Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Samme hva folk mener om Wenger.. gå eller ikke??

Samme hvor sinte og irriterte man er på han, synes jeg han fortjener å bli omtalt med verdighet!

Han har tross alt vært vår viktigste/ beste manager etter krigen! I dag er det kanskje vanskelig å huske hvor mye han har betydd for klubben.

But show some respect:-)

Link to comment
Share on other sites

http://www.dagbladet.no/sport/2008/11/04/552716.html

 

Tar forbehold om at dette er noe Wenger faktisk har sagt....Herregud Wenger! hvis du ikke liker den fysiske fotballen som en del lag spiller i England, hvorfor ikke bli trener i spania eller frankrike?.,... Blir bare flaut og patetisk å klage på dette gang på gang.... Stoke spilte fysisk, men synes ikke de spilte spesielt stygt... såpass må man tåle.

Når det er sagt, selvfølgelig har jeg masse respekt for Arsene, men synes han takler motgang litt dårlig, mye tåpelige utsagn når verden går mot vårt kjære Arsenal.

Link to comment
Share on other sites

http://www.dagbladet.no/sport/2008/11/04/552716.html

 

Tar forbehold om at dette er noe Wenger faktisk har sagt....Herregud Wenger! hvis du ikke liker den fysiske fotballen som en del lag spiller i England, hvorfor ikke bli trener i spania eller frankrike?.,... Blir bare flaut og patetisk å klage på dette gang på gang.... Stoke spilte fysisk, men synes ikke de spilte spesielt stygt... såpass må man tåle.

Når det er sagt, selvfølgelig har jeg masse respekt for Arsene, men synes han takler motgang litt dårlig, mye tåpelige utsagn når verden går mot vårt kjære Arsenal.

 

Nja, jo, forsåvidt enig, men det er et aspekt i dette som jeg på en merkelig måte liker.

Det har stort sett bare vært lovord og skryt til Arsenal de siste årene, selv om trofèene har uteblitt, det er fantastisk fotball meg her, og Wenger geni meg der. Talenter av en annen verden, bla-bla-bla. Og det er sant og stort nok det, men jeg savner litt den tida når vi lå i skyttergravene, oss mot resten, Arsenal mot røkla. Jeg får litt den følelsen når jeg hører Wenger sutre nå. Forrige dagen skyldte han på vinden(!) på Britannia på lørdag, og jeg synes det er herlig sutrete, det må være en form for taktikk dette, en så intelligent mann, dog dårlig taper, kan neppe mene dette innerst inne.

 

Nå skal det nevnes at også hans egne, fansen, har ytret mer missnøye en vanlig, så sånn sett er det jo ingen god situasjon. Men jeg har troa på at det nå er samling i "bånn", at spillerne og manager kan jobbe nedenfra og oppover, det kler dem bedre, og en skikkelig god gammel "kranglekamp" mot Man U på lørdag kan gjøre oss litt mer upopulære, litt mer sutrete, og litt mer alene i verden. Og DA...kan alt skje!

 

I believe!

Link to comment
Share on other sites

Herregud Wenger! hvis du ikke liker den fysiske fotballen som en del lag spiller i England, hvorfor ikke bli trener i spania eller frankrike?.,... Blir bare flaut og patetisk å klage på dette gang på gang.... Stoke spilte fysisk, men synes ikke de spilte spesielt stygt... såpass må man tåle.

Når det er sagt, selvfølgelig har jeg masse respekt for Arsene, men synes han takler motgang litt dårlig, mye tåpelige utsagn når verden går mot vårt kjære Arsenal.

 

Jo, mulig noen av utsagnene til Wenger er snåle, og kanskje begynner å bære preg av en viss desperasjon, men her er jeg faktisk helt enig med Wenger. For det er forskjell på å spille fysisk og å spille grisete. Man bryter ikke nødvendigvis reglene i fotball selv om man spiller fysisk. Men når man ser Stoke-spilleren tar rennafart og takler Adebayor brutalt UTENFOR sidelinjen, med knottene rett i ankelen på standbeinet, og ballen uansett er over alle hauger, hva har det med fysisk fotball å gjøre? Det er jo rett og slett overfall, som i enda større grad enn van Persies tåpelighet er rødt kort. Og jeg trodde jo at dommerne skulle ta et oppgjør med taklinger bakfra. Likevel tillater dommerne alt for mye også her. Og Delaps overfall på Walcott er i beste fall et resultat av udyktighet og klønethet, mer sannsynlig var det en kynisk og velberegnet nedsparking, for om han har en IQ større enn skonummeret, så skjønner man at det for Delap umulig å nå ballen. Og selv om Toure lot seg utmanøvrere fysisk av Fuller ved 0-1 scoringen, er det noen som helst tvil om at Toure blir holdt? Nei, jeg har ingenting i mot såkalt fysisk fotball, og det er ingen tvil om at Arsenal takler dette for dårlig, men på tross av dette er det like liten tvil om at fysisk fotball INNENFOR REGLENE på ingen måte er nok til å stoppe Arsenal. Gang på gang ser vi at lag som forsøker å SPILLE fotball blir for dårlig beskyttet av dommerne. Her har Wenger helt rett.

Link to comment
Share on other sites

Herregud Wenger! hvis du ikke liker den fysiske fotballen som en del lag spiller i England, hvorfor ikke bli trener i spania eller frankrike?.,... Blir bare flaut og patetisk å klage på dette gang på gang.... Stoke spilte fysisk, men synes ikke de spilte spesielt stygt... såpass må man tåle.

Når det er sagt, selvfølgelig har jeg masse respekt for Arsene, men synes han takler motgang litt dårlig, mye tåpelige utsagn når verden går mot vårt kjære Arsenal.

 

Jo, mulig noen av utsagnene til Wenger er snåle, og kanskje begynner å bære preg av en viss desperasjon, men her er jeg faktisk helt enig med Wenger. For det er forskjell på å spille fysisk og å spille grisete. Man bryter ikke nødvendigvis reglene i fotball selv om man spiller fysisk. Men når man ser Stoke-spilleren tar rennafart og takler Adebayor brutalt UTENFOR sidelinjen, med knottene rett i ankelen på standbeinet, og ballen uansett er over alle hauger, hva har det med fysisk fotball å gjøre? Det er jo rett og slett overfall, som i enda større grad enn van Persies tåpelighet er rødt kort. Og jeg trodde jo at dommerne skulle ta et oppgjør med taklinger bakfra. Likevel tillater dommerne alt for mye også her. Og Delaps overfall på Walcott er i beste fall et resultat av udyktighet og klønethet, mer sannsynlig var det en kynisk og velberegnet nedsparking, for om han har en IQ større enn skonummeret, så skjønner man at det for Delap umulig å nå ballen. Og selv om Toure lot seg utmanøvrere fysisk av Fuller ved 0-1 scoringen, er det noen som helst tvil om at Toure blir holdt? Nei, jeg har ingenting i mot såkalt fysisk fotball, og det er ingen tvil om at Arsenal takler dette for dårlig, men på tross av dette er det like liten tvil om at fysisk fotball INNENFOR REGLENE på ingen måte er nok til å stoppe Arsenal. Gang på gang ser vi at lag som forsøker å SPILLE fotball blir for dårlig beskyttet av dommerne. Her har Wenger helt rett.

 

Støtter deg fullt og helt Piscator. Hvis regelboken hadde vært fulgt ville van Persie fått gult. Tackling i kroppen er en del av gamet, men dommeren må tydeligvis mene at han slår. Håper de kjører en sak denne gangen og ikke aksepterer Rob Styles sin uduglighet. 3 Stokespillere burde fått direkte rødt for nedsparkingene på Denilson, Adebayor og Walcott. Nedsparkingen av Sagna var et grensetilfelle mellom gult og rødt. Her viser igjen Styles seg som fullstendig inkompetent. Han skjønner ikke forskjellen på hva som er farlig for motspiller og hva som ikke er det. De nevnte tacklinger kunne med uflaks endt med alvorlige skader. Vi unngikk det, men minst en av spillerene er likefullt ute i noen kamper som resultat av overfallene.

 

Avenell: Hvis du mener at disse tacklingene ikke burde straffes hardere, hva mener du da kvalifiserer til rødt kort???

Link to comment
Share on other sites

En liten kommentar til Wengers uttaleser om nedsparking. Vieira, Petit, Parlour osv var alltid fysisk og på kanten. Akkurat som Stokespillerene gjorde. Nå sitter vi å griner fordi motstanderen har vært borti oss og lettvekterne våre. Pinlig.

 

Van Persies stunt er jo så til de grader patetisk, løfter du hendene som han gjør så får du rødt kort.

Link to comment
Share on other sites

En liten kommentar til Wengers uttaleser om nedsparking. Vieira, Petit, Parlour osv var alltid fysisk og på kanten. Akkurat som Stokespillerene gjorde. Nå sitter vi å griner fordi motstanderen har vært borti oss og lettvekterne våre. Pinlig.

 

Van Persies stunt er jo så til de grader patetisk, løfter du hendene som han gjør så får du rødt kort.

 

Ja, de var fysiske, men de tok ikke rennafart og satte knottene (bevisst?) i anklene til motstanderne på den måten som Adebayor ble utsatt for mot Stoke, eller Eduardo mot Birmingham for den saks skyld. Og faktum er jo at Vieira & Co faktisk ble utvist når de gikk over streken, ja omtrent halvparten av utvisningene til Vieira var ikke rødt en gang, han var en periode rett og slett forfulgt av dommerne. Derfor er det både paradoksalt og faktisk j***** irriterende å se at Arsenals motstandere alt for ofte slipper unna med ting det fra offisielt hold til og med sies at man skal ta tak i. Wenger har jo klart å tatt tak i de tingene laget ble kritisert for tidligere, Arsenal leder i dag fair play tabellen, men andre klubber har tydeligvis ikke lært en dritt. De fortsette jo å bruke denne taktikken med fullt overlegg, og de slipper unna med det hos dommerne. Hadde det vært Arsenal som hadde gjort de samme tingene som Stoke hadde det stått side opp og side ned om hvor grisete Arsenal hadde vært (det har vi jo faktisk sett tidligere). Stoke blir hyllet for sin såkalte fysiske spillestil, som egentlig er MYE verre enn det Arsenal noen gang har stått for.

 

At van Persie var tåpelig og kanskje fortjente sitt røde kort forandrer ikke noe som helst i forhold til det.

Link to comment
Share on other sites

En liten kommentar til Wengers uttaleser om nedsparking. Vieira, Petit, Parlour osv var alltid fysisk og på kanten. Akkurat som Stokespillerene gjorde. Nå sitter vi å griner fordi motstanderen har vært borti oss og lettvekterne våre. Pinlig.

 

Van Persies stunt er jo så til de grader patetisk, løfter du hendene som han gjør så får du rødt kort.

 

Ja, de var fysiske, men de tok ikke rennafart og satte knottene (bevisst?) i anklene til motstanderne på den måten som Adebayor ble utsatt for mot Stoke, eller Eduardo mot Birmingham for den saks skyld. Og faktum er jo at Vieira & Co faktisk ble utvist når de gikk over streken, ja omtrent halvparten av utvisningene til Vieira var ikke rødt en gang, han var en periode rett og slett forfulgt av dommerne. Derfor er det både paradoksalt og faktisk j***** irriterende å se at Arsenals motstandere alt for ofte slipper unna med ting det fra offisielt hold til og med sies at man skal ta tak i. Wenger har jo klart å tatt tak i de tingene laget ble kritisert for tidligere, Arsenal leder i dag fair play tabellen, men andre klubber har tydeligvis ikke lært en dritt. De fortsette jo å bruke denne taktikken med fullt overlegg, og de slipper unna med det hos dommerne. Hadde det vært Arsenal som hadde gjort de samme tingene som Stoke hadde det stått side opp og side ned om hvor grisete Arsenal hadde vært (det har vi jo faktisk sett tidligere). Stoke blir hyllet for sin såkalte fysiske spillestil, som egentlig er MYE verre enn det Arsenal noen gang har stått for.

 

At van Persie var tåpelig og kanskje fortjente sitt røde kort forandrer ikke noe som helst i forhold til det.

 

Ade ble vel taklet utenfor banen, kommer du på noen tilfeller hvor våre gutter taklet noen utenfor banen?

Link to comment
Share on other sites

En liten kommentar til Wengers uttaleser om nedsparking. Vieira, Petit, Parlour osv var alltid fysisk og på kanten. Akkurat som Stokespillerene gjorde. Nå sitter vi å griner fordi motstanderen har vært borti oss og lettvekterne våre. Pinlig.

 

Van Persies stunt er jo så til de grader patetisk, løfter du hendene som han gjør så får du rødt kort.

 

Ja, de var fysiske, men de tok ikke rennafart og satte knottene (bevisst?) i anklene til motstanderne på den måten som Adebayor ble utsatt for mot Stoke, eller Eduardo mot Birmingham for den saks skyld. Og faktum er jo at Vieira & Co faktisk ble utvist når de gikk over streken, ja omtrent halvparten av utvisningene til Vieira var ikke rødt en gang, han var en periode rett og slett forfulgt av dommerne. Derfor er det både paradoksalt og faktisk j***** irriterende å se at Arsenals motstandere alt for ofte slipper unna med ting det fra offisielt hold til og med sies at man skal ta tak i. Wenger har jo klart å tatt tak i de tingene laget ble kritisert for tidligere, Arsenal leder i dag fair play tabellen, men andre klubber har tydeligvis ikke lært en dritt. De fortsette jo å bruke denne taktikken med fullt overlegg, og de slipper unna med det hos dommerne. Hadde det vært Arsenal som hadde gjort de samme tingene som Stoke hadde det stått side opp og side ned om hvor grisete Arsenal hadde vært (det har vi jo faktisk sett tidligere). Stoke blir hyllet for sin såkalte fysiske spillestil, som egentlig er MYE verre enn det Arsenal noen gang har stått for.

 

At van Persie var tåpelig og kanskje fortjente sitt røde kort forandrer ikke noe som helst i forhold til det.

 

Ade ble vel taklet utenfor banen, kommer du på noen tilfeller hvor våre gutter taklet noen utenfor banen?

 

Jeg kommer på en rekke ting;

 

Nedskallinger: Patrick Vieira.

 

Slag i ansiktet: Dennis Bergkamp.

 

Grisete taklinger: Martin Keown, Patrick Vieira, Manu Petit osv.

 

Slåsskamp ganger to på Old Trafford.

 

Straffer for at manager ikke har kontroll på egne spillere ihvertfall ganger to.

 

enorme mengder røde kort i løpet av en sesong. (dette er riktignok noen år siden, da hadde vi faktisk noen som hadde engasjement utpå der.)

 

Det spiller jo keine kasserolle om de var utenfor eller innpå banen, vi har jo hatt spillere som lager kvalme i tunnelen inn på banen!!!!!

 

Slutt med sytingen, det blir bare patetisk! :-|

Link to comment
Share on other sites

En liten kommentar til Wengers uttaleser om nedsparking. Vieira, Petit, Parlour osv var alltid fysisk og på kanten. Akkurat som Stokespillerene gjorde. Nå sitter vi å griner fordi motstanderen har vært borti oss og lettvekterne våre. Pinlig.

 

Van Persies stunt er jo så til de grader patetisk, løfter du hendene som han gjør så får du rødt kort.

 

Ja, de var fysiske, men de tok ikke rennafart og satte knottene (bevisst?) i anklene til motstanderne på den måten som Adebayor ble utsatt for mot Stoke, eller Eduardo mot Birmingham for den saks skyld. Og faktum er jo at Vieira & Co faktisk ble utvist når de gikk over streken, ja omtrent halvparten av utvisningene til Vieira var ikke rødt en gang, han var en periode rett og slett forfulgt av dommerne. Derfor er det både paradoksalt og faktisk j***** irriterende å se at Arsenals motstandere alt for ofte slipper unna med ting det fra offisielt hold til og med sies at man skal ta tak i. Wenger har jo klart å tatt tak i de tingene laget ble kritisert for tidligere, Arsenal leder i dag fair play tabellen, men andre klubber har tydeligvis ikke lært en dritt. De fortsette jo å bruke denne taktikken med fullt overlegg, og de slipper unna med det hos dommerne. Hadde det vært Arsenal som hadde gjort de samme tingene som Stoke hadde det stått side opp og side ned om hvor grisete Arsenal hadde vært (det har vi jo faktisk sett tidligere). Stoke blir hyllet for sin såkalte fysiske spillestil, som egentlig er MYE verre enn det Arsenal noen gang har stått for.

 

At van Persie var tåpelig og kanskje fortjente sitt røde kort forandrer ikke noe som helst i forhold til det.

 

Ade ble vel taklet utenfor banen, kommer du på noen tilfeller hvor våre gutter taklet noen utenfor banen?

 

Jeg kommer på en rekke ting;

 

Nedskallinger: Patrick Vieira.

 

Slag i ansiktet: Dennis Bergkamp.

 

Grisete taklinger: Martin Keown, Patrick Vieira, Manu Petit osv.

 

Slåsskamp ganger to på Old Trafford.

 

Straffer for at manager ikke har kontroll på egne spillere ihvertfall ganger to.

 

enorme mengder røde kort i løpet av en sesong. (dette er riktignok noen år siden, da hadde vi faktisk noen som hadde engasjement utpå der.)

 

Det spiller jo keine kasserolle om de var utenfor eller innpå banen, vi har jo hatt spillere som lager kvalme i tunnelen inn på banen!!!!!

 

Slutt med sytingen, det blir bare patetisk! :-|

Støttes, sytinga blir bare en dårlig unnskyldning for hvorfor vi tapte. Det blir for dumt.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil ikke skylde på det som årsak til at vi tapte - men jeg er fortsatt enig i at minst 2 av taklingene lett kan resultere i rødt kort. DEt er sagt fra dommerne at man skal slå ned hardere på farlige taklinger med knotter først - og jeg må si jeg så ekstremt lite til det i denne kampen.

Link to comment
Share on other sites

Jeg kommer på en rekke ting;

 

Nedskallinger: Patrick Vieira.

 

Slag i ansiktet: Dennis Bergkamp.

 

Grisete taklinger: Martin Keown, Patrick Vieira, Manu Petit osv.

 

Slåsskamp ganger to på Old Trafford.

 

Straffer for at manager ikke har kontroll på egne spillere ihvertfall ganger to.

 

enorme mengder røde kort i løpet av en sesong. (dette er riktignok noen år siden, da hadde vi faktisk noen som hadde engasjement utpå der.)

 

Det spiller jo keine kasserolle om de var utenfor eller innpå banen, vi har jo hatt spillere som lager kvalme i tunnelen inn på banen!!!!!

 

Slutt med sytingen, det blir bare patetisk! :)

 

I den grad disse insidentene var bevisste, hvilket jeg i mange tilfeller vil bestride, så ble faktisk Arsenal straffet og kritisert for disse tingene i media. Stoke slapp jo unna, og ble HYLLET for sine ting. Det er denne groteske skjevheten jeg reagerer på. Og mange av insidensene du trekker frem har ingenting med grisespill å gjøre. Slåsskampene på OT for eksempel. Den høsten 1990 startet med en hard takling av Nutty, men det var McClairs sparking i ryggen til Nutty mens han lå nede, og som Rocky mfl ble provosert av, som egentlig startet slåssingen. Har dette noe med grisespill fra Arsenal å gjøre? Og insidenten høsten 2003 hadde heller ingenting med grisespill å gjøre, men at begeret rant over hos Arsenal spillerne som hadde fått nok av Nistelrooys filming og uhederlige oppførsel. Krangelen i tunnellen etter kampen høsten 2004 vet vel få av oss særlig mye om, men at Arsenal også der hadde grunn til å føle seg snytt er vel hevet over tvil, selv om jeg på INGEN MÅTE forsvarer atferden. Men grisete og ondsinnet var det jo ikke! Ikke særlig farlig å få en pizzabit i trynet (selv om det er en ynkelig reaksjonsmåte) sammenliknet med knotter i full fart i ankelen.

 

Og som sagt; Arsenal ble straffet for sine feil, og har gjort opp for seg. Nå blir de plutselig kritisert for at de er blitt for "softe", mens andre ikke en gang blir straffet - og heller hyllet - for sin tilnærmingsmåte. Det er DETTE jeg blir provosert av. Hvor er evnen til å se ting i sammenheng her? Som Sir John skrev, likhet for loven er hva dette dreier seg om. Du sier jo selv at Arsenal ikke kjemper lenger. Du vil altså tilbake til det fysiske og det grisete? Slik du forsvarer slik fotball kan man ihvertfall få inntrykk av dette.

 

Og bare for å presisere en gang til; jeg mener ikke Stokes over grensen taktikk var årsaken til at man tapte. Stoke vant fortjent også når man ser bort fra disse insidensene, men jeg mener generelt at den tekniske fotballen blir for lite prioritert. Domernes linje legger jo opp til at det skal lønne seg å spille grisete, og det kan da vel umulig være meningen?

Link to comment
Share on other sites

http://www.canalplus.no/2008/blogg7-kenneth-fredheim.aspx

 

 

Meget interessante ord fra Kenneth dette. Jeg er veldig enig i det meste, men har ingen tro på at dette er "begynnelsen på slutten" for Wenger i Arsenal. Wenger er Arsenal. Han kommer til å føre dette laget til titler, det er jeg helt overbevist om, men blir det ikke seier imorra så ser det mørkt ut med tanke på ligagullet. Vi må som han poengterer, forbedre den defensive strukturen, der har desverre ikke Wenger og co gjort en god nok jobb

Link to comment
Share on other sites

Wenger er den største suksessen Arsenal har hatt etter min mening. Han har gitt oss et dusin år med vanvittig fotball og mange trofeer. Men vi har visstnok hatt et par-tre katastrofeår. Finale i Championsleague, "fast plass" i samme turnering, en fantastisk ungdomssatsning, dette er alt for dårlig. Så Wenger må jo bare dra.

 

Eller kjære Arsene; lær av dine eventuelle feilvurderinger og få oss tilbake på sporet; vi bortskjemte fans.

Og takk for at vi har Emirates og fulle hus.

Og for at du leverer regnskap i balanse. Og ikke lager en klubb som egentlig er et luftslott. Og så glad jeg er for at vi ikke er solgt til utenlandsk storkapital.

Dette ordner du for oss. Jeg ønsker at vi som manager om 12 år har en mann på over 70 år. Wenger er garantisten for det optimistiske og artige Arsenalspill.

Link to comment
Share on other sites

Wenger er det beste som har skjedd mitt elskede Arsenal så lenge jeg har vært supporter (siden 76) og jeg har intet ønske om å erstatte han med noen som helst, selvom det går litt trått med oss for tiden.

 

Jeg er imidlertid åpen for å styrke staff'en hans, både på den sportlige og medisinske biten.

Link to comment
Share on other sites

Jeg håper ikke du sikter til å skifte ut Pat! Han er i mine øyne din virkelige Mr. Arsenal. Jeg tror han er såpass erfaren at han er gull verdt. Finnes det et menneske som kjenner Arsenal bedre enn ham?

 

Det er vanskelig å vite om assistentmanageren gjør en god jobb eller ikke, men uansett kommer jeg til å få det tungt det dagen han drar.

Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...