Jump to content

Let's all laugh at Chelsea


Guest Kroken:D

Recommended Posts

Chelsea må gjerne feire sin "fantastiske" triumf, men for meg er dette en skammens dag. Om det er "rettferdig" eller ikke at Chelsea vinner finalen bryr jeg meg ikke det minste om.

Det som gjør at jeg ser på Europa League som en bortkastet turnering, sportslig, er dagens seierherre. At EL skaper inntekter både til UEFA, TV-selskaper og klubber har jeg ikke noe problem med.

MItt problem er at en klubb som har spilt i den "gjeveste" turneringen og blitt slått ut av denne i gruppespillet, skal bli belønnet med en plass i Europa League. Når de så klarer å vinne den så skal de ble hyllet av sine egne supportere, media og "fotball-forståsegpåere" som vinner av en gjev pokal blir jeg ganske enkelt noe irritert (skal bruke et mildt ord).

 

Et resultat av en eventuell 5. plass i PL gjør at Arsenal skal delta i denne cup'en neste sesong. Og selvsagt ønsker jeg både klubb og spillere lykke til i så fall, men jeg klarer rett og slett ikke å glede meg over en deltakelse i dette arrangementet kommende høst. For meg så blir det tilsvarende FA-cup v Liga-cup (aka Mikke Mus cupen).

 

Var det opp til meg så vart hele Europa League lagt ned eller slått sammen med Champions League, eller i det minste at de gikk over til prinsippet er du slått ut av en turnering så skal du IKKE belønnes med å komme inn i sluttspillet i en annen turnering.

Link to comment
Share on other sites

EL har da sin plass. Det er for de nest beste. Og Chelsea er iår blandt de nest beste. En kvartfinale i CL er bedre enn å vinne EL.

Mange klubber rundt om i Europa som har godt av EL og etter at de omgjorde strukturen på turneringen syntes jeg det har blitt mye bedre. Ja, det blir litt å sammenligne med Fa cup vs Liga Cup. Men man feirer jo Liga Cup også, selv om man selvsagt heller ønsker seg Fa cup om man kunne valgt.

Link to comment
Share on other sites

Skjer aldri, har 0 tro på at dette kan reguleres. Eierene kan bare spytte inn penger iform av sponsorer og kalle det en særdeles lukrativ avtale. Nei må nok leve med at slike rike onkler bare fortsetter å bruke opp pengene sine på denne sporten.

Link to comment
Share on other sites

EL har da sin plass. Det er for de nest beste. Og Chelsea er iår blandt de nest beste. En kvartfinale i CL er bedre enn å vinne EL.

Mange klubber rundt om i Europa som har godt av EL og etter at de omgjorde strukturen på turneringen syntes jeg det har blitt mye bedre. Ja, det blir litt å sammenligne med Fa cup vs Liga Cup. Men man feirer jo Liga Cup også, selv om man selvsagt heller ønsker seg Fa cup om man kunne valgt.

Det var lenger tids "frustrasjon" over "premieringen" av tapende lag i CL som gjorde at det rant litt over i går. Men når det er sagt så står jeg for det meste jeg skrev, men samtidig så skal jeg innrømme at EL kan ha sine fordeler når det gjelder å la lag som ikke får spille så mye internasjonalt en mulighet til dette.

At EL også har en seriedel innebygd er også helt greit, slik at de "dårligste" lagene får mer en en runde med kamper.

 

Når det gjelder feiring av Liga Cup, så er jeg vel litt sær av meg, men slik denne cupen har utviklet seg der de beste lagene egentlig ikke tar den alvorlig, så tror jeg at jeg med hånden på hjertet kan love at det ikke vil bli noe særlig stor feiring fra min side hvis vi skulle vinne denne en sesong som en slags trøstepremie. Jeg er også ganske sikker på at jeg ville føle en "ekkel" bismak hvis vi neste sesong skulle havne på 3. plass i vår CL-gruppe og bli belønnet med en EL-plass for det. For meg er det veldig enkelt, bli blant de to beste i gruppen og gå videre, havner laget blant de to dårligste så bør europaspill være over for den sesongen.

 

Som sagt det som irriterer meg noe så ***** er nettopp denne "trøstepremien" det er å komme på 3. plass i gruppespillet, og ikke minst er det slik jeg ser det en "hån" mot de som har spilt EL gjennom gruppespillet at et "utenforstående" lag plutselig kommer inn i turneringen.

Det er noe som skurrer når et lag som Chelsea (eller hvilket som helst annet CL-lag) skal kunne skryte av et trofe som indirekte blir oppnådd ved å ryke ut av en turnering.

 

Men aller helst vil jeg ha et utvidet CL der det totalt sett blir færre lag fra de store nasjonene, men der de mindre nasjonene har større sjanse for i det minste å få med ett lag.

Link to comment
Share on other sites

Ser poenget ditt, og er ikke direkte uenig i at det er merkelig at man skal ryke ut av en turnering for å kommer inn i sluttfasen av en annen. Men det er vel dette blandt annet som har "hevet" nivået litt i EL.

Cupen kunne klart seg uten dette, det er vi enige om. Dessuten setter jeg ikke EL så fryktelig høyt selv. Feks skulle vi havne på 5 plass iår, håper jeg vi nedprioriterer EL kontra PL. Viktigere å være i toppen av PL enn å komme langt i EL.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Hvilke umiddelbare endringer tror dere Mourinho kommer til å gjøre i Chelsea? Tenker da først og fremst på hvilke spillere han vil ha med seg videre og hvem som må starte jakten etter ny klubb. Har jo versert rykter om at han er interessert i å kvitte seg med Luiz...

Link to comment
Share on other sites

Hvilke umiddelbare endringer tror dere Mourinho kommer til å gjøre i Chelsea? Tenker da først og fremst på hvilke spillere han vil ha med seg videre og hvem som må starte jakten etter ny klubb. Har jo versert rykter om at han er interessert i å kvitte seg med Luiz...

 

Tipper han kommer til å finne en ny spiss rimelig fort. En venstreback og en midtstopper (eller to) er også trolig på agendaen. Hvorvidt Luiz forsvinner eller ikke avhenger vel av utifra hvorvidt Mourinho føler han kan få han til å bli hakket mer disiplinert eller ikke. Han er kjent for å prioritere det defensive når det gjelder midtstopperene sine.

Link to comment
Share on other sites

Chelsea seiler vel per nu opp som en slags favoritt neste sesong. Greit at de på lik linje med ManU og ManC har ny manager, men Mourinho har tross alt vært der før. ManC trenger i større grad å "omgruppere", mens det blir spennende å se om Moyes umiddelbart får ManU til å prestere, med en tropp som i flere år egentlig har overprestert... Og hvis Chelsea og de andre forsterker må jo Arsenal forsterke enda mer hvis de skal ta igjen forspranget. Å stole på at dagens tropp utvikler seg så mye at det kompenserer for nykjøp vil være det samme som å gå i den samme fellen Wenger har gått i de åtte siste årene en gang til.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 months later...

Enig. Vi var ikke så dårlige som mange hevder. Hadde maks uflaks.

 

Chelsea kunne fort endt med ef tap her..

 

Men må si at jeg har latt mg i imponere av AV.

Det var ikke så mange som syntes vi var så dårlige på lørdag. Vi var det klart beste laget hele kampen. Men, manglende kvaliteter i begge ender av banen gjorde at vi tapte. Cech reddet Chelsea sammen med dommeren, vi hadde en keeper og en dommer som straffet oss. Jeg kan ikke huske at et topp 4 lag har fått to straffespark i mot på hjemmebane i tillegg til et helt feil rødt kort.

Det som imidlertid gjorde meg fryktelig sint på lørdag var at vi har ikke spillere som kan komme inn nå som det er skader og suspensjoner allerede. Wenger har tømt stallen helt for backup uten å hente inn noe som helst. Jeg så for meg en verre kamp i Istanbul og et tøft oppgjør på Craven C uten Sagna, Gibbs og Kosc i tillegg til usikkerhet rundt TR, Ramsey og Wilshere. Da kunne vi stått med tre tap på tre kamper grunnet ubeslutsomhet og gamling i preseason.

Link to comment
Share on other sites

Faktum er at Chelsea kom fra denne kampen med 3 poeng, vi med 0 poeng i tilsvarende kamp. Det er ikke tilfeldig uansett hvordan man vrir og vender på det.

 

Prøv å sett hatet ditt til Wenger til side og se på fakta da Marius! Vi får en mann sendt av feilaktig, en feilaktig straffe mot oss, og villa skulle hatt en mann utvist. Evner du virkelig ikke å se at slikt påvirker en fotballkamp?

Link to comment
Share on other sites

Jo, sier ikke at det ikke påvirket kampen. Og jeg satt og forbannet dommeren selv. Jeg bare konstaterer at det er som det pleier: Vi går på trynet i slike kamper, der tittelutfordrere henter seg 3poeng.

Det er ingen bombe at dette skjer

Link to comment
Share on other sites

Jo, sier ikke at det ikke påvirket kampen. Og jeg satt og forbannet dommeren selv. Jeg bare konstaterer at det er som det pleier: Vi går på trynet i slike kamper, der tittelutfordrere henter seg 3poeng.

Det er ingen bombe at dette skjer

Ser man på tre den så er det ingen bombe nei. I disse to kampene isolert sett er det liten tvil om at dommeren hadde direkte innvirkning på begge resultatene.
Link to comment
Share on other sites

Ser man på tre den så er det ingen bombe nei. I disse to kampene isolert sett er det liten tvil om at dommeren hadde direkte innvirkning på begge resultatene.

 

Da er vi enige :) At FA degraderte dommeren i villakampen er vel ett bevis i seg selv på slett dømming.

Når det er sagt så var det høylytt diskusjon i tv2 studio etter Chelsea kampen om straffesituasjonen til Villa også. Det skal ikke være enkelt. Jeg mener det er straffe uten tvil, armen er i unaturlig posisjon. Hvis det ikke skal dømmes straffe må det bli frispark imot, ellers blir det for dumt.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...