Jump to content

Arsene Wenger


vieira04

Har du tillit til Wenger?  

172 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

Tror du ikke Ivan og Kroenke lyver? uansett hva som er sant eller ikke, så er det noe alvorlig galt innad i klubben.

 

Tror nok ikke det er så mye at det er noen som direkte bløffer folk her, men heller en lønnings struktur som står noe i veien. Vi må også huske at vi har alt for mange spillere som tilhører arsenal som får lønn men ikke spiller. Og dette er helt sikkert et problem i følge styret og manageren. Og som sjefen har sagt selv så kan man ikke kjøpe bare for å kjøpe.

Det største problemet er nok at Wenger ikke lenger klarer med disse hindrene å finne spillere som han mener er god nok til å heve kvaliteten på et lag med spillere han allerede har tillit til.

Det sier seg selv at det blir vanskelig å finne spillere med 'super quality' som ikke skal koste mer enn £14 mill, lønnes innenfor arsenals lønnings struktur, ikke hindre utviklingen til xxxx, har lyst å komme til en klubb som har for vane og selge sine beste spillere og samtidig være bedre enn de han mener er god nok eller vil bli god nok i fremtiden.

Hvor flinke man er til å direkte forhandle om spillere er jo også en debatt!

 

Da tenkes det vel at man kan like greit beholde pengene og fortsette å styrke klubbens økonomi samtidig som at de har tru på klubbens hovedmål om Champions League kvalifisering.

 

* Ja, det er noe galt med klubben.

Edited by kellman
Link to comment
Share on other sites

http://www.skysports...8328926,00.html

 

Dette var den linken jeg ville finne tidligere der Glazidis snakker med AST. 70mill pund snakkes det om her som blir lovet. Vi får nå se :)

Slik jeg oppfatter Gazidis så har det vært midler tilgjengelig over flere "vinduer". Dette intervjuet er fra desember og de påståtte £70 mill var midler som ville være tilgjengelig til det nylig avsluttede "vinduet" og til det som kommer til sommeren. Det gjør det enda merkeligere at det var en slik total mangel på aktivitet i januar og at vi kun fikk det som kan karakteriseres som et panikkjøp (ikke nødvendigvis et dårlig ett) i siste liten.

HVIS Gazidis er referert rett fra møtet og han snakker sant så fyrer det bare opp den "vedtatte sannheten" om at Wenger egentlig ikke ser behov for forsterkninger. Jeg vet at det ble påstått at de var ute etter flere spillere, men om dette er en realitet og det var reelle forhandlinger om overganger er det svært vanskelig å verifisere.

Store midler til disposisjon til sommeren? Ja kanskje det, men vi har vel hørt den visa før! Er det virkelig noen grunn til å tro at midlene er der, og hvis de er der er det noen grunn til å tro at Wenger ønsker å gå etter reelle (litt mer kostbare) forsterkninger? Jeg er usikker, meget usikker!!!

Kanskje svartmaler jeg situasjonen, men ..........

Link to comment
Share on other sites

Det er samme tanker jeg sitter med. Enten:

a) Summene som det her snakkes om er oppspinn og ren bullshit.

b.) Wenger holder igjen pga utvikling til XXX eller potensialet til laget som han har snakket om i flere sesonger.

 

La merke til på pressekonferansen idag: “What we need is to be united and strong, and not destabilised by people who have strong opinions after one game,” Wenger said.

Jeg tror vel få kun reagerer på denne ene kampen, det er vel summen av at laget bygges gradvis nedover og nedover for hvert år.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Et intervju med Mancini der han kommer innpå Wenger: http://www.guardian.co.uk/football/2013/feb/22/roberto-mancini-interview-angry-every-day

 

It is unusual to hear a manager who is willing to question his players so publicly and it is different, I point out, to someone such as Arsène Wenger, who will always try to protect his own in difficult times. "But I'm not Arsène Wenger. We're different. I want to win. I think every player should be strong enough to take his responsibility and, like this, you can improve. You don't improve if you have a manager saying 'aah, don't worry, you made a mistake but it doesn't matter.'"

 

Disse to managerne er i totalt motsatt ende av hvordan man fremstår i media. Mancini snakker som oftest rett fra levra og legger ikke skjul på dårlige prestasjoner fra enkeltspillere og er ikke redd for å sette stjernene på benken om de ikke lever opp til forventningene, der Wenger legger en beskyttende hånd over dem og gir dem tillit gang på gang...

Link to comment
Share on other sites

De er forskjellige ja. Men er ikke sikker på om media er stedet å ta disse utskjellingene.. Mancini kjenner presset nå, og da gjør han alt for å få sympati blandt fansen og media i england ved å gå i frontalangrep mot egene spillere og motstanderens managere.

Link to comment
Share on other sites

Det har vært litt forskjellig tolkninger på om hvem som har bremset spillerkjøp, Wenger eller styret, og det ser jeg ikke noe problem med. Det har også vært forskjellige tolkninger på om klubben virkelig har hatt påståtte midler til rådighet. Men jeg har vel ikke registrert noen uenighet her inne på forumet om at Wenger over flere overgangsvinduer har påstått at han hadde midler til rådighet som han kunne bruke hvis han ønsket.

 

Derfor ble jeg noe overrasket, når jeg leser på (der seriøse nettstedet ;D ) arsenal.com en artikkel med uttalelser fra Arsene Wenger. Ikke minst så har jeg litt problemer med følgende sitat: "I'm not reluctant to spend. First of all, we only had money recently.".

Denne uttalelsen får jeg ikke til å stemme med hans uttalelser de siste sesongene.

 

Jeg er på ingen måte uenig med hans syn om at penger ikke er den eneste løsningen, og jeg kan være enig med flere av uttalelsene han kommer med i artikkelen, men selv med en viss godvilje så klarer jeg ikke å unngå tanken om at det er noe som skurrer når jeg "summerer" Wengers uttalelser over tid.

Link to comment
Share on other sites

- Vi kan bli nummer to i ligaen

 

Bra Wenger, gå offensivt til verks! Sannsynligvis blir vi ikke nr to i serien i år, men det bør være en naturlig målsetting. Tabellposisjonen vår er ikke så gal og jeg ser ingen grunn til å være pessimistisk nå.

 

...blir Gibbs klar til bortemøte mot Bayern så tror jeg sannelig vi kan slå dem ut av CL også...

Link to comment
Share on other sites

- Vi kan bli nummer to i ligaen

 

Bra Wenger, gå offensivt til verks! Sannsynligvis blir vi ikke nr to i serien i år, men det bør være en naturlig målsetting. Tabellposisjonen vår er ikke så gal og jeg ser ingen grunn til å være pessimistisk nå.

 

...blir Gibbs klar til bortemøte mot Bayern så tror jeg sannelig vi kan slå dem ut av CL også...

 

beundringsverdig optimisme tapapa! ja det er riktig av wenger å være offensiv, selv om han kanskje fremstår som urealistisk. Det hjelper ikke noe å fremstå som ambisiøs dersom man egentlig ikke er det når det kommer til stykket, og grunnlaget ikke er der. Men tredjeplassen er et helt realistisk mål nå, og Arsenal har uansett et mye større potensiale enn resultatene denne sesongen viser. Spørsmålet er om denne uttalte ambisiøsiteten til Wenger står i stil med det han klarer å motivere spillerne til?

Link to comment
Share on other sites

- Vi kan bli nummer to i ligaen

 

Bra Wenger, gå offensivt til verks! Sannsynligvis blir vi ikke nr to i serien i år, men det bør være en naturlig målsetting. Tabellposisjonen vår er ikke så gal og jeg ser ingen grunn til å være pessimistisk nå.

 

...blir Gibbs klar til bortemøte mot Bayern så tror jeg sannelig vi kan slå dem ut av CL også...

 

Århundrets optimist Tapapa. Det skal du ha for! :)

Link to comment
Share on other sites

- Vi kan bli nummer to i ligaen

 

Bra Wenger, gå offensivt til verks! Sannsynligvis blir vi ikke nr to i serien i år, men det bør være en naturlig målsetting. Tabellposisjonen vår er ikke så gal og jeg ser ingen grunn til å være pessimistisk nå.

 

...blir Gibbs klar til bortemøte mot Bayern så tror jeg sannelig vi kan slå dem ut av CL også...

Innstillingen til kampen mot Bayern kan påvirke kampen veldig. Ligger liott i regien at det skal bli spennende. Vi møter opp med senkete skuldre. Bayern tror dette allerede er i boks. Vi skårer og de blir nervøse. Tapapa er ikke helt på jordet.

Link to comment
Share on other sites

Wenger forsvinner ikke før kontrakten hans går ut... Jeg håper bare at Arsenal bruker den tiden på å finne en god erstatter, som kan ta klubben videre. Og da mener jeg ikke på "spare-seg-til-fant"-stien vi syns virket så fryktelig bra når Arsene valgte den for et par år siden!

Link to comment
Share on other sites

"spare-seg-til-fant"-stien vi syns virket så fryktelig bra når Arsene valgte den for et par år siden!

 

Har aldri syntes den var bra.

Det er bra å holde seg innenfor sine rammer og reelle ressurser, men ikke det eg har sett på siste 5 årene.

Det kunne bare ha en utgang!!

Link to comment
Share on other sites

Wenger forsvinner ikke før kontrakten hans går ut... Jeg håper bare at Arsenal bruker den tiden på å finne en god erstatter, som kan ta klubben videre. Og da mener jeg ikke på "spare-seg-til-fant"-stien vi syns virket så fryktelig bra når Arsene valgte den for et par år siden!

 

Dette er en prosess Wenger selv bør være med på. Slik ting ser ut til å fungere i klubben, så vil han nok også det.

Link to comment
Share on other sites

Hvis ønsket om å bytte ut Wenger har sitt grunnlag i et ønske om mest mulig forandringer, slik de som ønsker seg folk som Mourinho trolig gjør, så gir det ikke mening at Wenger har særlig mye å si. Men det skulle være liten tvil om at Wenger besitter en enorm Arsenal-spesifikk kompetanse. Et managerbytte vil trolig ikke medføre vesentlige klubbstrategiske endringer.

 

Det er godt mulig at Wenger har tapt seg siden gullsesongene våre (selv om grunnen til den dalende suksessen er sammensatt), men han er trolig per dags dato mer skikket til å vurdere arvtakere enn han var da. Slik handler om erfaring og kunnskap om de faktiske forhold. Tro det eller ei, men Wenger forstår nok tross alt det meste at det som skjer rundt ham.

Link to comment
Share on other sites

Jeg vil beholde Wenger, men det er noen av spillerne på laget jeg for alvor begynner å få nok av. Først i rekken i så måte er vår kaptein. Jeg bare sitter å venter på at han skal få en blackout og når vi plasserer han på venstreback så er han enda verre.

 

Det er to store ting Wenger har gjort det siste året som jeg virkelig ikke forstår noe som helst av. Salget av Song og utlånet av Santos når vi ikke har en frisk venstreback til å spille mot Bayern. Det er selvfølgelig mange små ting jeg ikke skjønner meg på heller, som byttet av Jenkinson mot Rottenham.

Link to comment
Share on other sites

Den manglende backup'en av venstreback og handelen av en "cup-banned" spiller var vel klar indikasjon på at bayern ikke var ett lag han anslo som sannsynlig å slå ut. Det er iallefall slik jeg ser det.

Monreal hadde ALDRI vært kjøpt hvis ikke gibbs ble skadet når han gjorde. Hadde det skjedd kampen etter ville vinduet vært stengt og katastrofen komplett.

 

Vermalen likte jeg MEGET godt hans første sesong. Han virket på meg som en kriger som ville blø for drakta, og samtidig hadde god fotball forståelse bak der. De siste sesongene har han vært veldig dårlig. Når han i tilegg fikk kapteins bindet trodde jeg han ville heve seg til sitt gamle jeg, men jeg syntes han bare har blitt ennå værre. Jeg ser aldri han maner medspillere som en kaptein bør gjøre. Han samler aldri troppene rett før avspark for å minne dem på stundens alvor, og han spiller jo ikke engang helt regelmessig i laget. (har vel blitt satt på benken ett par kamper mener jeg å huske)

 

Arsenal ble kalt "englands barcelona" noen år. Men selv i Spania virker de nå til å ha knekt Barca-koden (Real). Nå sist når det var el classicohadde vel barca ballen 70% og tapte kampen fortjent. De hadde halvparten så mange målsjanser som real som da hadde ballen 30%. Barca har i tilegg spillere i enhver possisjon som er bedre/mye bedre enn Arsenal sine. Det er litt det samme vi har sett her i england de siste årene; Arsenal triller ball og har ballen mye, men motstanderene vet at hvis de bare er defensivt godt organiserte så vil overgangene komme. Arsene ser ikke ut til å ville se dette, da han fortsetter år etter år med kun en plan A.

 

Igår så vi en Giroud som etter min mening har floppet stort i sitt første Arsenal år. Som jeg har nevnt før mener jeg enhver spiss ville scoret mål i Arsenal, så antall mål han har klart er ingen indikasjon på hvor god han er for meg. Det som gjelder er å levere i avgjørende øyeblikk og i storkampene. Her er Giroud totalt fraværende. Han scorer mot "dårlig" motstand og scorer når laget er skikkelig i flytsonen, ellers er han annonym/missbruker 100% sjanser.

Derfor blir jeg skikkelig irritert på Arsene når han tilslutt setter på en Podolski (som jeg mener har avsluttnings-egenskaper som er enorme) på venstre kant, når vi trenger mål!! Da har Giroud ikke klart noen ting på 75minutter der fremme!

 

Arsene Wenger må ta sin del av skylden, for han burde innsett for lengst at laget hans er for dårlig, samtidig som enkeltspillere må ta seg ett skikkelig tak i nakken og forstå at det er Arsenal FC de spiller for.

Edited by Marius-
Link to comment
Share on other sites

Det blir litt paradoksalt å ønske at Wenger fortsetter, men at man ønsker spillere ut. Disse spillerne er Wenger-produkt. Kjøpt svindyrt av Wenger, trent av Wenger, spillestil ala Wenger taktikk ala Wenger.

Arsene knows er nå det mest patetiske slagord vi har. Arsene knew once.

 

Han må bare pensjoneres. Arsenal må begynne på nytt. Opprydding!

Link to comment
Share on other sites

Det blir litt paradoksalt å ønske at Wenger fortsetter, men at man ønsker spillere ut. Disse spillerne er Wenger-produkt. Kjøpt svindyrt av Wenger, trent av Wenger, spillestil ala Wenger taktikk ala Wenger.

Arsene knows er nå det mest patetiske slagord vi har. Arsene knew once.

 

Han må bare pensjoneres. Arsenal må begynne på nytt. Opprydding!

 

Det er intet paradoks. Jeg er sikker på at mange United fans ønsker spillere som Anderson eller Bebé ut uten at de dermed ønsker Fergie ut.

Link to comment
Share on other sites

http://fusialt.blogg...fansen_skj.html

 

Skjerp dere, Arsenalfans!

 

Struts !!!

Dette er stort sett skrevet i fortid, og det er en grunn til det.

Fotball spilles i nåtid og i fremtid.

Som alle nødvendigvis snart må ha oppfattet er titalls millioner pund allerede godt inn i vannlåsen kommet.

Vi er slått ut av uoverkommelig motstand i cupene.

Vi er på god vei ut av det ypperste selskap, både denne sesongen (CL) og for neste år (PL).

Det har vært stolpe inn for oss flere sesonger.

Ikke fordi vi har vært kjempegode, men fordi noen presterte å være verre.

Vi har faktisk hatt litt flaks som har holdt oss inne.

Nå ser det ut som den er oppbrukt.

På tide å kalle en spade for en spade, og en struts for en struts.

Edited by Sir J
Link to comment
Share on other sites

×
×
  • Create New...