Jump to content

Cesc Fabregas


Gaston

Recommended Posts

Jeg tror Fabregas har skrevet under på sin siste kontrakt med Arsenal. Jeg tror han blir i Arsenal i 2-3 år til, for så å dra til Barcelona hvor han kommer til å spille resten av karrieren

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 3.6k
  • Created
  • Last Reply
  • 1 month later...

Nå har jeg sjekket igjennom sidene her og jeg fant ingen tråd for Cesc Fabregas. Hvis jeg klarte å unngå å se det så beklager jeg og da er det bare å stenge denne tråden, men hvis ikke så føler jeg det skulle bare mangle at vi hadde en egen Cesc tråd her.

 

Satt akkurat og leste om Cesc på Arsenal.com. Dette er en spiller jeg håper blir i klubben i mange år!

 

Fabregas - There is no better club for me to grow up at

By Chris Harris

 

There would be no shortage of suitors for Cesc Fabregas if he ever became available. Happily for anyone of an Arsenal persuasion, the teenage midfielder is more than content plying his trade in the famous red and white.

 

The 19-year-old's stock has soared this year after his precocious performances in the Champions League and World Cup. Newspaper speculation linked Fabregas with a return to Spain but he dismissed it out of hand. As the new season approaches, Fabregas explained why his loyalties lie at Emirates Stadium.

 

"Sometimes people don't realise but it's like a family here and I am so happy," he said. "At my age there is no better club to grow up at and I want to learn from Arsène Wenger. I know I'm in a big club, in a big team with great players, some great friends and a great manager."

 

It is only a few years since Fabregas was struggling for recognition at Barcelona. The young Catalan headed to Highbury and, within six weeks, was given an opportunity in Arsenal's first team. It is Wenger's willingness to blood youngsters which makes Arsenal such an attractive place for teenage talent.

 

"It is true," says Fabregas. "He gives kids the opportunities in the Carling Cup, the FA Cup and, if someone is injured then the Premiership. It is small things like this. If you play just 15 minutes and you do well, he has got you in the locker and if he needs you again he will put you in.

 

"He is not scared of giving you opportunities and then of course it is up to us to take the chance. If you look at any club in Europe you will not see seven Under-21 players playing in a Premier League game against a team like Charlton for example."

 

 

Han slutter aldri å overraske på fotballbanen denne unggutten og jeg gleder meg til sesongen tar til. Kampen mot D. Zagreb var jo bare en liten pekepinn på hva jeg tror vi kan forvente oss av han i år. Han har allerede vist hvor god han er på midtbanen og hvis han i tillegg skulle begynne å bli enda mer målfarlig så begynner han å bli farlig god. Takk og lov for at han tilhører Arsenal. ;)

 

Da var det jo så klart en annen tråd om Cesc, så da kan jo denne bare stenges! :D

Link to comment
Share on other sites

Jeg tror cesc kommer til å blomstre noe sykt i år!

Klart er vi jo alle leie for Vieiras avskjed med Arsenal, men jeg tror ikke Fabregas hadde vært så god som han er nå hvis ikke Vieira hadde gått, for da hadde det blitt Patrick og Silva på midten, men det hadde vært kjekkere men Fabbi og Vieira på midten.

 

Lykke til Cesc!!!

 

Mvh en ivrig taugooner fra Strandalandet i Rogaland

Link to comment
Share on other sites

Ville vært ypperlig om Cesc hadde blitt like målfarlig som det Frank Lampard har vært. Helt utrolig at Cesc er så ung, men allikevel så god. All den erfaringen han drar med seg fra hver eneste kamp han spiller er også veldig viktig.

 

Fortsetter Cesc å jobbe knallhardt så tror jeg det ikke finnes noen spesielle grenser for god han egentlig kan bli. Tiden vil vise.

Link to comment
Share on other sites

Ville vært ypperlig om Cesc hadde blitt like målfarlig som det Frank Lampard har vært. Helt utrolig at Cesc er så ung, men allikevel så god. All den erfaringen han drar med seg fra hver eneste kamp han spiller er også veldig viktig.

 

Fortsetter Cesc å jobbe knallhardt så tror jeg det ikke finnes noen spesielle grenser for god han egentlig kan bli. Tiden vil vise.

 

 

Cesc kommer til å bli verdens beste fotballspiller i løpet av noen år. ;) La oss håpe han spiller i rødt og hvitt i overskuelig framtid. Tror det skal bli vanskelig å holde på han men... en eller annen gang kommer Fab til å gå til Barcelona.

Håper bare ikke det er han som skal ønske seg bort fra klubben neste sommer. :)

Link to comment
Share on other sites

Ofte så ser man at spillere er på sitt aller beste sånn ca 26-29 år, og når Cesc allerede er så god som 19-åring så kan man jo lure på hvor god han egentlig blir hvis han fortsetter denne utviklingen. Jeg er glad for at Cesc skjønner at det er riktig for han å bli i Arsenal og fortsette utvikligen sin, og jeg vet at det kommer til å bli vanskelig å holde på han i fremtiden, men allikevel så håper jeg og tror jeg at han blir i klubben veldig lenge.

 

Tidligere hadde vi en sentrallinje med Campbell, Vieira og Henry. Nå er det Toure, Cesc og Henry. Syns ikke akkurat den er så ille :)

Link to comment
Share on other sites

høres nå ut som om denne gutten har tenkt og være i klubben hvert fall :D

 

"I was captain of the youth teams at Barcelona and I like to lead by example," Fabregas said. "One day I would like that honour at Arsenal. Thierry is a great captain but I hope I can stay at Arsenal for a very, very long time and if I have the chance I would love to be captain

 

http://www.arsenal-now.com/articles/276968...-captaincy.html

Link to comment
Share on other sites

Cesc er bare fantastisk! Jeg håper han får en enorm sesong i år! Måten han viser sin kjærlighet til både Wenger og klubben på gjør at han en dag vil komme til å bli kaptein i Arsenal hvis han fortsetter på denne måten. :D

Link to comment
Share on other sites

Cesc er bare fantastisk! Jeg håper han får en enorm sesong i år! Måten han viser sin kjærlighet til både Wenger og klubben på gjør at han en dag vil komme til å bli kaptein i Arsenal hvis han fortsetter på denne måten. :D

 

Enig med deg.Det er uhyre positivt at vi har spillere i laget som rett og slett utstråler

Arsenal ånden.Fabregas er en spiller jeg virkelig har sansen for og han kommer

til å bli ennå bedre enn han er idag.Herlig B)

Link to comment
Share on other sites

Betryggande uttalelse frå Fabregas. Han har jo tidlegare sagt at han vil returnere til Spania og eg frykta det kunne skje dei nærmaste 2-3 åra. Men viss ikkje Fabregas har tatt seg vann over hodet med desse uttalelsane, tyder jo det meste på at han blir i kanskje 7-8 år - noko som er fantastisk for Arsenal som klubb. Ser for meg at han er den neste laget skal byggast omkring slik det har vært gjort med Henry dei siste åra. Framtiden er lys og eg spår at innan år 2010 har Arsenal minst eit nytt ligatrofe i premieskapet på Ashburton Grove.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Cesc i 8 nye år

Cesc skriver, ifølge, Wenger snart under på ein ny kontrakt som held han i klubben til 2014. Fantastisk nyhet for alle goonerar

 

 

Utdrag fra artikkelen:

 

Wenger also ruled out the possibility of him writing a book while still involved in the game.

 

Hehe

 

way to go Wenger

 

BE

Link to comment
Share on other sites

En lang kontrakt med Fabregas er bedre enn ingen kontrakt. Og den er bedre enn en kortvarig kontrakt. Så noe betyr det jo. Men jeg er enig i at når alt kommer til alt, vil Fabregas forsvinne den dagen han ikke lenger ønsker å bli værende. Arsenal tviholder ikke på spillere som vil bort!

 

Men for all del. At Fabregas skriver 8-årskontrakt høres ikke dumt ut. Jeg er heller imponert over at Fabregas evner å tenke så langt frem i tid. Eller kanskje han faktisk ikke gjør det, og at det er grunnen til at han gjør noe så utrolig? ;) ;D :D

Link to comment
Share on other sites

Vel slik jeg ser det så er det tydelig at Fabregas ser framtiden sin i Arsenal.Og en 8 års kontrakt sier mye.

At en ikke kontrakt ikke er en kontrakt lengre.....vel hva er det

da?????Kan ikke huske det ble sagt når Henry skreiv over på sin.

Dette er meget positivt.

Link to comment
Share on other sites

Fantastiske nyheter. Klarer man å dra noe negativt ut av dette er man en evig pessimist. 8 års kontrakt tyder ihvertfall ikke på en som har store planer om å stikke av som bosmann til sommeren.

 

Alt kan skje i fotball, men en 8 års kontrakt sikrer klubben ihvertfall en kjempe transfer fee ved salg. Det gir også signaler om at de beste ønsker å bli og at klubben er ett riktig sted for både verdens beste spiss og verdens kanskje størst talent.

Link to comment
Share on other sites

Dette er strålende nyheter!! Fabregas har riktignok ikkje vært så god som han pleier i seriestarten, men ingen er på topp heile sesongen, til og med ikkje super-Cesc. Gutten er tross alt bare 19 år!!!! Gleder meg til mange år med Fabregas som playmaker for vårt alles Arsenal!!!!

Link to comment
Share on other sites

Helt enig i at en kontrakt ikke er mye verdt lenger hvis en spiller ikke lenger vil være i klubben. Det har det vært flere eksempler på, senest med Reyes. Men etter Bosman dommen så har lange spillerkontrakter på viktige spillere blitt et verdipapir. Et godt eksempel er når Sol Campbell gikk til Arsenal. Kontrakten var utløpt, og ingen overgangssum til Tottene. Den dagen Fabregas vil tilbake til Spania kan en langsiktig kontrakt bety en betydelig overgangssum for Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

Klart dette er gode nyheter, men den eneste garantien som ligger

i det er at vi får skikkelig betalt ved et evt. senere salg. Og dette:

 

Fabregas said: "I want to continue to work under Arsene Wenger

because he has been one of the most important people in my career."

 

Wenger har kontrakt denne og neste sesong. Dette insentivet holder

altså ikke (nødvendigvis) de siste 6 årene av denne kontrakten...

Nå kan vi jo håpe at dette betyr at Wenger har lovt Cesc å signere

en ny ved sesongslutt :D

 

En annen ting. Er det ikke en eller annen regel om maksimalt 5-års-

kontrakter? Synes å huske at det var snakk om noe sånn da Rooney

ville signere "10-årskontrakt" eller noe sånt i Moan United. At de måtte

ha en "annen slags kontrakt" pga. dette? Noen som kan disse reglene?

Link to comment
Share on other sites

Det ville neppe blitt publisert på arsenal.com, dersom det ikke var lov. Men jeg husker også uttalelsen til Rooney. Det endte ikke på 10 år, men 6 år.

 

Dagbladet

 

Det er kjempelovende om Cesc skriver under for 8 år, han ser ut til å ha funnet seg til rette. Cesc er vår mann for framtida!

Link to comment
Share on other sites

Kjempe bra!! Konge at vi nokså sikkert har Cesc 8 år fremover.

Så slipper vi bud fra Madrid og Chelski eller noe sånt. Han er i ferd med å bli en skikkelig Arsenalgutt. Tror han kan spille her til han legger opp. Gleder meg å følge utviklingen hans. Han er nok en av verdens om 5-10 år.

Link to comment
Share on other sites

Archived

This topic is now archived and is closed to further replies.


×
×
  • Create New...