trist!!

 

En spiller som aldri har slått til i Arsenaltrøya forlater klubben. Jeg kan ikke huske en eneste kamp der Reyes har vært virkelig god. Reyes har ikke satt sitt preg på PL og tiden er ute for ham nå.

 

Lykke til videre, du blir desverre ikke savnet.

 

Takk for ingenting.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kan ikke huske en eneste kamp der Reyes har vært virkelig god.

...

Lykke til videre, du blir desverre ikke savnet.

...

Takk for ingenting.

 

Vel... Dette kvalifiserer nok til virkelig god.

Det får være måte på slakt. Det er ingen tvil om at Reyes er talentfull,

og det som nok er det største problemet er kombinasjonen av summen

vi betalte for ham og våre høye forventninger. Det er ikke for ingenting

at Real fremdeles er interesserte heller. Ikke at jeg tror det gjør noe veldig

konkret for vår lille juvel Cesc, men han er (var?!) nok ikke så veldig trist

for å ha en lands(lags)mann på klubblaget heller. Visst er det trist om Reyes

forlater oss - men det er ikke verdens undergang.

Link to comment
Share on other sites

Det får være måte på slakt. Det er ingen tvil om at Reyes er talentfull,

og det som nok er det største problemet er kombinasjonen av summen

vi betalte for ham og våre høye forventninger. Det er ikke for ingenting

at Real fremdeles er interesserte heller. Ikke at jeg tror det gjør noe veldig

konkret for vår lille juvel Cesc, men han er (var?!) nok ikke så veldig trist

for å ha en lands(lags)mann på klubblaget heller. Visst er det trist om Reyes

forlater oss - men det er ikke verdens undergang.

 

Helt enig, ingen grunn til å slakte Reyes, han har ikke vært SÅ dårlig, selv om han ikke har klart å få ut potensialet sitt i Arsenal. Og at han nå ser ut til å ønsker seg hjem til Spania er ikke noen bombe; dette er jo kanskje det største problemet med Wengers innkjøpspolitikk, dvs at han hele tiden henter talenter fra andre land; at noen av dem - særlig de som ikke lykkes fullt ut - på et eller annet tidspunkt vil lengte hjem, er nærmest en "naturlov". Derfor er det heller ingen grunn til å bebreide Reyes, selv om jeg fortsatt mener han kunne ha gjort det stort hos oss. Men nå ser det ut til at det er den beste løsningen for alle parter at han reiser, ihvertfall hvis Arsenal får tilstrekkelig kompensasjon. Men trist er det. Og det kan spørres om denne hjemlengselen på sikt vil være smittsom; for hvordan reagerer man dersom plutselig Cesc forsøker å sutre seg hjem til Spania?

Link to comment
Share on other sites

det er i utgangspunktet ikke noe problem å kjøpe spillere fra utlandet,men det som jeg føler er et problem er når man henter spillere fra en liga som er like stor eller bedre enn den man selv har.

Å kjøpe spillere fra spania og italia kan fort by på problemer,fordi at spillerene fra dissa lagene vil garantert bli fristet av et tillbud fra en av storlagene i hjemmlandet sitt.

Ser man på spillere som ,hleb,rosicky,van persie,freddy osv så ville di aldrig droppet arsenal,

bare for å få spille i hjemmlandet sitt. :D

Link to comment
Share on other sites

det er i utgangspunktet ikke noe problem å kjøpe spillere fra utlandet,men det som jeg føler er et problem er når man henter spillere fra en liga som er like stor eller bedre enn den man selv har.

 

Dette er naturligvis et veldig viktig poeng, men spillere kan jo uansett bli fristet til å flytte nærmere hjemstedet (feks et naboland), og/eller til en kultur som minner mer om hjemlandet enn det London gjør... Det er ingen stor tilfeldighet at Sør-Amerikanske spillere fortrinnsvis ønsker å spille i spansk eller portugisisk liga. Det skyldes ikke bare at den spanske ligaen er best. Ja, den portugisiske serien er vel neppe blant de mest attraktive i Europa selv om de har et par gode klubber. Poenget er at selv om fotballspillere er profesjonelle, og de vet de bare er på jobb for et begrenset antall år, så er de også mennesker som trenger å trives i sitt lokalmiljø for å kunne yte maksimalt på banen.

Link to comment
Share on other sites

Men trist er det. Og det kan spørres om denne hjemlengselen på sikt vil være smittsom; for hvordan reagerer man dersom plutselig Cesc forsøker å sutre seg hjem til Spania?

 

For tiden høres det jo ikke ut som han har hastverk med det (Cesc altså),

men han har jo også ettertrykkelig sagt at han kan tenke seg å spille i

Spania "en gang i karrieren"... Så, den dagen kommer nok den også :D

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg sier takk for en god tid Reyes og hade bra..

 

dette er litt trist

 

 

Dette er overhodet ikke trist!!

 

Jeg kan ikke huske en eneste kamp der Reyes har vært virkelig god.

Lykke til videre, du blir desverre ikke savnet.

 

Takk for ingenting.

 

 

 

Det her var vell å ta litt hardt i...

Link to comment
Share on other sites

Hurra, jeg får fortlate Arsenal.

 

begynner å bli skuffet nå. å høre hva Reyes sier her er skuffende (hvis det er sant), trodde at dette var sesongen at Reyes skulle blomstre skikkelig bra, men det ser veldig veldigt stygt ut nå..

 

og Reyes har hatt noen gode kamper og noen flotte mål for Arsenal, ikke sant RockyRocastle? se her: Reyes video

 

håper vi får Babtista + litt penger i bytte handel.

Link to comment
Share on other sites

Ja jeg sier takk for en god tid Reyes og hade bra..

 

dette er litt trist

 

 

Dette er overhodet ikke trist!!

 

En spiller som aldri har slått til i Arsenaltrøya forlater klubben. Jeg kan ikke huske en eneste kamp der Reyes har vært virkelig god. Reyes har ikke satt sitt preg på PL og tiden er ute for ham nå.

 

Lykke til videre, du blir desverre ikke savnet.

 

Takk for ingenting.

 

Syns dette er å trekke det litt langt. Reyes har ikke vært på sitt beste som han var i Sevilla, men han har vært veldig god uansett. Han hadde vel flest assist forrige sesong? Vi har kanskje ikke lagt så masse merke til han, men han har vært veldig viktig i oppbyggingen av spillet og i siste delen før noen putter ballen i mål.

 

Reyes har også enormt med fart. Problemet at Reyes ikke har slått ut i full blomst er at han ikke har funnet seg tilrette. Hadde han gjort det, så ville vi hatt en av verdens beste kantspillere. Når jeg så han i Sevilla så var han helt vanvittig til tider, og spesielt kampen mot Real Madrid hvor han kjørte karusell med forsvaret. Synd at han går, fordi jeg skulle helst sett at han hadde blitt i klubben, kunne funnet seg tilrette og slått ut i full blomst. Uansett, når han helst ønsker seg tilbake til Spania så skal ikke vi stoppe han i det og jeg ønsker han i såfall lykke til og håper han utvikler seg videre der. :D

Link to comment
Share on other sites

Ikke selg skinnet før bjørnen er skutt sier nå jeg. Ser ut som han er på vei vekk, men siste han selv sa var at han ønsket å bli i klubben.

 

 

Synd hvis han forlater oss, for selv om Reyes ikke alltid presterer så er det få som legger ned samme innsatsen som han gjør.

Link to comment
Share on other sites

Rart hvordan Cole blir sett på som den svikeren som vil til Chelski,mens

få bebreider Reyes som daglig snakker om Real Madrid som drømmeklubben sin.

Ærlig talt er respekten for Cole større enn for Reyes.

Link to comment
Share on other sites

Rart hvordan Cole blir sett på som den svikeren som vil til Chelski,mens

få bebreider Reyes som daglig snakker om Real Madrid som drømmeklubben sin.

Ærlig talt er respekten for Cole større enn for Reyes.

 

 

Du må se litt på bakgrunnen for at de to ønsker klubbytte.

Hva tror du er drivkraften bak Cole`s ønske? Det er penger, penger, og atter penger.

 

Når det gjelder Reyes er det helt andre motiver. Her er det ikke penger men ett genuint savn av hjemlandet Spania og ett ønske om å gå til favoritt klubben Real Madrid.

 

Når vi vet at Cole er "født" og opvokst i Arsenal så er hans ønske selvfølgelig vanskligere å svelge for oss supportere. Cashley tar en Campbell og du bør forstå at dette stiller seg noe annerledes.

Link to comment
Share on other sites

Sier stadig at Real er en drømme klubb? vi var klart best mot det lage i fjor..... lattelig sakt av Reyes.... vi har ny fin stor stue også.... men men skuffa jeg as :angry:

 

Selvfølgelig er Real Madrid en drømmeklubb for en ung, lovende spanjol..... SOM IKKE ER OPFLASKET MED ENGELSKE TIPPEKAMPER. Fotball(verden) er enda litt større enn det du tror ;)

Link to comment
Share on other sites

Han for nok ikke fast plass på første laget der du..... blir mye benksliting på gutten i Real det er jeg rimelig sikker på.... dem har jo så utrolig mange go spillere som kan spille på mitten.... er det noe som vil vedde i mot? he he..... samme det Reyes har blitt dårligere i Arsenal en han var i Sevilla.... men vi for bare la han gå vi klarer oss uten han... :angry:

Link to comment
Share on other sites

Reyes har etter sin ankomst til London ikke lært seg språket, hele tiden sagt at han savner Spania og ikke helt fått ut sitt potensiale. Det er nok delvis overlappende årsaker til alle faktorer, men det er helt klart at gutten trenger å ha det bra rundt seg før han kan prestere sitt beste. Han liker heller ikke den fysiske delen av det engelske spillet og blomstrer hver gang Arsenal møter lag som spiller med dårligere tempo og dårligere press. Han var veldig god mot flere av lagene i CL i fjor, skinte av og til mot dårlige lag i PL og har vært veldig god for landslaget. For meg er dette en klar indikasjon på at han vil få det best i Spania. Jeg føler ikke dette som et svik all den tid han har ytret et ønske om å få dra tilbake, men samtidig har sagt at det er opp til klubbene å bli enige om pris og betingelser. Han har vel i tillegg sagt at han ikke vil mislike å bli i Arsenal og at han vil yte sitt beste for klubben om han blir værende. Dette er for meg en real og fair måte å opplyse klubben om at han vil hjem igjen. Han respekterer sin kontrakt og at han er bundet til den, samtidig vet han at han ikke spiller på sitt beste for Arsenal og misliker selvfølgelig det. Jeg kan ikke skjønne at så mange av supporterene er imot ham av den grunn. Vi må skjønne at spillerene ikke har samme følelser for en klubb som vi har. De er på jobb og ønsker å yte sitt beste. De er misfornøyde hvis de ikke klarer det og ønsker å skifte arbeidsgiver hvis jobben ikke passer dem. Hvor mange av dere som sitter å kritiserer alle spillere som ønsker å forlate Arsenal kunne gitt deres beste på jobb hvis dere var utilpass? (unngå tåpelige svar som "hvis jeg tjente 500000 i uka så.." osv. Det er deres verden og slik er det) Hvor mange av dere har en kontrakt som binder dere til en jobb dere ikke liker i 4-5 år? Ikke så mange kanskje. Prøv heller å se på Reyes sin oppførsel som normal for en person som ikke har det så bra der han er. Han forlater ikke klubben for penger eller et bedre lag, men for å få karrieren sin tilbake i riktig spor igjen. Han signerte en lang forlengelse av kontrakten sin i fjor tiltross for at han allerede da uttrykte at han ikke hadde det så bra. Han var fullt klar over at han ved å signere høynet prisen sin og gjorde en eventuell overgang vanskeligere. Samtidig viste han at han respekterer Arsenal og Wenger. De kan nå oppnå er meget god økonomisk kompensasjon hvis han skulle forsvinne.

 

Min respekt har du Jose selv om jeg til tider har kritisert deg for merkelige valg og til tider håpløse løp hvor du er mer i veien for medspillere enn til nytte. Arbeidsinnsatsen har alltid vært der, og du har vist glimt av din storhet. Blir du hos oss håper jeg du utvikler deg ytterligere. Forlater du oss ønsker jeg deg virkelig lykke til og gleder meg til å se deg rive i stykker forsvaret til Barcelona bit for bit som en langtrukken og dødelig hevn for 17. mai 2006.

Link to comment
Share on other sites

Reyes har etter sin ankomst til London ikke lært seg språket, hele tiden sagt at han savner Spania og ikke helt fått ut sitt potensiale. Det er nok delvis overlappende årsaker til alle faktorer, men det er helt klart at gutten trenger å ha det bra rundt seg før han kan prestere sitt beste. Han liker heller ikke den fysiske delen av det engelske spillet og blomstrer hver gang Arsenal møter lag som spiller med dårligere tempo og dårligere press. Han var veldig god mot flere av lagene i CL i fjor, skinte av og til mot dårlige lag i PL og har vært veldig god for landslaget. For meg er dette en klar indikasjon på at han vil få det best i Spania. Jeg føler ikke dette som et svik all den tid han har ytret et ønske om å få dra tilbake, men samtidig har sagt at det er opp til klubbene å bli enige om pris og betingelser. Han har vel i tillegg sagt at han ikke vil mislike å bli i Arsenal og at han vil yte sitt beste for klubben om han blir værende. Dette er for meg en real og fair måte å opplyse klubben om at han vil hjem igjen. Han respekterer sin kontrakt og at han er bundet til den, samtidig vet han at han ikke spiller på sitt beste for Arsenal og misliker selvfølgelig det. Jeg kan ikke skjønne at så mange av supporterene er imot ham av den grunn. Vi må skjønne at spillerene ikke har samme følelser for en klubb som vi har. De er på jobb og ønsker å yte sitt beste. De er misfornøyde hvis de ikke klarer det og ønsker å skifte arbeidsgiver hvis jobben ikke passer dem. Hvor mange av dere som sitter å kritiserer alle spillere som ønsker å forlate Arsenal kunne gitt deres beste på jobb hvis dere var utilpass? (unngå tåpelige svar som "hvis jeg tjente 500000 i uka så.." osv. Det er deres verden og slik er det) Hvor mange av dere har en kontrakt som binder dere til en jobb dere ikke liker i 4-5 år? Ikke så mange kanskje. Prøv heller å se på Reyes sin oppførsel som normal for en person som ikke har det så bra der han er. Han forlater ikke klubben for penger eller et bedre lag, men for å få karrieren sin tilbake i riktig spor igjen. Han signerte en lang forlengelse av kontrakten sin i fjor tiltross for at han allerede da uttrykte at han ikke hadde det så bra. Han var fullt klar over at han ved å signere høynet prisen sin og gjorde en eventuell overgang vanskeligere. Samtidig viste han at han respekterer Arsenal og Wenger. De kan nå oppnå er meget god økonomisk kompensasjon hvis han skulle forsvinne.

 

Min respekt har du Jose selv om jeg til tider har kritisert deg for merkelige valg og til tider håpløse løp hvor du er mer i veien for medspillere enn til nytte. Arbeidsinnsatsen har alltid vært der, og du har vist glimt av din storhet. Blir du hos oss håper jeg du utvikler deg ytterligere. Forlater du oss ønsker jeg deg virkelig lykke til og gleder meg til å se deg rive i stykker forsvaret til Barcelona bit for bit som en langtrukken og dødelig hevn for 17. mai 2006.

 

Kloke ord. Men skodespelarfaktene kan han nok gjere lurt i å droppe. Då vil min respekt for Reyes stige enda meir.

Link to comment
Share on other sites

Kloke ord. Men skodespelarfaktene kan han nok gjere lurt i å droppe. Då vil min respekt for Reyes stige enda meir.

 

Apropos det: Jeg mener å huske (men ikke fra hvor) at Reyes var den

spilleren i Spania som fikk flest frispark mens han spilte i Sevilla. Og at

denne trenden varte en stund inn i Arsenalkarrieren også..? Kan noen

bekrefte dette - eller fortelle meg at jeg er feilinformert?

 

Han skal uansett ha betydelig mer respekt en Cole for å droppe

hemmelige møter og heller gjøre det på denne måten:

"Wenger has acted like he exactly is - a gentleman.

I want to thank him publicly for everything he is doing for me."

(Fra BBC)

Link to comment
Share on other sites

Rart hvordan Cole blir sett på som den svikeren som vil til Chelski,mens

få bebreider Reyes som daglig snakker om Real Madrid som drømmeklubben sin.

Ærlig talt er respekten for Cole større enn for Reyes.

 

 

Du må se litt på bakgrunnen for at de to ønsker klubbytte.

Hva tror du er drivkraften bak Cole`s ønske? Det er penger, penger, og atter penger.

 

Når det gjelder Reyes er det helt andre motiver. Her er det ikke penger men ett genuint savn av hjemlandet Spania og ett ønske om å gå til favoritt klubben Real Madrid.

 

Når vi vet at Cole er "født" og opvokst i Arsenal så er hans ønske selvfølgelig vanskligere å svelge for oss supportere. Cashley tar en Campbell og du bør forstå at dette stiller seg noe annerledes.

 

 

Tviler på at det handler om penger. Greit det stoppa på lønnskravet ifjor, men hadde det ikke gjort det hadde han signert en kontrakt med Arsenal for betydelig mindre enn det han evt kan få i Chelski. Grunnen til han går bør du ha fått med deg. Han føler seg svikta av klubben, enkelt og greit. Så kan det jo alltids diskuteres om han var kravstor på lønna han krevde, jeg synes ikke det.

 

 

Apropos det: Jeg mener å huske (men ikke fra hvor) at Reyes var den

spilleren i Spania som fikk flest frispark mens han spilte i Sevilla. Og at

denne trenden varte en stund inn i Arsenalkarrieren også..? Kan noen

bekrefte dette - eller fortelle meg at jeg er feilinformert?

(Fra BBC)

 

Han var hvertfall den spilleren som ble tatt flest ganger i årets CL.

Link to comment
Share on other sites


×
×
  • Create New...