Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Alle de diverse bloggene på nettet som omhandler Arsenal er av svært varialbel kvalitet, men en sjelden gang finner jeg noen kommentarer som til en stor grad (ikke 100%) er samsvarende med de meninger jeg selv forfekter.

 

Under kommet et utdrag fra en av de bloggene som samsvarer med mye av det jeg mener som en (langvarig) Arsenalsupporter:

 

 

 

Where to begin? I guess I’ll try to search for that bright spark in our dismal season, and go to Alexis Sanchez for comfort. He scored in midweek and on Saturday continued to show us that he is the one of our very, very few players’ with the current mentality and passion to come near that red and white shirt. Even our beloved Ramsey is stumbling towards his old swamp. It’s undeniable now that something grim is growing in the Arsenal camp, and it is no longer fan hysteria: something is seriously wrong with Arsenal. It’s been that way for many years, and even the shine of the FA Cup was nothing more than a distracting light shone by Wenger and Co. to blind everybody to the deficiencies and failures of the people who hold the greatest responsibility at the club. Wenger knows he’s ruined himself into a point of no return. He’s well aware that going out on an FA Cup high has well and truly flown past, and he’s well aware that the only path he can take is the heavily flawed and ego-orientated one he’s lead us on from the start. He will not change. And the only way Arsenal can change and re-take their dominance is for a forced change, sooner rather than later. We are on the brink of collapsing to mediocrity in the same way Liverpool did a few years back. Maybe we need to. Maybe we should let go and fall into the abyss. Maybe then, somebody new will come in, save us, and then drag us back to the top. Champions League looks threatened this year (and I’m hardly bothered anymore – Champions League means nothing if Arsenal are to continue in this way, it’s pointless and a waste of everybody’s time), and if we fail to cement our place for another record breaking year we may very well not see it for a while. And I say record-breaking year for all the wrong reasons. Fourth spot means very little if you’re thrashed by Stoke on the way there. And we haven’t even hit our or annual 7-0 collapse yet. And with Liverpool on the brink it’s only a matter of time before Arsenal, once again, provide the springboard for another team’s success. Team’s love to play Arsenal. You can see it every week. Our wounds are completely exposed and every team is relishing the opportunity to exploit the same and neglected weaknesses.
Edited by Polljen
Link to comment
Share on other sites

Alle de diverse bloggene på nettet som omhandler Arsenal er av svært varialbel kvalitet, men en sjelden gang finner jeg noen kommentarer som til en stor grad (ikke 100%) er samsvarende med de meninger jeg selv forfekter.

 

Under kommet et utdrag fra en av de bloggene som samsvarer med mye av det jeg mener som en (langvarig) Arsenalsupporter:

 

Team’s love to play Arsenal. You can see it every week. Our wounds are completely exposed and every team is relishing the opportunity to exploit the same and neglected weaknesses.

 

 

 

Akuratt dette har faktisk blitt realiteten. De aller fleste lag vet at de på en god dag kan slå Arsenal. Hjemme eller borte spiller ingen rolle lenger. Særlig virker lag til å fokusere på defensiv trygghet, og det å stå imot første 20-30 min. Etter dette vet vel samtlige bookmakere at motstanders odds må senkes betraktlig.

Samtidig er det ytterst få lag som står imot Arsenal om alt klikker fra første spark på ballen. Problemet er at dette er unntakene de siste årene.

 

Wenger sa senest i ukedagene før stoke kampen, at gruppen spillere han NÅ har er det beste han har hatt på lang tid. Han gikk langt i å anntyde at innen 3 år skulle man også vinne PL med denne gruppen spillere. Nå sa han også forje uke at vi er for tynne i det defensive, så en liten motsigelse der altså. Men jeg har liten tro på at vi løser alt ved å hente inn en forsvarer eller to. Wenger virker ikke til å ønske å snakke om nye DM'er. Det snakkes om forsvarere, kanskje ikke så rart når han presterer å utnevne Arteta til kaptein denne sesongen.

 

Nå pleier det å bli utnevnt til kaptein, bety at du har kort tid igjen i klubben. Jeg tror ikke dette er realiteten for Arteta, med mindre han selv ønsker å avslutte ett annet sted, men jeg forstår ikke valget. Arteta er for meg ingen leder. Nå har han ikke fått spillt så altfor mye denne sesongen grunnet skader, men jeg har til gode å se han maner de andre opp til kamp, eller samler troppene når det er kaos. Akuratt dette med valg av kapteiner i Arsenal er en aldri så liten katastrofe de senere år, som nevnt over blir det NULL kontinutet når det holdes på slik.

 

Wenger har valgt spillergruppa, og de her inne som freder Wenger og går løs på spillergruppas innsats/mentalitet forstår jeg meg ikke på. Det er Wenger som har håndplukket hver og en av de, og jeg mener han er ansvarlig for å bygge en tropp som har fler kvaliteter enn tekniske ferdigheter og evt hurtighet. Man trenger ryddegutter, vinnerskaller, kynikere og mentalt sterke spillere i tilegg til det andre. En god mix er hva de fleste lag prøver å tilnærme seg, særlig i England. Igjen mener jeg Wenger har feilet kapitalt de siste årene.

 

Manageskiftet kommer, og la det nå inderlig ikke komme for sent, da vi ikke lenger er attraktive for andre topptrenere. For faresignalene har vært der i mange år, plutselig får vi en sesong der en sterk start/sluttspurt ikke lengere er nok og CL-spill er en saga blott.

Link to comment
Share on other sites

http://www.thesportbible.com/videos/arsenal-fans-hurl-abuse-at-arsene-wenger-at-the-train-station

 

No av det værste jeg har sett. WE DONT NEED YOUR PLASTIC SUPPORT!

 

Det der er lavmål ja... Uansett pleier kjernen av supportere være de som drar på bortekamp. Mulig noen av de har fått nok? Feil reaksjon er der uansett hvordan man føler det. Buing etter kampslutt burde si sitt, uten hagl av skjellsord Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Det er absolutt ikke rart at de reagerer slik. Man har etterspurt forandringer på andre mer 'siviliserte' måter tidligere, men måten vi går inn i kampen på bortebane (!) mot Stoke(!) var nok dråpen som fikk begeret til å flyte over for mange. Man har sett tendensene i flere år nå, at spillerne ikke er klare for kamp. Ja, det skjedde til og med i FAcupfinalen i mai. Heldigvis fikk de bare en tomålsledelse og et praktfrispark før pause sendte oss bare ett mål bak. Men det er forunderlig at slikt skal skje så ofte. At spillerne skal ha sin del av skylden er helt på sin plass, men alt går til syvende og sist tilbake på mannen som velger ut spillerne og så å si nekter å forsterke lagdeler hele verden ser at vi kommer til kort med. Hvor mange år har ikke en skikkelig DM blitt skreket etter? At vi gikk fra å ha 12 forsvarere i førstelagsstallen i fjor til 8 i år sier også sitt. 3 av disse er 19 og flere av de andre er skadeutsatte. At spillere som Ajayi sitter på benken i en bortekamp mot et av lagene vi har slitt mye med de siste årene sier også sitt. Nå sier jeg ikke at alt kan fikses med et par signeringer, men skadeproblemer har vi hatt i mange år nå, og det virker som om vi enten ikke vil eller klarer å få bukt med dem..

Poenget mitt er, at når man føler at man ikke blir hørt tyr man ofte til mer drastiske handlinger i et håp om å bli hørt. .

Edited by Simbad
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Tror slik oppførsel uansett vil virke mot sin hensikt på Wenger. Nå vil han sikkert enda større grad bevise at disse plastic supporterne tar feil, og fortsette å stå på sitt.

 

 

 

,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,

Da er den store smellen unngåelig tror jeg. Faller vi ut av topp 4 vil vi fort se glisne tribuner og mange turister som uteblir. Det vil svi i økonomien til Arsenal så det holder. Håper Wenger får en verdig avslutning nå. At han ikke ruinerer sin eget ettermæle. Det er litt den veien jeg føler det går nå.

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

Den dagen vår kjære arsene legger opp, kan herve renard være ett alternativ? Nylig vunnet Afrikamesterskapet med Elfenbenskysten, og for 3 år siden sensasjonelt nok med Zambia med offensiv fotball. Jeg håper han får prøve seg for en bra klubb i en bra liga i noen år først, for å bevise enda mer.

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Ikveld rant begeret over for min del, har vært kritisk lenge men nå vil jeg ha han ut ved første anledning. Wenger har ansvaret for denne underpresteringen man er vitne til år etter år. Det er han som har ansvaret all den tid han har håndplukket hele stallen.

 

Utskiftninger i spillermaterialet må også til, men dette må noen andre gjøre. Arsenal FC er iferd med å bli en atpåklatt, ett lag alle kan slå men som er farlige for alle de dagene det stemmer. Problemet er at det sjeldent stemmer lenger, iallefall når det teller.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Gleder meg til dagen da Wenger forsvinner. Skal ikke savne han en eneste dag. Om det da blir suksess ? Langt i fra sikkert. Alt henger på type trener man henter inn. Men det som om man har gnagd på det samme beinet i 10 år nå, alle vet at det vokser ikke ut nytt kjøtt.

Få Wenger vekk, gjerne til sommeren.

Link to comment
Share on other sites

Gleder meg til dagen da Wenger forsvinner. Skal ikke savne han en eneste dag. Om det da blir suksess ? Langt i fra sikkert. Alt henger på type trener man henter inn. Men det som om man har gnagd på det samme beinet i 10 år nå, alle vet at det vokser ikke ut nytt kjøtt.

Få Wenger vekk, gjerne til sommeren.

Om jeg direkte gleder meg er jeg ikke sikker på, for Wenger er en "institusjon" i klubben. Men at et skifte snart er en nødvendighet, har jeg ment lenge. Vi har ingen garanti for at en ny trener blir en suksess, men det hjelper likevel ikke å tviholde på Wenger for en dag må det uansett skje et skifte, om det er denne sommeren eller om ett eller flere år fram i tid.

 

Når det gjelder hvem som skal overta når det blir aktuelt, så er jeg ikke opptatt av enkeltnavn, men jeg vil ikke ha inn en manager som er av typen "klubbhopper". Jeg vil ha inn en person som evner å bygge "sitt lag" over tid og som ikke bare baserer seg på å kjøpe seg til suksess på kort tid i de klubbene han er i.

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Da har vi klart å slå både City og United på bortebane i viktige kamper iår. Begge kampene gjort med en taktisk tilnærming som skiller seg fra tidligere år. Til tross for min Wenger skepsis skal han få ros for endringene som her er gjort og at vi endelig har klart å prestere borte mot to motstandere vi normalt taper for. Samtidig kan man nok også argumentere for at det rent statistisk snart måtte skje at vi fikk noen resultater her også.

 

Jeg ser relativt lyst på resten av sesongen bortsett fra CL. Vi er nok desverre ute av CL etter hjerneblødningen mot Monaco, særlig siste målet på 1-3 var spikeren. Derimot har vi 10 kamper igjen i PL, og av disse er de fordelt på 6 hjemme og 4 borte. Såvidt jeg vet har vi ligaens beste hjemmeform i PL. En 2.plass hadde smakt godt, selv om vi fremdeles kan havne utenfor top4.

I FA cupen har vi ett bein i finalen, selv om semifinalen aldri skal undervurderes. Det burde skje noe med gutta når de igjen kommer til Wembley, der vi har tatt to tittler siden mai ifjor.

Link to comment
Share on other sites

Da har vi klart å slå både City og United på bortebane i viktige kamper iår. Begge kampene gjort med en taktisk tilnærming som skiller seg fra tidligere år. Til tross for min Wenger skepsis skal han få ros for endringene som her er gjort og at vi endelig har klart å prestere borte mot to motstandere vi normalt taper for. Samtidig kan man nok også argumentere for at det rent statistisk snart måtte skje at vi fikk noen resultater her også.

 

Jeg ser relativt lyst på resten av sesongen bortsett fra CL. Vi er nok desverre ute av CL etter hjerneblødningen mot Monaco, særlig siste målet på 1-3 var spikeren. Derimot har vi 10 kamper igjen i PL, og av disse er de fordelt på 6 hjemme og 4 borte. Såvidt jeg vet har vi ligaens beste hjemmeform i PL. En 2.plass hadde smakt godt, selv om vi fremdeles kan havne utenfor top4.

I FA cupen har vi ett bein i finalen, selv om semifinalen aldri skal undervurderes. Det burde skje noe med gutta når de igjen kommer til Wembley, der vi har tatt to tittler siden mai ifjor.

 

Seirene i Manchester har vært imponerende, både i form av taktikk, innsats og utførselse. Jeg er helt enig i at dette teller som ett stort pluss i min bok. Ros skal tildeles når ros er fortjent, i likhet med kritikk. Det jeg undres på er hvorfor man ikke bruker den mer. Wenger uttalte at denne taktiske tilnærmingen også ble brukt mot West Ham i romjula. Hvorfor i all verden skulle den ikke brukes mot Monaco?

 

I likhet med deg ser jeg også lyst på resten av sesongen. Det hadde vært utrolig gøy og tatt 2.plassen og FA-cupen. Jeg tror det er viktig for Sanchez og Özil å løfte edelt metall på jevn basis, så får vi heller spe på med ligagull ved en senere anledning.

Link to comment
Share on other sites

@Marius- & Verminator5

 

Jeg er helt enig med dere i at ros (og ris) skal tildeles der det er fortjent.

 

Det som er det frustrerende med mitt "forhold" til Wenger er at jeg vet at han fremdeles har evnen i seg rent taktisk til å forholde seg til motstander hvis han vil. Problemet slik jeg oppfatter det er at han i minst mulig grad ønsker å forholde seg til de "kvaliteter" som er i motstanderlaget og skal på død og liv spille sitt spill uavhengig av konsekvensene av det.

En Wenger som viser litt mer kynisme betyr ikke at Arsenal spiller kjedelig fotball, både mot City og United så er det underholdende fotball men med litt mer vektlegging av det defensive i forhold til mange andre kamper. Dette mangelen på å ta hensyn til motstander når det gjelder taktikk er en av grunnene til at jeg fremdeles tviler på at Arsenal vil vinne PL (igjen) eller CL under Wengers ledelse.

 

Jeg har også brukbar tro på resten av sesongen der en ny cupfinale er sannynlig (men ikke sikker). Om det blir topp fire i PL får tiden vise, vi skal måte tre av de andre topp fem lagene og det betyr også en ny tur til Old Trafford men (sannsynligvis) en annen dommer.

 

Jeg er fremdeles skeptisk til Wenger som manager de neste to sesongene, men jeg innser at så sant han ikke "føkker" det totalt til så blir det ikke noen endring i ledelsen før (tidligst) sommeren 2017.

Link to comment
Share on other sites

@Marius- & Verminator5

 

Jeg er helt enig med dere i at ros (og ris) skal tildeles der det er fortjent.

 

Det som er det frustrerende med mitt "forhold" til Wenger er at jeg vet at han fremdeles har evnen i seg rent taktisk til å forholde seg til motstander hvis han vil. Problemet slik jeg oppfatter det er at han i minst mulig grad ønsker å forholde seg til de "kvaliteter" som er i motstanderlaget og skal på død og liv spille sitt spill uavhengig av konsekvensene av det.

En Wenger som viser litt mer kynisme betyr ikke at Arsenal spiller kjedelig fotball, både mot City og United så er det underholdende fotball men med litt mer vektlegging av det defensive i forhold til mange andre kamper. Dette mangelen på å ta hensyn til motstander når det gjelder taktikk er en av grunnene til at jeg fremdeles tviler på at Arsenal vil vinne PL (igjen) eller CL under Wengers ledelse.

 

Jeg har også brukbar tro på resten av sesongen der en ny cupfinale er sannynlig (men ikke sikker). Om det blir topp fire i PL får tiden vise, vi skal måte tre av de andre topp fem lagene og det betyr også en ny tur til Old Trafford men (sannsynligvis) en annen dommer.

 

Jeg er fremdeles skeptisk til Wenger som manager de neste to sesongene, men jeg innser at så sant han ikke "føkker" det totalt til så blir det ikke noen endring i ledelsen før (tidligst) sommeren 2017.

 

Her er vi på bølgelengde. Han har bevist at han kan, så hvorfor ikke gjøre dette i enda større grad. Med de offensive spillerne vi har så vil det scores mål, uansett tilnærming. Så hvorfor ikke prioritere mer kontroll defensivt? Om det er stahet, eller undervurdering av enkelte motstandere vet jeg ikke.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

"Æres den som æres bør" er et uttrykk som blir brukt av og til og pr. dato så er det ingen tvil om at Wenger skal ha en stor del av "æren" for hvor laget ligger på tabellen og hvor nær vi er en ny finale på Wembley.

 

Jeg har vært ganske høylytt på at Wengers regjeringstid i klubben snart bør nærme seg slutten, jeg skal innrømme at den type prat nok har stilnet fra min side både p.g.a. av hvor Arsenal står pr. dato og p.g.a. at jeg mener Wenger har gjort positive grep etter den perioden kritikken var på det høyeste (selvsagt så har ikke min kritikk hatt noen som helst betydning ;D , men forhåpentligvis så har den brede kritikken der ute hjulpet noe).

 

Men selv om Wenger igjen er i en posisjon der har har et sikkert grep om managerstolen så betyr ikke det at jeg er klar til å hoppe på "Wenger knows" igjen. Resultatene har vært meget bra nå i en periode, men etter min mening så er det ikke alt det som skjer på banen så bra som det burde være.

Jeg kunne satt meg ned og skrevet et mer inngående innlegg om hva jeg mener fremdeles ikke er godt nok og også noen ord om at "hellet" også har vært på Wengers side. Men akkurat nå så er det greit å lene seg bak og nyte et neste garantert plass blant topp fire og en sannsynlig finaleplass på Wembley i slutten av mai.

 

PS!!

Jeg er litt forbauset over at forumets "troll i boks" ennå ikke har sprunget fram og fortalt meg og mine medkritikere om hvilke idioter vi er som har våget å tvile på Wengers genialitet, det er jo i slike gode perioder han bruker å komme på en "gjestevisitt"!

Link to comment
Share on other sites

7 seire på rad. 10 på de siste 11. Fantastisk form!

 

To seire i Manchester, og 4-1 mot Liverpool. Pokalen i mai. Mange spøkelser har blitt gravlagt siste året. Nå gjenstår bare Mourinho, som Wenger aldri har slått. Skal vi ha noe som helst håp om seriegull, må kampen mot Chelski vinnes. Og fortsatt må vi plukke 7 poeng mer enn de blå i innspurten. Det blir tøft, men umulig er det ikke. Bookmakerne gir cirka 20 ganger innsatsen igjen ved Arsenal-gull nå. Chelski-gull gis typisk 1,03 i odds... Vi har rekorden med 14 strake PL-seire. De 13 første av disse var de 13 siste kampene i 01/02-sesongen - som ga gull. Der ligger nok lista igjen.

Link to comment
Share on other sites

7 seire på rad. 10 på de siste 11. Fantastisk form!

 

To seire i Manchester, og 4-1 mot Liverpool. Pokalen i mai. Mange spøkelser har blitt gravlagt siste året. Nå gjenstår bare Mourinho, som Wenger aldri har slått. Skal vi ha noe som helst håp om seriegull, må kampen mot Chelski vinnes. Og fortsatt må vi plukke 7 poeng mer enn de blå i innspurten. Det blir tøft, men umulig er det ikke. Bookmakerne gir cirka 20 ganger innsatsen igjen ved Arsenal-gull nå. Chelski-gull gis typisk 1,03 i odds... Vi har rekorden med 14 strake PL-seire. De 13 første av disse var de 13 siste kampene i 01/02-sesongen - som ga gull. Der ligger nok lista igjen.

Oppskriften er enkel: Arsenal vinner sine syv siste kamper, deriblant mot Chelsea og United, i tillegg så vinner både United og Liverpool mot Chelsea slik at vi sniker oss forbi Chelsea på målforskjellen (vi er jo bare syv mål etter) :D .

Som du sier, "det blir tøft men umulig er det ikke" ;D

 

Siden vi er i "flyten" så er det ikke umulig å vinne de siste syv, men jeg er nok redd for manure og pool ikke klarer å gjøre sin del av jobben :shy:

Link to comment
Share on other sites

Oppskriften er enkel: Arsenal vinner sine syv siste kamper, deriblant mot Chelsea og United, i tillegg så vinner både United og Liverpool mot Chelsea slik at vi sniker oss forbi Chelsea på målforskjellen (vi er jo bare syv mål etter) :D .

Som du sier, "det blir tøft men umulig er det ikke" ;D

 

Siden vi er i "flyten" så er det ikke umulig å vinne de siste syv, men jeg er nok redd for manure og pool ikke klarer å gjøre sin del av jobben :shy:

Vil bare presisere at siden Chelsea har en hengekamp vil de havne på 85 poeng hvis de taper alle tre toppkampene de har igjen, mens vi hanver på 84 med full pott. For all del fremdeles ikke umulig, men blir litt som Liverpoolsupportere som trodde på gull helt til Gerrard skled

Link to comment
Share on other sites

Vil bare presisere at siden Chelsea har en hengekamp vil de havne på 85 poeng hvis de taper alle tre toppkampene de har igjen, mens vi hanver på 84 med full pott. For all del fremdeles ikke umulig, men blir litt som Liverpoolsupportere som trodde på gull helt til Gerrard skled

Du har fullstendig rett, i min iver etter å forsette det "positive" sporet til Safe Hands så prøvde jeg å en "enkel" løsning for å komme forbi Chelsea på tabelltoppen og da hadde jeg nok trukket Chelsea ett poeng for mye.

 

Uansett så er jeg så realistisk at jeg anser sannsynligheten for at Chelsea IKKE skal vinne ligaen som ekstremt liten. For oss så står kampen fremover om CL plassen neste sesong skal vinnes i ligaen eller gjennom kvalifiseringskamper etter feriepausen.

Selv om City har gått skikkelig på ræva og ramlet ned på fjerdeplass, så har de etter min mening det enkleste kampprogrammet av de tre lagene som kjemper om plassene etter Chelsea. City skal møte United og ellers er det i utgangspunktet relativt "enkle" lag de har igjen. United og Arsenal skal begge møte Chelsea pluss at de har et innbyrdes oppgjør i tillegg så har som sagt United også et oppgjør mot City.

City har en "toppkamp" igjen, Arsenal to slike kamper og United tre av den typen kamper.

Link to comment
Share on other sites

Du har fullstendig rett, i min iver etter å forsette det "positive" sporet til Safe Hands så prøvde jeg å en "enkel" løsning for å komme forbi Chelsea på tabelltoppen og da hadde jeg nok trukket Chelsea ett poeng for mye.

 

Uansett så er jeg så realistisk at jeg anser sannsynligheten for at Chelsea IKKE skal vinne ligaen som ekstremt liten. For oss så står kampen fremover om CL plassen neste sesong skal vinnes i ligaen eller gjennom kvalifiseringskamper etter feriepausen.

Selv om City har gått skikkelig på ræva og ramlet ned på fjerdeplass, så har de etter min mening det enkleste kampprogrammet av de tre lagene som kjemper om plassene etter Chelsea. City skal møte United og ellers er det i utgangspunktet relativt "enkle" lag de har igjen. United og Arsenal skal begge møte Chelsea pluss at de har et innbyrdes oppgjør i tillegg så har som sagt United også et oppgjør mot City.

City har en "toppkamp" igjen, Arsenal to slike kamper og United tre av den typen kamper.

 

men City er i så elendig form (14 poeng på dei 10 siste, mens vi har tatt 27...) at ingenting ser ut til å vere enkelt for den gjengen for tida.

våger faktisk å vere så optimistisk å tru at vi er topp 3 i år.

Trur mykje blir avgjort av Chelsea-Man utd, sidan vi har FA-cup semi den helga. Likt antal kampar med Chelsea etterpå, så uavgjort i den kampen ville vere fantastisk. Men, det er framleis så langt opp per dags dato at eg reknar det som 95% sikkert at Chelsea vinn ligaen

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...